۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۶

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

‌این روزها بسیاری از مستاجران در بازار اجاره واحدهای مسکونی از رفتار برخی مشاوران املاک شاکی هستند زیرا آنها معتقدند که بنگاهداران واحدهایی را که فایل می‌کنند، از آنها بازدید نمی‌کنند تا بررسی کنند آیا واحد سپرده شده از لحاظ کیفیت و مرغوبیت محله قابل سکونت هست یا نه؟ یا ‌اینکه توضیحات مالک از جزئیات واحدش صحیح است یا نه؟‌ این نوع رفتار بنگاهداران به خصوص در بازار اجاره باعث شده تا اغلب مستاجران باور کنند که برخی مشاوران املاک تنها به فکر دریافت پورسانت و حق الزحمه خود هستند نه به فکر خدمت صادقانه به متقاضی.
متقاضی بازار اجاره مسکن در‌این باره  گفت: گاهی اوقات در بین آگهی‌های روزنامه یا فایل‌های واحدهای اجاره‌ای در بنگاه‌ها، مالک آنچنان از واحد خود تعریف و تمجید می‌کند که هنوز ندیده با خود شرط می‌کنید اگر مالک بر سر اجاره بها با نرخ پیشنهادی شما موافقت کند، 100 درصد آن واحد را اجاره می‌کنید اما زمانی که از آپارتمان مورد نظر از نزدیک بازدید می‌کنید آن لحظه متوجه تناقض‌ها می‌شوید. برای مثال واحد در زیر زمین واقع شده به همین خاطر موجر در آگهی عنوان کرده بدون مشرف! یا ‌اینکه جزو امکانات از حیاط خلوت نام برده در حالی که حیاط برای ساکن طبقه اول مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود:‌ اینکه توضیحات فایل با مشاهدات عینی کاملا متفاوت یا گمراه‌کننده باشد، نشان‌دهنده ‌این مساله است که مشاوران املاک بازدیدی از ‌این واحد نداشته‌اند تا آنچه که مالک از مشاور می‌خواهد در فایل ذکر کند را مانع شوند. چند سال قبل یا بهتر است گفته شود در گذشته بنگاهداران ابتدا خودشان از ملک اجاره‌ای بازدید می‌کردند و با همه زیر و بم ملک آشنا می‌شدند اما الان حتی متراژ دقیق واحد یا تعداد طبقات و تعداد واحدها را هم نمی‌دانند!

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • H IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    40 1
    مطمئنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟... شهرک غرب.. 45 میلیون تومن رهن کامل... میشه آدرسشو بدی...
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    35 0
    جدول الکیه. کجای تهران پارس 2100؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    24 1
    خبر آنلاین قیمت هات ماله سال 86و87 هست. بروز باش.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    26 0
    مرزداران 95 متری رهن کامل 45 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! مطمئنید این خبر مربوط به سال 1370 نیست؟؟؟؟؟!!!!!!! شما که این نظر رو نمایش نمیدید اما واسه شما مینویسم که دارید میخونید
  • احسان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    27 1
    این قیمت ها همه اشتباه هستن..نمیدونم کی این قیمت ها رو میده که شما هم میذارید تو سایت...
  • نیما GB ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    6 0
    "کارمندان روزنامه دنیای اقتصاد" و "کارمندان خبرآنلاین" توی این شهر زندگی نمی کنن؟!