یکشنبه 16 بهمن 1390 - 14:57:00 چاپ

زلزله از شمال تاجنوب کشور

جامعه > حوادث - امروز صبح زلزله 8/4 ریشتری حوالی خورموج بوشهر را لرزاند همچنین دیشب رشت، انزلی، فومن و برخی از شهرهای گیلان 4.5ریشتر لرزید.

 زمین لرزه ای به بزرگی 8/4 درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز - یکشنبه - حوالی خورموج واقع در استان بوشهر را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه درساعت 9 و 40 دقیقه و 37 ثانیه امروز در این منطقه رخ داد. شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری، موقعیت جغرافیایی وقوع این زمین لرزه را در 52/28 درجه عرض شمالی و 35/51 درجه طول شرقی ثبت کردند.هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه نرسیده است.

 

 زلزله 4.5ریشتری رشت، انزلی، فومن و برخی از شهرهای گیلان را لرزاند

زمین لرزه‌ای به قدرت 4.5ریشتر رشت، انزلی، فومن و برخی از شهرهای گیلان را لرزاند. به گزارش فارس، براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری موسسه ژئوفیزیک تهران زمین لرزه‌ای به قدرت 4.5 ریشتر شهرهای رشت و فومن، انزلی و برخی از نقاط شهرهای گیلان را لرزاند.

مرکز اصلی این زمین لرزه 26 کیلومتری شمال بندرانزلی اعلام شده که در ساعت 23.34.14 دیشب به وقوع پیوسته است. هنوز گزارشی مبنی بر خسارات احتمالی این زلزله اعلام نشده است.

45282

کلید واژه‌ها : زلزله - حوادث طبیعی -
مطالب مرتبط
27 دیدگاه
  • از رشت
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 15:11:01
    پاسخ
    24 1

    من دیشب از ترس نخوابیدم بهتر نیست واسه همچین مواقعی یه جاهایی در نظر بگیرن که امن باشه. تو سرمای وحشتناک مردم اگه خونه ها رو ترک کنن کجا پناه ببرن؟

  • احمدی
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 15:45:13
    پاسخ
    10 0

    من از خورموج هستم زلزله شدیدی بود من تو خیابون بودم شیشه های مغازه ها یه کم شکست ولی زمان کوتاهی بود

  • شهرام
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 15:48:58
    پاسخ
    21 0

    سلام لطفا هنگام نوشتن اعداد ممیز دار دقت کنید تا رقم های قبل و بعد از ممیز جابجا نشوندونمونه آن زلزله 4 و هفت دهم بو شهر را نوشتید هشت و چهار دهم.که البته مرکز زلزله نگاری نوشته 4 و هفت دهم. با تشکر از سایت فوق العاده شما

  • بدون نام
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 17:11:33
    پاسخ
    9 1

    من از خورموجم الحمد الله خسارتي نداشته

  • بدون نام
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 17:18:03
    پاسخ
    7 1

    چه تیتر قشنگی

  • کامران
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 17:58:25
    پاسخ
    13 0

    من خورموجی هستم فکر کنم زلزله 4.8 بود اگر 8.4 بود که واویلا بود.

  • محمد حسین
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 18:25:52
    پاسخ
    29 1

    مطمئنی 8/4 ریشتری بوده ؟ شاید 4/8 ریشتر بوده ها !!! 8/4 که خدای ناکرده شهرو نابود میکنه.

  • محمد
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 18:52:02
    پاسخ
    6 1

    سلام تنگستان و دشتی(خورموج) لرزیدند.والله من که تنگستان هستم امروز صبح بود که داشتم انتخاب واحد میکردم احساس لرزش شدیدی کردم (احتمالا زلزله سطحی بوده)شدم.ساعت طرفای 10 صبح بود ولی خداییش یه تکون حسابی خوردیم. در ضمن نماز ایات هم بخونید تا حالا تویه این ماه بار دومه که اینجوری زمین اینجا میلرزه.....خبر انلاین شما نلرزی رفیق

  • بدون نام
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 19:04:05
    پاسخ
    18 0

    این مشکل ممیز رو حل کنید واقعا اعصاب همه رو خورد کرده یا به انگلیسی اعداد رو بنویسید

    • ساسان
      یکشنبه 23 بهمن 1390 - 03:00:22
      3 4

      عزيز من مشكل از خير آنلاين نيست. مشكل از مرورگري هست كه دارين استفاده مي‌كنين. همين خبر (صفحه) رو با اينترنت اكسپلور باز كنيد مشكل مميز هم حله!!

  • نجمه
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 19:31:11
    پاسخ
    11 0

    احتمال زیاد چهارو هشت دهم هست چه طور میشه 8/4 باشه وشهر بوشهر نلرزه اون سالی که زلزله رود بار شد استان ما با فاصله 2 استان از گیلان لرزید

  • hamid
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 21:52:51
    پاسخ
    8 7

    به نظرم اگه تهران زلزله بیاد حتما 8-9 ریشتری میاد

  • علی سنجری
    یکشنبه 16 بهمن 1390 - 23:24:08
    پاسخ
    2 0

    زلزله سال82چالوس ،در بیشتر مناطق کشور احساس شد و این تیتر به آن زلزله میخورد

  • Arash
    دوشنبه 17 بهمن 1390 - 10:11:53
    پاسخ
    5 1

    بابا رفقا! در اکثر مواقع هرنوع علامت منجمله ((.)) در پایان حروف عربی در سیستمهای نوشتاری تخت وب میپرن اول جمله! ضمن اینکه در نوشته ها برعکس میشن مثل 4.7 و 7.4 که در نتیجه نویسنده(تایپیست) باید برعکس بنویسه تا درست ثبت بشه! :) و عزیزان برنامه نویس پر مدعا هموطن هم هیج کاری برای این نکردند

  • پای ثابت
    دوشنبه 17 بهمن 1390 - 14:22:16
    پاسخ
    2 0

    من نمیدونم چه جوریه اینجا تا 1 خبری از جایی میرسه یه تعداد کامنت اینجا هست که مینویسن من اهل همون شهرم اما اگر خبر کلی نوشته بشه حتی 1کامنت هم توش نیست یعنی از طرف خبر آنلاین منتشر نمیشه کلاً یا مردم اظهار نظر نمیکنن

  • بدون نام
    سه شنبه 18 بهمن 1390 - 02:33:27
    پاسخ
    4 1

    قدرت زلزله خورموج 4.8 صحیح است .اگه 8.4 بود که سونامی خلیج فارس ما را تا کشورهای حوزه جنوبی می برد .البته تو این هوای بهاری خورموج زیاد نگران نبودیم که شب را بیرون باشیم!! قابل توجه شمالیهای خوش نشین که طفلکها الان سردشونه .

  • محمد ازدهلران
    دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 - 23:27:47
    پاسخ
    0 0

    زلزله پشت زلزله .دهلران هم لرزيد نميدونم شايد حكمتي باشه درش.

  • محمد ازدهلران
    دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 - 23:27:48
    پاسخ
    0 0

    زلزله پشت زلزله .دهلران هم لرزيد نميدونم شايد حكمتي باشه درش.

  • from tabriz _soheil
    سه شنبه 24 مرداد 1391 - 19:47:28
    پاسخ
    4 0

    بیچاره زلزله زده های ما شما ها که چیزی ندیدین

  • نسترن
    پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 18:27:38
    پاسخ
    5 0

    ما تو تبریز روزی بیشتر از 10 بار وحشت زده میشیم اون وقت خدا به داد شما ها برسه

  • صدف
    شنبه 28 مرداد 1391 - 15:54:11
    پاسخ
    6 1

    من فکر میکنم دچار توهمات زلزله ای شدم چون تا یه صدا میاد فک میکنم زلزله است وحشت زده میشم.شبا با ترس میخوابم حالا ما تو تبریز اینطوریم خدا به داد مردم ورزقان و اهر وهریس برسه.

  • لاله
    دوشنبه 30 مرداد 1391 - 04:42:40
    پاسخ
    2 0

    واقعا خیلی وحشتناکه

  • حسام
    دوشنبه 6 شهریور 1391 - 02:49:59
    پاسخ
    7 0

    خودزلزله تابه حال کسی رانکشته این ساختمانهای بی دوام وغیراستانداردهست که برای اسان ها خطر افرین است .ماساکنین منطقه اهرکم کم داریم عادت میکنیم برای پس لرزه های مکررچندین دفعه درروز را.

  • مائده
    چهارشنبه 8 شهریور 1391 - 04:35:16
    پاسخ
    2 0

    خداییش یک کمی هم به فکر خانواده هایی باشین که عزیرهاشون رو از دست داده اند اگه کمک های مردمی نبود تا حالا از دست داده بودیمشون!این بلای الهیه...

  • ندا از اهر
    شنبه 25 شهریور 1391 - 04:10:56
    پاسخ
    2 2

    واقعا فقط به دعا نیاز داریم... یکم به کارامون فک کنیم...فک کنم به خاطر همه گناهایی که مزتکب شدیم این بلا اومده سرمون جدی جدی محتاجیم به دعا خداوند به موسی فرمود:اگر میخواهی دعایت اجابت گردد با زبانی دعا کن که گناه نکردی...موسی فرمود چطوری؟خداوند فرمون:با زبان دیگران که گناه نکردی دعا کن...التماس دعا

    • فرشاد
      یکشنبه 8 بهمن 1391 - 03:15:57
      0 0

      ندا از تو بعیده که داری خرافاتی حرف میزنی کار طبیعت به خدا چه ....................

  • الي از تبريز
    پنجشنبه 18 آبان 1391 - 12:59:47
    پاسخ
    2 0

    از زلزله ديروز ورزقان چيزي ننوشتين،چه خسارتهايي وارد شده؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700