20 نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر کار را امضا و تقدیم هیات رئیسه کردند اما سلیمان جعفرزاده نماینده ماکو امضایش را پس گرفت .

زهرا تالانی:در همین باره با جعفرزاده گفت وگویی را انجام دادیم. وی معتقد است که هنوز عملکردی از مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی مشخص نشده که ما استیضاح وزیر را مطرح کرده‌ایم در حالی که باید صبر کنیم و در صورتی که عملکرد ضعیفی از این مدیر شاهد بودیم از ابزارهای نظارتی استفاده کنیم.


شما جزو نمایندگانی بودید که در ابتدا طرح استیضاح وزیر کار را امضا کردید اما پس از آن امضای خود را پس گرفتید. دلیل آن چه بود؟
پس از بررسی این استیضاح را بی‌انصافی در حق دولت دانستم و امضایم را پس گرفتم. به نظر من دولت این حق را دارد که مدیران اجرایی را خود انتخاب کند و مسئولیت آن را نیز بپذیرد .باید مدتی از مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی بگذرد و عملکردش را ببینیم بعد می توانید دراینباره تصمیم بگیریم.
هنوز عملکردی از مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی مشخص نشده که ما استیضاح وزیر را مطرح کرده‌ایم در حالی که باید صبر کنیم و در صورتی که عملکرد ضعیفی از این مدیر شاهد بودیم از ابزارهای نظارتی استفاده کنیم.


اما برخی نمایندگان معتقدند که حوزه تامین اجتماعی نیاز به تخصص دارد که آقای مرتضوی فاقد این تخصص است؟
بله.تامین اجتماعی یک مدیر لایق نیاز دارد تا بتواند آن را مدیریت و کنترل کند اما حتما نیاز نیست که تخصص مربوطه را داشته باشد لذا به نظر می‌رسد انتخاب دولت انتخاب خوبی است و ما هم به نوبه خود باید کمک کنیم تا مشکلات این حوزه در سطح کلان مرتفع شود.


شما تصور می کنید در این شرایط استیضاح انجام شود؟
اگر این استیضاح شکل بگیرد به نظرم رای نخواهد آورد. چون شیخ الاسلامی از وزرای موفق و پر تلاش دولت بوده و تعاملش با مجلس هم خوب است لذا به نظر می‌رسد می‌توان به جای استیضاح با گفت‌و‌گو مشکل را حل کرد.


آقای رئیس جمهور نامه ای هم به هیات حل اختلاف نوشته اند تا این موضوع را حل کنند؟
در این باره صحبت های شد و برخی نمایندگان نظرشان این بود که چنین مسیری هم برای پیگیری موضوع وجود دارد. اما آقای لاریجانی در اظهار نظری گفتند که این موضوع ربطی به هیات حل اختلاف ندارد، بنابراین فکر می کنم عملا بحث مطرح شدن این موضوع در هیئت حل اختلاف منتفی است.


زمان جلسه ای که قرار است با وزیر کار برگزار شود مشخص شده است؟
بله. ظرف امروز و فردا جلسه با وزیر کار و مرتضوی برگزار خواهد شد.

45232



 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی . م IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    14 0
    امضاء طرح و بعداز چندروز پس گرفتن امضاء یعنی تزلزل !!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    3 0
    لطفن از این آقا بپرسید انتصاب مرتضوی بی انصافی در حق کیه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    1 0
    حالا که قرار یکشنبه استیضاح بشه