چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 13:57:00 چاپ

سقف وام مسکن سال 91 ابلاغ شد

اقتصاد > مسکن - فارس نوشت:

کارگروه مسکن با لغو قطعی مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات خرید مسکن به 25 میلیون تومان، سقف 20 میلیون تومانی تسهیلات خرید مسکن در سال 91 را ابلاغ کرد. افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به 25 میلیون تومان که مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار بود، بر اساس اعلام وزیر مسکن و شهرسازی در اواخر اسفند سال گذشته منتفی شده بود که نیکزاد علت آن را مقابله دولت با افزایش قیمت مسکن اعلام کرده بود.

در پی این اعلام و لغو تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید مسکن در کارگروه مسکن، هفته گذشته این کارگروه به طور رسمی تسهیلات خرید مسکن را برای سال 91 به مبلغ 20 میلیون تومان تعیین کرده است.

در این مصوبه که به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ شد، آمده است: سقف تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن برای متقاضیانی که برای تسهیلات خرید مسکن سپرده گذاری می کنند، بر اساس ضوابطی که بانک مسکن به تایید بانک مرکزی می رساند، مبلغ 200 میلیون ریال تعیین می گردد.

 

/3131

کلید واژه‌ها : مسکن - وام -
23 دیدگاه
  • الی
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 14:17:20
    پاسخ
    100 0

    قبلا هم 20 که میلیون بود، زحمت کشیدن! کاش برای قیمت مسکن هم سقف تعیین می کردند.

  • لیلا
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 14:40:18
    پاسخ
    91 10

    تو تهران 20 تومن وام میدن ، تو یه شهرستان دور افتاده که خونه مثلا متری ششصد ، هفتصد هزار تومنه هم 20 تومن وام میدن !!!!!!!!!!!! خونه چند سال ساخت متری دو ملیون !!!!!! 60 مترش میشه صد و بیست ملیون ... بیست ملیون وام بگبربم صد تومنش چی ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بهار
      چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 17:32:38
      50 18

      لیلا خانم منم دوس دارم توی تهران زندگی کنم اما به خاطر همین گرانی نمیتونیم.اگه شما هم بخواهید خونه بزرگی داشته باشی میتونی تشریف ببری روستاهای اطراف خونه 1000 متر داشته باشی

  • امیر
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 15:31:05
    پاسخ
    52 1

    با این افزایش قیمتهای نجومی مسکن نه 20 میلیون کارگشاست و نه 25 میلیون.همان بهتر که وام مسکن همان 20 میلیون و یا حتی کمتر باشدتا قیمت مسکن با تنش مواجه نشود زیرا با افزایش 5 میلیونی وام مسکن قیمت مسکن مسلمآ بیش از آن افزایش خواهد یافت و این وام نه گره گشا که گره افزا نیز هست و فرد وام گیرنده باید مدت زمان بیشتری قسط بپردازد بدون اینکه مسکن بزرگتری خریداری کرده باشد.از آن گذشته قیمت یک آپارتمان 85 متری در مهر ماه سال گذشته 175 میلیون تومان بود و همان آپارتمان در حال حاضر 240 میلیون تومان. گیریم وام مسکن 5 میلیون افزایش یابدآیا فکر کرده اید این 5 میلیون چه کسری از این افزایش قیمت را پوشش خواهد داد؟در نهایت باید گفت که تنها راه مهار قیمت مسکن ساخت مسکن است و نه کنترل قیمتها.

  • لیلا
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 18:16:26
    پاسخ
    28 16

    بهار خانوم چه راه حل خوبی دادی ؛ اینو بدون کسی که تو تهران زندگی کرده ، روستا که هیچ همین کرج هم نمیتونه بره من خودم خونه دارم ، اونم مرکز شهر ، منتهی جوونهامون چی ؟ اونا چیکار کنن ... ؟؟؟

  • بدون نام
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 19:34:02
    پاسخ
    16 3

    ای ول بهتره وام رو قطع کنند . تاثیر خوبی در قیمت خواهد داشت

  • قادر
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 19:52:08
    پاسخ
    28 2

    با 100 میلیون تومن هم نمیشه خانه خرید چه رسد به 20 میلیون

  • حمید
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 21:06:11
    پاسخ
    6 1

    مهمترین علت بالا بودن قیمت آپاراتمان ٰ زمین است . الان در شهرستان ها قیمت زمین مسکونی به متری 2 میلیون تومان رسیده است . در خصوص نرخ ساخت هم الان متری 600 هزار تومان هزینه ساخت است یکی از راههای کاهش قیمت در این وضعیت افزایش تراکم توسط شهرداری ها است . الان به هر قطعه زمین 250 متری شهرداری 4 طبقه با یک پیلوت با درصد تراکم 50 درصد میدهد اگر شهرداری تراکم را به 70 درصد افزایش دهد و به جای مجوز چهار طبق مجوز 8 طبق بدهد قیمت مسکن 20 درصد کاهش می یابد

  • احسان
    چهارشنبه 30 فروردین 1391 - 23:20:03
    پاسخ
    4 2

    معکوس تورم کم میکنند نرخ وام بجای افزایش کاهش پیدا میکنه ؟ سودشم که چوبله حساب میکنید خداییش با این همه اندوخته بازم کم میاورید

  • حامی
    پنجشنبه 31 فروردین 1391 - 00:57:25
    پاسخ
    10 0

    واقعا" زحمت کشیدن. آخه با 20 میلیون چند متر خونه میدن. آخه پولی نیست

  • حمید تبریزی
    پنجشنبه 31 فروردین 1391 - 01:59:21
    پاسخ
    4 19

    به نظر اینجانب قیمت مسکن بایددوبرابر بشه طرف میره به ماشین میده 200میلیون وقتی بخواد به خونه 100متری بده 200میلیون آقا زورش میاد

    • انسانم ارزوست...
      سه شنبه 18 مهر 1391 - 21:45:06
      2 0

      متاسفم از این طرز تفکر. احتمالا شما چند تا خونه داری یا در کار ساخت و ساز هستی که این حرف رو می زنی... تا وقتی هرکس فقط فکر منافع شخصی خودش هست و برای سود بردن بیشتر حاضر به بی خانمانی عده ای بشه نباید انتظار بهتر شدن شرایط را داشت

  • ایرانی عاشق امام
    پنجشنبه 31 فروردین 1391 - 12:25:06
    پاسخ
    2 11

    هیچ کی نیست به این لیلا وبهار خانوم بگه عوض دعوا وجواب دادن به هم برید سراغ وام 20 تومنی

    • ریحانه
      شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 12:50:48
      5 0

      همچین میگی برو سراغ 20 میلیون انگاری همین الان 20 میلیون رو گذاشتن پشت در که ما بریم ورداریم!!!!! میگم شما که لازم نداری برو بگیر بده به ما!!!! :))

  • بدون نام
    پنجشنبه 31 فروردین 1391 - 16:24:04
    پاسخ
    7 2

    از مبلغ افزايش تسهيلات خريد مسکن در تهران چيزي عايد خريدار مسکن و همش يک راست ميرود در جيب فروشندگان طماع

  • یوسف
    جمعه 1 اردیبهشت 1391 - 23:20:19
    پاسخ
    6 13

    فقط میتونم بگم احمدی نزاد دوستت دارمممممممممممممممممممممممممممممممممممممکه اینقدر به فکر مردم هستید

  • بدون نام
    یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 - 11:51:46
    پاسخ
    5 2

    جون من کدوم یکی از اینایی که تصمیم گرفتن خونه نداشتن! چه می فهمن اجاره نشینی چیه. چه می فهمن نتونستن چیه. چه می فهمن ما جوونا رو. درد به دلمه ها.

  • MAX
    یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 - 12:26:39
    پاسخ
    3 1

    "افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به 25 میلیون تومان که مصوبه سال گذشته شورای پول و اعتبار بود، بر اساس اعلام وزیر مسکن و شهرسازی در اواخر اسفند سال گذشته منتفی شده بود که نیکزاد علت آن را مقابله دولت با افزایش قیمت مسکن اعلام کرده بود." بنده به نيابت از همه ملت ايران، از وزير مسكن تشكر ميكنم كه اينقدر به فكر مردم هستن و اجازه نميدن قيمت مسكن افزايش پيدا كنه! به افتخارش ...

  • MIMI
    دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 - 13:49:38
    پاسخ
    8 1

    الان با بیست میلیون تومن یه توالتم تو شوش نمیدن! آخه بابا جون اون موقع که دلار 1000 تومن بود وام 20 میلیون بود الانم که دلار 2000 تومنه وام همون 20 تومنه؟!! من که نمیدونم از کدوم قانون ریاضی محاسبه کردند که به این عدد رسیدن شما میدونید؟!!!

  • خانم امین
    پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 01:32:43
    پاسخ
    4 0

    آیا وام مسکن شهر تهران را می توان در کرج استفاده کرد؟

  • بکارگر
    یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 11:11:42
    پاسخ
    9 1

    بابا این قدر دست دلبازی نکنید خداوند انشا... همه مسولین را مثل ما طبقه کارگر گرفتار کنه تا بفهمه با ماهی 500000 تومان خجالت زن و بچه را کشیدن یعنی چه مرد باش بزار روی سات

  • اشکان
    شنبه 13 خرداد 1391 - 17:52:07
    پاسخ
    6 0

    مسولان عزیز با 20 میلیون سرویس بهداشتی هم نمیشه خرید کجای کارید برادران ؟ البته شما که تو خونه های سازمانی تشریف داترین خبر از قشر کارگر ندارید که.

  • احمد
    پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 14:32:22
    پاسخ
    3 0

    چرا بعضی ها وام مسکن را یکجا دریافت می کنند؟؟؟؟؟؟!! . . . . پارتی دارن؟؟؟؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700