۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰

تهران امروز نوشت:

*آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در مذاکرات هسته ای استانبول حضور فعالی داشت. جالب آنکه وی در قامت یک خبرنگار به هیات های دیپلماتیک 5+1 رفت و آمد می کرد. اخباری که از فعالیت های آلن مخابره می شد،‌ همگی حاکی از این بود که وی به دقت تمامی جزئیات مذاکرات و تحرکات دیپلماتیک را رصد کرده و گاها نیز با هیات آمریکایی تبادل نظر و اطلاعات داشته است.
*اینکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و مسئول سابق میز ایران در سازمان سیا به پوشش خبری نشست استانبول پرداخته باشد، کمی غیر عادی به نظر می رسد. از کنار این مسئله اگر بگذریم، نگاهی به ترکیب تیم مذاکره کننده آمریکایی اهمیت مسئله را دو چندان می کند! وندی شرمن دیپلمات با سابقه وزارت خارجه آمریکا که به عنوان سومین فرد متنفذ دستگاه دیپلماسی این کشور نیز معروف است، سرتیمی این هیات را بر عهده داشت.
*شرمن به جهت نفوذ و معروفیتی که دارد معمولا در مذاکرات و نشست های بسیار مهم دیپلماتیک حضور پیدا کرده و در مواقع ضروری به عنوان برگ برنده ایالات متحده مطرح می شود.
*شرمن که اکنون معاونت سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا را بر عهده دارد، در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون به همراه مادلین آلبرایت وزیر خارجه وقت آمریکا، ریاست مذاکره کننده هسته ای آمریکا را بر عهده داشته که منجر به توافق هسته ای کره شمالی و آمریکا شد . وی به دلیل فعالیت هایی که منجر به توافق هسته ای آمریکا با کره شمالی در سال 1997 در زمان ریاست جمهوری کلینتون شد به « در‌ باز کن» وزارت امور خارجه آمریکا معروف است‌ اما ورود قدرتمند آمریکا به مذاکرات هسته ای استانبول و گسیل کردن یکی از مهم ترین و معروف ترین دیپلمات های تاریخ آمریکا و همچنین سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجعه این کشور ، اهمیت راهبردی نتایج نشست های مذکور را می رساند.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208097

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    8 0
    و گاها(گهگاه،گاهی) نیز با هیات آمریکایی تبادل نظر و اطلاعات داشته است. ویراستار محترم گاها در زبان فارسی وجود ندارد