فارس نوشت:

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل انتشار اینترنتی تصاویر خصوصی بازیگران زن ایرانی در رشت خبر داد.
ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان با اشاره به چگونگی دستگیری فرد مذکور اظهار داشت: در راستای اهداف پلیس فتا و برقراری آرامش و امنیت هموطنان در فضای مجازی، کارشناسان این پلیس با رصد فضای سایبری متوجه شدند فردی اقدام به انتشار تصاویر شخصی چند نفر از بازیگران زن ایرانی کرده و موجب هتک حیثیت آنان شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان افزود: با کسب اطلاعات به دست آمده و تلاش بی‌وقفه کارشناسان پلیس فتا متهم که جوانی 25 ساله بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات در رشت دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، به کاربران اینترنتی توصیه کرد تا اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی خود را روی گوشی تلفن همراه و رایانه نگهداری نکنند.

محمدخانی خاطرنشان کرد: کاربران هنگام خرابی گوشی تلفن همراه و رایانه خود حتی‌الامکان پس از تخلیه کامل اطلاعات و محتواهای موجود در آن، برای تعمیر به تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه کنند. وی تصریح کرد: کاربران اینترنتی توجه داشته باشند جاسوس افزارها در رایانه‌ها به دنبال اطلاعات حساس بوده و ضرورت دارد کاربران نرم‌افزارهای امنیتی را برای کاهش آسیب به کار گیرند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد US ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    15 1
    این خبر فکر نمیکنید کمی قدیمی باشه؟
  • سامان IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    8 8
    انتظار ما از مسئولین انتشار اسامی اینگونه افراد است تا این افراد نتوانند مجدد اقدام به این اعمال خلاف انسانیت بپردازند