در حالی که کمتر از دو ماه دیگر تا پایان عمر مجلس هشتم باقی است، طرحی با قید یک فوریت برای تشکیل کمیسیونی با عنوان «خانواده و زنان» ارائه شد.

به گزارش خبرآنلاین، زهره الهیان نماینده تهران طراح این طرح بود که آن را در راستای احقاق حقوق زنان و خانواده می​دانست و به استناد سخنانی از مقام معظم رهبری در تشریح اهمیت بنیان خانواده، بر لزوم تشکیل چنین کمیسیونی تاکید می ورزید.
اما نادر قاضی​پور نماینده ارومیه در مخالفت با این طرح با بیان اینکه مجلس هفتم، 13 نماینده زن داشت، مجلس هشتم 8 تا و مجلس نهم هم تا کنون تنها 4 نماینده زن دارد، اظهار داشت: با وجود این تعداد محدود زنان چه نیازی به تشکیل کمیسیون مجزا هست؟
وی افزود: اصلا این چه طرحی است که از 8 نماینده زن موجود در همین مجلس سه نفرشان از من خواسته​اند نوبت مخالفتم را به آنها بدهم؟
با این وجود علی ادیانی راد نماینده قائم شهر معتقد بود که تشکیل چنین کمیسیونی الزامی است و باید هرچه سریعتر تصویب شود. او از امضای حدادعادل ذیل این طرح اشاره کرد و آن را گویای اهمیت تشکیل کمیسیون خانواده خواند و گفت: تصویب این طرح هدیه​ای به مجلس نهم است و ای کاش زودتر ارائه می​شد تا در مجلس هشتم نیز چنین کمیسیونی تشکیل می​دادیم. به گفته وی، این کمیسیون مربوط به امور خانواده است و صرفا به حضور زنان و تعدادشان در مجالس مختلف بسنده نمی​کند.
پس از این مذاکرات یک فوریت طرح تشکیل این کمیسیون به رای گذاشته شد که مصوب نشد. پس از اعلام رای نماینندگان محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس به کنایه گفت: این هم از طرح​های عجیبی بود که اگر نگوییم همه خانم​های مجلس، دست کم اکثرشان در مخالفت با آن می​گفتند دو!
47/29
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =