وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام سخیف،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توهین‌آمیز و تحریک کننده یک کشیش نمای آمریکایی در اهانت آشکار به ساحت مقدس قرآن کریم، معجزه بزرگ پیامبر رحمت (ص) را شدیدا محکوم کرد.

در بيانيه مطبوعاتي وزارت خارجه ايران آمده است: بدون شك اين اقدامات سخيف كشيش آمريكايي موجب ايجاد تنفر مذهبي شده و خشم و انزجار مسلمانان جهان را درپي خواهد داشت، امري كه مسووليت دولت آمريكا را در اقدام نكردن براي پيشگيري از تكرار چنين اقدامات افراط‌گرايانه‌اي سنگين‌تر مي‌كند.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با محكوم كردن شديد چنين اقدامات توهين‌آميزي در آمريكا كه هربار به بهانه‌هاي مختلف و همراه با پشتيباني تبليغاتي و رسانه‌يي صورت مي‌گيرد، معتقد است جامعه بين‌المللي در انتظار واكنش فوري، شديد و صريح دولت آمريكا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملي جهت پيشگيري از تكرار چنين جنايت فرهنگي است.

روشن است كه جنايات پيشين نيروهاي نظامي آمريكا در قضاياي زندان‌هاي ابو غريب و گوانتانامو و اخيرا نيز در جريان ماجراي دردناك قرآن‌سوزي در زندان بگرام افغانستان و برخورد نكردن دولت و مقام‌هاي اين كشور با عاملان آن‌ها از عوامل اصلي جري‌تر شدن هتاكان و افراطيوني مانند نمونه مزبور تري جونز است كه ضمن ايجاد شبه تجاهل سيستماتيك دولت آمريكا، ضرورت عذرخواهي فوري آن دولت از جهان اسلام را ايجاب مي‌كند.

جمهوري اسلامي ايران بر اساس تجارب گذشته و با نا اميدي از اقدام موثر سياستمداران غربي و به‌ويژه آمريكايي براي پيشگيري از تكرار اين فاجعه فرهنگي، از مقامات و علماي جهان مسيحيت، باورمندان به بردباري ديني و گفت‌وگوي مذاهب، و هم‌چنين نخبگان و مقامات كشورهاي اسلامي و به‌ويژه سازمان همكاري‌هاي اسلامي انتظار دارد با اعلام موضوع موثر خود در قبال اين اقدام اسلام‌ستيزانه و سكوت عملي دولت آمريكا در قبال آن، مانع از تكرار اقدام‌هايي شوند كه از طريق ايجاد و تشديد تنفر فرهنگي، مباني صلح جهاني و بهروزي ملت‌ها را تضعيف و بلكه تهديد مي‌كند.
 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    27 76
    همه مردم نسبت به این اعتراض شدید نمایند و دولت نیز مسئول است
    • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      9 9
      اسلام و قران همیشه پیروزه .اسلا همه جارا فرا خواهد گرفت
  • بدون نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    ببینم،اگر یک روحانی مسلمان ایرانی انجیل را آتش بزند دولت خودش را موظف به عذرخواهی می داند؟ وضعیت کشیش امریکایی چه ربطی به دولت امریکا داره؟ بهتره به جای وزارت امور خارجه این مسئله از طریق حوزه و یا سازمانهای حقوق بشر پیگیری بشه.
    • طلبه IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      10 3
      بله دولت ایران باید با اون روحانی شدیدا برخورد کند چون انجیل هم یک کتاب آسمانی ست
    • حقیقت گو IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      2 5
      دوست عزیز! چطور می شود که در مقابل تخریب مجسمه ی بودا در افغانستان به دست طالبان جامعه ی جهانی از جمله دولت آمریکا خود را موظف به واکنش نشان دادن می داند؟ (که البته باید نشان بدهد) اما در مقابل توهین به قرآن مسلمانان می گوید دوست داره می تونه آتیش بزنه؟!! آیا "دولت" آمریکا حق اظهار نظر در مورد تخریب یک نماد مقدس در افغانستان را دارد، اجازه ی اظهار نظر در مورد حقوق بشر در انواع و اقسام کشورهای دنیا را دارد اما نمی تواند به شهروند خود یاد بدهد که به حقوق و اعتقادات سایر ملل احترام بگذارد؟ اونجا دیگه میشه آزادی؟!! اگه آتش زدن قرآن آزادیه و دولت آمریکا نمی تونه دخالت کنه، تخریب مجسمه ی بودا به آمریکا ربط داره؟!
  • محمود IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    39 71
    وای برشما کوردلان و مرگ بر دشمنان دین مبین اسلام انشاالله خداوند جواب این دد منشی شما را بدهد.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    113 8
    اقدام وزارت خارجه شايسته وقابل تقديره ولي سوال من اينه چرا در مواردي كه به فرهنگ وملت ...ايران توهين ميشه سكوت ميكنه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    35 77
    این هم از کشور متمدن قرون وسطایی آمریکا !!!!! بدبختها اونقدر در مقابل اسلام و رشد آن در دنیا عاجز مانده اند که نمی دانند چه کنند .آنها با این کار خود می خواهند جلوی گسترش اسلام را بگیرند ولی با این کار خود باعث گسترش آن و مطالعه ی قرآن در دنیا می شوند . عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.
    • حامد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      6 2
      بنده به عنوان یک مسلمان رشد چشم گیر طالبان ، سلفی های رادیکال ، حملات انتحاری و در کل اسلام رادیکال رو عامل این بی حرمتی ها می دونم . و به نظر من باید با رشد و نمایش اسلام واقعی و شناسوندن پیامبر عزیزمون این پدیده ها رو از بین ببریم (هر چند شاید به نظر خیلی از شما این حرف من مسخره بیاد ولی اگر از منابع بی طرف و با نگاهی بی طرف در مورد محمد(ص) مطالعه کنید می بینید که چقدر این آدم دموکرات و صلح طلب بوده به طور مثال در فتح مکه خانه دشمنش رو مکان امن اعلام می کنه و و و و و و و و و ...)
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    4 2
    جواب های ،هوی است
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    4 0
    واقعا از وزارت خارجه بابت ارسال چنین بیانیه ای ممنون هستیم و لی برایم یک سوال پیش امده که اگر چنین اتفاقی در کشورهای چین و روسیه افتاده بود ایا با همین لحن برای انها بیانیه صادر می کردند؟
  • سیاوش IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    5 1
    لطفا" به حتک حرمتهایی هم که به ایرانیهای مقیم خارج از کشور میشود هم اعتراض کنید ایرانیهای خارج از کشور هم زنده هستند و هم جاندار.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    25 13
    اين نشانه نفوذ اسلام در دنيا و بخصوص امريكاست است ناراحت نباشيد چون خداوند گفته من حافظ و نگهدار كتاب خودم هستم
  • مجید IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    46 2
    کار زشتی کردن...انسانها باید به اعتقادات همدیگه(هرچی که هست) احترام بگذارند و وزارت خارجه تو همه توهینهایی که به مردم ما، تاریخ ما،تمدن و هویت ما میشه همین طور واکنش نشون بده
    • رستار IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      5 14
      البته هر اعتقادی شایسته احترام نیست!!!
  • ج IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    2 5
    ازامریکائی ها توقعی نیست چون ماایرانی ها دارای فرهنگ انسانیت وتمدن هستیم وریشه درخاک داریم مگرامریکا چندساله هست که توقع احترام به ادیان را دارید انشاءالله خودقران وخداوند جوابشان رابدهد هرچندکه سکوت جایز نیست
  • حميد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    2 7
    از دشمن و از نسل ابليس انتظاري غير از دشمني نيست اما تعجب از كساني است كه برغم اينهمه پليدي دشمن اين گرگ را كماكان در لباس ميش مي‌بينند