یکی از شهروندان از تجربه داشتن خودروی سمند LXEF7 پایه گاز سوز می گوید.

این شهروند که تجربه شخصی خود را از داشتن خودروی سمند نوشته است به عدم هماهنگی در تعمیرگاه های مجاز ایران خودرو پس از خرابی اتومبیل اشاره می کند و اینکه سرگردانی او را آزرده خاطر کرده است.

متن کامل نوشته این شهروند به شرح زیر است:

با سلام واحترام

اینجانب رضا حسینی جبلی دارنده خودروملی سمند LXEF7 پایه گاز سوز به شماره بدنهCF063281 ودارای کارت طلایی 3 ستاره ،مطلبی را به استحضار می رسانم وامیدوارم با استعانت از خداوند متعال واخلاق حرفه ای نمایندگی مجلس، وزارت، استادی دانشگاه ونیزخبرنگاری خودحتی المقدور نسبت به انتشار وانعکاس وپیگیری آن اقدام بفرمایید شایدموجب شود مصیبتی که برسربنده آمد برسردیگران نیاید.
1-درروزپنج شنبه تاریخ21/2/91همراه با همسرم که به تازگی از بستر بیماری(سکته مغزی منجر به فلج شدن مقطعی سمت چپ بدن) برخواسته وفرزندم به وسیله خودرواشاره شده که تاریخ تحویل آن10/11/90 می باشد وفقط5607کیلومتر کارکرد داردازحومه شهر دماوند عازم مسافرت به اصفهان شدیم. (راه مرا خوانده بود)
2- ساعت 20/14 دربزرگراه بسیج ابتدای ائمه اطهار(ع) خودرو دچار لرزش های غیرعادی شدکه خوشبختانه درکنار بزرگراه ،محلی برای پارک بودبه ناچار خودرو رادرکنار اتوبان پارک کرده وبا امداد خودرو تماس گرفتم.
3- پس از مدتی امدادگربربالین خودرو ملی حاضر شدواولین جمله ایشان بعد از سلام این بود"شماهم گول کم مصرف بودنش را خوردید؟" وبعد با تست نقاط مختلف وآزمون وخطاهای متعدد اعلام کردمیل سوپاپ خودرو مشکل دارد وباید تماس بگیرید خودروبر بیاید وخودرورا به تعمیرگاه منتقل نماید. بنده پرسیدم شما نمی توانیدهماهنگ کنیدکه زوتربیایند؟ایشان فرمودند ما وظیفه نداریم شماباید مجدداً با امداد خودرو تماس بگیریدودرخواست خودرا مطرح نمایید.
4- بنده که چاره ای جز اطاعت نداشتم مجدداً با امدادتماس گرفته ودرخواست کمک کردم.
5- بعداز مدتی خودروبر(که انسان بسیار شریفی بودند) تشریف آوردند وفرمودندشما باید همسر وفرزندت را با خودرویی دیگربفرستی بروندتامن بتوانم خودرو شماراببرم چون ما اجازه نداریم خودرو دارای سرنشین را حمل کنیم.
6- بنده که با توجه به وضعیت همسرم ونیز بعد مسافت منزل(حومه شهر دماوند) نمی توانستم این کار رابکنم خواهش کردم اجازه بدهند همسر وفرزندم تا تعمیرگاه با بنده همراه باشند وبعداز آن با آژانس به دماوند برگردیم(کارت طلایی3 ستاره اینجا معنی پیدا می کند )که خودروبرمحترم فرمودند اجازه ندارند.
6- بنده برای بار چندم با امداد تماس گرفتم ودرخواست همکاری نمودم که جواب منفی بود ودر پاسخ به اینجانب که گفتم کارت طلایی3ستاره چه معنی دارد؟ گفتند: "آقا شما چقدر پرتوقع هستید ماوظیفه نداریم برای شما ماشین بگیریم فقط می توانیم خودرو را حمل کنیم".
7- دراین حالت بنده که دچارسردرد شدیدبه واسطه بیماری فشار خون واز اوضاع پدید آمده بسیار عصبی شده بودم اعتراض های ناروایی کردم که مفید واقع نشد وبرای بار دوم تسلیم نظرتولیدکننده خودرو ملی شدم. پس از گرفتن تاکسی ون، خانواده و وسایل مسافرت را سوار برتاکسی وخود نیز سوار برنیسان خودروبر شدم وقرار شدتاکسی هم به دنبال ماحرکت کند.
8- درحال حرکت از راننده پرسیدم از کدام تعمیرگاه پذیرش گرفتید؟ گفتند از1038 وساعت32/16بودکه به نمایندگی 1038رسیدیم. پس از اینکه خودروبر زنگ تعمیرگاه را  زد فردی در تعمیرگاه را بازکردوگفت هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم خودرو را پذیرش کنیم.
9- مجدداً با امداد خودرو تماس گرفته شد،که ظاهراً تعمیرگاه1133 را معرفی کردندکه به اتفاق به آن تعمیرگاه مراجعه کردیم وآنجاهم گفتند هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم پذیرش کنیم.(وضعیت مارامجسم کنید، ما سرگردان خیابان های شلوغ تهران وخانواده ام با آن وضعیت بیماری درون تاکسی ون به دنبال ما).
10- من که دستم ازچاره کوتاه وتماس های مکررم با امداد خودروهم بی نتیجه بودمجدداً به تعمیرگاه1038 مراجعه والتماس کردم که خودرو را بدون داشتن مسئولیت وحتی بدون قبض رسیدفقط اجازه بدهند موقتاًخودرو درون تعمیرگاه باشدتاشنبه بیایم وتعیین تکلیف کنم که متاسفانه باز هم قبول نکردند.
11- بنده که از ناحیه سرگردانی خانواده وشرمندگی از خودروبروسردرد شدیدبه واسطه فشارخون بالاتحت فشار روحی بودم ازخودروبر خواستم خودرورادرخیابان بگذاردوبرود.خودوخانواده ام نیز که دیگر رمق ادامه سرگردانی نداشتیم خودرو راجلو تعمیرگاه 1038 قفل کرده ومحل را به مقصددماوند ترک کردیم.حالا چه سرنوشتی راباید دنبال کنم بماند برای مقال ومجال بعدی.
این فقط داستان 5یا6ساعته من با ایران خودرو بود که قطعاً با این شیوه مدیریت ،ما درابتدای راه هستیم وباید منتظر مصائبی بالاتر ازناحیه این شرکت خودروسازملی باشم، که موارد بعدی رانیز سلسله وار خواهم نوشت.
با توجه به آنچه که به استحضاررسیدقضاوت ونگرشی منصفانه راجع به موارد زیر مورد استدعا است:
1- آیادر سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری سال تولید ملی وحمایت ازکاروسرمایه ایرانی نام گرفت خودرو سمند شایستگی نام خودروملی را دارد؟
2- کدام صنعت خودروسازی درجهان سراغ دارید که با این همه حمایت دولت وملت تولیدی داشته باشد که درکیلومتر5000 دچار اشکال فنی اساسی شود؟
3- این نوع رفتار با مشتری باکدام شرع وآیین وقانون سنخیت دارد؟
4- مشتری درکدام حداسفل وادنی ازسازمان عریض وطویل ایران خودروقراردارد؟
5- وزارت صنعت معدن وتجارت نظارت عالیه خود راچگونه اعمال می کند؟
6- نمایندگان ما درمجلس شورای اسلامی چگونه ازحق موکلین خوددفاع می کنند؟
7- با وضعیتی که عرض کردم تکلیف فردی همچون من اگر توان هزینه گزاف پرداخت کرایه تاکسی باآن زمان ومکان طولانی رانداشته باشد چیست؟
8- مگر نه این است که خودرو راباقیمت گران می خریم که برایمان آسایش به همراه داشته باشد؟ بنظر شما این خودرو بجز فرسودگی جسم وروح ثمر دیگری هم دارد؟
9- چرابایدتاوان سوءمدیریت وعدم هماهنگی در ایران خودرورا مردم با روح وروان خودبدهند؟
10- خسارت های معنوی ومادی که در این راستا متوجه مشتریان است چگونه جبران می شود؟
11- تاکی بایددر کشورما سوءمدیریت وبی لیاقتی مورد حمایت ما واقع شود واز جیب ملت تاوان آن پرداخت شود.
12- عزیزان ایران خودرو که در شهر وآنهم پایتخت با مشتری چنین رفتاری دارند، توخودحدیث مفصل بخوان که درجاده ها چگونه رفتاری دارند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 112
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریب خورده IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    204 2
    جانا سخن از زبان ما میگوئی. در مکانیکهای نمایندگیها هم از این ماشین(خودرو ملی) هیچ اطلاعات فنی ندارند چون بقول خودشان موتور فراوری آلمانه. بین دنده 1و2 ومقداری هم بین 2و3 گاز میخوره که اینم ابتکار آلمانی واسه صرفه جوئی در مصرفه!!!!!
  • محمد IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    195 1
    واقعن باید این درد مشترک را فریاد زد :(( واقعن چرا حمایت باید به معنای ستم به دیگران باشه؟! منم دوست دارم صنعت کشورم رشد کنه و به بار بشینه ولی اینقدر میدونم که اولین شرطش رعایت حق الناسه...اگه قرار باشه با هزینه بیشتر هم حقوق مردم رعایت نشه دیگه چجور باید انتظار پیشرفت یه صنعت رو داشته باشیم؟
    • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      53 0
      تورو خدا فقط یکسال بزارید این خودروسازهای ما با رقبای خارجی مرد و مردانه و در شرایط مساوی رقابت کنند بخدا برای خودشون بهتره...یه چیزایی دستشون میاد. لااقل مردم داری یاد میگیرن
    • نالان GB ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      34 1
      این "مردم داری" رو قشنگ گفتی. من خودم تو یک شرکت کار می کنم که در زمینۀ کاری ما رقابت زیاده ، برای همینم مشتری برای ما خیلی اهمیت داره. من مطمئنم حتی اگر این دوتا شرکت بهترین و لوکسترین ماشین های دنیا رو هم تولید کنن ، ولی به دلیل انحصاری که دارن (تقریباً بالای 90% بازار در دستشونه) بازم در برخورد با مشتری نه تنها وضع به همین شکل زننده باقی خواهد ماند بلکه فکر می کنم حتی بدتر هم بشه.
  • کاربر IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    152 0
    واقعا حرف دل مردم بود ولی کو گوش شنوا!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    153 0
    خودرو 206 من تو 5000 کیلومتر دسته موتور شکست و بعد از آمدن امداد خودر فهمیدم این ایراد به علت اسفاده 3 تا پیچ بی کیفیت (احتمالا چینی )در تمام خودرو های مدل 90 (206) وجود داره اما فراخوان انجام نشده و مشتری به امان خدارها شده.جالب اینجا بود که یک قطعه رو هم نداشتن و خودم آزاد خریدم و بعد از 3 ماه به من دادن که الان رو دستم مونده. کاش ایران خودرو پاسخ گو باشه.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    131 1
    آسمان هرجا بری آبی هست عزیز ! ایران خودرو , سایپا من هم همین مشکل رو دارم . واقعا این پولی که میدیم حلال هست !
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    52 60
    چه توقعی دارین! ابن ینده های خدا ماشین فروختن! ماشین هم که اب و اتیش! خراب میشه دیگه! اصلا ایران خودرو مسئولش نیست که! چه توقعاتی دارین!
  • دارنده خودروی وطنی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    113 3
    برادر از این خودروسازان داخلی که با حربه اشتغال چندصد هزار نفر،سوار بر گرده مردم هستند همه دل پری داریم. اگر قرار باشد که همه ما خاطراتمان را از این ارابه های مرگ بنویسیم احتمالا مثنوی صدها هزار من کاغذخواهد شد ولی چکنیم که مجبور به خرید این ارابه ها با قیمت های بسیار گزاف هستیم چون چاره دیگری به هزاران دلیل برایمان نگذاشته اند.
    • فرشید IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      3 38
      برادر عزیز مگه رئیس جمهور عزیزمان نگفت نخرین تا کیفیتشان ببر بالا
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    110 0
    ای اقا شما از ایران خودروخیلی انتظار داری ایران خودرو انقدر پشتش گرم است که هیچکس نمی تواندتعرضی به وجود مبارکش. بکند مگر وقتی قیمتها راافزایش دادند صدای مردم به کسی رسید؟درایران مردم مجبورند خودروهای بی کیفیت رابا قیمت بالا بخرند.
  • سامان IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    90 0
    آقا من به شما حق می دهم.اکثر نمایندگی ها فقط موقع خری و پیش فروش به خریدار احترام م گذارند.بعد که همه چیز حل شد و پول به حساب شرکت واریز شد مشتری رو بعنوان چرک کف دست هم حساب نمی کنند!
  • من IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    96 0
    پارسال قرار بود تعرفه واردات را به 70 کاهش دهند ولی نفوذ قوی تولید کنندگان داخلی مانع شد و به تعرفه قبلی برگشت
  • مجید IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    117 0
    من چند بار تجربه کردم که اگر ماشین چند سال کار کرده خارجی بخرم بهتر از ماشین صفر ایرانی برام کار می کنه .
    • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      23 0
      دقیقن. قربون آدم چیز فهم. خرید ماشین ایرانی صفر کیلومتر فقط پول حروم کرنه وبس!بماند دردسرهای دوره گارانتی و نبود قطعه و به ما ربطی نداره گفتن نمایندگیها و کار بلد نبودن تعمیرکاران در نمایندگیها و............
  • كاربر مهمان IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    66 10
    باسمه تعالي .برادر عزيز با شما بسيار ابراز همدردي مي نمايم چون خودرو بنده پژو405در كيلومتر 193دچار مشكل گرديد و امداد خودرو هم پاسخگو نبود.چه مي شود كرد تا زماني كه خودرو كشور در انحصار دو شركت خودرو سازي بي كيفيت باشد و به بهانه اشتغال و يا توليد ملي هر آهن پاره اي را به اسم خودرو به خورد مردم بدهند وضعيت بهتر از اين نمي شود.به نظر شما اين حق الناس نيست .متاسفانه به جاي اينكه پيام مقام معظم رهبري سرلوحه خودرو سازان گردد و توليد ملي مايه افتخار ايراني گردد چنين رفتاري با مردم صورت مي گيرد و بعضي از دولتمردان پيام معظم له در غالب چند بخشنامه به ادارات مبني بر عدم خريد كالاهاي خارجي خلاصه نموده اند غافل ا ز اينكه ارتقاي كيفيت كالاي ايراني مد نظر ايشان بوده است كه باعث سربلندي ايران مي گردد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    132 3
    اگر فقط سه ماه همه دندون روی جیگر گذاشته و از این خودروسازان مغرور خودرو نخرند، حساب کار دستشون میاد.
    • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      27 0
      قربون دهنت ... 10 ساله دارم این رو به همه میگم ...
    • مهدی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      26 0
      موافقم اگر واقعا مردم مثل کشورهای اروپایی اعتصاب خرید کنند و 3 تا 6 ماه سراغ همچین خودروهای بی کیفیت نروند همین خودرسازان به پای مردم می افتند هم قیمتها را پایین میاورند هم کیفیتشان را بهبود میدهند. هرکی باشه هم مثه اونا رفتار میکنه وقتی هر بلایی سر مردم میاورند و کسی هم معترض نیست نتیجش همین میشه، اعتراض باید عملی باشه نه حرفی. از قدیم گفتند از عمل کار برآید، پس ایرانیان سراغ محصولات بی کیفیت نروید تا محصولاتشان را درست کنند بقول احمدی نژاد نخرید تا ارزان شود! هرچند مخلاف سیاستهای ایجاد گرانی دولت هستم اما این حرف خوبی هست. همه باید یکصدا در عمل نشان بدهیم نه اشکال تراشی که فقط در حرفه و گوش کسی بدهکار نیست! همت ایرانیان همیشه گره گشاست یا علی - خداوند به همه مردم صبرو بردباری عنایت بفرماید
    • حسین IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      9 7
      چی فکر کردی بنده خدا. ملت اگه یه هفته ماشین نخرن قیمتش یک درصد افت میکنه بعد انقدر آدم هست که به امید سود برن ماشین ها رو بخرن تا بعدا گرون تر بفروشن و دوباره روز از نو روزی از نو.
    • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
      2 0
      آقا بالا غیرتا " نخرید ،نخرید.........نخرید
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    90 0
    براي همينه كه من حاضر نيستم ماشين ژيانم را تحويل بدم.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    56 0
    اينكه تعجب نداره ! اگه ميگفتي مشكلتو حل كردن : (با عرض پوزش) : يا حالت خوب نيست و خواب كه نه! رويا ديدي؛ يا خداي ناكرده دروغ گفتي ؛ در غير اينصورت حتما" يكي از مديران ، كارمندان ويا جز مقاماتي كه بهت رسيدن ومشكلتو حل كردن!! خودروي ملي اگه بي عيب و نقص نباشه و يا نمايندگيش( اگه با اين تحريما بيان ايران و اجازه فعاليت هم از طرف ايران خودرو وسايپا و...بگيرند)به دادت برسن پس شك نكن ماشينش ايراني نيست ، فعلا" حالشو ببر تا برات تجربه بشه
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    36 0
    با سلام . من هم از این نوع ماشین در سال 89 داشتم از سفر شمال که بر می گشتم نزدیکای گچسر موتور ماشن شروع کرد به لرزش شدید و چراغ چک روشن شد با امداد تماس گرفتم گفتن جاده یکطرفه است نمی تونیم تا اونجا خودمونو برسونیم گفتند مشکلی نیست تا تهران باهاش بیاین مشکلی پیش نمیاد ! بعد از این که تهران آمدم تمام نمایندگی هایی که شما فکرشو بکنید توی تهران رفتم حتی نمایندگی vip ایران خودرو ولی فایده های نداشت تمام قطعاتی که شک داشتند را عوض کردن ولی درست نشد به CRM ایران خودرو شکلایت کردم و خواستار تعویض ماشین با یک ماشین نو شدم ولی هیچ فایده ای نداشت ولی به دارندگان این ماشین توصیه می کنم که موتور این خودرو حساس و کوچک ترین آلودگی که با گاز وارد کپسول بشه منجر به این لرزش میشود (وجود آب در کپسول)
  • بابک IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    45 0
    اخیرأ خودروی پژو 206 بنده بعد از 3 ماه و کارکرد 1500 کیلومتر دچار مشکل باتری شد . یعنی بعد از 3 روز توقف در پارکینگ به دلیل ضعف باتری روشن نشد . بعد از تماس با امداد خودرو و مراجعة امدادگر معظم و تست باتری با تجهیزات پیشرفته ! ایشان فرمودند که باتری مشکل دارد و سپس در جواب درخواست اینجانب مبنی بر تعویض باتری بر اساس گارانتی فرمودند که فعلأ امکان ندارد و حتمأ باید بک بار دیگر هم مشکل پیدا کند و تقاضای امداد کنید تا 2 گزارش امداد ثبت شود و بعدأ نمایندگی باتری را عوض نماید . هر چه هم عرض کردم که آخر این چه کاریست که بنده هر روز نگران روشن شدن خودروی خود باشم ، باتری را الان عوض کنید ، قبول نکردند که نکردند و .... ادامة داستان را خودتون حدس بزنید دیگه !
  • علیرضا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    28 0
    متاسفم برادر.
  • علی NL ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    30 0
    عین همین وضعیت برای من هم در تبریز پیش آمده . در روز جمعه تعمیرگاه از پذیرش ماشین سمندی با 700 کیلومتر استفاده و خود به خود دچار مشکل شده بود سر باز زد. در حالی که ماشین توسط امداد حمل شده بود. ما هم مجبور شدیم ماشین را جلوی تعمیرگاه بگذاریم . حالا جالبه اونه که صبح مسئول تعمیرگاه با من دعوا می کرد که چرا ماشین را اینجا آوردین ؟ و با چه کسی هماهنگ کردین؟
  • علیرضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    171 5
    واقعاً متأسقم که چنین اتفاقی برای شما افتاده است. اینجانب هم روز جمعه 21/02/91 دچار حادثه رانندگی شدم و تصادف کردم و دو در جلو و عقب سمت چپ ماشین رو زدند. بیمه ها فقط در موقع پول دادن از سر جاشون بلند میشن ولی وقتی می خوایم پول بگیریم کلی ادا و آئین نامه میارن. پارکینگ بیمه پارسیان در تبریز یک جای کوچیک هست که وقتی می خوایم ماشین رو خارج کنی باید چند تا ماشین برن عقب بعد ما خارج بشیم!!
  • معترض IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    239 3
    خبر آن لاین مرسی از اینکه این خبر را چاپ کردی کاش دولتی ها هم بخونن.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    17 9
    واسه چي خريدي؟
  • ميثم IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    157 2
    واقعا متاسفم
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    91 3
    برادر خودرو غير ملي هم همين مشكلات را دارد ال 90 نو در حد 2000 كيلومتر پارس خودرو بنده 5 روز در تعميرگاه انطرف تهران با همين وضعيتي كه فرموديد حمل و نگه داري شد تا با زور سازمان بازرسي و پارتي بازي تحويل شد
  • دستیاری IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    105 1
    جانا سخن از حرف دل ما میگویی!ولی کو گوش شنوا؟
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    83 3
    تازه شما يكي از هزاران نفري هستي كه به اين مشكلات برخورد ميكني.شما به نمايندگي از درد هزار نفر ديگه هم اين حرف را بزن
  • Majid IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    48 0
    دوستان منم بهمن ماه همین ماشینو خریدم ، بعد از 350 کیلومتر کارکرد لاستیک جلوی ماشینم تو اتوبان کرج ترکید خدا بهم رحم کرد که زنده موندم و به کسی نزدم ، زنگ زدم امداد خودرو اومد گفت: آقای محترم شما هنوز نمیدونید که ماشین نو که می خرید باید لاستیکاشو عوض کنید ، این لاستیکای چینی اینقدر تو انبار مونده که فرسوده شدن ... منم از آقای امداد تشکر و عذر خواهی کردم که مزاحم وقتشون شدم و ...
  • کامیار IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    25 1
    نمیدونم چرا بجای اینکه از خوندن این خبر ناراحت بشم خندم گرفته!!!
    • وا !! IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      1 0
      باید متاسف باشی !
  • اسلامی IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    30 1
    من هم اواخر اسفند یک سمند EF7 تحویل گرفتم که سوپاپاش صدا می داد بردم کارخونه انداختمش.بعد از یه هفته یک ماشین دیگه با ما دادن-آخه خوذ ایران خودرو هم نتونست درستش کنه.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    45 0
    خبر آنلاين چرا درباره صنعت خودروسازي و خدمات پس از فروش آنها در ايران نظرسنجي نميكنيد؟
  • moh3n IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    1 74
    هموطن عزیز...سیار متاسفم که این اتفاق برای شما افتاده و امیدوارم هرچه زودتر مشکلتون حل بشه اینکه ایران خودرو متعهد نیست و کم کاری میکنه یه بحثه...اما اینکه چقدر صنعت خودروسازی ما پیشرفت کرده بحث جداییه که من فکر میکنم پیشرفت خوبیه، شما اگر یه نگاه به گذشته ایران خودرو بندازین متوجه میشین که تو کیلومترهای خیلی کمتر از 5000 تا مشکل اساسی میخورد! اما الان بهتر شده و همینطور خدمات پس از فروشش خیلی خیلی بهتر شده و همین که یادگرفته باید بخشی به این نام داشته باشه خودش بهبوده...
    • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      5 0
      اما به چه قیمتی؟
    • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      9 0
      به این میگن نظر کارشناسی! چه استقبالی هم شده از سوی هموطنان:))
    • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      9 0
      طنز نوشته بنده خدا!منفی دادید چرا!
    • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      5 0
      شما به اینا میگن پیشرفت !!!!!! پس اونوقت به پیشرفت خودروسازان آلمانی و فرانسوی و کره ای چی میگین؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      4 0
      پس این سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کجاست ؟
  • علیرضا IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    32 0
    تو رو به خدا رسیدگی کنید این همه هزینه از سوی مشتری اما دریغ از یه ذره مشتری مداری
  • بدون نام US ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    40 1
    در ایام نوروز که خودروی بنده دچار مشکل شد و زمان رسیدن امدادگر خوش تیپ این شرکت طولانی شد،یکی از پرسنل این شرکت چند هفته قبلبا من تماس گرفتند و جهت دلجویی برای طولانی شدن رسیدن امدادگر - حدود ۸۰ دقیق - برایم هدیه فرستادند. فکر میکنید هدیه چی بود؟ یک کارت و سمند اسباب بازی؟ که البته ان اسباب بازی جذاب هنگام خروج از پاکت دچار نقص فنی شد - کلا شکسته بود
  • سعید IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    60 3
    این بلا که حتما نباید سر خانواده های خودشون بیاد تا متوجه برخی بی مسئولیتی ها شد.
    • حسین IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      59 0
      سلام یه سال پیش خواهرزادم با خودرو (زانتیا، یه ماه کار کرده) تصادف کرد، زد به تیر چراغ برق، دو روز بعد تو گاراژ ایربگش، ناخودآگاه عمل کرد و باز شد
  • حامد IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    29 0
    واقعا ممنونم خبر آنلاين كه اطلاع رساني شد پرشيا صفر كيلومتر من روغن ريزي داشت آمپر بنزين اشتباه كار ميكرد و....
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    21 0
    من هم یک چنین مشکلی را داشتم ولی خودروی من پراید مدل 89 هنوز گارانتی ان تمام نشده بود و کارکرد کیلومتر ان 18000 بود فن رادیاتور خود بخود شل شده و رادیاتور را سوراخ می کند شرکت امداد خودرو هم خیلی راحت گفت اقا این به گارانتی ربطی نداره و من هم مجبوور شرم برم و یک رادیاتور نو از جیب مبارک خودم خریداری کنم
    • هاشم IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      7 0
      مال من هم از جاش خارج شد . دیاغ فن کاملا پوسیده بود تا دستش میزدیم پودر میشد ولی نمایندگی قبول نکرد . مدل 3/89 کارکرد 19000
  • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    28 0
    من ال 90 ايران خودرو دارم.8000 کيلومتر کار کرده.بعلت نقص درسيستم کولر به نمايندگي مراجعه کردم.چون مثلا گارانتي داره.بعد از 24 ساعت توقف در نمايندگي گفتند مشکلي نداره .مجبور شدم به تعميرگاهي غير از ايران خودرو برم
  • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    45 0
    تولید ملی=آری تولید انحصاری=خیر
  • pحمید IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    33 0
    ما منتظریم ببینیم آیاکسی هست که یه جوابی بده ؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    19 0
    از واردات و ساخت قطعات بايد تجربه بدست آورد تا بتوان خودروساز شد
  • moha IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 28
    برادر عزيز خودرو EF7 رو صرفا به نمايندگي هاي مركزي ببر. تو سايت hamgamkhodro.com برو نوبت بگير. ميدوني كه نمايندگي 2 نوعه. مجاز و مركزي. 6 تا نمايندگي مركزي تو تهران هست كه آدرسشوت تو همون سايت هست. اين نمايندگي ها اطلاعات كامل در مورد اين موتور دارند
  • سپهر PL ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    20 3
    اين شركت ها استانداردهايي مبتني بر مشتري مداري دارند (نظير iso 9001)كه ملزم به رعايت الزامات آنها هستند. ميتوانيد با دفتر خارج كشور سازمان هايي كه به ايران خودرو گواهينامه استاندارد داده مكاتبه كنيد
    • بدون نام IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      8 2
      خندیدم
  • فرهاد IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 33
    اگر چه مشکلات بسیار عدیده ای در خصوص گارانتی محصولات خودرو سازان ایرانی وجود دارد و من هم حداقل دو بار با این معضل روبرو شده یکی مشکل پمپ هیدرولیک سمند مدل 1388 که نهایتاً هیچ و یکی هم دست موتور 206 ولی خوب باید قبول کنیم که خودروسازان هم از مسایل عدیده ای رنج می برند مثل فاکتورنمودن قطعات بسیار زیادی توسط نمایندگی ها که اصلاً تعویض نشده و برخی حرکات غیر اخلاقی مشتریان . خلاصه عیب از خودمان هم هست . امیدوارم خودرو سازان کمی مشتری مداری را یاد گرفته نمایندگی ها هم صادقانه تر برخورد کنند .
  • محمد مهدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    21 0
    هشتم برج 12 سال قبل یکی از همین سنمد های پایه گازسوز ثبت نام کردم وقتی ثبت نام کردم تو سایت قیمت بیمه شخص ثالث رو زده بودن پانصد هفتاد هزارتومن و بعد از عید از نمایندگی که ثبت نام کرده بودم تماس گرفتن و گفتن دویست و پنجاه و چهار تومن بایستی مابه تفاوت بیمه بدی در صورتی که تو سایتشون قیمت جدید بیمه برای همین ماشین زدن ششصد و هیجده هزار تومن یعنی چهل و هشت تومن اختلاف قیمت.مابه تفاوت این پول کجا رفته؟ کسی نیست به داد ما برسه؟بعدش هم قرار بوده ماشین رو نیمه دوم برج یک تحویل بدن که هیچ خبری نیست و هرچی هم پیگیری میکنم میگن ماشین نیست و باید صبر کنی و جالب اینه که میگن اگرماشین هم بهت ندادیم باید به تاریخ چکهای هم که در وجه ایران خودرو بابات اقساط دادی رو به موقع پرداخت کنی و گرنه چکت برگشت میخور
    • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      6 0
      بی خیال خرید ماشین بشی بهتره. ضرر نمی کنی. پولت را با سودش بگیر.
    • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      4 1
      میخوام بدونم طلق نو چراغ سکن پراید چرا بعد از 2-3 روز نصب باید جدا بشه ودر حین رانندگی بیفته وسط جاده؟
  • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    36 0
    بنده يک خودرو 405 گرفتم موتورش صداي تراکتور ميده يعني هر کي مياد تو ماشين ميشينه اول از همه ميگه موتورش چرا اينقدر صدا ميده ؟
  • nashenas IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 0
    من بيشتر از دو هفته ماشين ام تو تعميرگاه مركزي و نمايندگي چهار راه ايران خودرو موند آخرش هم نتونستن؟؟ abs اش رو درست كنن. اومدم كارواش شستم درست شد.اين يعني تكنولوژي.
  • مسعود IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    4 0
    باسلام اصلا اجناس ایران ویاخارجی که نمایندگیها انها را با گرانتی می فروشند فقط وفقط بخاطر کرفتن مقدار پول اضافی از مشتری میبا شد وهیچ گونه خدماتی ارایه نمی دهند وما مصرف کنندها مجبور هستیم که کالایی را بخریم من شخصا چندین مورد داشتم
  • رضا حسینی جبلی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    12 0
    با سلام بنده رضا حسینی جبلی هستم(نویسنده مطلب فوق) خیلی از خبر آنلاین ممنونم که درددلم را منتشر کرد. شاید جالب باشد وبهتر است بدانید که مسئولین محترم ایران خودرو همه کاسه کوزه هارا سر امدادگر اولیه شکسته اند .
    • ساسان IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      0 0
      انتظار همين بود برادر...
  • علی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    5 0
    با سلام بنده نیز در دی ماه سال 90 یک دستگاه خودرو با موتور ملی از ایران خودرو تحویل گرفتم که در 3300 کیلومتر کارکرد دقیقا از قسمت سرسیلندر دچار نقص فنی در تونل کندوان گردید و خودرو با خانواده متوقف گردید و با کودک 16 ماهه در تونل مصیبتی کشیدم تا خودرو را به بیرون تونل کندوان رساندم در نتیجه با تماسهای فراوان و بدبختی در نمایندگی مرکزی 1 پذیرش گرفتم لذا از تاریخ 5/1/1391 تا به امروز به تاریخ 23/2/1391 خودروی بنده در نمایندگی مرکزی 1 متوقف است.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 0
    آقايون مسئول ميشه به اين سوال جواب بدين كه چرا صنعت خودرو سازي ايران با قدمتي بيش صنايع خودرو سازي كره و چين داراي كمترين پيشرفت در زمينه هاي مختلف خودرو سازيست. به خدا سوار شدن تو ماشين كره شده آرزوي كلي از ملت،ضعف فني موتور،طراحي يسيار ضعيف،ايمني پايين،خدمات پس از فروش نمادين!!!!
  • علی FR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 0
    بابا یکی به داد ما برسه این سمند ef7 مصرفش بالای 14 هست این چه وضعشه
  • مصلح IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    5 0
    درودبرخبرآنلاین که منصفانه خبر می انتشارد.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 0
    مشکل من با ایران خودرو خیلی عظیم تر از اینهاست فروردین ماه پژو 405slxtu5 تحویل گرفتم در برگ خروج ماشین از کارخانه نوشته بود این ماشین با رادیو پخش usb دار خارج شده اما پارکینگ نمایندگی و انبارموقع تحویل ماشین رادیو پخش بدون usb دادن دستم توی یه کارتن پاره ! شکایت کردم و از پژو خراسان استعلام شد گفتن با usb بوده امور شکایات منو فرستاد پارکینگ نمایندگی کیلومتر 11 کرج دستگاه را عوض کنم اونجا سه تا آقا نشسته بودن بسیار اخمو فرمودند پژو خراسان و بقیه اشتباه کردن گفتن با usb بوده اونا نمی دونن ما میدونیم و همینه میخواه بخواه و میخواه نخواه همینی که هست ! منم گفتم ببخشید چرا میزنید امور شکایات گفت برو رادیو پخش خودتو بگیر من بی تقصیرم خدافظ وفوری جیم شدم تا کتکم نزدن:(
  • آقایی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    3 0
    با سلام و ابرزا همدردی با این هموطن عزیز. البته هر کسی که یکبار مشتری ایران خودرو/ سایپا شده باشد، به نوعی تجریه این این برخوردها و ناملایمات را داد. لذا تجریه بنده چیز عجیبی نیست. محض همدردی، خودرو 206 1.5 ساله بنده ار روز اول تا بحال علیرغم اینکه فقط رنگ تعمیرگاههای مرکزی ایرانخودرو را دیده و هیچ جنس و تعمیر غیر ایرانخودریی روی آن اجام نشده و کلیه سرویس هایش را رفته، بر اساس پنل تیپ بی که رویش هست (و خود ایرانخوردو آپشن نصب کرده)صد کیلومتر شهری تا 14 لیتر می سوراند و بین شهری حدود 10 تا. بعد شما در تبلیغات آن مصرف ترکیبی 6.5 را مشاهده می کنید. با وجود چند اینکه بارها برای تنظیم فقط به شماره 1 ایرانخودرو مراجعه شده، باز آش همان آش و کاسه همان کاسه است!
  • بدون نام MY ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 0
    واقعا براتون از خداوند طلب صبر میکنم
  • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    5 0
    من يه ٢٠٦ تيپ ٦ مدل ٩٠ دارم. تو اين يك سال نزديك به ١٠ بار تعميرگاه رفتم. لاستيك هاي اين ماشين از ارزون ترين و خشك ترين لاستيك ايرانيه. تا حالا دو تا از لاستيكام تو زمستون روي دست اندازهاي عادي پاره شده. مصرفش هم بسيار بالاست. شير برقي گيريبكسشو بعد از شش ماه عوض كردم. تو مدل هاي قديمي اين قطعه معمولا تو ١٠٠ هزار كيلومتر عوض ميشه. خودروهاي ايراني به هيچ دردي نميخورن. جاي تاسف داره...
  • رضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    8 0
    از این چیزا این قدر زیاده که .. چه کنیم خب؟! همین 10 میلیون رو هم به زور داریم که پراید بخریم. حتی بگو 20 میلیون که تهش میشه 206 تیپ 5 و 6 و پارس ELX ! اگر داشتیم ما هم می رفتیم هیوندای میخریدیم (توقع بنز و بی ام و و پورشه نداریم! حتی به MVM چینی هم راضی هستیم( ماشین تندر 90 یکی از دوستانم تصادف شدیدی کرد و چپ شد، کیسه هواش حتی مثل دوست چند کامنت بالاتر تو پارکینگ هم باز نشد! یکی دیگه از دوستان رفت پرایدشو از نمایندگی گرفت. اون ور خیابون ماشین خاموش شد. رفتن کشیدنش تو نمایندگی. چک که کردن دیدن ماشین سه تا پیستون داره و یه سیلندر خالیه! درخواست تعویض ماشین رو کرد، گفتن باید هنگام تحویل چک می کردی! (تو موتور رو چطور میشه دید خب؟!) هیچی ..ماشین صفر رو موتور باز کردن!
  • محمود جهانی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 0
    هموطن بسوزه پدر بی پولی ! اگر پول داشتیم و میتونستیم بجای نقد و اقساط بجای یک ماشین بی کیفیت یک ماشین خوب خارجی بخریم ، مطمئناً به این وضع دچار نمیشدیم .
  • بی نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 0
    کسی می دونه چرا کشور های پیشرفته روی ماشین های گاز سوز کار نمی کنند؟
    • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      0 0
      گاز هنگام احتراق اكسيژن بسيار بيشتري نسبت به بنزين مصرف مي كند و برخلاف تبليغات ، آلودگي آن از بنزين خيلي كمتر نيست. حمل و جابجايي آن هم از بنزين گرانتر است. خودروي گازسوز قدرت كمتري دارد.بنابراين روي خودروهايي باسوخت هيبريدي ويا گازوئيل بيشتر سرمايه گذاري شده است.
  • بدون نام US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 0
    چه دلیلی دارد ایران خودرو خدمات خوب ارائه بدهد؟ شرکت های خارجی به این دلیل خدمات خوب ارائه می دهند که بازار رقابتی هست و اگر این کار را نکنند سریع یک شرکت دیگر بازارشان را می گیرد. اما ایران خودرو چی؟ هر خودرویی بسازد در بازار بی رقیب است و خریداران ناچار، باید بخرند. تا حمایت های بی جا از ایران خودرو وجود دارد، وضع به همین منوال است. خیال تان راحت.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 0
    بنده در اوایل همین اردیبهشت پراید صفر گرفتم و سوار بر رخش غرور و شادمانی از دزفول به سمت اهواز حرکت کردم . در میانه راه (کیلومتر صدم ماشین بود که میرفت)، توقف کردم بدون اینکه ماشین را خاموش کنم. بعد از چند لحظه که سوار شدم دیدم ماشین روشن نمیشه. زنگ زدم امداد خودرو بعد از حدود دو ساعت تشریف آوردند (در خلال همه تماس ها مرتب تاکید میکردند که پول همه چیز را باید خودت بپردازی، من هم که از گرمای ظهر خوزستان کلافه بودم مرتب می گفتم : چشم ، شما فقط تشریف بیارید راهش بندازید.) خلاصه اومد و کودک نورسیده را راه انداخت و بیست هزار تومان از جیب سخاوتمند بنده کاسب شد. تازه فهمیدم خدمات پس از فروش و گارانتی چقدر برا آدم خوب و ضروری و مفیدند.!!!! ا
  • مهندس یاسر حیدری IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    7 0
    هنوز هم نمتوانم بفهمم که چرا ایرانی مجبوره حقارت ماشین ایران خودرو و سایپا راتحمل کنه؟ تا کی شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا باید حسرت داشتن بازار ایران خودرو رو در ایران داشته باشه؟ تاکی ؟ گارانتی یعنی تعویض جنس مخدوش با نمونه اورجینال آن؟ گواهی مدیریت کیفیتiso 9001؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    3 0
    متاسفم
  • بدون نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    0 10
    همینه که هست میخواستی بری بنز بخری تا راحت باشی!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    3 2
    اما من یه پراید دارم که شانسی خوب دراومده!!! بعد شیش سال هنوز اذیتم نکرده خدا خیرش بده!!!! به هر حال قضیه ی بسیار مهمیه که حتما جای پیگیری و بحث داره و میتونه تو کتاب گینس هم ثبت بشه!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    4 0
    همین که 5000هزار تا راه رفته جای شکرش باقیه.
  • بدون نام US ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    مردم اگه نخرن ببینم اینا بازم جرات میکنن از این کارا بکنن! مردم باید بفهمن برای چیزی که براش تلاشی نشده تلاشی برای خریدش نکنن!
  • پویا IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    3 0
    ای ول خبر انلاین مردمی دوست داریم................
  • بدون نام IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    4 0
    این مارت طلائی هم شده برای بعضی از نمایندگی ها راهی برای چاپیدن مردم بنده سمند مدل 88 دارم که کارت طلئی داشت و یکبار بابت شکسته شدن آئینه به نمایندگی مراجعه کردم که عوض کردند ولی هنگامی که برای تمدید آن به یک نمایندگی دیگر مراجعه کردم متوجه شدم که در نمایندگی قبلی اقدام به ثبت یک سپر جلو هم در سابقه ماشین من نموده اند در حالی که تنها خسارت وارده به ماشین من همان آئینه بود یعنی با سواستفاده از کارت من برای ماشین دیگری از اشنایان یا مورد دیگر این کار را انجام داده اند شکایت هم کردم هنوز که هنوز است منتظرم البته یک پیامکاز واحد شکایاتشان برایم آمد که در حال پیگیری هستند ولی بعد از جند ماه هنوز نوبتم نشده . نمایندگی متخلف در ابادان بوده است
  • مهران TR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    7 0
    علاقه اي به نوشتن اين ماجرا نداشتم ولي بي مناسبت نديدم جند خطي بنويسم. من مهران هستم دانشجوي دكترا ساكن شهر آنكارا در تركيه. جند روز بيش در حالي كه خودروي امانتي يكي از دوستان تركم را در آنكارا رانندكي ميكردم در اثر بي احتياطي من در حالي كه به سرعت در حال دور زدن بودم دجار تصادف شدم. با توجه به اينكه بدون شك مقصر بنده بودم ضمن عذرخواهي از راننده اي كه با خودروي من برخورد كرده بود و ظاهرش هم نشان ميداد از طبقات بايين اجتماع باشد، بيشنهاد كردم كع هزينه تامير خودروي ايشان را نقدا برداخت كنم تا ايشان وقتشان تلف نشود كه در كمال تعجب ايشان قبول نكرده و كفتند وقتي بيمه بايد بدهد جرا من كه يك دانشجو هستم مي خواهم خرج تامير را تقبل كنم. سريال تعجب كردن هاي من از همين جا شروع شد.
  • مهران TR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    4 0
    بعد ايشان فرمي را اراىه كردند و از من خواستند آن را امضا كنم و در مقابل اين مطلب من كه من مالك خودرو نيستم و حتي كواهينامه تركيه هم ندارم كفتند كه هيج مشكلي نيست و به عنوان راننده داراي كواهينامه بين المللي امضا كنيد. حتي اين بيشنهاد مرا هم رد كردند كه دوستم به جاي من امضا كند تا مشكلي در مورد بيمه بيش نيايد و كفتند نيازي به دروغ نيست. بعد از رفتن ايشان من دنبال جرثقيل بودم كه ماشين خودم را كه شديدا صدمه ديده بود به تعميركاه منتقل كنم. از يكي از رهكذران با زبان تركي ناقص برسيدم با استفاده از تلفن خودش با جند جا تماس كرفت و. بالاخره با يك جرثقيل هماهنك كرد. من هم بهنا به تجربه ايران كمان داشتم كه جند ساعتي بايد منتظر باشم در حالي كه ٢٠ ذقيقه نكذشته جرثقيل حاضر بود و ....
  • مهران TR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    خلاصه كنم كه جرثقيل يك ريال نكرفت، مركز سرويس به خاطر بيمه يك ريال نكرفت، كلا يك ساعت و نيم معطل شدم، وقتي به صاحب ماشين با كلي شرمندكي ماجرا را اطلاع دادم به قدري ماجرا برايش بي اهميت بود كه حتي حاضر نشد به تعميركاه بيايد فقط كفت زحمت بكش ماشين رو بده به جرثقيل و برو به زندكيت برس. فردا متوجه شده كه شركت بيمه يك ماشين حتي بهتر براي صاحب ماشين كرايه كره و براي ايشان به دم در منزلشون فرستادن تا ايشون تا زماني كه ماشين خودشون در حال تاميره از اون استفاده كنند. باز هم بعدا فهميدم كه اين جزو قوانينشونه. همه اينها به كنار نوع رفتار مودبانه و مهربانانه رهكذران، راننده ها، راننده جرثقيل، مسىول مركز سرويس و ... بود كه شايد ٥٠ بار به من كفتند كجميش اولسون يعني خدا بد نده و ... جالب تر اينكه ....
  • بدون نام TR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    جالب تر اينكه در تمام ايم مراحل يك نفر به من نكفت جون من مالك ماشين نيستم يا مدارك ماشين رو ندارم نمي تونم جايي رو امضا كنم يا خدمتي رو بكيرم يا .... فقط بعد از تحويل كرفتن كاشين جند نوع مدارك لازم رو برتم ليست كردن تا بعدا براشون ببرم. خلاصه كنم كه يك ريال خرج نكردم و به قدري احترام ديدم كه اينجا فرصتش نيست كاملا توضيح بدم كه الان به شوخي به دوستان ميكم كاش فرصت يه تصادف ديكه بيش بياد و واقعا فهميدم كه وقتي جامعه اي از دروغ بري باشه مردم جطور برخورد مي تونن بكنن. باور كردني نبود كه حتي يك نفر دنبال مدارك شناسايي من نبود يا از خارجي بودن من انتقاد نمي كرد و .....
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    اگه همه متحد بودن و نمیخریدن فقط چند ماه محصولاتشون ر و نخرن درست میشه کاش مردم ما این اتحاد رو داشتن
  • سالار IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    11 0
    فقط میتونم بگم که خیلی از دنیا عقب هستیم و فقط ادعا داریم
  • ایرانی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    12 0
    یک پیشنهاد: خودروسازان زیان ده را تعطیل کنیم. گمرکی خودرو را حذف کرده و از محل صرفه جویی مصرف بنزین خودرو های روز دنیا حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کنیم. مدیران هم که با توجه به لیاقت خود در اسرع وقت مشاغل مناسب خود را خواهند یافت تا یکی دیگر از صنایع کشور را نیز کاملا زمینگیر نمایند.
  • امیر IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    9 0
    اگرخاطر دوستان باشد در دهه 80کرمان موتور خودروهای بسیار با کیفیت دوو را تولید میکرد که بخاطر تحریم تولید آن متوقف شد و اون سالها ایران خودرو هم سمند را تازه تولید کرده بود ازاون سالها تا الان کرمان موتور فولکس گل و هیوندای و متاسفانه الان خودروهای چینی (که به نظر بنده که شغلم فروش لوازم یدکی اتومبیل است هنوز بهتر از ایران خودرو و سایپا که بعضا قطعات فابریکشون هم چینی است هنوز بهترند )تولید میشه پس ما نباید انتظار داشته باشیم که ایران خودرو که از افتخاراتش ترکیب پیکان باپژو504که بانام پیکان پژو یا برعکس آردی یا پارس با موتور زانتیا یا 405باموتور 206 و... می باشد انتظار زیادی در تولید به روز داشته و نتیجه این می شود من که خودم فروشنده قطعات پژو و پراید هستم دوباره دوو سی یلو بخرم
  • محمد IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    به خدا قسم که ماشین خریدن از ایران خودرو جز پشیمانی سود دیگری ندارد من هم همین خودرو ملی خریدم و مشکلاتم را چندین برابر کردم هر روز در نمایندگی هر روز توخیابان و بیابان منتظر امداد خودرو آخه این چه وضعیه با کارت گارانتی و کارت طلائی که پولشو گرفتن هیچ خدماتی ارائه نمیشود.
  • علی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    0 0
    مصیبت خرید ef7 دامنگیر من هم شده . خودرو ملی متعلق به من د ر اولبن مسافرت هنو.ز 500 KM متوجه شدم تمامی پیچهی چهار چرخ شل شده و من بیخبر از ابن وضع سر خوش از خرید EF7 اتوبان قزوین کرج را با سرعت 120 طی میکردم( شماره دستور کار 11998453 امداد ) شکایتاز مشتری به جایی نرسید ول معتلیم
  • HESAM IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    7 0
    ببنيد همه شما درست ميگيدولي مشكل خودمونه وقتي ببينيم يك خودرويي داره گرون ميشه همه اصرار دارن همونو بخرن مثل 206 يا ال 90 و... كه اين بازار و خراب ميكنه به نفع توليد كننده به ضرر مردم اگه خود ما (ايرانيه ) يك خودرو بي كيفيت و به مدت 1 ماه نخريم و بزاريم توليد كننده به قيمت اصلي برسونه اين مشكلات بوجود نمياد مشكل اينه كه همه هم صدانيستن وقتي يه جاي ايران شنيده ميشه مثلا كفش آديداس گرون شده همه ميرن يكي و واسه خودشون به هر قيمتي بخرن حالا لازم نداره ولي ميترسه قحطي بشه و بهش نرسه
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    3 0
    از تیبا بگم که همتون میشینید برام زار میزنید. ماشین رو از نمایندگی گرفتم فرداش رفتم گاز کولر زدم . پس فرداش رفتم باطری عوض کردم و الان هم دنبال نمایندگی میگردم .
  • alireza IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    2 0
    با سلام من بهمن 90 يه پ‍ژو از ايران خودرو تحويل گرفتم و تا الان 3 بار تعميرگاه بردمش (6300 كاركرد ) و الان دارم روزي 1000 بار به خودم لعنت ميفرستم كه چرا پرايدم را فروختم و اين رو خريدم .
  • فریبخورده ایران خودرو IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    متاسفانه برای خرید که رفتم کاتالوگ فریبکارانه ایران خودرو رو دیدم .طراحی شرکت آلمانی !!البته خوشبختانه بنزین سوز رو گرفتم.در سه ماه اول ساعتها در نمایندگیهای مختلف معطل بودم وکارهای زبر انجام شد: 1- لاستیکش در جاده با سرعت 20 کیلومتر ترکید! 2- مهره آب عوض شد! 3-رله فن عوض شد! 4-جعبه فرمان عوض شد! 5-سنسور عقب عوض شد ! .... وحالا بعد از 5 ماه: جعبه فرمان خراب است ، تحریم هستیم . نداریم چکار کنیم؟ سنسور عقب همه شون خرابه امداد نمیشه!نیست !نداریم!....
  • نظری IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    1 6
    سلام من هم در اواخر سال 88سمند EF7گرفتم حدود یکسال بدون هیچ مشکلی با این ماشین رانندگی کردم هر روز 80 کیلومتر - مصرف فوق العاده خوب و راضی بودم بعداز یکسال کمی مرا اذیت کرد مجبور شدم میل سوپاپ آنرا در نمایندگی سرافراز کرج عوض کنم حدود 500 هزار تومان هزینه داشت گاهی هم که ماشین را شستشو میدهم کمی آب اگر در منفذهای چرخهای جلو برود به علت اینکه سنسور گاز آنجا قرار دارد ماشین گاز نمیخورد بعد از خشک شدن سنسورها درست میشود و میبایست این مسیر درست شودولی در مجموع من چند بار با امداد خودرو که تماس گرفتم از عملکردشان راضی هستم و خیلی هم مودبانه برخورد کردنددر حال حاضر ماشین هم به خوبی به من سرویس میدهد با مصرف خوب گاز و سرعت و شتاب خوب ققط اتاق کمی صدا دارد و ایرادات جزئی دیگر
    • میم IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      0 0
      جناب نظری، سلام. خوش به حالتون. منم مدل 89 این ماشینو دارم. یک بار تو اهواز (مسافرت بودیم) توکیلومتر 10 هزار تک کار می کرد و یک کوئل سوزونده بود که نمایندگی زیبائیِ اونو مجانی درست کرد. یک بار توکیلومتر 20 هزار تو شمال کوئل خراب شد که قطعه نبود و با بدبختی و لرزش ماشین اومدیم شهر خودمون (کرمانشاه) نمایندگی 2804 بدون گارانتی اون تعویض کرد. توی کیلومتر 30 هزار (عید امسال) اسوئیچ خراب شد و استارت نمی زد، که نمایندگی 2804 اونو عوض کرد. بعد از تعویض با زن و بچه تو در یک پمپ بنزین نزدیک نهاوند موندم. یک نفر رو از شهر نهاوندم آوردم که با دو اتصال دو تا سیم ماشین رو روشن کرد . مجبور شدم برگردم کرمانشاه و القصه.... تا کیلومتر 40 هزار چه شود. جناب نظری،بهتون قبطه میخورم. پس واقعاً خوش به حالتون
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    2 0
    پژو پرشیای بنده در هفته دوم بعداز تحویل لوله رابط رادیاتور که در پشت لاستیک جلو قرار دارد شکست بعد از تماس با امداد خودرو ی کارت طلایی چیزی در حدود دوساعت و نیم بعد یک مکانیک با ماشین شخصی اومد و گفت خودروی امدادخودروی خودمون خراب شده بود دیر اومدیم بعداز حدود نیم ساعت ور رفتن گفت فلان قطعه خراب شده و چون روز جمعه بود دقیقا روبروی نمایندگی ایران خودرو ی اسلامشهر جلوی پل ورودی درب نمایندگی پارک کرده بودم گفت اگر میخواهی ماشین تا فردا نخوابه و ... برو قطعه را ازاد بخر ما تمام اسلامشهر را زیر پا گذاشتیم و چون اکثر جاها تعطیل بود بالاخره از یک جا اون لوله 10 سانتی را پنج هزار تومان با هزینه خودم خریدم و این مکانیک امداد خودرو نیز بعد از یک ساعت و خرده ای ور رفتن بالاخره اون قطعه را نصب کرد و اخر
  • حمید IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    10 2
    من اگر رئیس جمهور ایران بودم همین الان اعلام میکردم شرکت های ایران خودرو و سایپا اقدام به عقد قرار با شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا مانند تویوتا جنرال موتورز بنز و غیره بنمایند و اقدام به صادرات قطعه خودرو به خارج از کشور بنمایند و در مقابل خودرو از کمپانی طرف قرارداد وارد کنند . باور کنید ایران میتواند بهترین قطعه ساز خودرو در دنیا باشد اما صنعت خودروسازی در انحصار ژاپن آمریکا و آلمان است فقط سرمایه ملی خود را داریم به هدر میدهیم یک خودروی 100 اسب بخار حداکثر باید 4 لیتر مصرف کند و با قیمت 10000 دلار بهترین خودرو را میتوانیم به خانواده های ایرانی هدیه کنیم
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    2 1
    خودروی ما هم پژو 405 در 5000 کیلومتر تسمه تایمر شکست و دو روز علافی ...این است خودروی ملی ...
  • Amirhoosein IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    4 1
    بارد جان برادر جان فقط سمند اينطوري نيست كه پرشيا اتومات صفر بعد 2هفته جعبه فرمان و شيشه بالابر راننده به كل خراب شده و نمايندگي گفت بريد تا از كارخانه قطعات بيايد
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    2 1
    عزیزان خلاصه باید یه فرقی بین ما و ژاپنیها باشه دیگه...
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    0 0
    ای خودروسازها ما از شما راضی نیستیم