برطرف کردن مشکلات اقتصادی موجود در کشور از نظر بیشتر نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان باید اولویت اصلی مجلس نهم باشد.

رضا الیاسی: به گزارش خبرآنلاین، سال 91 با اتفاقات مهم و پرحاشیه ای در عرصه سیاسی و اقتصادی آغاز شد؛ اما به طور حتم باید از مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین اتفاق سه ماه نخست سال نام برد.
دور اول این انتخابات 12 اسفندماه سال گذشته با حضور گسترده و مشارکت بی نظیر مردم برگزار شد و نتیجه آن راه یافتن 225 نماینده به خانه ملت بود؛ و تکلیف 65 صندلی باقیمانده به جمعه 15 اردیبهشت ماه موکول شد.
در این میان اما انتخابات حوز انتخابیه تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است چه آنکه برای اولین بار فقط 5 نماینده در دور اول به مجلس راه یافتند و تکلیف 25 نماینده باقیمانده در دور دوم مشخص خواهد شد. از این رو شاهد آن بودیم که در دور دوم انتخابات نیز بازار تبلیغات و مناظره و سخنرانی همچون دور اول داغ بود.
مروری اجمالی بر اظهارات و بروشورهای تبلیغاتی کاندیداها نشان می دهد که محور اصلی صحبت ها و تبلیغات مسائل اقتصادی بوده است و نامگذاری سال جدید با نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری تاکید براین موضوع را بیش از مرحله اول نیز کرده است.
خبرآنلاین در جدول زیر اولویت های 25 کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در تهران را مرور کرده است که حکایت از پر رنگ بودن بعد اقتصادی در این برنامه ها و اولویت ها است. اولویت های اعلام شده پیش از برگزاری دور اول انتخابات توسط خبرآنلاین از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان نظرخواهی شده بود.
لاله افتخاری
پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در سومین نشست راهبری زنان و خانواده، توجه ویژه به نخبگان، اصلاح استاندارد، برطرف کردن مشکل های اقتصادی و ترویج مسائل قرآنی باید در اولویت فعالیت های مجلس نهم باشد.
زهره الهیان
بحث های متعددی باید در الویت های کاری مجلس نهم باشد که باید با برنامه ریزی دقیق این اولویت ها مشخص شده و به طور کامل آنها را بررسی و اجرا کرد.
الهام امین زاده
توجه ویژه به مشکل های اساسی جوانان از جمله اشتغال، اعتیاد و ‌مسکن باید در اولویت کاری مجلس نهم باشد؛ همچنین مجلس نهم باید برای برطرف کردن مشکل های مردم در زمینه بیمه اقدام های مناسبی انجام دهد.
ابراهیم انصاریان
بحث تقویت ابعاد نظارتی مجلس و همچنین نظارت مجلس بر نمایندگان باید در اولویت باشد؛ البته با توجه به این که کشورهای منطقه به راهکارهای ایران نیاز دارند مجلس باید توجه ویژه ای به بیداری اسلامی داشته باشد تا حمایت مناسبی از انقلاب های مردمی منطقه صورت بگیرد.
اسدالله بادامچیان
بررسی و تصویب طرح های جامع در تمامی بخشها از جمله اشتغال به جای طرح های مقطعی و ضربتی و همچنین ایجاد وحدت اولویت های اصلی مجلس نهم است.
محمدرضا باهنر
بیکاری و نبود اشتغال از دغدغه های جوانان و معظلات کشور است. نمایندگان باید بیش از پیش نسبت به رفع این مشکل تلاش کنند و بر عملکرد دولت در این بخش نظارت بیشتری داشته باشند.
مهرداد بذرپاش
مجلس آینده در سه محور اساسی باید با محیط پیرامون خود تناسب داشته باشد: در سیاست داخلی:با تراز بصیرت متبلور در ملت ایران بعد از فتنه 88،تناسب داشته باشد؛ در حوزه بین الملل:با تحولات بیداری اسلامی وجنبش بیداری در اروپا وامریکا ارتباط فکری وعملی عمیق برقرار کند؛ در اقتصاد:باتدوین برنامه های عالمانه ونظارت دقیق،نیروی محرکه دهه پیشرفت و عدالت باشد.
احمد توکلی
از جمله مشکل های موجود در جامعه اشتغال و نرخ تورم است و نمایندگان مجلس نهم باید برای برطرف کردن این مشکل های اقدام های اساسی انجام داده و از طرح ها و لوایح با این موضوع حمایت کنند؛ همچنین مبارزه اساسی با فساد می تواند یکی از اولویت های اساسی مجلس نهم باشد.
محمدنبی حبیبی
نمایندگان مردم در مجلس نهم باید به موارد متعددی توجه داشته باشند؛ اولویت اساسی و قابل توجه مجلس نهم توجه به ارزش های اسلامی است و نمایندگان پس از این الویت باید توجه ویژه ای به مسائل اقتصادی داشته باشد.
علی اصغر خانی
مهم‌ترین اولویت مجلس نهم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و ایجاد زمینه‌های لازم برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کنونی کشور است.
مجتبی رحماندوست
احیا کردن ظرفیت های استفاده نشده مجلس و همچنین نظارت گسترده و دقیق بر بخش های مختلف کشور از جمله قوه مجریه که در نهایت کشور منظمی را ایجاد می کند باید در اولویت فعالیت های مجلس نهم باشد.
محمدنبی رودکی
اولین و مهم‌ترین اولویت مجلس نهم، ارائه و تصویب طرح "الزام دولت به ارائه لایحه اشتغال پایدار به مجلس" است. همان طور که در مجلس هفتم، نمایندگان مردم با الزام دولت به غنی‌سازی اورانیوم، دولت را ملزم به شکستن پلمپ تأسیسات هسته‌ای و ازسر گرفتن فعالیت‌ها در این زمینه کردند و زمینه‌های پیشرفت‌های هسته‌ای را فراهم ساختند، مجلس نهم باید در راستای حل مشکل اشتغال، طرح مذکور را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.
فاطمه رهبر
قانون برنامه پنجم توسعه بسیار جامع است و باید با دقت اجرا شود و به طور حتم تحقق کامل این قانون باید اولویت اصلی نمایندگان مردم در مجلس نهم باشد.
علیرضا زاکانی
الویت های کاری مجلس نهم باید حرکت در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه در بخش های مختلف از جمله بخش سلامت، فعالیت در جهت تقویت نظارت مجلس در کنار قانون گذاری مناسب، تأکید بر حوزه اقتصادی و مبارزه جدی با فساد اقتصادی است.
پرویز سروری
اولویت کاری مجلس نهم بررسی مسائل اقتصادی بنا بر فرموده مقام معظم رهبری درباره جهاد اقتصادی و رفع ایرادهای آن و همچنین برطرف کردن مشکل های معیشتی مردم است.
زهره طبیب زاده
بررسی بخش های مختلف قانون برنامه پنجم توسعه و به خصوص 14 سند مربوط به امور زنان و خانواده باید در اولویت های کاری مجلس نهم قرار بگیرد.
حسین فدایی آشتیانی
اولویت نخست مجلس نهم هماهنگی در رویکرد ها است که رویکرد تحول خواهی و انقلابی با انسجام و وحدت باید در دستور کار مشترک تمام نمایندگان باشد؛ در شرایطی که این اتفاق رخ دهد می توان به سراغ تمام کارها رفت و مشکل ها را برطرف نمود؛ البته اولویت دیگر مجلس نهم رسیدگی ویژه به موضوع اقتصاد است.
حجت الاسلام محسن کازرونی
بخش های مختلف فرهنگی در کشور بسیار مهم بوده و نیازمند تحول اساسی است و نمایندگان مردم در مجلس نهم باید به شکل ویژه ای به آن نگاه کنند؛ البته شرایط اقتصادی کشور نیز به نحوی است که مجلس نهم باید نگاه تخصصی به آن داشته باشد.
اسماعیل کوثری
انشاالله نمایندگان مردم در مجلس نهم بتوانند بحث ارزش های اسلامی، انقلابی و ملی را حفظ و تقویت کنند؛ ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکل اشتغال نیز باید از جمله اولویت های مجلس نهم باشد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم
اولین معضل تورم است که به عنوان یک بیماری خطرناک به شمار می‌رود و ما برای مقابله با آن راهکارهایی داریم؛ دومین مورد نیز مسئله نظام بانکی است و فساد بزرگ بانکی اخیر از خاطر ما به راحتی بیرون نخواهد رفت.
حسین مظفر
اولویت اول مجلس نهم باید موضوع های فرهنگی باشد اما نه این که بودجه فرهنگ بیشتر شود؛ بلکه باید برنامه های فرهنگی را افزایش داده شود و منابع مالی در جای خود هزینه شوند.
الیاس نادران
توجه ویژه به مسائل اقتصادی، اشتغال، نرخ تورم، بخش های مختلف فرهنگی و ‌دیپلماسی و ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکل های این بخش ها الویت های اساسی مجلس نهم است.
حجت الاسلام محمود نبویان
تولید نرم افزارهای علوم انسانی باید در اولویت قانون گذاری مجلس نهم قرار گیرد. مجلس باید برای بیش از چهار میلیون دانشجو در رشته علوم انسانی از نظر تقنینی مصوبات جامع و کاملی داشته باشد.
حسین نجابت
موضوع اصلی در ساختار کلی مجلس این است که مجلس اصولگرا خواهد بود و اصولگرایان باید منسجم تر از قبل به فعالیت خود ادامه دهند؛ الویت برنامه ای مجلس نهم باید تقویت ابعاد نظارتی و مبارزه با فساد در تمام بخش ها باشد.
بیژن نوباوه
موضوعات فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و عمران از جمله مهمترین اولویت های مجلس نهم خواهد بود و تمام آنها، دارای وجوه مختلفی هستند که به بررسی‌ و پیگیری‌های بیشتری نیاز دارند؛ در شرایط حاضر، مباحث فرهنگی و اقتصادی دارای بیشترین اهمیت هستند چرا که دشمن برنامه‌ریزی زیادی روی این مسائل کرده و در تلاش است تا از این طریق به اهداف خود در ایران دست یابد.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/27295 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =