۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶

بر اساس اطلاعات شرکت RJMetrics ، میانگین پست، کامنت و حتی به اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس کمتر از یک است و این یعنی اکثر پست‌‌هایی که در این شبکه اجتماعی می‌گذاریم هیچ توجهی را به سمت خود جلب نمی‌کند و احتمالا دلیل اصلی اینکه ما کمتر به گوگل پلاس سر می‌زنیم همین است.

ماندانا سجادی: گوگل پلاس در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر دارد اما داده‌ها نشان می‌دهد که ما با تنها یک بار متصل شدن به این شبکه اجتماعی، به سرعت علاقه‌مان را برای بودن در آن از دست می‌دهیم.
بر اساس اطلاعات شرکت RJMetrics ، میانگین پست گذاشتن، کامنت گذاشتن و حتی به اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس کمتر از یک است و این یعنی اکثر پست هایی که در این شبکه اجتماعی می گذاریم هیچ توجهی را به سمت خود جلب نمی کند.
RJMetrics میاگین گذاشتن پست در این شبکه اجتماعی را هر 12 روز یک بار اعلام کرده و گفته است که بیش از 30 درصد افرادی که عضو گوگل پلاس هستند پس از بار اول دیگر علاقه ای به گذاشتن پست ندارند. حتی بعد از 5 بار پست گذاشتن باز هم 15درصد احتمال وجود دارد که فرد دیگر پستی نگذارد.
این آمارها در واقع اثبات عبارت "شهر مردگان" است که سال گذشته منتقدان این شبکه اجتماعی برای نشان دادن کاهش فعالیت‌های آن به گوگل پلاس لقب دادند.
بر اساس یافته های RJMetrics ، ماه به ماه میزان فعالیت متوسط کاربران گوگل پلاس کاهش پیدا می‌کند و این روندی است که برای کاربران جدید هم اتفاق می‌افتد و گوگل پلاس را روز به روز بیشتر ویران می‌کند.
چه کسی دوست دارد از یک شبکه اجتماعی خسته کننده استفاده کند؟ کاربران فیس بوک باز هم به آن سرمی‌زنند چون مطمئنن هستند دوستانشان کامنت‌ها را می‌خوانند و نظر می‌دهند اما وقتی در پلاس این اتفاق نمی‌افتد چرا باید باز هم به آن برگردند؟
یکی از پژوهشگران Robert Moore نوشته است: به نظر می‌رسد گوگل پلاس برای اینکه بتواند به عنوان تهدیدی جدی جلوی فیس بوک قد علم کند راه درازی را در پیش داشته باشد.
احتمالا دلیل مرگ گوگل پلاس هم همین بی توجهی و بی تفاوتی کاربرانش است و در واقع گوگل پلاس در گردابی فرو غلتیده که به نظر می رسد رهایی از آن تقریبا غیر ممکن است.
ما وارد آن نمی شویم چون خسته کننده شده و دوستانمان هم چون پستی جدیدی نمی بینند تمایلی به استفاده از آن ندارند.
در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های گوگل این است که قبل از اینکه خیلی دیر شود بتواند مشکل گوگل پلاس را حل کند.
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    176 9
    اینا رو ول کنید! با این گرونی ها مرگ ما نزدیکتره!!
  • بدون نام US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    97 34
    خب معلومه تا فیس بوک هست کی میره گوگل پلاس
    • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      28 41
      بزودی فیس بوک هم به همین سرنوشت دچار خواهد.
    • Ali IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      10 3
      ما که رفتیم پول وی پی ان و فیلتر شکنم میره تو جیب خودمون باصرفه تره
  • محسن IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    28 11
    من یکی که زیاد به گوگل پلاس سر می زنم
  • امیر IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    17 29
    از همون روز اول مشخص بود. خیلی چیز مسخره ای هست. فیس بوک یک چیز دیگست.
  • محمد CA ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    22 29
    با این کاری که گوگل در مورده خلیج فارس کرده باید هر قدرمیتونیم گوگل تحریم کنیم و از ابزارای گوگل کمتر استفاده کنیم
  • فرشاد IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    25 10
    من یکی از اعضای گوگل پلاس هستم . مشکل لایک نکردن پست ها و شیر نکردن نیست . مشکل فیلتر شدن گوگل پلاسه
  • بدون نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    28 22
    باید به فکر گوگل پلاس باشیم علافها میرن فیسبوک
  • بدون نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    27 4
    این سزای کسیه که گوگل ریدر (گودر) رو بخاطر گوگل پلاس (گولاس) بست...
  • وهیط US ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    15 3
    مقاله، نمونه، نتیجه گیری همش ضعیفه، شما که مرجعشو ندادی ولی خوشبختانه گوگل کمک کرد به راحتی مرجع مقاله شما رو پیدا کنم. مقاله بیشتر شبیه پروپاگانداس تا یه مقاله علمی
    • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      8 4
      خوبه منبع خبر رو گذاشتن بيچاره ها. Pcworld اين مطلب رو گفته هاااااااااااااااا!
  • حسین IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    25 16
    گزارش بی اعتباری است ... من و خیلی از دوستانم الان داریم از گوگل پلاس استفاده می کنیم و قابلیت های اونو داریم میبینیم به نظر خیلی بهتر از فیس بوک است . این گزارش ها از طرف طرفداران فیس بوک ارائه میشه و مستندات درستی نداره > زنده باد گوگل
    • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
      17 7
      به نظرت Pcworld طرفدار فيس بوكه؟؟؟
    • نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      3 4
      چون تو و خیلی از دوستانت دارین ازش استفاده می کنین یعنی آمار رو اشتباه دادن دیگه؟؟!! تو و دوستات چند درصد دنیا هستین؟؟؟ عقل هم خوب چیزیه
    • آروین US ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
      5 0
      منم بیشتر به گوگل پلاس سر میزنم یک ماهی میشه دیگه از فیس بوک استفاده نمی کنم. زنده باد گوگل پلاس
  • بدون نام US ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    6 4
    چون "شما و خیلی از دوستان‌تون الان دارید از گوگل پلاس استفاده می‌کنید و قابلیت‌های اونو دارید می‌بینید که به نظر خیلی بهتر از فیس‌بوکه" این گزارش رو بی‌اعتبار فرض کردید؟ تجربه شخصی شما از فکت‌های این مقاله یعنی معتبرتره؟ بعد هم شما به ایران نگاه نکن، یک دنیایی رو فرض کن که فیلترینگی وجود نداره و شما مختاری از بین همه‌ی سرویس‌ها هرکدوم رو که خواستی انتخاب کنی، بین فیس‌بوک و گوگل‌پلاس کدام برای شما جذاب‌تره؟؟
    • بی نام US ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
      4 0
      گوگل پلاس
  • کاپیتان IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    10 1
    مقاله تون کاملا مغرضانه است گوگلاس هنوز اول راهه من هم فیس بوکی بودم اما الان فیس تعطیل به همه فیس بوکیا توصیه می کنم جای گارد گرفتن یه هفته از گوگلاس استفاده کنن و اونوقت اگه هنوز این نظرو داشتن هر چی دوست داشتن در مورد گوگلاس بگن امکانات گوگلاس اصن قابل قیاس با فیس بوک نیست گوگلاس هم امکانات بیشتر و متفاوت تری داره و هم امنیت و حریم شخصی شما رو خیلی بهتر حفظ میکنه من که فوق العاده ازش راضیم
  • بهروز IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    11 0
    درود. گوگل پلاس روش های جدیدی رو برای اشتراک گذاری مد نظر داره . با این که هنوز اول کاره ولی سیاست های گوگل به سمت هر چه بکپارچه کردن سرویس هاش رفته در حالی که فیسبوک تنها در حال گسترش منابع و تغییرات اینترفیس و app های فیسبوک هستش . در حقیقت گوگل سرویس های خودش روچنان در هم ادغام کرده که واقعا وب رو به چیز هوشمندی تبدیل کرده برای مثال اگر با اکانت گوگل خودتون سرچ کنید متوجه میشید که اگر افرادی که در حلقه های شما هستند مطالب مشترکی رو شیر کردن نشون میده یا همین سرویس گوگل درایو که با گوگل داک ادغام شده و کلید هم باهاشون یا افزونه های بیشمار گوگل کروم برای فیسبوک و توییتر و یکپارچه کردن اون ها با گوگل پلاس. گوگل پلاس روش های اجتماعی جدیدی رو تعریف میکنه و حلقه های دسترسی متفاوتی.
  • منم IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    11 0
    گوگل پلاس عالیه
  • محمدحسین US ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    2 0
    کی گفته بیا یه سر یزن! من یک ماهه و نیمه رفتم! 2150 پلاس خوردم! 85 نفرم ادم کردن! و هرچی هم بیشتر بمونی این رقما با سرعت بیشتری زیادتر میشن!
    • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      0 0
      سلام من عضو پلاس هستم ولی توی انجمن هایی کهعضو هستم وقتی پست میذارم هیچ کدوم لایک نمیخوره چرا؟یعنی داخل انجمن پست هام دیده نمیشه
  • من A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام دوستان عزیز یه چند تا برنامه هست که رفتن به اون ها مجاز نیست و اشکال دارن، حالا نمیدونم شما اطلاع دارید یانه.وایبر،واتساپ،فیس بوک