+ A - دوشنبه 21 فروردین 1391 - 15:35:00 چاپ
امتیاز به مطلب 41 نفر

خدمت سربازی ۲۱ ماه شد

جامعه > شهری - سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا اعلام کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای مشمولانی که از فروردین ماه سال 1391 به خدمت اعزام می‌شوند به نسبت مدت قانونی آن که 24 ماه بوده حسب مورد کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین طبق آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مدت خدمت دوره ضرورت برای کارکنان وظیفه درنیروهای مسلح و یگان‌های حفاظت 21 ماه و این مدت برای کارکنان وظیفه مامور به دستگاه‌های غیرنظامی به جز یگان حفاظت 24 ماه است و همچنین مدت خدمت کارکنان وظیفه در مناطق جنگی و امنیتی درگیر 18 ماه و برای کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق امنیتی غیردرگیر و مناطق عملیاتی و مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه است.

سربازانی که در سال 90 و قبل ازآن به خدمت اعزام شده‌اند، مدت خدمت آنان برابر مقررات سابق (مناطق عادی؛ 18ماه، مناطق جنگی و عملیاتی؛ 16 ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا؛ 17 ماه) است.


توقف اجرای معافیت سه برادری

همچنین سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا اعلام کرد: معافیت سه برادری (بعنی معافیت یک فرزند از خانواده‌ای که سه فرزند آن خدمت کرده) از سال 1388برابر مصوبات و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به مرحله اجرا درآمد و تا پایان سال 1390 نیز استمرار داشت اما اجرای این معافیت از اول فروردین ماه 91 متوقف شده است.

سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا به درخواست تمام مشمولان که تا پایان سال 90 واجد شرایط این معافیت بوده و درخواست خود را تا 29 اسفند ماه سال 90 از طریق دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به ثبت رسانیده باشند، رسیدگی خواهد کرد.
47232

 

کلید واژه ها: سربازی - نظام وظیفه -
نظرات 327
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 15:47:26
    254 190 پاسخ به این نظر
    توقف معافیت 3 برادری کار بسیار خوبیه،چون بدون دلیل طرف معاف می شد
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:00:37
      223 30
      اي‌كاش اگر قراره معافيت‌ها برداشته بشه، تمام معافيت‌ها رو بردارن. نه اينكه به دلايل الكي معافيت ايجاد كنن و بعد يه همچنين معافيت‌هايي رو بردارن تا اين‌طوري ما احساس كنيم كه مورد تبعيض قرار گرفتيم.
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:22:44
      75 319
      ماکه معاف شدیم دمشون گرم
    • علی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:45:57
      195 87
      این چه حرفیه! فرض کن 3 تا پسر خودت رفتن سربازی دوست نداری پسر چهارمت معاف بشه؟
    • ساسان سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:44:17
      64 14
      دلتون خوشه شما هم.. من 3 ساله خدمتم تموم شده لیسانس اقتصادم و علاف.. نه استخدامی..نه بابای پولداری.. نه وامی(حتی 5ملیون تومن که یه پراید قسطی باهاش بخرم)... چندوقت پیش یه بچه مایه دار مشمول داشت میگفتش حاضرم 20ملیون بدم معاف بشم. یه قانونی بذارین بریم به جای بچه مایه دارها خدمت کنیم.. والا
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 15:50:14
    334 10 پاسخ به این نظر
    زندگی ما است و تغییر قانون و نامردی !
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:05:49
      303 6
      بابا شما رو به حضرت عباس اعتراف کنید بگید نمیتونیم براتون کار و زندگی و شرایط ازدواج فراهم کنیم سربازی رو هم بکنید 21 سال خلاص!
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:06:28
      219 7
      واقعا اینجاست که آدم به معنای عدالت پی میبره
  • ساسان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:08:00
    109 5 پاسخ به این نظر
    کسی که قبل از سال 90 به خدمت اعزام شده و چند ماهی را خدمت کرده و به دلیل ادامه تحصیل معافیت تحصیلی گرفته شامل کدامیکی از این دو دسته می شود؟ از یک سو اعزام اولیه چنین شخصی قبل از سال 90 است و از سوی دیگر وی اعزام مجدد می شود. کدام قانون شامل حال چنین شخصی می شود؟
    • کامران دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:30:33
      43 10
      آقا ساسان منم مثل شما هستم.
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:44:23
      38 6
      منم همینطور!!!
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:27:42
      12 14
      این که خوبه، من سال 1381 اعزام شدم (بعد از لیسانس) و هنوز دانشجو هستم (دوره تخصصی دکتری). تکلیفمون چی میشه. اینکه قانون عطف به ماسبق نمیشه شامل حال ما میشه؟
    • ساسان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:22:03
      15 5
      من 11 ماه و 21 روز خدمت کردم و چون در منطقه محروم خدمت می کردم 15 روز کسر خدمت این منطقه شامل حام میشد با لیسانس جمعا باید 16 ماه و 15 روز خدمت می کردم. فوق لیسانس قبول شدم در حالی که 4 ماه و 21 روز دیگر خدمت داشتم. این مسئله را با مسئولین نظام وظیفه استان فارس رودررو مطرح نمودم و گفتند که هنوز آیین نامه و ریزموارد مشخص نمی باشد و قطعا نمی شود صحبت کرد ولی به احتمال 90 درصد برای افرادی مثل ما 21 ماه ملاک می باشد.
    • .... دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:27:24
      17 7
      سلام منم همینطورم از کجا باید خبر دقیق گرفت؟
    • ایمان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:32:33
      40 6
      منم دقیقا مثل شما هستم . عجب اشتباهی کردیم خدمت رو نصفه کاره تو این مملکت بی قانون ول کردیما . وضعیت من : یه سوالی . من تیر 90 رفتم خدمت و تا 23 شهریور اونجا بودم . یه ترم فوق خوندم ، انصراف دادم و 27 یا 28 اسفند 90 دوباره دفترچه پست کردم ، من چند ماه توی نیرو انتظامی باید خدمت کنم ؟
    • محمد67 دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:37:13
      6 6
      با سلام شما چون معافیت تحصیلی گرفتین و ازیگان خدمتتون ترخیص شدین دیگه سرباز نیستین. ملاک عمل برای شما تاریخ اعزام جدید خواهد بود و اگه تاریخ اعزام شما سال 91 هست پس طول خدمت 21 ماه و قوانین مشمولین اعزامی در سال 91 برای شما اجرایی میشه.تنها مواردی که برای اعزام مجدد شما لحاظ میشه مدت سنوات ماقبل شما از مدت فعلی خدمت(21ماه) کسر میشه. موفق باشید.
    • فرهاد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:39:11
      18 2
      منم دقیقا اینجورم...سال 88 ، 4 ماه خدمت کردم بعد ارشد قبول شدم حالا این 2 روز واقعا افسرده شدم، خدا کنه قانون قبل شاملم بشه
    • سعید دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:43:01
      15 4
      من نیز
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:54:03
      19 1
      منم شهریور به دلیل قبولی در دانشگاه از خدمت ترخیص شدم آیا ما هم شامل قانون جدید میشیم؟
    • حسین دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:04:36
      14 3
      برای شما با قانون جدید حساب میشه من خودم بخاطر همین افزایش خدمت قید دانشگاه رو زدم که 18 ماه خدمت کنم
    • ایمان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:09:09
      8 1
      منم وضعیتم تقریبا همینه . یه سوالی . من تیر 90 رفتم خدمت و تا 23 شهریور اونجا بودم . یه ترم فوق خوندم ، انصراف دادم و 27 یا 28 اسفند 90 دوباره دفترچه پست کردم ، من چند ماه توی نیرو انتظامی باید خدمت کنم ؟
    • ایمان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:15:07
      7 3
      منم وضعیتم اینه : من تیر 90 رفتم خدمت و تا 23 شهریور اونجا بودم . یه ترم فوق خوندم ، انصراف دادم و 27 یا 28 اسفند 90 دوباره دفترچه پست کردم ، من چند ماه توی نیرو انتظامی باید خدمت کنم ؟
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:36:22
      5 2
      زمان اعزام مجدد به عنوان زمان اعزام مدنظر است.
    • ناصر پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 04:43:30
      3 3
      چرا بضیا منفی دادن به این سوال دقیقن؟؟؟
    • داریوش ثاقبی پنجشنبه 16 شهریور 1391 - 15:28:59
      9 0
      من در سال 87 به خدمت اعزام شدم و به دلیل ادامه تحصیل از معافیت تحصیلی استفاده کردم. حالا اردیبهشت 91 اعزام شدم البته مدارکم را 10/90فرستادم. مدت خدمتم چگونه محاسبه میشود؟ 18ماه یا 21ماه؟
    • مهدی حسنی سه شنبه 14 آذر 1391 - 02:47:55
      7 1
      من در سال 88 با فوق دیپلم ه خدمت اعزام شدم و چند ماهی خدمت بودم و به دلیل ادامه تحصیل از معافیت تحصیلی استفاده کردم. حالا دی ماه 91 باید دوباره اعزام شم البته با مدرک لیسانس ؟ مدت خدمتم چگونه محاسبه میشود؟ 18ماه یا 21ماه؟
  • محمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:10:10
    364 3 پاسخ به این نظر
    آیا آقازاده ها هم به خدمت می روند؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام شنبه 24 اسفند 1392 - 23:16:33
      4 0
      خیرفقط بدبخت ها به سربازی میروند
  • مهدی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:11:19
    270 19 پاسخ به این نظر
    یعنی دکتر و زیر دیپلم به یک مقدار خدمت می کنن؟؟؟ این چه وضعشه؟؟؟
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:02:19
      36 207
      یعنی چون دکتری خونت از ما پر رنگ تره؟خوب درس خوندی منفعتش برای خودته پول ویزاتارو تو میزاری تو جیبت بقیه که استفاده نمیکنن.پس اونی که دکتره با اونی که حتی 5 دبستان هم نداره باید برابر باشه
    • محمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:36:29
      154 12
      خونش رنگين تر نيست, جامعه بيشتر از نظام وظيفه از تخصصش بهره ميبره تا شماي 5 كلاس سوادي.
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:24:16
      130 5
      اون كسي كه تا ٣٠ سالگي دكتري خونده حالا اگه دو سالم بره خدمت كه پيرمرد مياد بيرون، اونوقت تازه بايد بره دنبال كار.
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:13:44
    221 4 پاسخ به این نظر
    کجا کاهش پیدا کرد؟ این که افزایش پیدا کرده 21 ماه!!!!!!!
    • حسین دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:09:47
      98 2
      اینجوری زدن دلت خوش باشه
  • صابر دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:14:12
    246 8 پاسخ به این نظر
    چرا فقط تو ایران شب میخوابی صبح پا میشی ی قانون جدید وضع میشه ....چرا فقط تو ایران میشه ی شبه پول دار شدو به کاخ نشینی رسید....(دلار سکه طلا ماشین خونه لوازم خانگی لبنیات بنزین)اینا که هر روز ی قیمت دارن !آخه مردم عادی که به جایی وصل نیستن چه بکنن؟چرا هر چند وقت یکبار ی تصمیم غیر معقولانه واسه بچه های مردم میگیرن؟چه اشکالی داره 1سال فکر کنن بعد ی تصمیم بگیرن که هم خلق خدا خوشش بیاد هم خود خدا!!من با لیسانس مهندسی 21 ماه برم خدمت اونیم که 5 کلاس سواد داره هم 21 ماه!!!این چه عدالتیه؟؟نمیدونم شایدم عدالت معنیش عوض شده!خیلی عصبانیم ای خدا کاش فقط معافیت ها رو بر میداشتن نه اینکه 4 ماهم زیادترش کننننننننننننننننننن
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:20:11
      19 165
      چون شما لیسانس داری باید کمتر بری خدمت؟
    • سعید دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:24:26
      130 3
      کسی که تحصیلات دانشگاهی داره سنش خیلی بالا میره عادلانه نیست سربازیش انقدر زیاد باشه
    • محمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:04:01
      122 5
      خدمت اون دوستمون که سوال کرده چون شما لیسانس داری باید کمتر خدمت بری ؟ با صدای بلند میگم بله من پدرم دراومد تا فوق لیسانس گرفتم تا پروژم رو تموم کردم تا 4 تا مقاله دادم. سنم رفته بالا . تمام این کار ها رو کردم تا بتونم تو زمینه تحصیلیم سریعتر وارد بازار کار بشم تا بتونم از اون چیزهایی که برای بدست آوردنش شب ها نخوابیدم استفاده کنم و به کار بگیرم حالا با این کار من عملا 2 سال از کاروزندگی می افتم و دیگه اون چیزهایی که الان بلدم 2 3 سال دیگه قدیمیه ! برای اونکه سیکل داره و انتخاب کرده در محیط بازار و کلا کار آزاد باشه با من نوعی فرق داره ایشون فوق فوقش 20 سالگی میری بازار کار اما من 28 سالگی
    • گرفتار سه شنبه 22 فروردین 1391 - 00:54:10
      41 2
      در پاسخ به دوستی که میگه چرا فوق لیسانس کمتر باید بره خدمت باید عرض کنم برو تحصیل کن توهم کمتر برو اساسا این تحصیلات برای این بوده که ما دیرتر وارد بازار کار بشیم که شدیم و پوستمون کنده شد تا بی پول و بی امکانات درس خوندیم ضمنا سود تحصیلات من یه نفر که واقعا به نیروهای نظامی رسیده پس چرا باید 2 بار پدرم در بیاد
    • بهنام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:23:59
      26 0
      اقایون به خدا انصاف نیست 3 ماه کشیدن روش اگه بچه خودشون سرباز بود اینکارو میکردن؟ یه سوال من سال قبل دفترچه ارسال کردم منم شامل میشه؟
    • سهیل یکشنبه 12 آبان 1392 - 21:28:38
      6 0
      من چی بگم که 14 ماه خدمت کردم سال 89 مرخصی گرفتم رفتم درس خوندم خیر سرم مهندس شدم الان اومدم دفترچه بفرستم میگن طبق قانون جدید باید 21 خدمت کنی. با این حساب باید 8 ماه خدمت کنم. امروز سروان میگفت اگه فراری بودی همون ادامشو میرفتی یعنی 18 ماه . مریصن بخدا
  • رایان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:17:09
    102 27 پاسخ به این نظر
    انشا الله که با لغو معافیت 3 برادری معافیت 2 برادری اجرایی بشود
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:46:54
      45 18
      ان شا الله
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:21:37
      71 5
      داداش تو هم دلت خوشه ها! 3 برادری رو برداشتن میخوای 2 برادری رو اجرا کنن! 20 تا برادر هم داشته باشی باید بری خدمت! این معنی جدید عدالته!
    • محمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:26:17
      74 8
      انشاالله پس از آن لغو معافیت دو برادری و اجرای معافیت یک برادری !!!
    • رامين دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:04:14
      35 3
      آقا محمد دمت گرم خيلي خندوندي مارو ايشاله
    • محمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:34:42
      24 1
      شما هنوز نفهميديد توي اين مملكت همه چيز زياد ميشه؟ معافيت هم احتمالا 4 برادري يا 6 برادري بشه.
    • یاسر سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:35:52
      36 0
      با فوق لیسانس و 28 سال سن میریم سربازی بعد هم با سی سال سن برمی گردیم داخل جامعه و میریم دنبال کار همه شون هم بهمون میگن بفرمایید از همون اول ما واسه شما جا رزرو کردیم !!!! اصلا هم بالا رفتن سنتون مسئله ای نداریم . آقا خداییش چرا به فکر ماها نیستین به نظر شما در سی سالگی آیا کسی به ما شغلی میده ؟؟؟؟
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:17:25
    149 3 پاسخ به این نظر
    اخه چرااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی خوب سرباز رو تامین می کنن هرروزم بیشترش می کنن
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:14:08
      43 1
      جالب اینه که از میزانه یارانه های منت داری هم که پرداخت میکنند کمتره:دی
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:27:24
    75 2 پاسخ به این نظر
    می خوابن صبح قانون تصویب میکنن دلشونم خوش کردن که عدالت رو اجرا می کنند، عدالت اینه که همه 24 ماه برن یا همه با هم کم بشه سربازیشون
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:22:04
      40 4
      منظورتون اینه که بسیجی ها هم برن دیگه؟ اونم بدون کسر خدمت؟!
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:18:23
      31 2
      دقیقاً، هر چی باشه اونا که بیشتر ادعا دارند، تازه می تونند بیشترم به دلخواه بمونن و خدمت کنند
    • بینام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 19:13:21
      3 10
      اونا به اندازه کافی خدمت کردن زمانی که شما تو تفریحاته مثثلا ساالم بودید
  • حامد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:30:51
    103 5 پاسخ به این نظر
    یعنی همه باید 21 ماه خدمت کنند؟با فوق لیسانس 21 ماه و با زیر دیپلم هم 21 ماه!!
    • وحید دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:21:57
      30 0
      منم دقیقا همین مشکلو دارم و تا 10 روز دیگه می خوام اعزام بشم
    • هادي دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:36:13
      13 7
      من كه الان 8 ماه از پايان خدمتم گذشته مثلا چي كار كردم در به در دنبال كار روز و شبم شده مثل هم. كاش همون خدمت بودم فقط يه مشكل بود الان هزار تا مشكل
  • mohammad دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:37:15
    95 6 پاسخ به این نظر
    این دیگه چه وضعشه.من که فوق لیسانس هستم هم باید 21 ماه خدمت کنم؟تو رو خدا یکی جواب بده.
    • وحید دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:24:15
      23 0
      منم همیم مشکلو دارم و تا 10 روز دیگه اعزام میشم
  • مهدی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:37:33
    51 3 پاسخ به این نظر
    لطف عالی متوالی !
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:40:01
    201 4 پاسخ به این نظر
    روشی برای پنهان کردن آمار بیکاری !!!
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:41:00
      49 0
      اینو خیلی خوب اومدی!!!!!!!
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 16:52:03
    120 4 پاسخ به این نظر
    كشورهایی كه سربازی اجباری است ۱- ارمنستان ۲- اریتره (۱۶ ماه) ۳- ایران ۴- بوركینافاسو ۵- تاجیكستان ۶- تایلند (به صورت رندم به تعداد مورد نیاز سرباز استخدام می‌شود.) ۷- تركمنستان ۸- جمهوری دموكراتیك كنگو (زئیر) ۹- زیمبابوه ۱۰- سائوتام و پرینسیپ ۱۱- سوریه ۱۲- سودان ۱۳- سومالی ۱۴- كامبوج (۱۸ ماه) ۱۵- قرقیزستان (۱۸ ماه) ۱۶- قزاقستان ۱۷- كره‌شمالی ۱۸- گینه ۱۹- گینه استوایی ۲۰- كوبا ۲۱- لائوس (۱۸ ماه) ۲۲- لیبی (۱۸ ماه) ۲۳- ماداگاسكار (۱۸ ماه) ۲۴- مصر ۲۵- موزامبیك ۲۶- ویتنام (۱۸ ماه)
    • سرباز دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:08:54
      16 51
      برادر پس ترکیه و.............................کجای فهرست شمان؟
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:42:36
      31 4
      برادر جان این فهرسته کشورهایی با سربازی اجباری است...
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:46:26
      57 0
      یک نفر بایستی همت کنه تا قانونی وضع بشود در جهت توقف سرباز یاجباری...به خدا خیلی راههای بهتری برای استفاده بهینه از نیروی جوانان مملکت هست...سربازی رو به شغل تبدیل کنید با حقوق و مزایا ،تا نیروی علاقه مند خودش جذب بشه و نه زوری...
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:00:18
    53 3 پاسخ به این نظر
    این چه وضعیه؟؟ با مهلت زمانه یک ساله بعد از فارق التحصیلی قبل از عید رفتم دفترچه پست کردم که به این قانون نخوره، و خودشون هم گفتن که این قوانین در سال 91 اعمال میشه و شامل اونهایی که سال 90 اقدام کردن نمیشه. حالا که اعزام افتاده امسال میگن قانون شامل اونها هم میشه و 21 ماهه؟؟
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:43:32
      45 1
      درست عین من می مونی. بی خیال ما که کل عمرمون رفته اینم روش. بعد می گن چرا آمار ازدواج جوونا پایینه، چرا که حوونا بیکارن و خیلی چراهای دیگه. همین که کردنش 21 ماه هم خودش نعمتیه و الا اگه به اینا باشه می کنن 48 ماه بریم حالشو ببیرم!
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:11:57
    166 4 پاسخ به این نظر
    چجوری باید برم زن بگیرم؟ چجوری بعد از فوق لیسانس به جای تولید علم باید تولید بیگاری کنم توی پادگان!
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:46:37
      64 0
      کشور ما، چرا و چگونه و چطور نداره
    • بابا عباس دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:27:33
      90 1
      بیا من دخترمو با همین وضعت بهت میدم بازم باسه من بهتر از گرونیه.یه نفر کمتر بهتر...
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:21:46
      67 0
      یعنی کسی هست که به یه فوق لیسانس بیکار که سربازی نرفته دختر بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:12:17
      17 36
      میخوای بیای خیابون متر کنی حالا فرستادنت سربازی سرگرم باشی . واسه من حرف میزنه تولید علم . دکتر های این مملکت بیکارن
    • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 21:20:21
      4 0
      سربازی (همون اجباری) مالیات عمر! البته عمر ماهایی که خونمون کمرنگ تره!
  • ص دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:17:49
    71 2 پاسخ به این نظر
    کاش فلسفه سربازی یعنی هدر دادن عمر در دوران شکوفائی و جوانی اسیب شناسی میشد ............
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:18:19
    4 102 پاسخ به این نظر
    چه بهتر جوانهای این دوره باید بیشتر خدمت کنند
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:25:30
      50 0
      کسی که اینجوری حرف میزنه عمرا یه روز هم خدمت نکرده!
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:31:06
      32 0
      دوست من شما دلت میخواد چی بشنوی؟
  • حسین دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:21:24
    13 61 پاسخ به این نظر
    یعنی چی اونوقت پدر من 5 سال سابقه جبهه داره و جانباز 35% هست یعنی منم باید برم خدمت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • هادی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:26:03
      45 10
      گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:32:18
      7 1
      بلهههههههههه
  • سعید دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:23:58
    56 0 پاسخ به این نظر
    به جای این کارا همه برن سربازی اما مدت خدمتو کم کنن ...آخه بی عدالتیه یه عده معاف شن یه عده سال از عمرشونو برن باصطلاح خدمت کنن
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:28:18
    41 1 پاسخ به این نظر
    ما که رفنیم دو ساله پیش. اون زمان یک حقوقی میگیرفتیم الان دریغ از یک دو هزار تومنی
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:34:02
    8 69 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز لطفا اینقدر فوق لیسانس و مهندس ننویسید بابا دیگه کلاس 5 کجاس اخه همه دیگه تو این مملکت دکتر و مهندسن همه هم باید برن به مملکت خدمت کنن
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:22:32
      11 0
      خبر انلاین ببینیم اینقد جیگر داری یه کاری واسه این جونوا بکنی صدای مارو به اون چندتا نماینده آدم حسابی برسونی حق مارو بگیرن؟
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:35:16
      2 0
      از راه بهتر میشه خدمت کرد این خدمت نیست این یه هزینه کلان واسه کشوره!الان فکر کنم فرق با سواد و بی سواد مشخص شد
    • علیرضا سه شنبه 22 فروردین 1391 - 22:47:29
      3 0
      نه عزیزم طبق گفته نظام وظیفه فقط 25 درصد سربازا تحصیلات دانشگاهی دارن. که این درصد برای قوق لیسانس و دکترا نهایتاً 10 درصد میشه. با اطلاعات درست نظر بده!!!!!!!!!
  • نوید دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:35:24
    56 0 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز دقت کردین که با امریه گرفتن باید 24 ماه خدمت کنید!
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 17:14:12
      4 0
      اصلاً به این نکته دقت نکرده بودم!!! عجب مملکت گل و بلبلی داریم!
  • میلاد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:38:30
    80 0 پاسخ به این نظر
    شورشو در آوردین قبل عید اعلام کردن افزایش مدت خدمت تا سال 92 عملی نمیشه الان یهو اینجوری میگن. انگار ما زندگی نداریم لا اقل از سال قیل اعلام کنید آدم تصمیم بگیره. الان 26 سال سن دارم خیر سرم ارشدمو گرفتم. 2 سال باید برم سربازی میشم 28 ساله تا با این وضعیت کار پیدا کنم و بخوام یه ماشین بخرم شدم 30 ساله بعد می گن جوونا انتظاراتشونو پایین بیارن سن ازدواج بالا رفته. نه که خودشون همچی رو راحتتر می کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • محسن دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:35:20
      29 1
      من هم شرایطم دقیقا مثل شماس...بخدا دیونه شدیم...هر روز استرس و بدبختی....
    • حامد سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:50:21
      14 0
      مگه تو همين سايت شما نبود كه سردار كمالي گفتش مدت سربازي تا سال 92 تغيير نميكنه.چي شد پس، هنوز 4 ماه نشده نظرشون برگشت،چرا يه ذره واسه جوونهاي اين مملكت ارزش قائل نميشن، ادم دردشو به كي بايد بگه؟؟؟؟/
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:39:51
    54 1 پاسخ به این نظر
    اینجا ایران است.
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:52:53
    56 1 پاسخ به این نظر
    ای خدا !!!! دارم دیونه میشم.اول که معافیت کفالت رو حذف کردید. حالا دیگه چرا کسر خدمت رو حذف کردید و سربازی رو کردید 21 ماه!!!!
    • بدون نام یکشنبه 26 شهریور 1391 - 03:08:28
      3 1
      با اجازت سال 92 میشه 24ماه
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:54:31
    102 13 پاسخ به این نظر
    آقا یک پیشنهاد: همه ی معافیت ها رو بردارید بعد همه را بفرستید سربازی آقایون و خانومها اونهایی که قبلا معاف شدن هم باید برن سربازی مگه خون کسی خوشرنگ تر است که نباید برود؟
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 17:56:54
    46 1 پاسخ به این نظر
    كسر خدمته ا رو كه برداشتن . لطف فرمودن مدت خدمت رو هم زياد كردن . الان هم دكترا و ليسانس و بيسواد يه اندازه خدمت ميكنن . مملكت گل و بلبل .. تنها چيزي كه ديده نميشه عدالت هست . روز به روز هم تورم . با اين اوصاف چقدر بعد از پايان سربازي يه جوون ميتونه بره سراغ ازدواج ... ؟؟؟؟؟
  • علی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:00:31
    37 2 پاسخ به این نظر
    چرا؟ما چه گناهی کردیم.قرار بود از سال 92که اضافه بشه سردار کمالی کجایی؟
  • علی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:00:39
    29 2 پاسخ به این نظر
    چرا؟ما چه گناهی کردیم.قرار بود از سال 92که اضافه بشه سردار کمالی کجایی؟
  • محمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:04:13
    37 2 پاسخ به این نظر
    اين كه 24 ماهه؟ جون خودتون شب چه خوابي ديديد كه صبح اينطوري تعبير كرديد؟
  • جواد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:06:26
    43 0 پاسخ به این نظر
    چراغ من که در سال 90 دفترچه لعنتی رو ارسال کردم باید قانون 91 تعلق بگیرد و 21 ماه ظلم ببینم؟ این بود جمهوری اسلامی
    • رضا دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:56:40
      29 0
      تو رو خدا ، خبر آنلاین ما که 90 پست کردیم برای چی قانون 91 به ما تعلق کی گیره ؛ تو رو خدا پی گیری کن من 10 روز دیگه اعزامم ، همه ی ما داریم دیونه می شیم بعد از خدا شما بچه های خبر آنلاین برامون مونده که صدای ما رو به مسئولین برسونه.
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:10:58
      27 1
      تورو خدا...شما رو به هرکی می پرستید بگین چرا یه شبه قانون عوض می کنین. الان تکلیف ماها که 90 دفترچه فرستادیم چیه
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:56:19
      6 1
      بله.همین بود
  • بد بخت شدم دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:09:05
    42 2 پاسخ به این نظر
    بابا این چه وضعشه چرا با زندگی جوانان بازی میکنند همینجوری 21 ماه از روی چه منطقی ؟ پس من که فوق لیسانسم چه کنم ؟
  • احسان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:16:54
    40 1 پاسخ به این نظر
    چرا ستاد کل نیروهای مسلح زیر حرفشون زدند مگه قرار نشد از دی ماه 91 این قانون اجرا بشه؟؟؟؟؟
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:19:17
    44 0 پاسخ به این نظر
    خسته نشدید تن جوونا رو لرزوندید؟تمام دنیا بسمت کاهش سربازی یا لغو اجباریش داره میره ما هنوز؟؟یکیش ترکیه-قزاقستان-ارمنستان و...
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:23:37
    62 6 پاسخ به این نظر
    من دوره دکتری و فوق دکتری را در خارج از کشور گذراندم و در حل حاضر استاد یکی‌ از دانشگاههای ممتاز جهان در آمریکا می‌باشم، اما به دلیل خدمت سربازی حق ورود به کشور خود را ندارم. چرا کسی‌ به فکر افرادی امثال ما که هدف خدمت به کشور خود را داریم نیست؟
    • هادی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:21:03
      19 27
      دو دره کردی در رفتی حالا میخوای خدمت کنی :)))))
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:45:11
      12 2
      کشور خدمت شما رو لازم نداره عزیز. بیل بلدی بزنی بسم الله!
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 03:42:50
      2 6
      پس چرا آی پی کامپیوترت مال آمریکا نیست؟
    • فاطمه سه شنبه 22 فروردین 1391 - 06:01:35
      7 4
      جناب هادی، طرف میگه رفته دکترا و فوق دکترا بگیره، تو میگی دودره کرده!! آزاد و پیام نور ایران خودمون که یکی از فلسفه های وجودیشون دودره کردنه که نرفته!
  • مجید دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:24:00
    29 2 پاسخ به این نظر
    من آذر پست کردم اردیبهشت اعزامم یعنی حالا باید 21 ماه برم نه 18 ماه؟ واقعا؟
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:46:31
      13 2
      بله باید بری
    • حامد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:50:26
      13 7
      شما 18 ماه خدمت می کنید .
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:56:43
      8 2
      بلی گویا
  • ایمان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:29:05
    4 1 پاسخ به این نظر
    یه سوالی . من تیر 90 رفتم خدمت و تا 23 شهریور اونجا بودم . یه ترم فوق خوندم ، انصراف دادم و 27 یا 28 اسفند 90 دوباره دفترچه پست کردم ، من چند ماه توی نیرو انتظامی باید خدمت کنم ؟
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:51:00
      2 3
      این قانونه جدید متاسفانه شامل حالت میشه باید 21 ماه خدمت کنی بابا میگذره بیخیال من خودم بچه سوسوله خونه 15 ماه سر پل ذهاب خدمت کردم.
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:41:45
      3 2
      من بدبخت رو چی میگین که 19 ماه پرندک لشکر 23 تکاور خدمت کردم اون هم تو تیپ
  • احمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:33:18
    26 1 پاسخ به این نظر
    با سلام .اخه این چه طرحیه .چرا برای کسی که چند یال وقتشو گذاشته درس خونده هیچ فرقی نذاشتید ؟ مگه فرق ما با کسایی که سال 90 خدمت رفتن چیه ؟
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:39:16
    24 1 پاسخ به این نظر
    راست میگه این بالای ک اسمش نیست - این دیگه اخر نامردی هست من تازه قصد این داشتم ک برم سربازی اخه درسته ک این خبر بشنوم یا باید همه برن یا هیچ کسی . همون 18کنید باور کنید من الان به همونشم راضیم
  • حامد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:47:18
    26 6 پاسخ به این نظر
    خدایا مچکریم !!!!
  • حامد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:55:46
    14 13 پاسخ به این نظر
    واقعاً چرا باید قانون معافیت 3 برادری حذف شود؟؟ طی این 2 سال که اجرا شد چه مشکلی ایجاد کرد که این معافیت را حذف کردند؟؟ من برادرم شامل این معافیت میشد که چون سال گذشته تشکیل پرونده نداده است دیگر معاف نمی شود. حذف این معافیت 3 برادری کار بسیار اشتباهی بود.
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 18:59:26
    5 1 پاسخ به این نظر
    منم که شهریور 90 به دلیل قبولی در دانشگاه از خدمت ترخیص شدم بازم این قانون شامل حل من میشه؟
  • احمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:03:23
    7 49 پاسخ به این نظر
    نوشته قبلا دوره ی ضرورت 24 ماه بوده ، الان شده 21 ماه.یعنی قبلا مدرک لیسانس مثلا 6 ماه از 24 ماه کم میشد.الان اگه خبر موثق باشه مدرک لیسانس 6 ماه از 21 ماه کسر میشه. با این استدلال میشه باتوجه به خلاصه خبر نتیجه گرفت مدت خدمت برای بعضیا کاهش پیدا کرده.
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:22:47
      40 1
      کلیه کسر خدمت ها به دلیل مدرک تحصیلی هم ملغا شده
    • محمد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:38:00
      12 0
      كسر خدمت ها ديروز حذف شدند.
    • هادي دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:38:51
      12 0
      نخير عزيزم كساني كه از فروردين 91 اعزام مي شن با هر مدرك تحصيلي بايد 21 ماه خدمت كنن در ضمن خودتي
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:05:33
    61 1 پاسخ به این نظر
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اینا که گفتن مدت سربازی عوض نمیشه. چرا دروغ ؟
  • گوسفند دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:05:39
    55 0 پاسخ به این نظر
    من که سربازیم تموم شده اما با دیدن این خبر یاد فیلمای کشتی کج افتادم اونجایی که طرف ناک اوت میشه...
    • هادی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:33:09
      2 31
      به خدا سخت نیست سخت نگیزرید من 88 باید 18 ماه خدمت میکردم 3ماه هم دفترچه ای بود شد 21 ماه کلی هم حال داد بهمون ناهار میدادن از این لباس خوشگلا میدادن تازه چند وقت یه بار از این اتاق تنهایی ها میفرستادنمون پس زیاد ناراحت نباشید الانم طوری نشده خدمت شده 21 ماه ظاهرا دفترچه ای هم شده 6 ماه یعنی اگه الان من میخواستم برم باید 27 ماه خدمت میکردم(ایکن رعب و وحشت)
    • فایردی سه شنبه 22 فروردین 1391 - 00:41:52
      5 1
      آقا بحث سختی نیست به خدا. به پیر به پیغمبر چرا ما باید 4 ماه بیشتر بریم خدمت؟؟؟؟ نه یکی اینو بگه واسه چی دلمون خوش بود 17 ماه خدمت میکنیم. نمیدونم اون 4 ماه اضافه به چه کار آقایان میاد
  • ایمان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:07:55
    4 2 پاسخ به این نظر
    یه سوالی . من تیر 90 رفتم خدمت و تا 23 شهریور اونجا بودم . یه ترم فوق خوندم ، انصراف دادم و 27 یا 28 اسفند 90 دوباره دفترچه پست کردم ، من چند ماه توی نیرو انتظامی باید خدمت کنم ؟
    • ساسان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:07:00
      4 1
      عزیز جان وضعیت شما از این نظر با سایرینی که اینگونه هستند یکی است. شما دوباره اعزام مجدد میشی، 100 درصد ناجا می افتی اگه پارتی نداشته باشی، 21 روز آموزش مجدد می بینی مثل سایرین بعد دوباره تقسیم میشی، احتمالا استان خودت می افتی. ولی اینکه چه مدت، من هم مثل شما هستم. باید منتظر ماند تا آیین نامه جدید دقیقا مشخص نماید.
    • ساسان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:16:49
      18 4
      1. اگر طول مدت سربازی 21 ماه باشد و بیشتر از این اضافه نگردد(24 ماه نشود). 2. برای هر مقطع تحصیلی مدتی کسر خدمت در نظر گرفته شود(مثلا زیر سیکل هیچی، سیکل پانزده روز، دیپلم یک ماه، فوق دیپلم دو ماه، لیسانس چهارماه، فوق لیسانس شش ماه، پزشک حرفه ای و دکترا هشت ماه) 3. برای مناطق عملیاتی و محروم نیز به ترتیب سه ماه و دو ماه در نظر گرفته شود که این امر محقق شده است. 4. کسر خدمت سایر موارد فقط برای بسیج در نظر گرفته شود آن هم به طول حداکثر شش ماه 5. برای امریه ای ها 24 ماه در نظر گرفته شود 6. برای هر شخص یک سقف معین کسر خدمت در نظر گرفته شود مثلا نه ماه و مثلا هر شخص باید حداقل 12 ماه را به کشور خدمت نماید فکر می کنم نوعی تعادل به وجود بیاید.
    • بهرام پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 16:58:25
      0 3
      آقا یه سوال فنی این 21 روز آموزش مجدد شامل سرباز های سپاه هم میشه؟ یعنی سپاه "برگه کفایت از خدمت مربوط به بسیج" رو قبول داره اما آموزش قبلی خودش رو قبول نداره؟؟
  • جوان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:09:14
    62 1 پاسخ به این نظر
    چرا با آینده ما بازی میکنین.مگه قرار نبود که افزایش مدت خدمت از سال 93 شروع بشه.پس چی شد؟چرا کسر خدمت مدارک تحصیلی رو برداشتید؟اینجوری که آدم تحصیلکرده با تحصیلنکرده فرقی نداره.براتون متاسفم.
    • معترض سه شنبه 22 فروردین 1391 - 00:58:12
      3 1
      جوان عزیز از قبل از این قانون هم ما تحصیل کرده ها بوغ بودیم
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:17:40
    46 7 پاسخ به این نظر
    الان این فوتبالیست هایی که از دیار استکبار(!) به تیم ملی دعوت میشوند و مشکل سربازی هم دارند بر اساس کدوم بند از این قانون معافند؟ بگویید ما هم بدونیم؟؟ چرا اینقدر بی عدالتی هست؟
    • امین دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:48:27
      4 5
      بی عدالتی چیه؟؟؟ طرف میتونه پاشو تو ایران نذاره اما میاد تا بازی کنه برا بازی!!
  • عرفان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:23:33
    3 96 پاسخ به این نظر
    همه ی معافیت ها باید لغو بشن و تنها کسانی معاف بشن که در دوره دبیرستان یا دانشگاه سابقه حضور در تشکیلات پیشتازان یا بسیج رو داشتن و از طرف این سازمان ها تأیید بشن. چون فقط این افرادن که به سربازی نیاز ندارن.وگرنه خیلی از افراد که الان معاف میشن باید حتما سربازی برن تا پخته بشن و یاد بگیرن..هیچ ربطی هم به سه برادر و جانباز و تک پسر بودن نداره.
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:38:01
      34 1
      البته بعضيا از شدت پختگي جزغاله مبشن.
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:44:56
      23 0
      يادمه چند وقت پيش كه مي خواستن قانون جديد وضع كنن صحبت خوشايندسازي سربازي بود، آخ كه چقدر خوشايند شد، اصلاً مرديم از خوشي.
    • کورش سه شنبه 22 فروردین 1391 - 06:41:39
      9 0
      سلام منو به فامیلاتون برسون
    • بابک سه شنبه 22 فروردین 1391 - 13:24:31
      1 7
      منم تازه لیسانسمو گرفتم.به نظر من بیست ویک ماه بهتر از دو سال بیکاریه بعدشه....بیخیال بابا
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:25:04
    69 5 پاسخ به این نظر
    من بدبخت 28 ماه در زمان جنگ خدمت کردم و25 ماه در جبهه در تمام عملیاتها هم بودم هم شیمیائی شدم و هم موجی اثراتش هم هنوز هست و روز بروز بدتر میشه( ولی دنبالش نرفتم....) و فکر میکنم که هم به جای خودم و یه دونه بچم(فقط یه پسر) خدمت کردم . من راجع به عدالت باید چی بگم و از کی بخوام
  • امیر پرسیس دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:25:28
    169 1 پاسخ به این نظر
    تورو خدا نظرم رو تایید کنین .. می خوام از ته دلم بگم : خدا ازتــــــــــــــون نگـــــــــــــذره ...
    • k.m دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:47:39
      45 3
      خیلی نامردین.این همه درس خوندیم به امید اینکه دو ماه ازخدمتتمون کم شه.خدا ازتون نگذره
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:50:49
      41 2
      شما با زندگی این همه جوون دارین بازی می کنین.آخه چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟ حداقل یه دلیل برا این کارتون بیارین.من که دارم دق میکنم
  • پدرام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:30:32
    18 2 پاسخ به این نظر
    من خودم الان در حین خدمتم و تا 3 ماه دیگه خدمتم تمام میشه و در شهرستان جنونی اران خدمت میکنم 14 ماه خدمت کردم بریدم وای به حال اونی که می خواد 21 ماه خدمت کنه
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:36:25
    36 1 پاسخ به این نظر
    پنهان کردن آمار بیکاری !
  • علی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:37:33
    71 3 پاسخ به این نظر
    با این اوصاف، میزان خدمت فارغ التحصیلان دکتری 6 ماه، ارشد 5 ماه و کارشناسی 4 ماه افزایش یافته. هر چه بیشتر مدرک تحصیلیت بالاتر باشه، بیشتر تنبیه میشی... مشخصه که این قانون توسط یک فرد فوق العاده باسواد وضع شده...!!!!!!!!!! کیه که به داد ما برسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • عسل چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 12:53:34
      5 1
      اينو خيلي خوب اومدي
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:39:22
    1 39 پاسخ به این نظر
    توجه توجه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نهراسید جوانان غیور وطن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدمت سربازی 24 ماه بوده (برای دیپلمه ها در مناطق عادی) الان شده 21 ماه . بعد هم که به نسبت مدرک و شرایط محل خدمت کاهش زمان خدمت داره .
  • ياحق دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:55:45
    5 54 پاسخ به این نظر
    با سلام خدمت دوستانيکه سربازي نرفتند و يا قراره بروند قوانين قبلي امتيازاتي بود که طبق شرايطي جهت تسهيل براي برخي لحاظ شده بود و در حال حاضر هم چيزي عوض نشده تازه برگشتيد سر خونه اولتان بنده هم دوستاني داشتم که از خوش شانسي فوق ليسانس و دکتري داشتند که قرعه به شانسشون خورد يکيشون چند ماه هم خدمت نکرده بود که معاف شد همراه با برادرش در صورتي که غيبت هم داشتند و آقاي دکتر هم که در همان سالي که قرار بود برود با آنها معاف شد در صورتي که بعضيها از هول حليم افتادن توي ديگ و سربازيشونو خريدند که اگر صبر مي‌کردند معاف مي‌شدند. يکي از بهترين حسن سربازي اينکه قدر پدر و مادر و خونتونو بهتر مي‌فهميد و همين با تضمين زندگي و آيندتون ميشه شک نکنيد . اينو آخر سربازي مي‌فهميد . آنهائي که سربازي نرفتند يک عم
    • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:32:02
      7 2
      یعنی همه اینا که پدر مادراشون خونه سالمندانن، دزدا، معتادا، رشوه گیری، اختلاص کننده ها،طلاق گرفته ها و .... سربازی نرفتن پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه جالب!!!!!!!!
    • Arshad@ سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:42:40
      13 0
      هزار تا مشکل میاره، اون وقت شما چسبیدی به قدر پدر مادر... والا ما پدر مادرمون بیشتر از خودمون از این قاون جدید حرص خوردن. یک عمر زحمت بکش، برو فوق لیسانس بخون، آخرشم هیچ، باید بری 21 ماه خدمت مجانی واسشون انجام بدی... با این وضعیت امتحان دکتری این هفته را شرکت نمی کنم و می رم سربازی تا دوباره قانون عوض نشده...
  • مهدی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 19:56:35
    55 0 پاسخ به این نظر
    وای خداااااااااااااا، با مدرک دکترا و سن 33 سال باید 21 ماه برم پخته بشم؟ بعدشم بیکارو 35 ساله آخه امیدی به ابن زندگی میشه داشت؟ تو ابن مملکت میخوان عدالت رو مقطعی اجرا کنن!!! یعنی اونایی که قبلا مشمول شدن مدرک علمیشون معتبر بوده و الان دگه نه!!! خدا ازتون نگذره
  • مسعود دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:06:14
    52 1 پاسخ به این نظر
    ناراحت اون شباییم که تا صبح نشستم درس خوندم و با معدل 70/18 از دانشگاه دولتی مدرک فوق لیسانس مهندسی گرفتم .اول تیر اعزاممه.کاشکی هیچ وقت درس نمیخوندم .خسته شدم از این همه چندگانگی .دیگه خسته شدم از این دنیا
    • محمد سه شنبه 22 فروردین 1391 - 03:39:24
      11 0
      منم فوق لیسانس مهندسی از دانشگاه دولتی / همچنین بیکار!!! با این وضعیت چه جوری خودما بکشم که دردش کمتر باشه . راحت شم؟؟؟؟؟
    • ali سه شنبه 22 فروردین 1391 - 13:23:25
      3 6
      عزيز جون ميرفتي امريه ميگرفتي!چرا نرفتي؟ با يان معدل و دانشگاه پارتي هم نميخواست. اشتباه كردي
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:15:28
    27 4 پاسخ به این نظر
    خیلی بی انصافیه ! همه زندگی شما پسرها به سربازی ربط داره ! مثل یه ترمز بزرگه توی زندگیتون.فقط اینجا رو ما دخترها وضعمون بهتره !
    • سعید سه شنبه 22 فروردین 1391 - 06:42:21
      17 1
      اتفاقا این مسئله(سربازی پسرها) تاثیر مستقیم رو آینده میلیون ها دختر آماده ازدواج داره. توجه بنمویی؟!
  • عادل دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:17:41
    20 1 پاسخ به این نظر
    خدا كنه تا ميايم بريم نشه 28 ماه
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:22:35
    29 1 پاسخ به این نظر
    خبر انلاین لطفا پیگیر خبر قبل عید خود باشید که گفته شده از انتهای سال 91 بیست و چهار ماهه می شود چرا یکدفعه نظرشان عوض شد
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:31:08
    16 2 پاسخ به این نظر
    :-((((((((((((((((((((((((( آخه چرا اینقدر بدشانسی؟
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:35:34
    21 1 پاسخ به این نظر
    به نظر من با با این وضعیت بیکاری خدمت رو بکنن 21 سال تا جوونا حداقل یه کار و یه حقوقی داشته باشن
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:44:30
    5 60 پاسخ به این نظر
    باور کنین سربازی بد نیست..اولش سخته آخرش با گریه از پادگان و دوستان جدا می شین....
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 22:28:21
      4 3
      ما هم نمیگیم که بده.میگیم که 21 ماه زیاده.
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:46:19
    11 0 پاسخ به این نظر
    حالا من که تو سال 88 ،3ماه خدمت کردم بعد به علت قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی گرفتم آیا قوانین سال 88 واسم اجرا میشه یا این قانون جدید؟
  • علی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:50:37
    41 0 پاسخ به این نظر
    شب می خوابی صبح بلند میشی قانون عوض شده ؟ای خداااااااااااااا خودت کمک این نسل سوخته بکن
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:51:30
    40 0 پاسخ به این نظر
    بابا مگه خودتون با سردار کمالی مصاحبه نکردین گفت تا پایان 92 مدت سربازی تغییر نمی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا الان صداتون در نمیاد، چه رسانه ای هستین شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا دوشنبه 21 فروردین 1391 - 20:57:12
    15 0 پاسخ به این نظر
    اگه کسی اطلاعی از مدت سربازی اعزام مجددها داره بده خیلیا با این وضع گیج شدن
  • علیرضا دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:04:52
    51 1 پاسخ به این نظر
    جنگ که نشده 21 ماه خدمت گذاشتن- یه فوق لیسانس 21 ماه میخواد پادگان چه کار کنه؟؟؟؟
  • عادل دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:12:04
    20 1 پاسخ به این نظر
    قوانین نظام وظیفه مثل داوری های لیگ ما شده همش ناعادلانه اس
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 21:57:57
    27 0 پاسخ به این نظر
    واقعا این تصمیم گیریا از کجا میاد! افتضاحه! هر جوری که بهش نگاه کنیم.
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:15:28
    50 0 پاسخ به این نظر
    آهای رسانه ها که یقه همه رو میگیرن شمایی که آقای کمالی رو آوردین یه ده صفحه ای دفترچه رو برامون خوند مگه ایشون نگفتن تا پایان 92 سربازی 18 ماه میمونه ! ایشون که یک پنج سالی هر روز با هر کسی مصاحبه میکرد چی شده ساکته ؟ میگن اضافه خدمتها رو میبخشیم بعد سه ماه اضافه میکنن ؟! واقعا که
    • مهرداد دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:36:31
      20 0
      همینو بگو!!! قانون یک شبه!!!! بعد میگیم چرا پیشرفت نمیکنیم!
    • ali دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:59:08
      20 0
      كاش نمي رفتم ارشد -عجب اشتباهي كرديم يكي يه مشمشايي ظرفي بده دارم بالا مي يارم . آهاي مجلس .....
  • احسان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:20:45
    48 0 پاسخ به این نظر
    اگر کمی تامل کنیم متوجه می شویم که علت پیشرفت نکردن ما ایرانی البته بجز آماری که جمهوری اسلامی میدهد بخاطره بی عدالتی در کشور میباشد در تمام زمینه ها ./
  • احسان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:30:06
    31 1 پاسخ به این نظر
    فقط برای تصمیم گیرنده ها کاملا متاسفم!!!!!!!!!!11
  • ایمان دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:30:22
    31 5 پاسخ به این نظر
    این اصلا عادلانه نیست.حداقل اونایی که تو سال 90 برگ سبز گرفتند رو از این قانون مستثنی میکردند...
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:35:58
    17 1 پاسخ به این نظر
    از چی بگم................................ واقعا خدا ...........................کنه
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:37:30
    17 1 پاسخ به این نظر
    ازچی بگم.............. واقعا خدا.........................کنه
  • مهدی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:38:41
    40 0 پاسخ به این نظر
    قانونی که مجلس تصویب کرد این بود 24ماه باتوجه به مدرک هر مقطع 2 ماه کاهش .پس چی شد؟
  • هنوز توی شک هستم دوشنبه 21 فروردین 1391 - 22:44:44
    32 2 پاسخ به این نظر
    باورم نمیشه همگی سریعتر اقدام کنید تا بدتر نشده
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:04:10
    87 0 پاسخ به این نظر
    آهاي مجلس به داد من دانشجو بدبخت بيكار ارشد داغون برس
  • داریوش دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:25:38
    4 1 پاسخ به این نظر
    من دو سال پیش به خاطر قانون دو برادری یه سال از زندگیم عقب افتادم؛ اما رفتم خدمت تا اینکه بهمن امسال ارشد قبول شدم،چون حدس میزدم خدمت زیاد میشه گذاشتم خدمتم تموم بشه و ارشدو نرفتم و الان یه ماه از خدمتم مونده، الان که این خبرو دیدم واقعا ناراحت شدم کاش مسئولان نظام وظیفه یه کم پیش خودشون فکر کنن یه زمانی مصاحبه کردن که مثلا دوبرادری اجرا میشه یا اینکه مثلا گفتن که افزایش خدمت تا چند سال آینده اجرا نمیشه.من اگه یه حرفی پیش یه دوستم بزنم اگه فرداش زیر قولم بزنم حتی روم نمیشه به دوستم نگاه کنم. موندم مسئولان محترم چطور مصاحبه هایی انجام میدن که خوانندگانی میلیونی داره و بعدش یه هو حرفشونو عوض میکنن. با احترام زیاد برای تمام مسئول میگم اگه من جای اونا بودم با این موج نارضایتی شب خوابم نمیبرد.
  • ناامید از زندگی دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:26:03
    3 3 پاسخ به این نظر
    من دوتا برادرم خدمت کردن سومیم سه سال غیبت داشته با کلی خواهشو تمنا رفته خدمت تا سال 90 میشه 4ماه خدمت تا بتونم معافیت سه برادری بگیرم!!!!!! آی ی ی ی ی احدالناس ما چه گناهی کردیم که همه رفیقام الان معاف شدند اما من باید برم خدمت؟؟؟؟؟؟ این عادلانه نیست به خدا
  • حسین دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:30:02
    11 1 پاسخ به این نظر
    تورا به خدا عمر بچه ها رو 2سال تلف نکنید کل سربازی باید فقط شامل دوره اموزشی باشه و سرباز باید به صورت رسمی استخدام شه و از همی مزایا بهرهمند شه مثل تمام کشورهای دیگه
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:38:22
    11 1 پاسخ به این نظر
    همه جای دنیا از جوانانی که به سن ازدواج میرسند حمایت میکنند مملکت گل و بلبل ما با این وضع اقتصاد و اشتغالش، دست آدمُ که نمیگرین هیچ؛ دو سال هم بیگاری از آدم می‌کشند. فکر کردین این بچه‌هایی که با این همه دلخوری و نفرت به زور میرن توی پادگانا پاش که بیافته می‌جنگن؟
  • بدون نام دوشنبه 21 فروردین 1391 - 23:53:52
    8 2 پاسخ به این نظر
    عجب سیاستی دارن اولش گفتن تا 3 خرداد اونایی که غیبت دارن بیان خودشونو معرفی کنن غیبتا بخشیده میشه الان میگن از فروردین به بعد خدمت 21 ماه شد یعنی یه بخشش مجازی و هر کی میاد اون 3 ماه اضافه هم باید بمونه چه با غیبت چه بی غیبت.یعنی 3ماه اضافه با همه همراه شده
  • شم سه شنبه 22 فروردین 1391 - 00:10:03
    12 1 پاسخ به این نظر
    پس تکلیف لیسانس و فوق لیسانس چی میشه؟
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 00:29:39
    10 2 پاسخ به این نظر
    اینجا ایران است. با تمام عجایبش... مردمی ساده زودباور مقرور و یک دنده... پس چرا باز هم....
    • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 17:18:09
      1 1
      مغرور با مقرور!!!
  • وحید سه شنبه 22 فروردین 1391 - 00:38:45
    5 4 پاسخ به این نظر
    سلام خیلی برام عادی بود به دریا هم بزنم دریا خشک میشه اینم از شانس منه داشتم روز شماری میکردم تا9 روز دیگه برم دنبال معافی . خیلی مسخره اند هر روز یه قانون میزارن 10000 جونو امید وار میکنن بعد دوباره میزنن تو ذوقشون
  • محمد سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:07:27
    7 4 پاسخ به این نظر
    این همه در صحنه ها حضور پیدا کردیم -انتخابات رو با حضور پر رنگمون باشکوه کردیم و ... . آخرش این جوری جوابمونو دادن
  • سرباز درحال ترخیص سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:27:29
    8 3 پاسخ به این نظر
    نبود 10 روز دیـــــــــــــــگه ! ما که رفتیم نگران
  • بی کار آینده سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:30:25
    10 1 پاسخ به این نظر
    دوست دارم آقای رئیس رو که قانون وضع می کنه رو یه کنجی گیر بیارم بگم ! آخه ... من 4 سال درس خوندم ...حالا برم خدمت بیام چیزی یادم نمی مونه که...فرمت میشم بر می گردم.... ای کاش همه جوونا با هم نمی رفتن خدمت تا این اقایون مجبور شن یه فکری بر دارن..
  • علی سه شنبه 22 فروردین 1391 - 01:43:34
    6 1 پاسخ به این نظر
    شانس ما رو ببین ؛ تا خاستیم بریم خدمت شد 21 ماه ؛
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:09:15
    10 2 پاسخ به این نظر
    چرا منفی نگاه می کنید؟ این کار بهترین راه برای پنهان کردن آمار بیکاری هست یه کم خوش بین باشید
  • حسین سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:12:53
    4 3 پاسخ به این نظر
    آقا یه سوالی؟ کسری مدارک تحصیلی که قبلا اعمال می شد و لیسانس ها 18 ماه و ارشدها 16 ماه سربازی می رفتن الانم اعمال می شه؟
  • ایمان سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:24:15
    6 1 پاسخ به این نظر
    آخه من چه گناهی کردم اینقدر بدبختی سرم میاد؟! خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:32:21
    12 1 پاسخ به این نظر
    خبر آنلاین ما منتظر پی گیری شما ها هستیم
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:42:08
    20 1 پاسخ به این نظر
    از این همه بی عدالتی ... آقا داغون داغونم!! لِه لِه!!
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:49:40
    11 1 پاسخ به این نظر
    مجلس چرا کاری نمی کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:50:41
    22 2 پاسخ به این نظر
    خاک بر سرت خبر انلاین با این تیتر زدنت مگه قبل از عید خبر ندادی که تا سال 92 خدمت همچنان 18 ماه است
  • اسی سه شنبه 22 فروردین 1391 - 02:58:37
    8 2 پاسخ به این نظر
    میشه از مسئولین این دولت خدمتگزار بپرسیم که معنی جدید عدالت چیه ؟ بد نیست یه مقاله هم در مورد عدالت جدید بگین .
  • م م سه شنبه 22 فروردین 1391 - 03:39:21
    19 2 پاسخ به این نظر
    نتیجه این قانون، افزایش سن ازدواج و در مقابل فساد اخلافی بیشتر در جامعه هست! ای مسئولین امر، بیدار شوید! شما در این گناه کبیره شریک و سهیمید!!!
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 15:02:21
      3 6
      گناه کبیره؟!!!! باور کن عینه ثوابه!!!!
    • SHAD چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 20:53:42
      3 1
      ساده لوح
    • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 21:18:54
      0 1
      خوب شاید هدف همین بوده
  • بی نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 03:47:12
    5 2 پاسخ به این نظر
    چه کاری تو ای دوران سربازی میکنن که اسم سربازی میاد مو به تن آدم سیخ میشه؟
  • مسعود سه شنبه 22 فروردین 1391 - 03:50:30
    28 1 پاسخ به این نظر
    خبرآنلاین لطف پیگیری کنید حداقل برای تحصیل کرده ها یه کاری بکنند.... آخه تو این وضعیت ما چکار کنیم این همه دس خوندیم یعنی فرقی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا بدید پیگیری شه.
    • رضا سه شنبه 22 فروردین 1391 - 22:25:29
      12 4
      لطفا همه مثبت بدید
  • رضا سه شنبه 22 فروردین 1391 - 03:52:30
    18 2 پاسخ به این نظر
    انصافا آینده ی ماهارو اینجوری خراب نکنین.من الان بجای اینکه به فکر پایان نامه نوشتن باشم باید غصه ی سربازیرو بخورم. خداییش اگه می دونستم اینجوری میخواد بشه بعد از لیسانس خدمتمو تا آخر انجام می دادم .قید قبولیه دانشگاه رو هم میزدم.
    • علی سه شنبه 22 فروردین 1391 - 14:57:50
      7 1
      اره به خدا دوست من. من هم مثل شما بدبخت شدم و دکترا نخوندم که برم سربازی و دفترچه را که پست کردم و الان که می خوام 10 روز دیگر برم سربازی اینطوری شد. کی می خواد به فریاد ما تحصیلکرده ها برسه؟ به خدا بی انصافی است. این قوانین هیچ کارشناسانه نیست. خدایا توکل به تو
    • آریا سه شنبه 22 فروردین 1391 - 18:28:46
      5 3
      آقا علی دوست خوب من به مطلب زیر توجه کن که از سایت نظام وظیفه اینجا گذاشتم: "لازم به ذكراست: كليه كسرخدمت هايي كه در سال 1390 براي افراد مشمول قانون خدمت وظيفه عمومي (اعم از كاركنان وظيفه در حال خدمت و مشمولين داراي برگ اعزام ) صادر و در دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس 10) و سامانه وظيفه عمومي ثبت شده است ، داراي اعتبار بوده و لازم الاجرا مي باشد" بنابراین اگر شما سال 90 تاریخ اعزامت مشخصص شده باشه ولی برای امسال باشه، قوانین سال 90 شامل حال شما خواهد شد مثل من که اوایل اسفند برگ اعزامم اومد و تاریخ اعزامم شد اول اردیبهشت یعنی حدود 10 روز دیگه.
  • امین سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:01:23
    10 1 پاسخ به این نظر
    من از نمایندگان مجلس خواهش میکنم در این زمینه اقدام کرده و این آیین نامه جدید که کاملا غیرکارشناسانه است را تغییر داده و قوانین نظام وظیفه را در قالب قانون در آورده و از حوزه ی اختیارات ستاد مشترک مشترک خارج کنند.
  • حمید سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:03:51
    8 1 پاسخ به این نظر
    واقعا"نامردیه،چرا تو مملکت ما باید یه قانون برای چند ماه باشه بعد برداشته بشه،من یادمه تا به امروز چقدر از این قانونها برای یه مدت بوده بعد برداشته شده،همیشه اونهایی برنده هستن که زود از این قانونهای چند ماهه نهایت استفاده رو میکنن.
  • یاسین سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:15:45
    23 1 پاسخ به این نظر
    مگه شما سایت خبری نیستید ؟!!!! پس چرا پیگیر نیستید که سردار کمالی گفت تا آخر 91 تغییر نمیکنه !!!!!؟؟ خدا ازتون نگذره که وقت ما جوونارو میگیرید !!!! دارم با خودم فکر میکنم که ای کاش با دیپلم میرفتم سربازی ، چون 18 ماهه بودم ولی حالا با دکتری 21 ماه !!!! خدا به داد اون دنیای شما برسه که این همه آه و نفرین پشت سرتون هستش !
  • محمد سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:31:47
    24 1 پاسخ به این نظر
    يکي نيست به ما بگه مگر پدر ما که جبهه رفت و امدادگر بود، خونش با بقيه هم رزم هاش فرق داره که بايد بچه اونا چندماه کسر خدمت بگيره و بچه هاي خودشون که از پل گذشتند، پل را پشت سرشون خراب کنند. حالا ميگيم اين عيب نداره. چرا کسري خدمت تحصيل کرده ها را کم کرديد ؟ گناه کرديم بجاي گذران عمر در کوچه ها، رفتيم دنبال درس ؟ يعني توي اين سيستم نبايد يک فرقي بين من ديپلم با يک کارشناس يا ارشد يا دکتر باشه ؟ حداقل اين امتيازاتي که در دوران تحصيل دلمون بهش خوش بود را قطع نمي کرديد. کار ما شده صبح که از خواب پا ميشيم، اول بريم سايت نظام وظيفه را چک کنيم تا مصوبه جديدي تصويب نشده باشه و همه چيز يکباره کن فيکون نشده باشه. هل من ناصرا ينصرنا ؟؟!!!! هيچ فرياد رسي نداريم...
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:43:53
    8 3 پاسخ به این نظر
    نظارتی هست؟؟!
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 04:48:01
    6 1 پاسخ به این نظر
    از خبرانلاین خواستاریم تا در مورد کسانیکه در سال 1390 به خدمت اعزام و سپس مرخص و مشغول به تحصیل شده اند پیگیری و سوال نمایید و به عنوان خبر تکمیلی ما را در جریان بگذارید
    • نیما شنبه 26 فروردین 1391 - 05:05:12
      1 1
      برادر عزیز از دوستان ما هم مشکل شما رو داشت و در سایت نظام وظیفه قسمت سوالات و مشاوره سوال خود رو مطرح کرد پاسخ دادن 18 ماه شماره رهگیری هست میتوانید به صجت گفتار من پی ببرید55265812
    • ناصر دوشنبه 28 فروردین 1391 - 01:47:21
      0 1
      اقا این چیزی که اقا نیما میگه درست بود اما من خودم از نیروی انسانی پرسیدم گفت مال شما هم 21 ماه معلوم نیس چه خبره؟
  • مهدي سه شنبه 22 فروردین 1391 - 05:50:10
    6 1 پاسخ به این نظر
    من٣٢سالمه و ٧ساله ازدواج كردم پس تكليف مثل من چيه؟ نه ميتونيم بريم سربازي نه ميتونيم كار دولتي انجام بديم
  • با نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 06:19:24
    17 0 پاسخ به این نظر
    زودتر برید سربازی تا نشده 48 ماه ما زیاران چشم یاری داشتیم /خود غلط بود انچه می پنداشتیم
  • سعید سه شنبه 22 فروردین 1391 - 06:49:04
    10 2 پاسخ به این نظر
    جالبه همه دارن از بی عدالتی مملکت میگن ولی همه فقط از این ناراحتن که این قانون چرا الان اجرا شده نه اینکه چرا کلا اجرا شده. یعنی اینکه هر کی به فکر خودشه نه به فکر هر کی که قراره خدمت بره(حتی در سال های بعد)
    • ساسان سه شنبه 22 فروردین 1391 - 10:44:11
      11 1
      نه عزیزم همه ناراحتن که چرا قانونی که به یک تعادل در اجرا رسیده بود و تنها چند اصلاح نیاز داشت ولی برداشته اند آن را کنفیکن کرده اند و تغییرات گسترده آن سبب تهدید در زندگی چندین هزار جوان از تمامی گروه ها اعم از تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده شده است و برنامه ریزی های کلان زندگی این افراد مثل کار، ازدواج و نظایر آن که تنها فرصت های خوب برای آن ها در شرایط فعلی یکبار پیش می آید بهم ریخته است. به عنوان مثال خودم، من دانشجوی سال آخر فوق لیسانس هستم و از خدمتم چهارماه باقیمانده بودیعنی یک تابستان و با کلی تلاش سوابقی با چندین دانشگاه ر تدریس جمع آوری کرده ام و فرصتی فراهم شده بود ولی الان باید نه ماه خدمت کنم یعنی به اندازه دو ترم و عملا پس از برگشت این جایگاه شغلی برای من از دست رفته است.
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 07:35:29
    31 1 پاسخ به این نظر
    خبر آنلاین تو رو به خدا اعتراضمون رو به گوش مجلس برسون
    • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 15:06:30
      7 0
      دلت خوشه ها همیشه ادما دو دسته اند خوش شانسو بد شانس ما جز بد شانساییم قصه چیو میخوری به فکر این باش چه جوری خدمتو خوش باشی
    • Me سه شنبه 22 فروردین 1391 - 19:10:34
      13 0
      هر بار خبرآنلاین یک مسئله ای را پیگیری کرده، حداقل 4 تا مسئول را مجبور به پاسخ گویی کرده. امیدواریم این مسئله را هم پیگیری کنه خبرآنلاین. (رجا نیوز که جرات نمی کنه نظراتمون را پخش کنه، دلمون فقط به اینجا خوشه)
    • جواد چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 04:25:21
      11 0
      سلام شنبه سربازی من 16 ماه بود. یک شنبه 18 ماه شد! دو شنبه 21 ماه!! تازه میگن اگه امریه بگیری باید 24 ماه خدمت کنی!!! آخه چرا ؟؟؟ لطفا اعتراض ما را به گوش مسولان برسونید.
  • رضا سه شنبه 22 فروردین 1391 - 13:12:29
    14 1 پاسخ به این نظر
    پس چرا تو ایران قانونها یک روزه تایید و تثبیت میشن و یکروزه هم باطل .
  • ali سه شنبه 22 فروردین 1391 - 13:17:04
    31 1 پاسخ به این نظر
    خبر انلاين توراب ه خدا ميبيني كه چقدر كامنت گذاشتن.تو هم يه كمكي كن برو به سردار اينهمه نظراتو بگو! شبست و من همه در فکر روزهای جواني***در این سکوت به گوشم رسد صدای جواني منم به زنده دلی چون درخت پر بهاری***که گل کند به خیالم جوانه های جواني جوانيم سوخت از تحصيل و بعدش خدمت!!!!!!!!
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 13:45:44
    3 35 پاسخ به این نظر
    دوستان این بچه بازی در آوردنها چی؟بابا 18 با 21 مگه چقدر فرق داره حالا شما تو اون 3 ماه چه کار مفیدی می خواستین انجام بدبن که الان نمی شه.به قول دوستمون هم الان دیگه همه لیسانس و فوق دارن پس دیگه کم افه مدرک بیاین به نظر من که خیلی خوب شده ومدت سربازی تو ایران از خیلی از کشور ها کمتره
    • راد سه شنبه 22 فروردین 1391 - 19:35:03
      17 1
      قابل توجه شما که میفرمایید سربازی در ایران نسبت به کشورهای دیگه کمتره (مطلب از سایت نظام وظیفه) اتريش، کرواسی، فنلاند 6 ماه - دانمارک 4 تا 12 ماه - ترکیه 15 ماه - مالزی 3 ماه - مکزیک 16 ماه - بلاروس 18 ماه - سوئد 7 تا 17 ماه بلغارستان، لهستان ، آلمان، صربستان، سوئیس 9 ماه برزیل 9 تا 12 ماه و لبنان 12 ماه جالب توجه اینکه در فرانسه و آلمان به ترتیب از سالهای 2001 و 2011 قانون سربازی لغو گردیده است. همچنین چندین کشور دیگر (از جمله هندوستان) وجود دارند که اصلا سربازی ندارند( لطفاً کامنت را بگذارید با سپاس از خبرآنلاین)
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 13:46:51
    19 0 پاسخ به این نظر
    خدا صبر بده به ما ...با این همه خبرای دوست داشتنی...
  • یاس سه شنبه 22 فروردین 1391 - 14:38:54
    20 0 پاسخ به این نظر
    خدایا خودت به داد ما جوونا برس. دارم گریه می کنم.
  • محسن سه شنبه 22 فروردین 1391 - 15:16:02
    1 21 پاسخ به این نظر
    مهم نیست
  • سعید سه شنبه 22 فروردین 1391 - 17:10:51
    21 15 پاسخ به این نظر
    خدایا ، رهبر عزیز ، رییس جمهور محترم مجلس عزیز بدادمان برسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید داریم دیییییییییییییییییییییییییییییییوانه میشیم
  • ایمان سه شنبه 22 فروردین 1391 - 17:40:31
    18 1 پاسخ به این نظر
    خبر آنلاین عزیز عاجزانه خواهش می کنم از نظام وظیفه بپرسید کسایی که دفترچه رو سال 90 پست کردن و سال 91 باید اعزام بشن این 21 ماه شامل اونها هم میشه یا نه؟ چون اون موقعی که من دفترچه رو پست کردم نوشته بود 18 ماه.
  • اش خور سه شنبه 22 فروردین 1391 - 18:12:21
    10 1 پاسخ به این نظر
    من که 2بچه دارم چه کار کنم یکی 5سال دارد یکی دیگر 1سال
  • علی سه شنبه 22 فروردین 1391 - 22:47:37
    3 45 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز خدمت یک وظیفه است همه باید برن و به کشور خدمت کنند حالا تو یک کشور 12 ماه تو یک کشور دیگه 21 ماه به قول دوست عزیزمون بچه بازی در نیارید دیگه و در جواب اون دوست آش خورمون باید بگم مشکل از خود شماس که قبل از خدمت ازدواج کردین و بچه دار شدین .و18 و 21 هم هیچ فرقی نداره بیخودی شلوغش کردین. چرا باید کسی که سن پدرش 60 سال باشه از خدمت معاف بشه آخه به چه دلیلی . درود بر سردار کمالی عزیز که با قانون جدید عدالت رو برای ما به ارمغان آورد
    • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 13:46:59
      3 3
      برو بابا فیلسوف ...
    • بنده حدا چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 14:03:49
      7 2
      راست میگی تو 1 کشور 12 ماه خدمت تو 1 کشور 21 ماه تو 1 کشور تا اخر عمر تو کشور ما هم تو اون دنیا هم بری باید خدمت بدییییی نه؟؟؟؟
    • MEI پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 17:55:57
      5 1
      شما که انقدر بهت خوش گذشته می تونی بری کنترات 3 ماه اضافه خدمت بقیه را هم بردای. در ضمن وقتی از چیزی خبر ندارید، مجبور نیستید نطق کنید. اون 60 سال هم برای کسی هست که پدرش نیاز به مراقبت پزشکی داره. اول یک سر برو درمانگاه نظام وظیفه ببین چه پدر هایی را با چه وضعیتی میارن، که معاینه بشن بعد بیا اینجا نظر بده.
  • هادی چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 00:36:15
    16 3 پاسخ به این نظر
    مگر پیامبر نفرمودند ز گهواره تا گور دانش بجوی .حالا ما که رفتیم درس خوندیم و به سنت پیامبر عمل کردیم و دفترچه رو هم سال 90 فرستادیم آیا انصاف 5 ماه به ما دانشگاهی اضافه بشه؟ وای بر این مسولین
    • دانشجو ارشد چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 15:32:29
      6 5
      اقا من پرسیدم گویا شامل حال ماها که 90 پست کردیم اعزاممون این ور ساله نمیشه
  • من چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 02:08:20
    21 1 پاسخ به این نظر
    واقعا علم تو مملکت ما ارزش نداره
  • خر چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 05:22:45
    3 0 پاسخ به این نظر
    کتش تینم دوروغ 13 بود!
  • روزبه چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 14:21:08
    15 2 پاسخ به این نظر
    خیلی خیلی بی انصافیه من اگر وقتی که دیپلم گرفته بودم می رفتم سربازی 18 ماه خدمت می کردم اما الان با کارشناسی ارشد باید 21 ماه خدمت کنم اون وقت می گید زود هم ازدواج کنید دوستی با نا محرم حرامه مطمئن باشید در گناه جوانان و عدم شکل گیری ازدواج ها و افزایش دوستی های خیابانی و متزلزل شدن بنیان خانواده ها شریک هستید
  • ali چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 14:33:09
    9 1 پاسخ به این نظر
    من نمیدونم این سربازی برای دولت هزینه نداره که هز روز به مدتش اضاف میکنن بابا ما دردمونبه کی بگیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 14:52:13
    4 15 پاسخ به این نظر
    اینکه قانون یک شبه عوض میشه واقعا تاسف آوره ولی خدمت دوستان تحصیل کرده ای که مدرک فوق لیسانسشون رو کردن پیراهن عثمان و هی وا مدرکااا سر میدن عرض میکنم که اگر در دوره فوق شون یه کم جنبیده بودن و دو تا مقاله علمی پژوهشی نا قابل از پایان نامشون درآورده بودن الان از تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده میکردن و به جای سربازی پروژه پژوهشی میگرفتن و احتیاجی به این نبود که منت مجلس و سردار و نظام وظیفه و مسئولین مملکت رو بکشن...
    • میلاد چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 15:38:59
      10 2
      اونم عجب تسهیلاتی همین بنیاد نخبگان منو 5 ماه منو دور سرم چرخوند بعد هم با 3 تا مقاله ISI راحت گفتن نمی شه!
    • طاها چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 23:01:39
      3 1
      دوست عزیز این شمایین که بنیاد نخبگانو پیراهن کردین 6 ماه وقت عزیزمو تلف بنیاد کردم و با داشتن اختراع و 2تا مقاله آخرش خودم مجبور شدم به دلیل گذر زمان ازش صرفنظر کنم
  • محمد حاجي عباسي چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 14:54:00
    7 2 پاسخ به این نظر
    اي خدا:(( سر يه اشتباه معافي رو از دست بدي دانشگاه نامه نده واسه خدمت نتوني بري حالا بشه 21 ما:(( اي خدا.
  • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 16:04:43
    4 10 پاسخ به این نظر
    آقا سخت نگيزين! اين نيز بگذرد!
  • مجتبی چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 16:11:56
    10 1 پاسخ به این نظر
    کاشکی فقط سه ماه اضافه شده بود..عملا برای بچه های فوق 5 ماه اضافه شده تازه از کسری های ایثارگریشون هم نمی تونن استفاده کنن..تازه اگه بخوان امریه بگیرن بجای 16 ماه باید 24 ماه برن خدمت یعنی هشت ما اختلاف...واقعا انتظار دارن سن ازدواج بیاد پایین یا نرخ رشد جمعیت منفی نشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سرباز چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 16:42:45
    9 1 پاسخ به این نظر
    کاش به قول خودشون واقعا انتقادها تاثیری هم داشته باشه ..اینجا فقط ما بدبختا حرف دلمونو میزنیم برا هم .کیه که گوش بده .کی به گوش مسئولینش برسونه ..واقعا خنده داره که ما 23 ساله با لیسانس باید یریم 25 ساله بیایم جایی که دیگه کار نیست و از سربازی واسه ما بدتره
  • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 16:56:53
    3 48 پاسخ به این نظر
    خوبه نمی برن اعدامتون کنند همه به گریه افتادید دارین میرین خدمت مفت بخورید و بخوابید ،فکر کردید اگه خدمت نمی رفتید (با اون کسایی هستم که دم از فوق لیسانس و دکتری می زنند) باید چه کار می کردید؟ باید می رفتید متر کردن خیابونا حالا یکی پیدا شده(سردار کمالی) قانون رو داره بدون متمایز کردن افراد اجرا می کنه به قول دوستمون چرا کسی ک پدرش 60 سال سن داشت باید معاف می شد؟؟خداوکیلی خودتون قضاوت کنید؟؟چه فرقی بین اونی که دیپلم داره با اونی که فوق داره چی؟؟یکم با عدالت به همه چی نگاه کنیم
    • محسن چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 17:31:26
      12 5
      عزیزم فرقی بین کسی که دیپلم داره و کسی که فوق داره وجود نداره , اما این یه جور تشویقه که جوونا ادامه تحصیل بدن حالا به نظرت با این قانون کسی میره دنبال ادامه تحصیل تو این اوضاع بد اقتصادی و بیکاری !!!!!
    • بدون نام چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 21:28:20
      9 2
      شما معلومه خانم هستی که نظر گذاشتی. حالا نمی ذاشتی نمی مردی که. من خودم دخترم نامزدم یک ساله الان سربازه و دقیقا میدونم چی داره می کشه. حالا خوبه کوتاهی نکرد همون پارسال رفت دنبالش کسری هم بهش تعلق گرفت. به اینها کاری ندارم. دوری از خانواده ، محیط بد و سختی کشیدنها واقعا روح و روان سربازها رو خراب می کنه. تو خودت حاضری بیست ماه از خانواده ات از پدر و مادرت و فرد مورد علاقه ات دور بمونی؟ نهایتا هفته ای یک بار اگه شانس بیاری بتونی باهاشون صحبت کنی؟ و برای یه هفته مرخصی وامونده سر خم کنی پیش هر کس و ناکسی و خودتو کوچیک کنی؟ اونها که پسرن و خیر سرشون مردن زیر این بار کمرشون خم میشه.
    • محمدپارسا پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 03:52:05
      10 0
      میشه شما... استغفرالله معلومه هیچی از درس و زندگی و کار و ازدواج نمیدونی...
    • امین پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 04:06:40
      11 0
      فرقشون توی ارزش وقتشونه. چیزی که شما هیچوقت متوجهش نخواهی شد
    • بدون نام پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 15:55:20
      11 0
      ببين مطمينم حتي سيكل هم نداري تو كه تفاوت هفت هشت سال درس خوندن يه دكتر رو با خودت كه جوونيت رو به درس نخوندن گذروندي بفهمي
  • نامزد سرباز چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 21:37:30
    10 1 پاسخ به این نظر
    خبرآنلاین لطفا نظرات منو بذار تا آقایون متوجه باشن که خانمها هم درکشون می کنن.
  • هادی چهارشنبه 23 فروردین 1391 - 23:25:42
    15 0 پاسخ به این نظر
    چرا منی که کارشناسی ارشد رو سال 90 گرفتم و همون سال 90 دفترچه رو ارسال کردم و همون سال 90 برگه اعزام به خدمت صادر شده باید قوانین عجیب سال 91 تعلق بگیره و 5 ماه به خدمتم اضافه بشه؟ مگه تو این مملکت با این همه مشکلات امیدی هم مونده؟
  • علی پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 03:53:22
    6 1 پاسخ به این نظر
    ما یه مشت سربازیم جون به کف ...
  • کمککککک پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 03:55:33
    6 1 پاسخ به این نظر
    اقایون محترم تو رو خدا یکی بهم بگه من که دفترچه رو سال 90 پست کردم ولی سال 91 اعزامم جزء 21 ماهه هام یاا 17 ماهه ها
    • بدون نام پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 20:56:49
      0 5
      اگر تاریخ اعزامت سال 90 اومده باشه ولی افتادی امسال مشمول قانون 90 میشی یعنی 17 ماه
  • کمک پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 04:05:40
    10 0 پاسخ به این نظر
    اقا تورو خدا یکی بهم بگه من که تو سال 90 دفترچم رو پست کردم و اسمم رو ثبت کردم باید 21 ماه اجباری برم؟؟؟؟ یا 18 ماه؟؟؟؟
    • علی پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 19:10:31
      11 0
      21 ماه.منم مثل تو.بیچاره شدیم رفت
  • بدون نام پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 04:58:07
    12 0 پاسخ به این نظر
    دست‌ها می‌سایم تا دری بگشایم به عبث می‌پایم که به در کس آید در و دیوار به هم ریخته‌شان بر سرم می‌شکند. این همه کشیدیم اینم روش
  • فرزاد پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 15:44:33
    17 0 پاسخ به این نظر
    یک جمله میگم یادتون نره: تو مملکت ما تغییر قانون......... قانون نداره!!!
  • علی رضا پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 16:30:15
    18 1 پاسخ به این نظر
    آهای کسی که یه ذره وجدان داری و می تونی جواب مارو بدی با شمام!!ما چه گناهی کردیم که 90 دفترچه فرستادیم اما اعزاممونو انداختین91 و باید 21 ماه بریم؟؟؟من و دوستم با هم فرستادیم اون اسفند اعزام شد
    • بدون نام پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 19:16:06
      11 2
      تو دیگه چقدر بدبختی
  • sina پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 16:48:32
    9 2 پاسخ به این نظر
    اقایون یکی به ما بگه اونایی که چندین سال از خونوادشون دور بودن و رفتن جنگ چرا نباید بتونن کسری بگیرن؟؟؟گناه کردیم فرزند دومم پسر شده و الان وقته سربازی رفتنشه؟؟چرا اینقد تبعیض هس تو جامعه؟
  • بدون نام پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 17:10:52
    14 1 پاسخ به این نظر
    شب می خوابی صبح بلند میشی قانون عوض شده.
  • بدون نام پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 18:25:08
    16 1 پاسخ به این نظر
    فقط میگم چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟
  • علی پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 19:03:23
    14 1 پاسخ به این نظر
    روز 20 بهمن 90 نامه تسویه دانشگاهو گرفتم روز 22 دفترچه پست کردم از ترس اینکه قانون عوض نشه. حتی 1 روزم بیکار نموندم جوری که اطرافیان میگفتن چه خبرته حولی واسه خدمت رفتن.نشستیم برنامه ریختیم گفتیم 16-17 ماه تموم میشه.خلاصه بعدش برنامه ریختیم واسه زندگی .حالا شب خوابیدیم صبح پاشدیم انگار سیل امده همه برنامه هامونو برده.21 ماه که شده هیچی با سربازه صفر هم فرقی نداریم.بخدا داقونمون کردید ما هم انسانیم بهترین سالای عمرمونه مثلا.حداقل واسه اونا که برنامه ریختنو قبل 91 پست کردن مثل قبل حساب کنید.2 اردیبهشت باید برم
  • دوست خبرآنلاین پنجشنبه 24 فروردین 1391 - 21:58:25
    15 2 پاسخ به این نظر
    خبرآنلاین گرامی ازت خواهش میکنم رئیس نظام وظیفه رو دعوت کن و یک مصاحبه با ایشون ترتیب بده و سوالاتی از قبیل اینکه " کسانی سال 90 اعزامشون مشخص شده و اول اردیبهشت اعزام هستن آیا مشمول قانون سال 90 میشن؟" و سایر ابهاماتی که در کامنتهای مختلف دوستان مطرح شده رو از ایشون بپرس. بازم از خبرآنلاین سپاسگزارم
  • نام جمعه 25 فروردین 1391 - 01:19:51
    3 1 پاسخ به این نظر
    یه بار یکی میره سربازی دیگه نمیاد
  • سرباز جمعه 25 فروردین 1391 - 05:06:46
    15 2 پاسخ به این نظر
    جالبه به جز اینجا هیچ جای دیگه خبری از 21 ماه شدن سربازی نیست اصلا انگار نه انگار این همه جوون اعتراض دارن!!!! چرا هیچ کس هیچ حرفی نمیزنه بفهمیم چرا یه شبه 5 ماه به سربازی من اضافه شد؟؟؟؟ سردار تو یه چیزی بگو !!!! آخه چرا ؟؟؟
  • آرمین جمعه 25 فروردین 1391 - 06:10:11
    15 2 پاسخ به این نظر
    من تازه فوق لبسانسم رو تموم کردم ، 5 ماه اضافه تر شد! ولی این فقط نیست ،حقوق یک مهندس با درآمد یک دلال اصلا قابل مقایسه نیست! در حالیکه ما خیلی از مشکلات اساسی مملکت را حل میکنیم ولی انها به مشکلات دامن می زنن! اون کسانیکه که میگن برای خودت رفتی درس خوندی ! نشون دهنده عمق کوته فکریشونه! راحتترین کار اینه که ادم هیچ کاری نکنه و مثله خودشون سربار جامعه باشن! خودشون چه حسنی به مملکت زدن و حتی اگه بخوان چه کاری مشکلی از مملکت را می تونن حل کنند؟!!! ولی هیچ گونه مسئله ای نیست این نشون میده که کسی برای تحصیلات کوچیکترین اهمیتی در این مملکت قائل نمیشه و هرکسی که توانش هست را بصورت ناخواسته دعوت می کنند که دانشش رو تو یک جای دیگری که براش اهمیت قائلند استفاده کنه...
  • بدون نام جمعه 25 فروردین 1391 - 16:45:37
    18 4 پاسخ به این نظر
    به نظر من باید جمع بشیم و نسبت به این قانون اعتراض کنیم.البته در کمال امنیت وارامش.شاید بتونیم جواب بگیریم. با کمک خبر انلاین.
  • امید جمعه 25 فروردین 1391 - 17:39:34
    6 3 پاسخ به این نظر
    معافیت 2برادری باید اجراشهههههههههههههههههههههههههههههههه
  • بدون نام جمعه 25 فروردین 1391 - 20:14:37
    17 3 پاسخ به این نظر
    تو رو خدا این سردار کمالی رو پیدا کنید ازش بپرسین این بود این وعده و وعید ها که مدت خدمت تا آخر 92 تغییر نمی کنه؟ پس چی شد؟ این حرف شما تاریخ انقضاش تا آخر 90 بود؟سال جدید که شد همه چی یادتون رفت؟ بابا آلزایمر!!!
  • امید جمعه 25 فروردین 1391 - 21:51:15
    10 0 پاسخ به این نظر
    تمام حرفارو بچه ها زدن چی مونده من بگم بخدا این همه درس بخون حالا کارم که گیر نمیاد اینم خدای نکرده یه کاری گیرت میاد که نه کاره به رشته تحصیلیت میخوره نه حقوقش به حقوقه میخوره تمام کارشو انجام میدی میگه کارت پایان خدمت داری خوب منی که الان 23سال دارم دارم میرم خدمت تا از خدمت بیام میشم 25سالم تا کار پیدا کنم که کو کار میشه 26سال تا بخوام خودمو جمع کنم مشه 28سال تازه فهمیدم کجای دنیام اینم با این تورم پول یه نون ماستی در اوردم با یه چادر مسافرتی برم توش بشینم بخورم بخدا یکی نیست بگه چطوری قانون مینویسید اینم از زندگی ما ..............خیلی کفریم خیلی
  • سرباز بدبخت فلک زده شنبه 26 فروردین 1391 - 00:42:06
    13 1 پاسخ به این نظر
    اقا یکی نیس بگه تکلیف ما چیه؟؟؟ماکه اسفند پست کردیم و یه هفته دیگه اعزامیم چند ماه باید بدبختی بکشیم ؟؟17یا 21؟
  • امیر شنبه 26 فروردین 1391 - 02:09:32
    16 2 پاسخ به این نظر
    خبر انلاین توام مثل بقیه نمیخوای یه کاری بکنی. فقط نظاره گری . خوب این همه جوون اومدن کامنت گذاشتن که بی سابقس . نمیخوای جوابی بدی؟ لااقل تو حرف مارو به گوش بالایی ها برسون . یه اطلاعیه اومده با این همه ابهام . منم جز اوناییم که دفترچم سال 90 فرستادم اعزامم 91 . متن داخل اطلاعیه خودش خودشو داره نقض میکنه .
    • مهدی شنبه 26 فروردین 1391 - 08:11:26
      11 2
      آقا چرا قانونی که سال 91 چند نفر عوضش کردند باید به کسانی که قبل از تغییر قانون تو سال 90 خودشونو معرفی کردند و خود نظام وظیفه زورگو ظرفیت نداشته و تاریخ اعزام رو انداخته سال 91 تعلق بگیره؟
  • جواد شنبه 26 فروردین 1391 - 08:51:55
    14 1 پاسخ به این نظر
    اجرای این قوانین برای تمام افرادی که شرایط و ضوابط کنونی دفترچه رو خوندن و امضا کردن بسیار نا عادلانه هست. تکمیل دفترچه یعنی ما این شرایط را مطالعه کردیم و پذیرفتیم . نباید در قرارداد ما به شکل یک طرفه دخل و تصرف کنند. برای ایجاد قوانین جدید لازم هست که از مدتی قبل اعلام بشه تا افراد بتونن برای خودشون برنامه ریزی جدیدی داشته باشن. امیدوارم سردار کمالی هم لحظه ای شخص شخیص خودش رو جای ما بذاره و بعد در مورد این همه جوون مملکت تصمیم گیری کنه.
  • مهدی شنبه 26 فروردین 1391 - 09:04:01
    39 1 پاسخ به این نظر
    سردار کمالی بار دیگر تاکید کرد: اگر در مورد مدت خدمت سربازی تصمیمی گرفته شود در شرایط فعلی لازم الاجرا نخواهد بود بلکه از سال ۱۳۹۲ اجرایی خواهد شد. (ایرنا)
  • حسین شنبه 26 فروردین 1391 - 09:21:14
    50 2 پاسخ به این نظر
    ما برگه اماده بخدمت داریم سال ۹۰ دفترچه پست کردیم ما هم ۹۰ باید حساب بشیم لااقل واسه ما که برگه اعزام بخدمتمون سال ۹۰ ثبت شده یه تفاوتی قائل بشید
  • علی شنبه 26 فروردین 1391 - 23:05:22
    21 2 پاسخ به این نظر
    با سلام یه سوال داشتم. خبر آنلاین شما به عنوان یک رسانه مستقل وظیفتون چیه؟ سردار کمالی به عنوان جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردن "شایعه افزایش مدت خدمت سربازی واقعیت ندارد" جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح شایعات درباره افزایش دوره خدمت نظام وظیفه را بی اساس خواند و تاکید کرد: مدت خدمت سربازی تا پایان سال ۱۳۹۱ هیچ تغییری نکرده است." شما باید بمونید و فقط نظرات کاربران رو تایید کنید؟ پس انعکاس این اخبار چی؟ چرا نباید شما الان پیگیری این قضیه بشد از نظام وظیفه و خود شخص سردار کمالی. به عنوان رسانه مستقل وظیفه شما چیه؟ افزایش بازدید و جذب مخاطب؟ به عنوان کسی که خودش کار نویسندگی کرده و خبرنگار بوده میگم شما برای انجام رسالتتون باید این خبر رو تا رسیدن به
  • مرتضی یکشنبه 27 فروردین 1391 - 01:08:29
    17 2 پاسخ به این نظر
    خدایا کمک مون بکن. فقط میتونم همینو بگم.
  • حسین یکشنبه 27 فروردین 1391 - 04:21:05
    11 2 پاسخ به این نظر
    انا لله وانا اليه راجعون، آخه رو چه حساب و منطقی این قانونو نوشتین؟هان هان؟ تو این مملکت برای هیچ فردایی نمیشه هیچ حسابی وا کرد یا حق
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 08:17:37
    7 4 پاسخ به این نظر
    کاهش رشد جمعیت با افزایش زمان قانون جدید سربازی همخوانی ندارد داریوش قنبری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم به افزایش زمان سربازی اشاره کرد و مدعی کاهش انگیزه و فرار از خدمت سربازان از خدمت وظیفه عمومی شده و خواستار افزایش کیفیت دوران سربازی و ارجحیت آن بر کمیت این دوران شد.افزایش مدت زمان خدمت سربازی، راه مناسبی برای شرایط روز جامعه نبوده و ممکن است تبعات منفی بسیاری را به دنبال داشته باشد.عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تأکید بر انگیزه سربازان در حین خدمت، یادآور شد: نباید شرایط را به گونه‌ای ایجاد کرد تا سربازان را محدود و محصور به پادگان‌ها کرد؛زیرا حفظ آنها در پادگان به معنای دفاع از امنیت نظام و کشور نخواهد بود.قنبری ضمنا پیشنهاد کاهش زمان سربازی به مدت ۶ ماه را ارایه داد. (سایت خانه ملت)
  • قانونمند یکشنبه 27 فروردین 1391 - 14:50:48
    2 28 پاسخ به این نظر
    دوستان تا بوده خدمت 24 ماه بوده حالا دو سه ساله شده بود 18 ماه به خدا آبرومونو برا این 3 ماه بردین به قول دوستمون می خواهیم بریم تولید علم آخه!!!؟؟ ما می خواهیم 18 ماه و بریم 3 ماه هم روش من خودم 2 ماه دیگه میرم خدمت برا یه مرد افت داره برا خدمت اینقدر گریه زاری کنه بابا برین تمومش کنید دیگه حالا انگار تو اون 3 ماه می خواستین چقدر تولید علم کنید.شکر خدا هم تو این مملکت همه فوق و دکتری دارن پس دیگه هم کم اسم مدرک بیارید انگار همه تو این مملکت تا تصمیم کبری خوندن فقط شما چند نفر درس خوندیدمن خودم کسی بودم که طبق قانون کفالت باید معاف می شدم (که واقعا ظلم به باقی دوستان بود)حالا قانون عوض شده و برای همه عوض شده و ما هم باید به قانون احترام بگذاریم 0
    • ناصر دوشنبه 28 فروردین 1391 - 01:37:15
      8 2
      برنامه ریزی میدونی چیه؟
  • ناصر یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:00:12
    17 0 پاسخ به این نظر
    من امروز رفتم پرسیدم اونایی که قبل از دانشگا خدمت داشتن هم باید 21 ماه برن حتی اگه تو 90 پست کرده باشن دفترچشونو من 16 ماه خدمت کرده بودم فک میکردم فقط 1 ماه میمیونه اگه میدونستم اینجوری میشه هر جوری شده خودمو میرسوندم به اعزام اسفند 90 حالا عوض 1 ماه باید 5 ماه برم
  • سرباز بدبخت یکشنبه 27 فروردین 1391 - 20:07:15
    16 2 پاسخ به این نظر
    منم پرسیدم گفتن فرقی نمی کنه کی دفترچه پست کردی و به ما هیچ ربطی نداره تو با دفترچه سال 90 حاضر شدی خدمت کنی!!همینی که هس دوس داری برو، نداری غیبت کن اضافه خدمت بخوری!!!چه دکتری باشی چه بی سواد21 ماه میری خدمت!!باباتم فرقی نمی کنه ضد انقلاب باشه یا رزمنده!!زمان جنگ خونتون مونده یا جبهه!!قانون اینه و حالا حالام تغییر نمی کنه
  • mahmoud دوشنبه 28 فروردین 1391 - 08:56:26
    17 1 پاسخ به این نظر
    سلام خداوکیلی چرا قانون یه شبه میزارن و بعد نسبت میدن به قبل اون تاریخ. من اسفند نود برگه اعزام بخدمت پست کردم و اول اردیبهشت اعزامم من وقتی دفترچه رو خوندم با اگاهی به اون بود که اقدام برا سربازی کردم وگرنه میشستم درس می خوندم. خداوکیلی ما باید تا کی با این قوانین زندگیمون به بازی گرفته بشه. اگه پیگیر بشید واقعا دل قشر جوون شاد کردید. امیدوارم موفق باشید.
  • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 17:43:55
    26 1 پاسخ به این نظر
    خبر آنلاین چرا سکوت کردی سکوت تو نشونه رضایتمندی این موضوعه چرا چیزی نمیگین به مسئولین خدا رو خوش نمی یاد
  • بدون نام سه شنبه 29 فروردین 1391 - 17:05:08
    21 1 پاسخ به این نظر
    چرا کسی صدای ما رو نمی شنوه. کجا بریم .به کی بگیم .چیکار کنیم.واله خسته شدیم
  • بدون نام چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 05:28:22
    14 1 پاسخ به این نظر
    شما که 21ماه کردید می خواستید حقوق ها رم زیاد کنید! والا اخه برا لیسانس 45000 تومن چیه و به کجاش میرسه؟؟؟اونم با این همه دیر دادنا !! واقعا اجحافه.
  • بدون نام چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 16:06:38
    14 1 پاسخ به این نظر
    الان دیگه جنگی در راه نیست هیچ کشوری به دلیل ضربه اقتصادی به کشور خودش به کشور دیگه ای حمله نمیکنه. اگر بحث اموزش در سربازی به نظر من همه حاضرند سربازی 6 ماه بشه فقط اموزشی .اگه 3 ماه یا 6 ماه بشه همین فردا همه میرن دفترچه پست میکنن.پس چرا میکنیم 24 ماه؟ علت چیه؟ یکی هست پاسخگو باشه؟ واقعا میشه جوون بعد 2 سال خدمت بیاد دراین وضع وخیم اقتصاذی زندگی تشکیل بده؟ اونم تازه باید بگرده دنبال کار؟ اونم با سن وسال بالا؟
  • شروین جمعه 1 اردیبهشت 1391 - 21:41:26
    3 1 پاسخ به این نظر
    کسی میدونه که ۲ ماه اموزشی جزو ۲۱ ماه خدمت حساب میشه؟
    • محمد پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 03:44:57
      1 1
      شک نکن حساب میشه ...
  • هادی یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 - 04:00:55
    11 0 پاسخ به این نظر
    رسانه ها با نیروهای مسلح هماهنگ کردن که خبر حذف کسری و افزایش خدمت زیاد پوشش داده نشه و شلوغش نکنن اگر واقعا رسانه صادقی هستین این نظر رو چاپ کنید
  • یکی از جوانان دوبرادری ....... یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 - 12:32:45
    8 5 پاسخ به این نظر
    با سلام ازجناب سردار بپرسید چرا اولا:ایمیلهای که به سایت سازمان ارسال میشود رو پاسخ نمیدهید2-سری به سایتها همچون سربازی ،سایت رهبری ، سایت دکتر جلالی و دیگر سایتها بزنید ببنید چقد جوان هست که زندگی شان بسته به اجرا ی معافیت دوبرادری ست3-جوانان را در یابید مخصوصا این دوبرادریها خیلی شون الان کار میکنند وحتی هم ازدواج کردند و امید شون به اجرای قانون 2 برادری میباشد4-پاسخگو بودن شرط اصلی برای بقای همه هست امیدوارم که شما همچنان مثل گذشته پاسخگو باشید5-قانونی کردن 2 برادری یعنی لازم الاجرا بودن آن که شما خودتون بهتر میدونید6-به نظر شما درسته جوانان از 88 که خبر اجرای معافیت دوبرادری اومد اینگونه با زندگیشان بازی شود7-اجرای معافیت 3 برادری چرا صورت گرفت این قانون نبود بلکه بخشنامه سازمان بود
  • ابراهیم پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 17:26:17
    3 0 پاسخ به این نظر
    خسته شدم از خدمت ای خدا کی تمام شه .... نبود 3ماه
  • مارگزیده پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 21:29:07
    3 1 پاسخ به این نظر
    دوستان عزیز توجه داشته باشین...سال 85 هم به صورت کاملا یک شبه قانون گذاشته شد مبنی بر اینکه کسانی که نیمه دوم سال 66 به دنیا اومدن سرباز محسوب میشن..درحالی که توی اون سال 66 ایی ها تنها یکبار کنکور داده بودن..بعد 2 هفته تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفایی و آزاد اومد و ظرفیت ها چند برابر شده بود.بعد از ثبت نام و جاگیر شدن تمامی 66 هایی که از ترس خدمت به دانشگاه ها رفته بودن خبر اومد که قانون قبلی به خاطر اعتراض ها لغو و امکان شرکت دوباره در کنکور هست.جالب اینجاست که همون موقع به پیوست خبر این بود که انصراف از دانشگاه مساوی با سرباز شدن...یعنی راه برگشتی در کار نبود و با این کلک تمامی سهمیه ایجاد شده در اون زمان پر شد...این قانون جدید هم مثل اونه...گول نخورید و کمی صبر کنید.
    • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 16:48:59
      2 1
      یعنی چی که صبر کنیم؟ به نظر شما ما که باید برج 4 بریم و یه بار از حق تمدید زمان اعزام استفاده کردیم باید چکار کنیم؟
  • مجید جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 15:41:44
    5 0 پاسخ به این نظر
    دوستان زودتر برید خدمت تا نشده 24 ماه یا بیشتر حداقل 21 ماه خدمت کنید.
  • هومان یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 20:52:48
    4 0 پاسخ به این نظر
    دوستان منم یکی هستم مثل شما. این 21 ماه و حذف معافیتها یک طرف. نمیدونم دفترچه 91 خوندین یا نه؟ تو بخش معافیت تحصیلی یه تبصره گذاشتن که هضمش واقع سخته.! نوشتن" سربازان در حین خدمت وظیفه چنانچه حداکثر ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت قبلی در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند برای ادامه تحصیل ترخیص میشوند" واقعا این انصافه؟ یکی تو سربازی بشینه با سختی های زیاد درس بخونه اگه فرضا بعد گذشتن بیش از یک سال از فارغ التحصیلی مقطع قبلی قبول بشه نمیذارن ثبت نام کنه!!؟ از طرفی میگن واسه معرفی یکسال وقت دارین. این دوتا قانون با هم در تناقضه. اگه کسی اطلاعی داره لطفا کمک کنه . من خودم واسه کنکور دکترا میخواستم سال بعد در حین خدمت آماده شم. با این حساب همه چی تعطیل. اگه میشه یه خورده منصفانه قانون بذارین.
  • سرباز دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 - 01:54:41
    11 0 پاسخ به این نظر
    اصلا کسی از مسئولین کشور میاد این نظرات رو بخونن.بابا به خدا زندگی سخت شده چرا کسی به فکر جوان ها نیست.دیگه چقدر سختی باید تحمل کنیم.
  • بدون نام سه شنبه 2 خرداد 1391 - 23:30:36
    9 2 پاسخ به این نظر
    تکلیف کسانی که سال 90 دفترچه پست کردند و سال 90 برگه اعزام به خدمتشون صادر شده چی شد؟
  • بدون نام یکشنبه 26 شهریور 1391 - 17:11:05
    6 2 پاسخ به این نظر
    میگن چرا جوانا ایران پیشرفت نمیکنن بابا با همین تصمیمهای روزتون هست هر روز یه تصمیمی.شما یه تصمیم درست حسابی بگیرین برای سربازی تا جوانا پیشرفت کنن... من هفته قبل21/6/1391 رفتم برای کسری گفتن 12ماه کسری شاملت میشه اما امروز26/6/1391رفتم میگه شاملت نمیشه اخه این چه قانونی هست... میخوا بری زن بگیری خانواده دختره میگن رفتی سربازی؟ میخوای بری سر کار میگه کارت پایان خدمت...میخوای گواهینامه بگیری میگه کارت پایان خدمت...حالا این زن با گواهینامه چه ربطی دارن به خدمت اگه گواهینامه کارت پایان خدمت لازم داشت تو مدرسه گواهینامه بهت نمیدادن حالا با بی عدالتی باید 21ماه بریم سربازی..............................این نقطه ها رو ضرب21بکن بعد هر روز یکیشونو خط بزن تا سربازیت تموم بشه باید 630روز خدمت کنیم/
  • یاسر سه شنبه 2 آبان 1391 - 21:10:16
    0 0 پاسخ به این نظر
    من که برج 10 سال 90 اعزام شدم الانم سربازم خبر رسیده اواخر 90 21ماه خدمت کنن هنوز باورم نشده همون 17ماه هستم یا نه
  • یاسر چهارشنبه 17 آبان 1391 - 22:52:59
    1 0 پاسخ به این نظر
    من اگه سال 90 می رفتم خدمت زیر یه سال خدمت داشتم و زود تر به کار و زندگیم میرسیدم الان که اعزامی 91 ام 17 ماه خدمت دارم اخه با حقوق ماهیانه 58000 تومان اونم 17 ماه چی کار کنم بعدشم بیکار میگن چرا ازدواج نمیکنی اخه با این شرایط دم مسئولامون داغ با این برنامه ریزی واسه جوونا
  • وحید یکشنبه 24 دی 1391 - 13:02:37
    6 2 پاسخ به این نظر
    سلام می خواستم بدونم من که 89 یک بار اعزام شدن اما به دلیل قبولی ارشد معافیت تحصیلی گرفتم الان باید با قانون 21 ماه برم یا همون 16 ماه ؟خواهشن جواب بدین دوستان
  • حسن محبی یکشنبه 8 بهمن 1391 - 02:57:33
    4 0 پاسخ به این نظر
    بنده اعزامی اول اردیبهشت 91 هستم خدمتم چند ماهه؟ آیا 21 ماهه یا تغییر کرده؟
  • علی سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 03:52:56
    1 1 پاسخ به این نظر
    این همه نظر و پیشنهاد موقعی مفیده که کسی اونها رو بخونه خدمت سربازی الان تبدیل به یه معضل بزرگ برای همه ی جوونا شده یکی نیست که بپرسه برای چی واقعا اگر این جوونا از اینده خودشون مطمئن یا حداقل امیدوار باشن و یه ذره هم به پاس خدماتی که کشورشون براشون انجام داده احساس مسئولیت بکنن دیگه این مشکلات به وجود نمیاد اما امان از این همه بی عدالتی ایا واقعا یه کارشناس توی ایران فقط به اندازه سر چهارراه ایستادن لیاقت داره یا به درد دیگه ای هم میخوره واقعا ادم احساس بی ارزشی میکنه چرا از یه سرباز فقط کارهای پوچ و وقت تلف کن میخاید مگه واسش چکار کردید
  • محمد سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 - 22:13:24
    0 1 پاسخ به این نظر
    خداییش ظلمه، به نظر من که همه باید برن خدمت، در عوض، مدت سربازی کم بشه
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.