فارس نوشت:

با وجود تأکید مکرر وزیر صنعت بر کنترل قیمت‌ محصولات صنعتی از جمله خودرو، قیمت خودروهای داخلی همچنان با رشد شتابان همراه است و برخی خودروها با افزایش قیمت یک تا 14 میلیون تومانی طی 3 هفته اخیر مواجه شدند.
افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی اتفاق افتاده که پیشنهاد خودروسازان برای تعیین قیمت‌های جدید و افزایش قیمتهای فعلی در وزارت صنعت در حال بررسی است.

به گفته غضنفری وزیر صنعت دو مدل تعیین قیمت برای خودروهای داخلی در وزارت صنعت در حال بررسی است که در یک مدل، قیمت خودروها بر اساس قیمت تمام شده مشخص می‌شود و براساس مدل دیگر نیز قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین خواهد شد.

وی افزود: قرار است مدل نهایی تا دو هفته آینده مشخص شود.

این در حالی است که هم اکنون هر دستگاه پژو 206 معمولی با 700 هزار تا یک میلیون تومان افزایش نسبت به سه هفته پیش، با قیمت 15 میلیون و 900 هزار تومان در مدل 90 و 16 میلیون و 700 هزار تومان در مدل 91 معامله می‌شود.

همچنین نوع صندوقدار این خودرو با افزایش یک میلیون تومانی طی 3 هفته اخیر، در مدل 90 با قیمت 22 میلیون تومان و در مدل 91 با قیمت 24.5 تا 25 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

تندر 90 نیز از جمله خودروهای داخلی است که این روزها با افزایش قیمت چشمگیری روبرو بوده به طوری که قیمت هر دستگاه از این خودرو در مدل 91 از 16 میلیون و 100 هزار تومان به 18 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته است.

بررسی بازار نشان می‌دهد هر دستگاه مگان در مدل 90 با قیمت 32 میلیون تومان و در مدل 91 با قیمت 34.5 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد پژو 207 نیز می‌توان به افزایش 4 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد به طوری که در حال حاضر هر دستگاه پژو 207 مدل 91 در بازار با قیمت 27 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که حدود دو هفته پیش قیمت این خودرو 23 میلیون و 500 هزار تومان بود.

ماکسیما نیز این روزها با قیمت 62 میلیون تومان در مدل 91 به مشتریان عرضه می‌شود در حالی که قیمت این خودرو سه هفته پیش حدود 46 میلیون تومان بود.

افزایش قیمت برخی مدل‌های خودرو در حالی اتفاق افتاده که قیمت محصولات پرفروشی مانند پژو 405 و پراید دامنه نوسان زیادی نسبت به خودروهای دیگر نداشته و افزایش قیمت این خودروها طی سه هفته اخیر بین 100 تا 200 هزار تومان بوده است.

رشد بیش از حد قیمت خودروهای داخلی و عرضه این محصولات با قیمت‌های غیرواقعی در بازار باعث کاهش استقبال مردم از خرید خودرو شده و بازار را تا حدی با رکود روبرو کرده است.

هرچند اخیراً افزایش قیمت قابل توجهی از سوی شرکتهای خودروساز اعمال نشده است ولی خودروسازان معتقدند به دلیل افزایش هزینه تمام شده تولید در پی نوسان نرخ ارز و مشکل تأمین قطعه از داخل و خارج باید افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی صورت گیرد. در مقابل وزیر صنعت معتقد است: مشکلی در تأمین قطعات خودروها وجود ندارد و هیچ یک از فروشندگان خارجی قطعات نیز ایران را تحریم نکرده‌اند.

وی می‌گوید: در حال حاضر مشکل انتقال ارز برای تولید کنندگان وجود دارد، نه تأمین قطعات و مواد اولیه.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    105 0
    چه خبره؟؟؟ مگه بنز به مردم میدین که این قیمتها روگذاشتین؟
    • ش IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
      80 0
      اگر واردات خودرو آزاد بود این تولید کنندگان خودرو داخلی میفهمیدن که قیمت واقعی خوردو تولیدیشان چقدر است و میدیدند که مردم کدام ماشین را با کدام قیمت میخرند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    75 0
    اگر واقعا ميخواهيد خودروهايمان باكيفيت و رقابتي شود و قيمت آن نيز پايين بياييد همانند كالاهاي ديگر واردات خودرو را آزاد كنيد تا خودروسازان بيش از اين سوئ استفاده ننمايند
  • مجید IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    51 2
    خیلی خوب قیمت دادید اما قیمت بازار بیشتر از این حرفاست
  • يك كارمند با حقوق ناچيز IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    58 3
    با سلام اگر قطعات گران نشده اند پس چرا به قيمت خودرو داخلي كه بايد نسبت به خودروهاي خارجي خيلي ارزان تر باشد يك الي دو ميليون تومان بالا برود مگر حقوق ما كارمندان چقدر بالا رفته است در ضمن حالا كه وقت عيد رسيده و مي خواهد به مسافرت برويم بنزين گران شده وسايل حمل و نقل گران شده بليط هواپيما و ماشين و قطار گران پس ما بعد از يك سال كار مي خواهيم تفريح كنيم مگر ما انسان نيستيم تازه بايد دم عيد كه مي شود مثل كشورهاي ديگر همه كالا و خدماتشان از جمله ماشين و لوازم خانه و خواربار و غيره ارزان مي شود يا بقولي حراج مي شود اما ما بايد اتوموبيلمان را يك الي دو ميليون گرانتر از يك هفته قبل بخريم حالا به نظر شما آقاي وزير صنعت تكليف ما رو با يك نفر حقوق بگير،دست اندركاران گراني اتومبيل را به خدا مي سپارم.
  • بدون نام CA ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    41 1
    مزدا 3 هم از 50 میلیون شده 63 میلیون
    • بدون نام GB ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      4 0
      مزدا 3 وقتی چند 100 قرن پیش وارد ایران شد ( همین 5 سال پیش) 17 میلیون بود تو ایران چون پیشرفته هست و از همه دنیا جلوتره هر سالش 1 قرنه واسه همین شده 65 میلیون .. اینشا اله حرف پیش نباشه اخر سال 91 باید 200 میلیون باشه.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    59 0
    وقتی پراید به قیمت بیست میلیون رسید حتما یکی میخرم . (جهت ثبت در کتاب رکوردهای گینس )
  • سامان IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    45 1
    اقای وزیر صنایع میبینید؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    58 1
    27 میلیون برا پژو 207؟!!!!!!! اگه مردم نمی خریدن اینجوری نمی شد، همه مشکل ما مشکل فرهنگی هست که هر چی گرون می شه تقاضا براش بیشتر می شه
  • سبلان IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    36 1
    در حال حاضر مشکل انتقال ارز برای تولید کنندگان وجود دارد، نه تأمین قطعات و مواد اولیه. جون هر کی دوست دارین یکی اینو برام معنی کنه
  • سبلان IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    54 0
    نگران نباشید همین الان وزیر یه بسته پیشنهادی می ده همه چی حل میشه
  • شهاب IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    46 3
    خیلی جالبه . پژو 207 مدل 91. این یک کلاهبرداری هست. ما هنوز در سال 90 هستیم. اونوقت چه جوری مدل ماشین میخوره 91. همه چیزمان به همه چیزمان می آید.
    • پای ثابت IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      3 2
      تولید کنندگان خودرو خارجی از نیمه سال شروع به عرضه مدل سال بعد میکنند و این قسمت ماجرا عجیب یست.فقط قیمتها خیلی ویترینی هست و مسخره
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    56 1
    خدایا باید چه کنیم؟؟؟؟ مجبوریم این ماشین ها رو خریداری کنیم ؟؟ آق نمی خوایم صنعت مونتاژ خودرو داشته باشیم چه کسی را باید دید؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    22 2
    بابت سر پا نگه داشتن همین ایران خودرو و سایپا که دارند محصولات بی کیفیت و غیر استانداردی را با قیمتی نجومی نسبت به کیفیت و استاندارد های اولیه یک خودروتولید میکنند سالیانه 20 هزار نفر باید کشته شوندو یک همچین قیمتهای نجومی را بابت محصولات بی کیفیتشان پرداخت کنیم.(دوستان توجه کنند قیمت هیوندای سوناتا 2012 با هزینه بار تحویل در بندر 18 میلیون بدون گمرکی)دیگر قضاوت با خودتان.از مسعولان تقاضا داریم گمرکی خودروهای وارداتی را از 90 درصد فعلی به 40 درصد برسانند تا ببینیم دیگر کسی سراغ محصولات ایران خودرو و یا سایپا با این قیمتهای نجومی خواهد رفت.
  • سیروس IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    16 1
    سزای گران فروش نخریدن است.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    21 0
    واقعا براي من جاي سواله چرا بايد براي خريد خودروي بي كيفيت اينقدر پول بده ملت ايران؟ چرا خودوروهاي خارجي با قيمت واقعي عرضه نميشه ؟ در صورتي كه بقيه چيزها قيمتش بين الملليه/؟
  • بیتا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    24 0
    خداشاهده بهترین ماشین در اروپا به قیمت پراید است * تا کی باید زیر سلطه باشیم با تشکر
  • تابان IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    7 0
    کی میگه خرید سکه سود آوره؟؟؟ آقا ماشین داخلی بخر،دو هفته دیگه بفروش ...
  • کارمند بهشت زهرا IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    7 0
    فکر کنین اگر در ایران ماشینهای خارجی به قیمت واقعی به فروش برسند اونوقت کی میره پراید بخره ؟؟!!!!! و اونوقت چطور رشد جمعیت ایران رو میشه کنترل کرد؟؟!!!
  • بدون نام GB ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    7 0
    خوش خبر باشین مرسی از خبر خوبتون... داریم حال میکنیم یکی مارو بگیره ..
  • فرشید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    0 0
    به نظر من که خوبه همین جوری بمونه بلکه ام بشتر شه تا ما این ماشینمونو بفروشیم هه هه هه