پلیس فتا به کاربران اینترنت به خصوص دارندگان ایمیل‌های یاهو و جی‌میل هشدار داد تا ایمیل‌هایی با پیغام‌ شما برنده لاتری شده‌اید و یا شما برنده خوش شانس این ماه هستید را پاسخ ندهند.

کارشناس پلیس فتا ناجا گفت: تعداد ایمیل هایی که به کاربران اینترنت بخصوص دارندگان ایمیل‌های یاهو و جیمیل با پیغام های بیان شده ارسال می گردد، متاسفانه در حال زیاد شدن است و در این خصوص نیز گزارش‌های ارسالی به سایت پلیس فتا نشان دهنده این موضوع است، که متاسفانه مردم آگاهی مناسب و کافی نسبت به چنین موضوعاتی را ندارند و اکثر درخواست‌های ثبت شده مبنی بر ارائه راهنمایی از پلیس فتا است. برنده شدن در لاتاری‌های خارجی مواردی هستند که ذهن هر کاربر اینترنتی را به خود مشغول کرده و افرادی که تمایل زیاد برای بدست آوردن مال زیاد و آسان را دارند به خود جذب کرده و این کاربران بدنبال بررسی صحت اینگونه موارد هستند.
به نوشته سایت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، هشدار پلیس فتا به کلیه کاربران این است که در هنگام مواجهه با این گونه موارد مراقب فریب این ایمیل‌ها باشند و خود را به مخاطره نیاندازند. برخی از این گونه ایمیل‌ها اسپم و بسیاری از آنها برای کلاهبرداری به کاربران ارسال می‌شود.

در اغلب موارد کاربری که پیغام برنده شدن برایش ارسال شده به سایت مورد اشاره در ایمیل حتی یک بار هم مراجعه نکرده است.کارشناس پلیس فتا با اشاره به اینکه قوانین موجود در فضای وب و معاملات الکترونیکی بین اللملی بصورت کامل در ایران مورد قبول و اجرا نیستند و حتی مواردی که شرکت های ارائه دهنده سرویس های لاتاری دارای رتبه بین اللملی هستند، نیز اعتبار و ضمانت اجرایی برای انجام تعهداتش در ایران را ندارند.
از این رو پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد تا در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد به آنها پاسخ نداده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به اینگونه موارد خودداری کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    24 1
    اواین باری که این جور ایمیل برام اومد ده سال قبل بود...پلیس سایبری ما حالا اطلاع رسانی میکنه؟؟؟؟؟؟؟ یک بار به یکی از این کلاهبردارای بظاهر لاتری باز گفتم بیخود زور نزن کشور ما تحریمه کسی هم اگه سرش کلاه بره و حرف تورو تو ایران باور کنه تا بیاد برات پول ارسال کنه با این وضع تحریم بانک ها قید 500000 دلار که هیچی قید زندگیشم میزنه..
    • محسن IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      3 0
      چقدر تو شوخی پسر... خیلی خندیدم... ولی اوایل که من تازه رفته بودم اینترنت، و در حالی که ازکنجکاوی در حال مرگ بودم، دیدم یه ایمیل شیک و پیک واسم اومده، که ظاهراً میگه یک میلیون دلاری شما برنده شده اید! خدا نسیب گرگ بیابون نکنه، نمیدونی چطور خودم و خونوادمون رو مضحکه کرده بودم...اون شیر پاک خورده ای هم که اورده بودیم ترجمش کنه و جواب بدیم، هم نمیدونم خودش میدونست میخواست ما رو بزاره سر کار پیش خودش بخنده یا شایدم نمیدونست. بعد ها دیدم میگه پول بده تا برات بفرستیم، من هم با همون معصومیت بچگانه بهش گفتم من ایرانم نمتونم بفرستم، ایرادی نداره خودت از روی پول من بردارید، بقیش رو بفرستید... کلی هم اطلاعات دادم بهش... بعدها دیگه پشتش ول شد...الان کلی ازخانواده خجالت میکشم وقتی کسی یاداوری میکنه
  • بدون نام JP ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    13 1
    چرا، من بهشون جواب دادم. هر چی فحش انگلیسی بلد بودم در جوابشون نوشتم.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    17 0
    خودمون میدونیم
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    33 0
    با این اخبار فقط میخوان بگن که مثلا پلیس فتا بفکر شماست.ماهم باور کردیم
  • حمید IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    27 1
    این ماجرای تازه ای نیست که پلیس فتا این قدر بزرگش می کنه اختصاص هم به ایمیل های یاهو و جیمل نداره. من از چند سرویس دهنده مختلف ایمیل دارم حتی تو ایمیل رسمی سایت مون هم میاد. نمی دونم فتا می خواد این جوری نشون بده خیلی فعاله یا می خواد بگه اینترنت خیلی خطرناکه و زودتر باید کرکره اون رو کشید پایین!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    19 0
    اولین باری که یه همچین ایمیلی گرفتم حدود 8 سال پیش بود!!! خیلی ممنون از عکس العمل به موقع پلیس!!!!!!!!!!!
  • امید IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    19 0
    فتا جان من جواب دادم دلت بسوزه
  • مهدی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    1 1
    خیلی سایت خوبی است
  • احمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 2
    من چند تا ایمیل دارم برای همشون اومده میگم چه خوش شانسم من این همه رو با هم برنده شدم. نامردا حتی شماره برا تماس گذاشتند هم واقعیه مربوط به یه محل معتبره