کیهان نوشت:

رئیس سابق موساد درباره انقلاب های خاورمیانه و بحران امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب سال 1979 ایران به عنوان واقعه ای موسس و بنیانگذار عمل کرده است.
مئیر داگان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو، گفت: من عنوان «بهار عربی» برای انقلاب های منطقه خاورمیانه را رد می کنم. این انقلاب ها لیبرالی نیست.
وی این مطلب را درپاسخ به این پرسش گفت که «میان پیشرفت در برنامه هسته ای ایران و انقلاب های عربی، به نظر می رسد سال 2012 میلادی سال مهمی برای خاورمیانه باشد.نظر شما چیست؟» داگان در پاسخ گفته است: سیاستمداران دائما می گویند که اوضاع بحرانی است و سال جاری سال مهمی خواهد بود. این عادت سیاستمداران است ولی ما در دوره ای زندگی می کنیم که تغییرات دیگر به معنای تحول نیست بلکه یک انقلاب است با این حال من اصطلاح بهار عربی را برای انقلاب های منطقه رد می کنم. اینها انقلاب های لیبرال نیست.
رئیس سابق موساد در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما واقعه مهم سال های گذشته چه بوده است؟» تصریح کرد: من همواره به این می اندیشم که انقلاب سال 1979 ایران، به عنوان واقعه ای بنیانگذار و موسس عمل کرده و آنچه ما با آن زندگی می کنیم محصول و عواقب همین انقلاب است. آنچه امروز در اطراف ایران می گذرد، به همه جهان ربط پیدا می کند. چه کسی خلیج(فارس) و اطراف آن را که 60 درصد نفت جهان از آن تامین می شود، کنترل می کند؟ حتی اگر آسیای مرکزی را هم اضافه کنیم، این میزان نفت بیشتر می شود.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =