شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 10:51:00 چاپ

جدول میزان ارز مسافرتی به کشور های مختلف/ ترکیه یکبار در سال با 400 دلار

اقتصاد > بازرگانی - نرخ فروش ارز مسافرتی به هریک از مسافران هوایی یک بار در سال و به میزان یک هزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی است.

نرخ فروش ارز مسافرتی به هر یک از کشور ها در حالی 1000 دلار است که این موضوع شامل کشور های سوریه، عراق، آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان ، امارات ، عربستان ، ترکیه، لبنان، تایلند، گرجستان، قبرس، تاجیکستان، ترکمنستان، مالدیو، اندونزی، مالزی، فیلیپین ،سنگاپور و چین نمی شود.

گفتنی است فروش ارز مسافرتی به مسافرین با سن قانونی کمتر از ٢سال امکانپذیر نبوده و برای سنین ٢ تا ١٢ سال به میزان 50 درصد در هریک از حالات فوق خواهدبود.
جدول میزان ارز مسافرتی به کشور های مختلف به شرح زیر است:

 

کشور

میزان ارز

تعداد

آذربایجان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکیه، لبنان، تایلند، گرجستان، قبرس، تاجیکستان، ترکمنستان، مالدیو، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و چین

٤٠٠ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی

یک بار در سال

عراق (عتبات عالیات)1

٢٠٠ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی است

یک بار در سال

سوریه و عربستان (بابت عمره مفرده)2

٤٠٠ دلار یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی

یک بار در سال

سایر کشور ها

یکهزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی

یک بار در سال

 

1فروش ارز مسافرتی به مقصد عراق (عتبات عالیات) صرفًا به زائرانی که از طریق کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت اعزام می‌شوند امکان پذیر خواهد بود.
2مسافرانی که قبلا از ارز مسافرتی هوایی استفاده نموده‌اند، می توانند در 'دو نوبت' از ارز مسافرتی بابت سفر به سوریه، عراق و یا عربستان (بابت عمره مفرده) استفاده کنند.
 

3939

کلید واژه‌ها : ارز -
39 دیدگاه
  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 11:47:44
    پاسخ
    245 5

    بگن ارز نداریم بدیم خیال مردم رو راحت کنن. این فیلمها قدیمی شده بدرد دهه شصت می خوره

  • سوران
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 12:13:28
    پاسخ
    272 2

    یعنی واسه کشورهایی که بیشتر مردم میتونن برن کمتر میدن واسه اونجاها که پولدارا فقط میتونن برن بیشتر؟زرشک...

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 12:38:50
    پاسخ
    181 2

    اين يعني ارز دولت ديگه ته كشيده. و دولت همنرخ بازار رو به عنوان نرخ واقعي قبول داره نه نرخ خود ساخته بانك مركزي رو

  • رضا رجا
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 12:47:00
    پاسخ
    82 3

    جالبه . این خبر یک هفته ای هست که اعلام شده.اما فقط ارینا و ایسنا منعکسش کردن.نه توی سایت بانک مرکزی چیزی هست نه بانک ملی.شما هم که جا موندین.الان هم سعی کردین جوری خبر رو تنظیم کننین که تابلو نباشه.سوال من اینه.وقتی من فروردین امستال قصد سفر کردم و بلیط هم گرفتم چرا باید یک دفعه این موضوع اون هم تو سکوت خبر اعلام بشه؟؟؟

    • امیر
      شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:31:10
      15 7

      واقعا بی انصافی کردی. خبرآنلاین شده نظر منی که یه کم تنده رو منتشر نکنه اما این خبرش به شکل جدول اونم بعد از تعطیلاا جای تشکر داره.چون هفته قبلاگر منتشر شده بود تو تعطیلت گم بود

  • جواد عبدالله زاده
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 12:49:05
    پاسخ
    111 1

    با تشكر از مسولين كه در راه تك نرخي نگه داشتن قيمت ارز قدمهاي محكمي برميدارند ( البته در اينجا منظور از ارز تك نرخي دلار 2000 توماني و صدالبته بالا تر ميباشد)

    • بدون نام
      شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:24:51
      14 5

      موافقم آقا جواد شما از ماکو نیستین ؟

  • مهران
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 13:08:11
    پاسخ
    92 0

    دست مسئولین درد نکند که با این طرح بسیار هوشمندانه اجازه هرگونه جابجایی رو از مردم گرفتن . آخه این چه طرحیه اگه آدم بخواد بلند شه بره مشهد زیارت هم 500 تا 600 هزار تومن باید کنار بزار علل حساب حالا کسی که می خواد بره خارج از کشور 400 دلار آخه مسئولین چه فکری کردن که این طرح و دادن. دولت که میگه ما مشکل ارز نداریم پس چی شده که حالا طرح هوشمندانه می ده نکنه فکر کردن ارز هم مثل بنزین سهمیه بندی باید بشه. بابا دستتون درد نکنه.

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 13:11:40
    پاسخ
    174 3

    همين هم حذف كنيد تا ديگه منتي به گردن مردم نداشته باشيد دولت خدمتگذار !!!

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 13:25:16
    پاسخ
    56 2

    با سلام من می خواستم بدانم دانشجویانی که در حال تحصیل و دانشگاه آنها مورد تایید ایران نیست ، چکار باید بکنند. واقعا باید مسئولین فکر اساسی بکنند.

    • بدون نام
      شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:13:11
      87 0

      شما مگه مسئولی می بینی دوست من !!!

  • ali
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:11:24
    پاسخ
    87 1

    الان که دلار کمی ارزون شده،با این کارا می خوان دوباره دلار بره رو 2000 تومن

    • دایی حسن
      شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 17:06:29
      17 36

      خدا از دهنت بشنفه!!!! من یه چند صد هزارتایی دپو کردم.همش منتظرم دوباره بشه 2000 چوق تا زودی آبش کنم و حالشو ببرم!!!!

  • حمید
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:24:04
    پاسخ
    53 0

    جالبه که بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مدعی هستن افزایش قیمت ارز در بازار ناشی از دلالی و سفته بازی هستش اما بیشتر اقتصاد دان ها بانک مرکزی رو متهم می کنن که به جای اعتمادسازی با کاهش سقف ارز مسافری به التهاب بازار دامن زد و حالا شاهد تشدید التهاب ها با کاهش دوباره میزان ارز مسافران هستیم. این جور که هفته به هفته از سر و ته سقف ارز مسافرتی می زنن احتمالاً بزودی موقع خروج از کشور باید یه مبلغ هم دستی ارز تقدیم سیستم بانکی بکنی. معلوم نیست این بازی قراره کی تموم بشه تا همه تکلیف شون روشن باشه و بتونن درست برنامه ریزی کنن برای سفرهای خارجی شون.

  • محمود
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:24:09
    پاسخ
    64 1

    اگر اینکارارو نکنن چجوری 52هزار میلیون دلار ارز رو جمع کنن برای طرح هدف مند کردن یارانه ها...

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:29:47
    پاسخ
    66 0

    آخه ذخایر ارزی در طول تاریخ بی نظیره .... برا همینم دیگه ارزی ندارن که بدن

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:29:57
    پاسخ
    62 0

    بر خلاف تصور، دولت ارز داره اما حيفش مياد ارزون بفروشه بده دست مسافر بلکه ميده دست يه دلالي به اسم صراف اون هم با قيمت بالا ،تا اون هم به قيمت بازار بفروشه به مسافر وامونده عازم خارج کشور! راستي کي بود مي گفت ارزش دلار کمتر از 1000 تومان؟!!!

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:34:11
    پاسخ
    51 0

    خوب اینطوری که به نفع آدم ثروتمندی میشه که میرن اروپا یا آمریکا. منی که می تونم برم دبی و ترکیه باید کم تراز نصف بگیرم

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 14:43:39
    پاسخ
    5 51

    اصلا چرا براي سفر به خارج يارانه مي دن. آزاد بدن،

  • حسن
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 15:04:13
    پاسخ
    45 0

    حالا هجوم تقاضا به بازار و گرانی دلار.چه برنامه ریزی جالبی

  • میثم
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 15:05:03
    پاسخ
    42 0

    وقتی در بودجه فروش ارز در بازار قانونی می شه طبیعیه که بانک مرکزی باید قیمت بازار رو تا می تونه بالا ببره

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 15:12:48
    پاسخ
    79 0

    يه باره بگيد تا جاييكه امكانش باشه سفر به خارج كشور رو سخت ميكنيم تا مردم نتونن برن و پيشرفت و رفاه كشورهاي ديگه رو ببينن و افسوس بخورن به حال خودشون !!!

    • بدون نام
      یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 12:33:30
      17 0

      گل گفتی

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 16:26:05
    پاسخ
    55 0

    ببخشد افریقا یا قطب شمال یا سومالی چقده؟

  • دانیال
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 18:37:18
    پاسخ
    34 0

    اخه 400 دلار پوله؟// یه سفر زمینی ارمنستان 4 روز یک میلیون پیادست ادم

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 18:44:27
    پاسخ
    31 5

    چون بر خلاف سایر کشورهایی که به عنوان لیست چهارصد دلاری در بالا اومده عرضه جذب توریست خارجی و ارز با منشا خارجی ندارن دست کم میخوان جلوی خروج ارز از کشور رو اینجوری بگیرن. واقعاً توانمندی و مدیریت در حد لیگ برتر!

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 19:59:48
    پاسخ
    33 1

    اصلا هدف اینه که کسی سفر نره که خوشش نشه یا اگه پولداره بره آزاد بخره و بره ... کلا همه چیز برای پولدارهاست ماهم که نداریم تو این مملکت خودمونم سفر نمیتونیم بریم چه برسه به خارج از کشور.

  • بدون نام
    شنبه 9 اردیبهشت 1391 - 20:54:07
    پاسخ
    35 1

    این ارز دولتی هم شده مثل آدم محتضر که نه میمیره ونه بهبود پیدا میکنه .یک دفعه قطعش کنید خیال همه رو راحت کنید .

  • تنها
    یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 03:11:30
    پاسخ
    14 0

    راستی ارز برزیل چنده؟

  • بدون نام
    یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 12:37:51
    پاسخ
    12 1

    خب همین 400دلارم ندن که سنگین تره .

  • hojjat
    یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 12:57:28
    پاسخ
    4 1

    ارز زمینی هم که در حد حرفه

  • حميد
    یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 13:42:45
    پاسخ
    12 1

    اين كار بانك مركزي غير قانوني است الان هر نهادي قوانين را خودش پياده ميكند قوه قضائيه ديه را ميكند 126 ميليون تومان بانك مركزي سهميه ارز مسافري را ميكند 400 دلار مجلس هم فقط نظاره گر شده است

  • هادی
    یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 - 18:58:44
    پاسخ
    6 10

    من 1 هفته دیگر میرم آمریکا 1000 دلار خیلی خوبه برام !!!

    • بدون نام
      سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 - 13:27:43
      11 0

      دوست عزیز از امریکا برکشتی اضافه دلارها ی که موند در کیفتو لطفا بفروش هزینه گل مسافرتت در بیاد . خوب یادت نرفت .

    • امیر
      سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 - 13:30:33
      11 0

      هادی جان خوش بحالت با این همه دلار اونجا امنیت جانی داری؟

  • بدون نام
    چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 - 13:05:51
    پاسخ
    11 1

    خدایش به اینهمه دلسوزی بانک مرکزی و کارراه اندازی مردم باید ازصمیم قلب از اقای ریس تشکر کرد . چرا اینقدر ناشکر هستیم اکر به ما ارز ندن چطوری از فرودگاه بریم هتل اقامتمون ؟

  • ابی
    سه شنبه 9 خرداد 1391 - 05:44:57
    پاسخ
    6 0

    فقط مونده بنزین رو 1000کن تا دیگه فقط پولدارها مسافرت داخلی بتونن برن با 400دلار تا هیچ جای دنیا نمیشه رفت چون موقع خرید تور تو ایران باید اون رو به آژانس پرداخت کنیم حالا من کارمند باید برم سراغ مکیدن سماق

  • بدون نام
    دوشنبه 22 خرداد 1391 - 18:03:42
    پاسخ
    5 0

    دقت کردین تو این کشورها هند با وجود اینکه آسیایی هست بهش هزار دلار تعلق می گیره .خیلی جالبه .کسی مطمئنه کسی تا حالا رفته تو این فاصله ی زمانی وواقعا بهش 1000دلار ارز دولتی دادن ؟یعنی چی یعنی داره به هند برا چی باج میده

  • mj
    یکشنبه 11 تیر 1391 - 18:26:03
    پاسخ
    6 1

    این طرح ، طرح سهمیه بندی مسافرت های خارجی می باشد . اما بازم مثل همیشه افراد پولدار که هیچ خیالی ندارند هرچی سنگه پیش پای لنگه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700