بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از سنجاقک شبنم‌زده و کلونی زنبورهای عسل گرفته، تا روبات‌های انسان‌نما و مصائب جی‌.پی.‌اس برای کاربران آن!

حشره شبنم‌زده: تصاویر درشتنمایی شده آندرج پاکان از حشراتی که با قطرات شبنم آراسته شده‌اند، یکی از زیباترین مجموعه تصاویری هستند که تا کنون از حشرات خیس گرفته شده است. برای مشاهده تصاویر بیشتر از این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 

ملاقات انسان و روبات: اکنون چند سال از رونمایی از ربات روبونات 2 می‌گذرد، اما توانایی‌های این روبات هر روز بهبود می‌یابد. در این تصویر روبونات 2 در حال نزدیک کردن دست خود به دست یک انسان است. ناسا اعلام کرده است که این سازمان با همکاری جنرال موتورز مشغول کار بر روی یک دست روباتیک جدید است که قرار است برای کمک به فضانوردان و سایر کارگران استفاده شود.
 

شرک-بات: در نمایشگاه روباتیک اینوربو در لیون فرانسه، Reeti در حال نشان دادن احساسات خود است. رتی روباتی با توانایی درک کردن و واکنش نشان دادن به احساسات انسانی است. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
 

گیتار عنکبوتی: این گیتار عنکبوتی پیچیده خیلی جذاب به نظر می‌رسد. اما چیزی که بیشتر از همه درباره این گیتار هیجان‌انگیز است، این است که تمام بدنه آن با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی ساخته شده است.
 

لعنت بر جی.پی.اس: چهار روز پیش، سه گردشگر ژاپنی در استرالیا تلاش کردند تا با استفاده از راهنمایی‌هایی جی.پی.اس. خودرو خود به جزیزه استرادبورک در ساحل کوئینزلند بروند. متاسفانه، سیستم جی.پی.اس آنها را مستقیما به درون اقیانوس هدایت کرد، جایی‌که آنها 500 متر درون جزر کم‌عمق به پیش رفتند تا اینکه سرانجام گیر افتادند. دو ساعت پس از این اتفاق، خودرو آنها زیر 2 متر آب غرق شد. خوشبختانه در این حادثه کسی صدمه ندید، و تنها شرکت اجاره دهنده ماشین مجبور شد هزینه خسارت 1500 دلاری این حادثه را پرداخت کند.
 

توپ زنبوری: زنبورهای عسل ژاپنی روش دفاعی دیوانه‌واری دارند: آنها با چنان پرخاشگری به دور جانور حمله‌کننده حلقه می‌زنند که گرمای بدن آنها واقعا باعث پخته شدن جانور شکارچی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    2 3
    احتمال 99 درصد کار جیمرها و سیستم انحراف جی پی اس خودمان بوده.