۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷

فارس نوشت:

وزیر امور خارجه فرانسه با این ادعا که مخالفان سوری به اجرای آتش بس متعهد مانده اند و این نظام سوریه است که در اجرای طرح صلح عنان ناکام عمل کرده، به وقوع جنگ داخلی در سوریه تهدید کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، درحالیکه با وجود تعهد دولت سوریه به اجرای آتش بس و عملی کردن طرح صلح 6 مرحله ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب، این نیروهای مخالف سوری هستند که با دریافت تجهیزات و تسلیحات نظامی از سوی کشورهای خارجی در حال نقض مکرر آتش بس در این کشور هستند، "آلن ژوپه" وزیر امور خارجه فرانسه در نشست روز گذشته گروه موسوم به "دوستان سوریه" در پاریس، با ادعای وقوع جنگ داخلی در سوریه و متهم کردن "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه به ناکام ماندن در اجرای تعهدات صلح خود،‌ خواستار ماموریت قوی تر سازمان ملل در دمشق شد.

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به شورای ملی مخالفان سوری که نماینده نیروهای متنوع ضد نظام سوری را بر عهده دارد، مدعی شد: طرح عنان یک فرصت برای (برقراری) صلح است؛ فرصتی است که نباید از دست برود؛ مخالفان سوری تعهدات خود را بر اساس طرح عنان عملی کرده اند؛ طرحی که مورد استقبال شورای ملی سوریه قرار گرفته است.

ژوپه در ادامه ادعاهای خود افزود: گروه ها(ی مخالف) در سوریه با وجود این حقیقت که هماهنگی میان آنها به دلیل اقدامات تحریک آمیز از سوی نظام سوریه بسیار دشوار شده است، به آتش بس احترام گذاشته اند.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه سخنرانی ضد سوری خود خواستار تحریم های شدید علیه دمشق و تقویت گروه کوچک ناظران سازمان ملل و افزایش تعداد این ناظران به 300 تا 400 نفر و تامین حمل و نقل های هوایی و زمینی برای آنها در سراسر کشور سوریه شد.

ژوپه با تاکید بر حمایت قدرت های جهانی از تلاش های (برقراری) صلح اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه گفت: طرح عنان یک ضمانت برای برقراری صلح و آزادی و شکست آن به معنای وقوع یک جنگ داخلی و منطقه ای است؛ بیائید مسئولیت های خود را بپذیریم.

51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =