باورش سخت است اما تک‌سلولی‌های ساکن آب می‌توانند از زامبی‌ها و هیولاهایی که تنها در کابوس‌های شبانه به سراغ انسان می‌آیند هم ترسناک‌تر باشند. کلمنز ویرث تعدادی از آنها را به تصویر کشیده است.

 محبوبه عمیدی: کلمنز ویرث که فارغ‌التحصیل هنر چندرسانه‌ای است این تصاویر را از یک قطره آب که از هر شیر آب خانگی ممکن است بچکد، تهیه کرده تا دنیای پرهیاهوی موجودات ریزاندام را را به نمایش بگذارد. باورش سخت است اما تک‌سلولی‌های ساکن یک قطره آب می‌توانند از زامبی‌ها و هیولاهایی که در کابوس‌های شبانه یا پرده‌های نقره‌ای سینماها به سراغ انسان‌ها می‌آیند هم ترسناک‌تر باشند!

در میان این هیولای کوچک این جاندار یک‌چشم که مطمئنا علاقه‌ای به رویارویی با او مخصوصا زمانی که یک‌میلیون بار بزرگ‌تر از همیشه دیده می‌شود ندارید هم به چشم می‌خورد! مارپیچ بی‌انتهایی که در تصویر می بینید، جاندار دیگری است که به کمک دوربین کاننی که روی میکروسکوپ تنظیم‌شده گرفته شده است.

به گزارش دیلی میل، ویرث که فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم کاربردی سالزبورگ است، ویدئوی تهیه شده از حیات میکروسکوپی درون آب را «قلمرو میکروب‌ها» نامگذاری کرده و آنرا تجربه‌ای میکروسینمایی از جدال آنها برای ادامه حیات توصیف می‌کند.

او می‌گوید: «می‌خواستم تجربه‌ای فراتر از تماشای جهان ماکرو داشته باشم، به همین دلیل به سراغ دنیای میکروسکوپی رفتم و مجذوب جزئیات آن و تنوع زیستی آب شدم. چه کسی باور می‌کرد در یک قطره کوچک این همه جاندار متفاوت وجود داشته باشد؟»

ویرث برای تهیه این عکس‌ها از تکنیکی به نام ریزنگاری زمینه تاریک استفاده کرده و یک دوربین عکاسی را که در اینجا کانن 5dmarkII است با استفاده از یک مبدل به میکروسکوپ متصل کرده است. نتیجه تلاش او یک فیلمی 15 دقیقه‌ای است که در آن ولوکس‌ها، از قدیمی‌ترین تک‌سلولی‌های جهان که نزدیک به 200میلیون سال است دارند در آبهای روی زمین زندگی می‌کنند دیده می‌شوند.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hjc IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    11 1
    نمیشه اون فیلمو واسه دانلود بزارید..خواهش میکنم جواب بدید.
  • منصور نوین IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    10 10
    خیلی خوشگلن.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    6 0
    از زاویه روبرو شبیه موش میمونه !