مهر نوشت:

در پی انتشار اظهارات یکی از مسئولان کشور درباره امکان عدم ممنوعیت رابطه با آمریکا، برخی نمایندگان در حاشيه صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگه‌هایی حاوی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم هر گونه مذاکره با آمریکا پخش کردند.
اين اقدام پس از انتشار سخنانی مبنی بر تاکید بر مذاکره با آمریکا در زمان امام راحل، صورت گرفت. حال آنکه مقام معظم رهبری هرگونه مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی غیر قابل قبول خوانده بودند. در برگه‌هایی که از سوی برخي نمایندگان پخش می‌شود از قول مقام معظم رهبری آمده است: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند یا از الفبای سیاسی چیزی نمی‌دانند و یا الفبای غیرت را خوب ننوشته‌اند.
به گزارش خبرآنلاين، هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در گفت و گو با يک فصلنامه درباره اين موضوع سخن گفته بود. (اينجا)
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدا IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    58 10
    اگر اظهارات حضرت امام راحل را منتشر و پخش میکردند قابل قبول بود ولی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری که حی و حاضر هستند لزومی به این کار نبود، مگر اینکه برخی از نماینگان خود را یکسره وکیل ملت و دولت و رهبر بدانند و یا کماکان در پی بهره برداری از دوقطبی هاشمی-احمدی نژاد باشند و قصد ساختن کلاهی دیگر از این نمد برای خود داشته باشند
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    80 13
    واقعا جاي بدبختيه كه يكي مثل هاشمي هم نمي تونه نظرشو ابراز كنه چه برسه به افراد عادي
  • داود IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    8 1
    کسانی که از ابقا آقای هاشمی در ریاست مجمع عصبانی هستند موج جدید هاشمی ستیزی خود را شروع کرده اند و اینبار بصورت واضح سعی در تلقین اختلاف هاشمی با رهبری را دارند غافل از اینکه افکار عمومی متوجه شده اند که رهبری معظم و هاشمی بزرگ جدانشدنی هستند هرچند اختلاف نظرهایی در نیل به هدف مشترک ( یعنی احیای اسلام ناب محمدی (ص) ، ظلم ستیزی و تحقق عدالت اجتماعی از طریق رشد معنوی ، اخلاقی ، علمی و بهره وری جامعه ) فی مابین وجود دارد لکن آقای هاشمی ولایتمداری خود را هم در عمل و هم صراحتاً اعلام نموده و تصمیم نهایی را با رهبری معظم و خود را مطیع ایشان می دانند .
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    73 12
    این نمایندگان باید به فکر ملت باشند و بررسی کنند که تورم و گرانی مردم را له کرده است و اینها نتیجه تحریم های اقتصادی است و آقای هاشمی هم از روی خیرخواهی و مصلحت اندیشی دنبال رفع مشکلات است / تا کی ما باید بی جهت با دنیا دعوا کنیم بس است دیگر چرا با دست خودمان نابود شویم همه میدانند که رابطه با امریکا و منافع آن از رابطه با روسیه و چین بهتر است .
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    50 7
    . . . . آقاي هاشمي رفسنجاني بنابر حكم رهبري ، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند . . . .
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    55 7
    یکروزی باعربستان و مصر هم رابطه نداشتیم ، از فرمایشات آقای هاشمی حظ کردم و درست نیست بیانیه های قبلی را در مقابل اظهار نظرهای روز گذاشت و اجازه ندهیم هیچکس صحبت کند .
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    67 3
    لطفا به گزاره های زیر توجه کنید 1) براساس خاطرات محمد البرادعی، وی آمادگی احمدی نژاد برای مذاکره مستقیم با آمریکا را به اوباما منتقل کرده بود.27 بهمن 89 دیپلماسی ایرانی 2)احمدی نژاد : «ما حاضريم مرد و مردانه و رو در رو و در برابر رسانه‌ها با آقاي اوباما مسائل جهان را روي ميز بگذاريم تا معلوم شود راهکار چه کسي بهتر است.» تابناک کد خبر: ۱۱۱۹۸ - 12 مرداد 89 3) لطفا عبارت احمدی نژاد مذاکره و آمریکا را در گوگل تایپ کنید راستی آقایانی که امروز در حاشیه مجلس سخنان مقام معظم رهبری را پخش کردند آنروز به فکر دفاع از رهبری نبودند
  • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    13 2
    زندگی و دلخوشی و کار در زمان ریاست آقای هاشمی برای مردم بهتر بود یا الان؟ خود این مقایسه گویای درستی افکار آقای هاشمی است با غد بازی و دشمنی با تمام دنیا کاری از پیش نمی برد جز انزوا و سرنوشت کره شمالی پیدا کردن
  • بدون نام US ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    14 1
    یک زمانی با عراق در جنگ بودیم . الان بغداد شده یکی از تنها سه پایتخت کشور دوست.
  • جلیل IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    12 1
    انصافا اقای هاشمی سیاستمدار باتجربه وبزرگیست که از روابط بین الملل دنیا از خیلیها بیشتر اطلاع دارد.اما اینکه جرا بعضیها عامدانه سعی در تخریب ایشان دارند یا منافعشان با اظهار نظر اقای هاشمی به خطر می افتدکاملا اشکار ومبرهن است
  • سنگ صبور IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    10 1
    به موضوع رابطه با آمریکاا ینطور نگاه کنید که صنعت هوایی این مملکت وپیشرفتها ی امروز آن شک نکنید که مدیون آمریکایی هاست. 35 سال پیش اگر آمریکاییها نبودند در ایران کسی الآن در این مملکت نمیدانست آلیاژ های آلومینیم چی اند وعملیات حرارتی آنها چیست کسی نمیدانست تعمیرات هواپیما چیه وچه سیستمی برای انجام آن میبایست بنا نهاده شود تا امروز از آن بتوانیم بهره بگیریم کسی نمیدانست آزمایشگاه موتور هواپیما چیه وچطور باید ازمایش کردوجالبه که انها از داشتن سفارت محروم شدند اما انگلیسها که جز استعمارچیزی در این مملکت بجا نگذاشتن حق عبور داشتند!!!
  • mohsen IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    2 6
    متاسفانه بايد بگم كه برخي از نظرات و نوشته ها بوي ترس ميده اگه هنوز اين انقلاب باقيه به بركت مقاومت و ايستادگيه نه وا دادن مملكت به دشمن واقعا متاسفم ايران ابر قدرته هنوز نفهميدين دليل اين همه اصرار به مذاكره يا حتي تهديد از جانب امريكا به ايران چيه ؟ ا
  • سید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    7 1
    حتما باید آقای هاشمی را از دست بدهیم تا مثل شهید بهشتی عزیز شود؟ مقام معظم رهبری ایشان را به عنوان شخصیت حقوقی و حقیقی در مجمع منصوب کرده اند می دانید این یعنی چی؟
  • lموسوی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    1 4
    اگر رهبری آقای هاشمی را ابقا کردند به این خاطر نبود که کاملا با اهداف و منشهای ایشان موافق هستند بلکه به این خاطر بود که حیف است فردی مثل آقای هاشمی برود ودر صف مخالفان نظام قرار بگیرد به کلامی ایشان با این کار از انحراف بیشتر هاشمی جلوگیری کردند. در عین حال بایستی بدانیم که بحث مذاکره با امریکا اگر بنا باشد که عزت نظام را زیر سوال ببرد از ریشه غلط است ولی اگر آمریکا قبل از مذاکرات برادری خود را اثبات کند، که نمیکند ، می توان به روند مذاکرات با آمریکا امیدوار بود.