ایسنا نوشت:

رييس سازمان حفاظت محيط زيست از برگزار آزمون استخدامي در خرداد ماه خبر داد.
محمدجواد محمدي‌زاده در بازديد از اقدامات اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي و افتتاح آزمايشگاه‌هاي اين اداره خاطرنشان كرد: فرهنگ‌سازي براي ارتقاي كيفيت زندگي و لحاظ كردن مقتضيات زيست محيطي در زندگي مردم يك ضرورت به‌حساب مي‌آيد.

معاون رييس‌جمهور افزود: بايد در يك اقدام جديد با فرهنگ‌سازي صحيح موضوع محيط زيست را به عنوان مطالبه عمومي انجام دهيم چرا كه سرمايه اصلي ما، همين مردم است.

وي با بيان اينكه مي‌خواهيم موضوع محيط زيست مردمي شود، اظهار داشت: نه تنها رسانه‌ها، NGOها و دانشگاهيان بلكه همه آدم‌هاي عادي جامعه از جمله روستاييان، عشاير، پير و جوان همه براي ما حائز اهميت‌اند و بايد پا به پاي ما حركت و جلوتر از ما مطالبه كنند.

رييس سازمان محيط زيست درباره ارتقاي كيفيت سازمان عنوان کرد: تعامل با دستگاه‌ها و توجه به فناوري‌ها در ارتقاي كيفيت، راه‌هاي جديدي را براي سازمان باز مي‌كند.

وي اضافه كرد: تعامل سازنده با وزارت صنايع، وزارت بهداشت، وزارت نفت و جهادكشاورزي و داشتن ادبيات مشترك و متقاعد كردن‌ آن‌ها در راستاي كمك به محيط زيست، يكي از اركان مورد توجه است.

وي گفت: مجموعه پالايش آلاينده‌هاي كشور چين 62 عدد است كه در تهران اين عدد 132 پالايش آلاينده و در مشهد 12 عدد پالايش آلاينده فعال است.

محمدي‌زاده با اشاره به حوزه‌هاي خاك و هوا اظهار داشت: اميدوارم سياست‌ها نهادينه شود و اعتبارات افزايش پيدا كند، همچنين قرار است در خرداد ماه دو آزمون در نقاط مختلف كشور برگزار شود تا 105 نفر استخدام محيط زيست شوند.

وي با اشاره به ورود گازوئيل كم‌گوگرد به مشهد تا پايان شهريور، ادامه داد: گازوييل كم‌گوگرد در بعضي شهرها نظير تهران استفاده شده و وزارت نفت تعهد كرده مخازن لازم را ايجاد کند.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در مورد مصوبات سه دوره سفرهاي استاني گفت: در طول اين سفرها بيش از 770 مصوبه مربوط به محيط زيست بوده است.

وي در خصوص استفاده از انرژي‌هاي پاك عنوان داشت: هدف ما اين است كه انرژي پاك را تقويت كنيم، استفاده از انرژي‌هاي خورشيدي و انرژي‌هاي پاك در سطح دنيا زير پنج درصد و در ايران حدود يک درصد است در حاليكه هدف ما در برنامه پنجم توسعه اين است كه اين رقم را به پنج درصد برسانيم و نيروگاه‌ها را به سمت گازسوز كردن ببريم؛ همچنين اتكاي انرژي كشور را بر انرژي‌هاي برق آبي گذاشتيم.
 

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =