+ A - چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 14:59:00 چاپ
امتیاز به مطلب 19 نفر

لوکس ترین و بزرگترین کشتی مسافرتی جهان+عکس

جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - مسافرت با کشتی روی اقیانوس برای برخی یادآور حادثه تایتانیک است اما برای بسیاری دیگر تجربه ای خوش از بهترین مسافرت طول عمرشان مخصوصا مسافران این کشتی

در میان کشتی‌های مسافربری جهان، کشتی «ام‌اس فریدام آف د سیز» یا «آزادی دریاها» به عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان دارای شهرتی جهانگیر شده است.


این کشتی که در اختیار شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال است در همین مدت کوتاه حضور خود در صحنه آب‌های جهان استانداردهای جدیدی را برای کشتی‌های مسافربری وضع کرده است.

بزرگترین کشتی مسافربری جهان امکان حمل 4300 مسافر را بر روی 15 عرشه داشته و بیش از 1300 خدمه برای پذیرایی و فراهم آوردن امکانات رفاهی کامل برای مسافران در سطح آن حضور دارند. بدین ترتیب این کشتی عملا سفرهای خود را با حدود 6000 مسافر آغاز می‌کند.

این کشتی نه تنها در حال حاضر بزرگترین و لوکس‌ترین کشتی مسافربری جهان محسوب می‌شود بلکه به احتمال بسیار زیاد این عنوان را تا پایان دهه هم در اختیار خواهد داشت. آخرین اخبار صنعت کشتی سازی حاکی از آن است که عملیات ساخت کشتی «جنسیس» تا اواخر سال 2009 به پایان نخواهد رسید. جالب اینجاست که این کشتی هم توسط شرکت دریانوردی رویال کاریبین اینترنشنال سفارش داده شده است.

عملیات احداث «ام‌اس فریدام آف د سیز» و دو کشتی مشابه آن، البته با حجمی به مراتب کوچکتر در مرکز کشتی‌سازی «آکر فینیاردز» در «تورکو» فنلاند انجام شد. این کشتی به محض به آب انداخته شدن توانست عنوان بزرگترین کشتی مسافربری جهان را از «کویین مری 2» برباید و خود را به عنوان سلطان دریاها معرفی کند.

 

در شرایطی که این کشتی در قیاس با کویین‌مری از 4/2 متر پهنا و 6 متر طول کمتر برخودار است اما تناژ ناخالص واقعی ان که حدود 160000 تن است در مقایسه با 154000 تن کویین‌مری افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

در ساخت کشتی‌ها معمولا مشخصه ای که مورد توجه قرار می‌گیرد همین تناژ ناخالص آن است. هرچه نسبت تناژ بیشتر باشد به تبع آن فضای فراهم شده در داخل کشتی برای مسافران بیشتر بوده و آسایش بیشتری برای آنان فراهم می‌شود. تناژ بالاتر البته به معنای توانایی بیشتر کشتی در حمل مسافر نیز می‌باشد. در حال حاضر «ام‌اس فریدام آف د سیز» دارای بالاترین تناژ ناخالصی است که کشتی‌های ساخته بشر تاکنون از آن برخوردار بوده‌اند. این عنوان تا زمان ساخت «جنسیس» که قرار است از تناژ ناخالص حیرت‌آوری برابر با 220000 تن برخوردار باشد، همچنان در اختیار این کشتی قرار خواهد داشت. برای درک عظمت این دو کشتی کافی است بدانید که تناژ ناخالص «ام‌اس فریدام آف د سیز» سه برابر کشتی افسانه‌ای «تایتانیک» است و در مورد «جنسیس» این نسبت به بیش از 4 برابر می‌رسد.
45301

نظرات 58
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 15:12:18
    212 13 پاسخ به این نظر
    اینا کجان ما کجا!!!
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:18:59
      25 5
      البته مد نظر داشته باشین ما هم لنجای خیلی خوبی میسازیم که مسافرا رو وسط دریا سر به نیست میکنن و همین طوردر ازدیاد نسل هم ما خیلی توانمندیم چیزای دیگه هم هست خودتون فکر کنین می فهمین
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:24:50
      22 3
      تایتانیک رو صد سال پیش ساختن نشنال جئوکرافی داره نشان میده فقط ببینین چطور و با چی میساختن خدا وکیلی الان بدن به ما 1 مترش هم نمیتونیم بسازیم اینا تاسف و اه داره!!! سال 1822یعنی حدود 200سال پیش لندن مترو داشته الان هم تهرون داره با یه بارندکی غرق میشه لازمه بدونین تو لندن هنوز از همون تونلا استفاده میشه به نظر شما افسوس نداره؟؟؟
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:30:16
      28 5
      بدبختا اینم کشتیه ساختین اگه راست میگین و مردین پراید درست کنین
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:30:55
      11 7
      میگم این کشتیه کلیسا هم داره!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:31:29
      8 5
      حتما کشیش هم روش هست!!!!!!!!
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:32:05
      18 3
      کاش میذاشتن ما هم باهاش یه بوق بزنیم!!!!!!!!!!!
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:32:31
      4 16
      ولی گمونم فتوشاپه!!!!!!!!
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:33:16
      8 4
      آره اون ارباس ا280هم فتوشاپ بود
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:35:31
      19 3
      جای اینکه برن دلالی دلار کنن میرن کشتی میسازن یه چیزشون میشه ها نه؟ نمیدونن چه نونی توشه نه؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:37:40
      9 4
      بابا کفتر بازی خیلی حال میده ها!!!!
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:38:45
      13 4
      فکر کنم این کشتیه اسم صاحب اصلیش خاوری هست واسه اینکه ریا نشه چیزی نگفتن
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:39:29
      8 2
      نمیدونم وقتی پنچر میشه چطور پنچر گیری میکنه
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:39:50
      9 5
      راستی کارت سوخت هم داره؟؟؟؟؟؟؟/
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:40:19
      13 7
      مسافراش هم یارانه میگیرن یا نه؟
    • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 19:55:57
      13 1
      شنیدی میگن خلایق هر چه لایق؟ حالا اونها لیاقت داشتند. ولی ما مدام میخوایم دیگران را درست کنیم. یک نگاهی به خودتان و فقط خانواده تان بیاندازید تا صدها عادت زشت و خرافی و عقاید پوچ را در آنها کشف کنید. اگر کسی همت دارد خودش و حداکثر چند نفر اطراف خودش را درست کند. مگر مسئولان ما محصول و تربیت شده همین فرهنگ نیستند؟
    • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 20:00:34
      15 0
      ماشین، کولر، کامپیوتر، اجاق گاز، ماکرویو، تلفن، موبایل، سیستم آبرسانی، سیستم تصفیه، برق، لامپ، ترانزیستور، سیستم سلامت و بهداشت،... و هزاران چیز دیگر. آخر کدام یک از اینها را ما اختراع کردیم که بخواهیم خودمان را با آنها مقایشه کنیم و تازه افتخار کنیم که ما تنها کشور دنیا هستیم که با غرب سر ناسازگاری داریم ولی از این طرف از تمام اختراعات غرب استفاده کنیم؟ کمی هم تفکر لازم است.
    • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 20:01:56
      4 5
      حدود 10 نفر مرفه بی درد منفی دادند.
    • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 20:03:39
      9 1
      دوستان راس میگند. اگر اینها از انحصار صنعت خودرو ایران خبر داشتند میامدند اینجا شراکتی پراید میساختند و به 2 برابر قیمتی که در بازار خارجی فروش میرود به ایرانی ها میفروختند. حالی به حولی.
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 15:21:09
    9 3 پاسخ به این نظر
    کشته او عبارت فارسی نام کشتی هستم در ضمن الان سال 2012 هست که حدود 3 سال از 2009 داخل متن گذشته!!!
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 15:45:16
    100 2 پاسخ به این نظر
    محشره
    • بدون نام چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 - 19:05:32
      7 0
      عالی
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 16:15:03
    25 71 پاسخ به این نظر
    فکر کنم دیدن این تصاویر برای حسرت خوردن نیست شاید با کمی همت وصد البته مدیریت خیلی چیزها دست یافتنی است//
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:35:58
      13 3
      دلت خیلی خوشه زیبا
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 16:18:15
    44 1 پاسخ به این نظر
    کشورسازنده کجاست
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:15:32
      10 1
      خبر رو خوب بخون عزیز فنلاند
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 23:21:50
      8 2
      کشور سازنده فندلاند
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 17:03:44
    95 4 پاسخ به این نظر
    راستی بعد از 37سال نیروگاه بوشهر تمام شد؟؟؟ هنوز افتتاح نشده پیرشده ممکن است ربطی نداشته باشه ولی یه جورایی ربط پیدامیکنه 100سال پیش تایتانیک وساختند حالا هم این غول دریارا حال پیداکنید علت عقب ماندگی را
    • بدون نام پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 16:51:19
      30 0
      علت عقب ماندگی : اتکای مردم به دولت اتکای دولت به نفت انتظار کارفرما از کارگر برای مفت کار کردن انتظار کار گر برای دستمزد در فبال کار نکردن در نتیجه رواج دلالی به جای تولید که ظاهرا" سود آور هم هست !
  • جلالی چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 17:13:23
    34 2 پاسخ به این نظر
    خیلی جالب بود. ممنون
  • مرتضی چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 17:35:19
    38 6 پاسخ به این نظر
    من عکس های بیشتری از این شاهکار دارم. اگه خواستین بفرستم.
    • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:14:38
      8 2
      اره بفرست با حاله
    • shayan پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 03:17:18
      6 2
      اگه بفرستی ممنون میشم
  • ماكو چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 18:07:06
    6 0 پاسخ به این نظر
    با تشكر از اطلاع رساني ::ولي نگفتيد قيمت سفر با اين وسيله چقدر است؟
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 18:36:09
    7 1 پاسخ به این نظر
    بگرد ببین دل خوش کجاست اگه دل خوش باشه تو قعر چاه هم باشی بهت حوش میگذره
  • مینا چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 18:49:22
    8 1 پاسخ به این نظر
    چقدر شبیهه به کشتیهایی که باهاشون میریم کیش!
  • بدون نام چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:00:47
    7 0 پاسخ به این نظر
    ما هم پیکان و پیکان بار میسازیم البته آدم هم زیاد میسازیم ولی بازم بعضیا میگن جمعیتمون کمه
  • طاها چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:11:06
    11 1 پاسخ به این نظر
    راستی نگفتین این بحران اقتصادی و بحران سوخت مگه اینا رو بدبخت نکرده بود؟ لطفا حواستون به خبرا باشه یه بام و 2 هوا که نمیشه ما یا باید قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس را
  • طاها چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:13:51
    11 2 پاسخ به این نظر
    شاید ما هم بتونیم بسازیم به زودیه زود مثلا 3هزار میلیارد ساله دیگه البته 3 هزار میلیارد سال هم چیزیه چشم به هم بزنی میاد میرسه
  • ایرانی چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:20:57
    6 0 پاسخ به این نظر
    بابا بیدار شو ! روس ها حمله کردن. فکر کنم الان سال 2012 باشه .یعنی چی که عملیات ساخت کشتی جنسیس تا سال 2009 تموم نمیشه
  • سالار چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 19:24:33
    3 9 پاسخ به این نظر
    عزیزی که گفتی اینا کجا وما کجا یادت باشه که ما تا 35سال پیش افتابه هم نمیتونستیم بسازیم اما الان رو نگاه کن کجای علم قرار گرفتیم اینم در نظر بگیر که ما بیش از سی ساله که در تحریم هستیم و با دست خالی این همه افتخار بدست اوردیم اگه امکانات اونها رو داشتیم که الان اونا باید حسرت مارو میخوردن
    • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 17:39:31
      7 1
      برادر یا خواهر جایی که اونا 35 سال پیش بودن ما 350 سال دیگه هم نمیرسیم. معلومه خیلی جوگیری افتابه رو ما نزدیک به هزار ساله داریم میسازیم اونا عقب مونده هستن که الان نمیتونن افتابه بسازن اخه ما هنوز تو قواعد استفاده از افتابه موندیم ادم هیچوقت نباید مغرور بشه ابن سینا اخر عمر گفت همی دانم که هیچ ندانم حالا شما چیکار کردی نمیدونم
    • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 17:54:03
      5 0
      عزیز تحریم که از نابودی وجنگ که بدتر نیست زاپن بعد از جنگ با کوشش ملتش خودش رو ساخت المان با خاک یکسان شد اما دوباره شد ابر قدرت اقتصادی فقط با کوشش و پشتکار ما فقط بلدیم خودمون رو تو جیح کنیم
  • یاس چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 22:01:18
    6 1 پاسخ به این نظر
    ما هنوز درگیر یارانه ها هستیم. اینا برای کسائیه که آرامش روانی دارند نه ما!
  • یوسف چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 23:10:06
    1 3 پاسخ به این نظر
    با تشکر - ای کاش دولت در ساخت اینگونه کشتی ها سرمایه گذاری کند تا باعث افتخار مردم خوب و لایق خودمان در دنیا شویم و فقط شاهد تماشا کردن پیشرفتهای دیگران نباشیم .
  • یوسف چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 - 23:12:38
    1 3 پاسخ به این نظر
    ای کاش ساخت اینگونه کشتی ها با همت دولت محقق شود تا در دنیا باعث افتخار ایرانی باشد .
  • بدون نام پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 00:19:05
    3 1 پاسخ به این نظر
    لنچ های ایران رو ندیدی!!!??
  • کاوه پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 03:28:59
    2 2 پاسخ به این نظر
    تناژ ناخالص کشتی های ما چنده جماران به 100 تن میرسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 15:23:02
    8 3 پاسخ به این نظر
    اقا هين چيزا رونشون نده داغ دلمون تازه ميشه
  • كامران پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 16:13:11
    11 2 پاسخ به این نظر
    آقا جان يه لطفي كنيد پيشرفت مردم دنيا رو اطلاع رساني نكنيد حداقل مردم فكر ميكنن دنيا هم مثل ايران عقب موندس و اونا هم درگير شعارهاي تو خالين.
  • بدون نام پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 - 22:13:55
    1 3 پاسخ به این نظر
    خوب
  • سیبا جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 01:43:19
    6 3 پاسخ به این نظر
    واقعا ماازدنبا عقبیم
  • بدون نام جمعه 8 اردیبهشت 1391 - 06:49:39
    9 3 پاسخ به این نظر
    بیکارنا. چه هزینه های الکی. با این پول می دونی چندتا پراید میشه ساخت و دو برابر قیمت فروخت؟
  • سیبا 2 یکشنبه 12 آذر 1391 - 17:59:43
    1 3 پاسخ به این نظر
    میگم این کشتی دست شوییم داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام دوشنبه 13 آذر 1391 - 20:44:23
    1 1 پاسخ به این نظر
    زیباست ولی چه سود به حال ما؟
  • armin جمعه 15 دی 1391 - 06:06:58
    1 1 پاسخ به این نظر
    خیلی قشنگه .ولی فکر کنم پرواز هم بکنه
  • بدون نام چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 21:57:31
    3 0 پاسخ به این نظر
    از شهر ما بزرگتره
  • امیر چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 18:18:56
    1 1 پاسخ به این نظر
    چینیه؟
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.