ایسنا نوشت:

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ضمن هشدار به معرفی برخی از افراد در محیط مجازی تحت عنوان پلیس سایبری گفت: پلیس فتای ناجا اطلاعات خود را تنها از طریق سایت خود منعکس می‌کند.

سردار کمال هادیان‌فر در مورد معرفی برخی از افراد به عنوان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در فضای مجازی و ارائه برخی هشدارها به کاربران با بیان اینکه سوء استفاده از عنوان پلیس سایبری یکی از جرایم کلاهبرداری است که در دنیا معروف به شیوه (FBI) است گفت: یکی از آفت‌های پلیس سایبری این است که عده‌ای خود را به عنوان پلیس در این فضا معرفی کرده و اقدام به سودجویی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد مجرمان روی صفحه فرد هشدارهایی ارائه و عنوان می‌کنند که از طریق پلیس فتا این هشدارها ارسال شده است گفت: به هیچ عنوان این موضوع در پلیس فتای ناجا صحت ندارد و اگر پلیس بخواهد به فردی تذکر دهد مستقیما با ادمین فرد تماس می‌گیرد.

هادیان‌فر با بیان اینکه پیام‌های پلیس فتا تنها از طریق وب سایت پلیس فتا ارسال می‌شود گفت: اگر مردم مشاهده کردند که افرادی در چت روم‌ها یا تالارهای گفتگو و غیره سعی دارند که خود را مامور پلیس فتا معرفی کنند، می‌توانند با اعلام این موضوع به پلیس زمینه را برای برخورد پلیس با این افراد سودجو مهیا کنند.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =