معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران در بخش واحدهای تولید پراکنده برق خبر داد.

محمد بهزاد با اشاره به اهمیت بحث نیروگاه های تولید پراکنده، گفت: وزارت نیرو برای حمایت از این واحدها، برق تولیدی آنها را پیش خرید می کند تا ضمن حمایت اقتصادی، این واحدها به تولید بیشتر ترغیب شوند.
وی افزود: برای حمایت بیشتر از نیروگاه های تولید پراکنده برق، ‌شرایطی را فراهم کرده ایم تا این واحدها با معرفی به بانک ها بتوانند از تسهیلات ریالی و همچنین تسهیلات ارزی استفاده کنند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی حمایت های اقتصادی از نیروگاه های تولید پراکنده را بسیار متنوع خواند و افزود: از دیگر حمایت های مالی و اقتصادی، استفاده از شرکت های لیزینگ است که این شرکت ها می توانند نیروگاه هایی را که با مشکل اقتصادی مواجه هستند، زیرپوشش قرار دهند.
بهزاد در ادامه با اشاره به نرخ پایین برق صنعتی در کشور، گفت: با اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها، رییس جمهوری و وزیر نیرو همواره تاکید داشته اند که نرخ برق صنعتی کمتر از میانگین کل نرخ های برق در کشور باشد.
وی با بیان اینکه تامین برق واحدهای صنعتی جدید از مباحثی است که باید انجام شود، گفت: به جز واحدهای جدید صنعتی، برخی واحدهای در حال فعالیت نیز درخواست افزایش قرارداد دارند که این واحدها بایستی تا پایان تابستان سال جاری مصرف خود را به گونه ای مدیریت کنند تا با مشکل کمبود برق مواجه نشوند و از ابتدای شهریور تلاش خواهیم کرد تا به درخواست آنها جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه وزارت نیرو نیز با کمبود نقدینگی مواجه است، ادامه داد: بزرگترین مشکل وزارت نیرو برای تامین برق شهرک های صنعتی، احداث شبکه انتقال و تامین برق تا پست ورودی شهرک های صنعتی است.
بهزاد، هزینه تامین برق برای هر شهرک صنعتی را تا ابتدای ورودی شهرک، به طور میانگین 100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته، این رقم در بودجه پیش بینی نشده است و در صورت تامین اعتبار لازم، نیرورسانی به شهرک های صنعتی به آسانی انجام خواهد گرفت.

 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =