اعتراض های بی شمار سپرده گزاران عمره مفرده، بالاخره به یک نتیجه مثبت ختم شد؛ کاهش زمان اعزام 6.5 متقاضی جدید عمره.

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از یک ماه ثبت نام و چهار ماه انتظار برای تعیین اولویت ها، متقاضیان عمره، اعتراض های بسیاری به سازمان حج و زیارت داشتند و نحوه اولویت بندی بر اساس قرعه کشی را غیر منصفانه می دانستند. چه اینکه در اولویت ها، بسیار دیده شد افرادی که برای دومین و چندمین بار قصد عمره دارند، در اولویت های ابتدایی جا گرفته اند.

اکنون سازمان حج و زیارت، تمهید تازه ای برای راضی کردن متقاضیان عمره دارد؛ افزایش جمعیت عمره گذار در هر سال و اعزام همه متقاضیان تا 5 سال.

علی لیالی، رئیس سازمان حج و زیارت در این باره به مهر گفت: "براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده طی پنج سال تمامی ثبت‌نام کنندگان جدید به عمره مفرده اعزام می‌شوند. در عمره جدید 6 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند که با افزایش سهمیه های عمره این مشتاقان را طی کوتاهترین زمان ممکن به عمره اعزام می کنیم."

غیر از این، شروع اعزام متقاضیان هم یک سال جلو افتاده است: "ابتدا قرار بود اعزام زائران دارای اولویت جدید از سال 92 باشد اما پس از برنامه ریزیهای انجام شده و افزایش سهمیه، زمینه اعزام آنان در عمره سال 91-92 به سرزمین وحی آغاز شده است."
رئیس سازمان حج و زیارت اما پاسخی هم برای نارضایتی برخی سپرده گذاران برای طولانی بودن زمان اعزام زائران دارد: "ما تمام سعی خود را برای تسریع در اعزام زائران انجام خواهیم داد اما در مجموع هیچ فردی مجبور به ثبت نام نشده است و هیچکس نیز مجبور به پشت نوبت ماندن نیست و هر وقت بخواهد می تواند سپرده و سود آن را از بانک دریافت کند. مطرح کردن طول مدت زمان اعزام زائران طی 10 سال به هیچ وجه کارشناسی و درست نیست و فقط باعث ناراحتی مردم می شود."
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    75 1
    خوب حالا اگر ممکن نحوه مشرف شدن را با توجه به الویت ها اعلام کنید؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    47 5
    پس دوباره الویت هارو باظرفیتهای جدید اعلام کنید که هر کسی برنامه ریزی زندگیش رو برای سال اعزامش انجام بده
    • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
      2 8
      دقيقا لازم است
    • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
      2 1
      اگر تجديد نظر نشود همه پول خود را پس مي گيرند و اين دور از انصاف است
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    16 0
    واقعا مسخره ست که تو این کشور نمی تونن حج رو برنامه ریزی کنن. آقاجان این که عمره ست! حج تمتع بدتره وضعش! الآن پدر من مستطیعه و طبق احکام شرع حج برش واجبه! اما نمی تونه بره چون هیچ ثبت نامی وجود نداره! اما از اون طرف شاهدیم که در اطراف ما آدمهایی برای چندین چندمین بار دارن میرن حج تمتع! خب اون که واجب نیست. با این شرایط، مستحبم فکر نکنم باشه. بنابراین افرادی با رفتن بی مورد به حجی که نه واجبه نه مستحب دارن جلوی یه عده رو از ادای واجب می گیرن. کی مسئول این وضعیته؟ اگر یه همچین آدمایی تا آخر عمرشون نتونن حج برن در حالیکه بهشون واجب بوده گناهش گردن کیه؟ واقعا نمیشه جلوی اعزام چند باره ی متقاضیان رو گرفت تا وقتی که متقاضیی وجود داره که واجب بر گردنشه؟ واقعا مدیریت این خیلی سخته؟
  • بدون نام US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    20 0
    باز هم جوابی دادند که از این جواب چیزی نمیشه سر درآورد! خوب یعنی چه؟ اگه برنامه یزی ها تغییر پیدا کرده اولویت ها رو مشخص کنید! چطوری ؟ چه زمانی؟ / اولویت های 301 تا 600 تاریخ اعزامشون چه زمانی هست؟!!! / بین این همه آدم عاقل یک نفر هم نیست که جواب واضح و صریحی بده؟!
    • بدون نام IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      1 0
      خب خودت حساب کن..300اولویت طی 5سال..یعنی تقریبا سالی 60اولویت...این که دیگه کاری نداره عزیز
  • حاجی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    13 0
    بابا نهمیدی چی گفته ؟ گفته به تعبیر ما کسی نامه فدایت شوم نداده خواستی باش خواستی نباش وای به حال ما بدبختا که یه مسئول جرات می کنه با این صراحت همچین حرفی بزنه
  • مرتضی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    8 0
    ابتدا باید هم وطنان عزیزی که بیش از یک باربه سرزمین وحی اعزام شوده اند از اولویت جدا شوند تا کسانی که تا کنون نرفته اند آرزو به دل نمانند وبعد آنان مشرف شوند تا عدالت نیز اجراشده باشد.
  • محمد رضا IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    14 0
    لطفا كساني كه تا به حال به مكه مشرف نشده اند را در اولويت هاي اول لحاظ كنيد چرا كه خيلي از ثبت نام كنندگان بارها به مكه رفته اند و اگر شرعي و عرفي نگاه شود حق به بقيه است .و سفر زيارتي صرفا براي زيارت است و نبايد حق بقيه تضعيف شود . با تشكر
  • ایرانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    4 0
    مسلما"سازمان حج وزیارت مایل بوده ودرتلاش است که همه متقاضیان به حج عمره اعزام شوند.علت هم معلوم است. اولا"وظیفه سازمان است وثانیا"به هرحال ثوابی خواهندداشت و ثالثا"درآمدهم حاصل میکند. بنابراین درتلاش آنها شک نیست ولی رئیس سازمان فاقد این حق و اختیار است که بگوید کسی محق به اعتراض نیست و اجبارش نکرده اند ثبت نام کندو .....ایشان به چه علت این صحبت ها را میکند؟رئیس جمهورهم نمی تواند اینگونه حرف یزند. ایشان وعده چندر غاز سود سپرده ای می دهد به مردمی که به عشق خدا و رسولش رفته اند ثبت نام کرده اند مگرایشان چه کاره اندکه تعین تکلیف میکنند؟بنده ایشان رااصلا"نمی شناسم و دشمنی هم ندارم ولی بایدپاسخ بدهند
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    9 0
    ادبیات بسیار قشنگی است "ما تمام سعی خود را برای تسریع در اعزام زائران انجام خواهیم داد اما در مجموع هیچ فردی مجبور به ثبت نام نشده است و هیچکس نیز مجبور به پشت نوبت ماندن نیست و هر وقت بخواهد می تواند سپرده و سود آن را از بانک دریافت کند" از فردا به هر اداره و جایی رفتیم و کارمون رو راه ننداختند بهمون میگن ماکه نجبورتون نکردیم بیاین از ما امضا ی تایید یا هر مهر و امضای دیگه ای بگیرین . خب نگیرین این نوع ادبیات سخن گفتن در بین مسولین سطح بالای کشور و آن هم از رییس سازمان حج و زیارت که ادعای مسلمانی و با خدا بودن را دارند دور از انتظار است ایشان باید از سپرده گزاران عمره مفرده، عذر خواهی کنند . جناب آقای لیالی مردم به خاطر عشق به خدا به حج می روند نه به اجبار من و شما !
  • میهن IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    10 0
    این تصمیمات، بدون اعلام زمان دقیق اولویت ها چه فایده ای داره؟؟؟؟ بازم وعده سر خرمن؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    8 0
    این نوع اظهار نظرها توی ایران عادیه. تعجب می کنم چرا بعضی از شهروندان عزیز عصبانی شده اند!!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    2 1
    به اين ميگن برنامه ريزي دقيق خدا كنه فردا كس ديگري به اين اعتراض نكنه وگرنه بايد منتظر يك تصميم غلط ديگه باشيم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    2 0
    در مجموع هیچ فردی مجبور به ثبت نام نشده است و هیچکس نیز مجبور به پشت نوبت ماندن نیست و هر وقت بخواهد می تواند سپرده و سود آن را از بانک دریافت کند. !!!
  • کامران IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    1 0
    "ما در مجموع هیچ فردی مجبور به ثبت نام نشده است و هیچکس نیز مجبور به پشت نوبت ماندن نیست و هر وقت بخواهد می تواند سپرده و سود آن را از بانک دریافت کند" ادبیات مسولانه !
  • محسن IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    4 0
    باسلام . لطفا بفرمایید اعزام اولویتهای مانده از سنوات قبل بانک ملت چه زمانی اعزام میشوند؟باتشکر فراوان
  • سن زیاد IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    3 1
    انصاف نیست افراد بالای 70 سال درنوبت بایستند وشاید در ارزوی خانه خدا بروند امید که زایران به خاطر خدا اینها را زودتر بفرستند خودتان را در جای انها تصور کنید سخت است
  • iman IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    2 0
    هر چه زودتر زمان اعزام الویت هارو اعلام کنید تا برنامه ریزی کنیم
  • مسلمان IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    3 1
    لطفا اگر دوباره چند ماهی طول نمی کشه زمان اعزام اولویتها را اعلامی کنید تا ببینیم چی کاره ایم .
  • امینی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    1 0
    تکلیف این عده ثبت نام شده که معلومه تا7سال طول میکشه ولی تاسیس بانک حج به جوانان وعاشقان زیارت خانه خدا این امکان را میدهد با سپرده گذاری ماهانه یا سالانه در حد امکان در شرایط عادلانه ودر زمانیکه برنامه ریزی میکنند به عمره یا حج تمتع مشرف شوند البته درصورت حذف سهمیه های ارگانها که به عنوان جایزه وهدیه به کارکنان ومدیران تعلق میگیرد