عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ سرانجام به انتقادات کروش پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین؛عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ در نامه ای سرگشاده به انتقادات کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران در مورد برنامه ریزی مسابقات لیگ پاسخ داد.


متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای کارلوس کروش، سرمربی محترم تیم ملی فوتبال ایران

با عرض سلام و خسته نباشید

با توجه به اظهارات متعدد جنابعالی در مورد برنامه های سازمان لیگ برتر در سال گذشته و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، جهت تنویر افکار عمومی و حضرتعالی، موارد زیر را به اطلاع میرسانم:


1) در برنامه ریزی لیگ برتر در سال 91-90 تمامی مواردی را که جنابعالی و همکارانتان در مورد برگزاری اردوها در حین مسابقات و اردوهای قبل از بازی های دوستانه و رسمی مدنظر داشتید، در نظر گرفته شده بود و بعد از اعلام برنامه نیز مواردی را که در جلسات مطرح نمودید پذیرفته و تغییرات لازم را اعمال نمودیم. نمونه ی این امر، جابجایی هفته 26 لیگ است که مسابقات در تاریخ 25 و 26 بهمن برگزار شد و پس از آن لیگ تعطیل شد تا تیم ملی تحت هدایت شما با برگزاری اردو در امارات و انجام بازی دوستانه با اردن در تاریخ 4 اسفند وآخرین دیدار مرحله مقدماتی با قطر (که به لحاظ صعود یا عدم صعود تشریفاتی بود) در تاریخ 10 اسفند را به عمل آورد. در طول این مدت جمعا 14 روز بازیکنان باشگاه ها، بنابه درخواست شما، در اختیار تیم ملی قرار گرفتند. از شروع فصل تا آخرین بازی مرحله مقدماتی مرحله سوم، تمامی باشگاه ها و دست اندرکاران فدراسیون و سازمان لیگ همکاری لازم را با شما به عمل آوردند.

2) با وجود اینکه برنامه لیگ با همکاری و همفکری شما تنظیم گردید، باز هم تاریخ پایان لیگ را از 31 اردیبهشت به 22 اردیبهشت تغییر داده شد. این در حالی بود که با اضافه شدن دو بازی پلی آف در لیگ قهرمانان آسیا به نمایندگان ایران در این مسابقات فشار مضاعفی وارد شد. این اتفاق به این دلیل واقع شد که علی رغم فشار باشگاه ها بر سازمان لیگ، شما زودتر بازیکنان را در اختیار داشته باشید. البته باشگاه ها نیز علی رغم فشار مضاعفی که متحمل شدند نهایت همکاری را جهت پایان یافتن زودهنگام لیگ و در نتیجه تقویت تیم ملی انجام دادند.

3) در برنامه اعلامی از سوی AFC در مورد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بازی های دور ششم در تاریخ های 26 و 27 اردیبهشت و مرحله تک حذفی یک هشتم نهایی در 9 و 10 خرداد اعلام شده بود. بعد از جلسه با شما و از طریق فدراسیون فوتبال و هماهنگی با کشورهای ژاپن، کره جنوبی، عربستان، قطر، چین، ازبکستان و استرالیا درخواست شد که مسابقات یک هفته زودتر برگزار شود یا به بعد از مسابقات تیم ملی موکول شود که این امر با مخالفت کمیته اجرایی AFCهمراه شد. پس از این مخالفت فدراسیون فوتبال ایران در تماس با فیفا خواستار این تغییرات شد که بازهم فیفا اعلام کرد تاریخ بازی های ملی تغییر نمیکند و تغییر تاریخ بازی های لیگ قهرمانان نیز باید از طریق AFCحل و فصل شود. فدراسیون در اقدام سوم برای تحقق خواسته شما پاسخ فیفا را به AFC فرستاد و بازهم AFC مخالفت کرده و اعلام کرد برنامه مذکور برای هیچکدام از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، ایران و ازبکستان تغییر نخواهد کرد و نیز خواستار عدم پیگیری دوباره این موضوع شد. در جلسه فروردین ماه در AFC به همراه آقایان کفاشیان و نبی با توجیه نمودن مسئول تبلیغات AFC و فشار از طریق اسپانسر بازی های لیگ قهرمانان آسیا، موافقت شد که این مرحله از مسابقات فقط برای کشورهای غرب آسیا در روزهای 2 و 3 خرداد برگزار شود. و این یعنی اینکه بازیکنان سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان به جای 10یا 11 خرداد در تاریخ 4 یا 5 خرداد به تیم ملی ملحق شوند که تا اولین بازی تیم ملی 9روز فاصله است.

4) به واسطه آنکه تیم ملی ایران با تیم های کره جنوبی و ازبکستان همگروه است، منطقی است برنامه لیگ ایران با این کشورها نیز مقایسه شود:

4-1) کره جنوبی: لیگ کره جنوبی طبق برنامه مندرج در سایت فیفا و بر خلاف لیگ برتر ایران در 26، 27 و 28 می (مطابق با 6، 7 و 8 خرداد) برگزار می گردد و در تاریخ 29 و 30 می (9 و 10 خرداد) دو باشگاه کره ای در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند. در ادامه تیم ملی کره جنوبی 19 خرداد با قطر و 23 خرداد با لبنان بازی دارد و این یعنی بازیکنان تنها 8 روز در اختیار تیم ملی هستند. (از 11 خرداد تا 19 خرداد)

2-4) لیگ ازبکستان طبق برنامه اعلامی در سایت فیفا به عنوان اولین حریف ایران و برخلاف لیگ برتر ایران در تاریخ 20 و 21 می (مطابق 30اردیبهشت و 1 خرداد) برگزار می گردد و نیز بنیاد کار (که اسکلت اصلی تیم ملی از این تیم تشکیل می شود) درچارچوب لیگ قهرمانان آسیا 9 خرداد در کره جنوبی بازی می کند و با توجه به احتمال ادامه بازی در وقت اضافه یا ضربات پنالتی به خاطر حذفی بودن آن، در خوشبینانه ترین حالت بازیکنان این تیم 4 روز در اختیار تیم ملی قرار دارند و این یعنی 5 روز کمتر از حریف ازبکستان، یعنی ایران.

5) لیگ کشور ژاپن نیز که در گروه دیگر قرار دارد بر خلاف لیگ برتر ایران و طبق برنامه اعلامی در سایت فیفادر تاریخ 25 و 26 می (مطابق با 5 و 6 خرداد) برگزار می گردد. که این یعنی 13 روز بعد از آخرین بازی لیگ برتر ایران. علاوه بر این سه باشگاه ژاپنی در 29 و 30 می (مطابق با 9 و 10 خرداد) به ترتیب در استرالیا و کره و چین در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان می روند. با توجه به زمان برگزاری جی لیگ در 6 خرداد بازیکنان سایر تیم ها 7 روز و بازیکنان سه باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 3 روز قبل از بازی در اختیار تیم ملی قرار می گیرند. شایان ذکر است که تیم ملی ژاپن برخلاف ایران و بدون حتی یک قرعه استراحت در خرداد ماه با تیم های عمان، اردن و استرالیا بازیهای فشرده خود را در این رقابتها برگزار می کند.

با توجه به مطالب ذکر شده، جنابعالی و فوتبالدوستان منصف قضاوت نمایید که همکاری سازمان لیگ و باشگاه های ایرانی با تیم ملی کشورشان مناسب تر است یا رقبای ایران در انتخابی جام جهانی؟

همچنین شما که سابقه هدایت تیم ملی پرتقال، امارات و افریقای جنوبی و نیز باشگاه رئال مادرید را دارید ، کاملا مطلع هستید که طبق پیوست یک قانون وضعیت نقل و انتقال بازیکنان فیفا با احتساب روز بازی بازیکنان تنها 4 روز باید در اختیار تیم ملی باشند.

جناب آقای کروش، این چند سطر که تفصیل بیشتر آن در خصوص سایر کشورها و استدلال های دیگر از حوصله مخاطبان خارج است، فقط و فقط به اصرار و مشورت سایر تصمیم گیران عرصه فوتبال نوشته شد تا هرگونه شائبه از بین رفته و با سیاست شفاف سازی صادقانه بخشی از ناگفته های خود را قبل از اولین بازی جهت تنویر افکار عمومی بیان کنم.

در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه باشگاه های لیگ برتر ایران با تیم ملی فوتبال علی رغم فشارهای وارده، و نیز تشکر از درایت جنابعالی در راهبری و رهبری تیم ملی، چنانچه به سایر موارد دیگر به درستی انتقاد دارید خواهشمند است انتقادات خود را معطوف به عدم همکاری مسئولین وقت سازمان لیگ برتر و باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران ننموده و آن را در مجرای دیگر و از کانال های ذیربط خود پیگیری نمایید.

مضافا بر اینکه پیشاپیش به اطلاع تمام فوتبالدوستان میرساند که برنامه آتی لیگ فصل 92-91 با نظر مستقیم جنابعالی تنظیم شده که در مرحله آخر مقدماتی جام جهانی حداقل 10 روز قبل از هر بازی امکان در اختیار گذاردن بازیکنان و اردوهای مربوطه فراهم شده است.

موفقیت جنابعالی و تمام دست اندرکاران تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستارم.

 

با تشکر و تجدید احترام

عزیزالله محمدی
 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 666666 تا/میلاد1377 IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    58 75
    خدا را شکر عزیز محدی استق لالی رفت . سال دیگه 666666 تایی ها را بازم 666666 تایی می کنیم . 66666666666 تاییا هو هو
    • سيامک IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      88 47
      صدات از ته جدول مياد نميشنوم چي ميگي....
    • 4444تای60/میلاد1377 IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      26 42
      تو اینترنت نوشته پرسپولیس سال 60 به استقلال 44444444444444444 تا زده . 444444444444444444 تایی ها
    • بنده ی خدا US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      11 12
      تو اینترنت ننوشته امسال چند تا 4 تایی خوردین؟؟؟
    • سپاهاني IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      11 9
      از نظر استقلالي ها ، بهترين برنامه بازيها مخصوصا" جام حذفي رو آقاي عزيز محمدي تهيه كرد بطوري كه استقلال با 5 تا بازي توي خونه قهرمان شد. حتي استقلال ها مدعي بودن فينال هم بايد توي استاديوم آزادي برگزار مي شد!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    44 14
    منطقی بود
  • مهدي IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    46 61
    با تمام احترامي كه براي كيروش دارم،ايشون گويا فقط به فكر اينه كه كارنامه خودشو بازسازي كنه،به همين خاطر انتظارات بيجا و غير حرفه اي داره
    • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      57 27
      اونی که باید کارنامه اش را بازسازی کند مربیان شکست خورده هستند که می شناسیم نه کی روش. اول فکر کنید بعد حرف بزنید.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    55 3
    کاش به زبان انگلیسی نگاشته میشد و در اختیار سرمربی قرار می گرفت. عزیز محمدی با عدد و رقم، حرفی منطقی زده اند، اما یک نکته را هم فراموش کرده اند. احتمالا از بعد فنی و در دیدگاه کروش میزان تاکتیک پذیری بازیکنان تیم ملی ایران کم است و تاکتیکی که سرمربی تیم ملی برای بازی ها در نظر گرفته است، نیاز به زمان تمرینی بیشتری (نسبت به سایر حریفان اصلی ) دارد.
  • شاهین استقلالی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    29 8
    گل گفتی آقا سیامک.میلاد عزیز،اینقدر در گذشته های دور سیر نکن.امسال تیمت کجای جدول بود؟قطعا اول نبود.خبرآنلاین اگه ناراحت نمیشی،چاپ کن.
    • کیان پرسپولیس "52"زاید" IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
      11 8
      یعنی استقلال اول شد؟ما نشدم شما هم نشدید.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    14 2
    سیاه بازی. اگر درست بود الان تیم ملی 12 بازیکن نداشت.
  • عبدالله QA ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    1 8
    اين اقا بازيكن استقلال عزيز محمدي نيست ؟؟؟ حالا ميخواد تيم ملي را بنفع فتل خراب كنه ؟ اقا لطفا ياهات را بذار تو جوي اب خنك و حرف نزن ممكنه ؟
  • سها IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    2 3
    خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟برای پرسپولیسی ها متاسفم.اگه استقلال از تیم شما بالاتره به خاطر لیاقت بازیکنان و مدیریت خوبشه نه چیز دیگه ای.حالا خوبه همه میدونن وزارت ورزش دربست در خدمت پرسپولیسه. کمک های میلیاردی به پرسپولیس گویای همه چیزه.خبرآنلاین اگه ناراحت میشی اشکال نداره،بازم چاپش کن.
  • سها IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    3 3
    خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟برای پرسپولیسی ها متاسفم.اگه استقلال از تیم شما بالاتره به خاطر لیاقت بازیکنان و مدیریت خوبشه نه چیز دیگه ای.حالا خوبه همه میدونن وزارت ورزش دربست در خدمت پرسپولیسه. کمک های میلیاردی به پرسپولیس گویای همه چیزه.خبرآنلاین اگه ناراحت میشی اشکال نداره،بازم چاپش کن.
  • پرستو IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    3 0
    خبرآنلاین،چرا نظر مرا منتشر نکردی؟حداقل نظر من بهتر از نظرات دوستان سرخابی ست که بی دلیل با هم جدل میکنند.معلوم شد برای نظرات منطقی ارزشی قائل نمیشوی.واقعا متاسفم.
  • اورانوس IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    3 2
    آقا عبدالله برات متاسفم.خوبه همه میدونن وزارت ورزش و فدراسیون مثل کوه پشت سر پرسپولیس هستند. این وسط فقط استقلاله که تنهاست.