۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

دبیر اولین رخداد منطقه‌ای تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی گفت: سهم تجارت در تولید ناخالص جهانی حدود 30 درصد است که پیش بینی می‌شود تا سال 2020 به 50 درصد افزایش یابد.

اولین رخداد منطقه ای تسهیل تجاری و کسب و کار الکترونیکی با حضور نمایندگان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از اول خردادماه در جزیره کیش آغاز به کار کرده و فردا 5 خرداد به کار خود پایان می‌دهد.

در چهارمین روز این  همایش محمود زرگر، دبیر اولین رخداد منطقه‌ای تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی گفت: ‌دامنه و ابعاد تجارت الکترونیکی تا جایی است که تجارت گسترش پیدا می‌کند و با این رویکرد تمام خدمات دولت به بنگاه‌های اقتصادی برای انجمن معاملات اقتصادی در سطوح ملی و بین‌المللی را می‌توان در نظر گرفت. بر این اساس دیگر نمی‌توان با اصطلاح رایج تجارت الکترونیکی به موضوع نگریست بنابراین عبارت تسهیل تجارت خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر اولین رخداد منطقه‌ای تسهیل تجاری و کسب و کار الکترونیکی افزود: یکی از حلقه‌های الکترونیکی کردن فرآیندهای تجاری، حوزه اشتراک دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی است که بخشی از این حوزه شامل خدمات دولت به منظور روان سازی، کاهش هزینه، سرعت عمل و شفاف سازی فرآیندهای تجاری خصوصاً صادرات و واردات در زنجیره تامین در سطح ملی و بین‌المللی است که به آن تسهیل تجاری گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیل تجاری معمولاً ساده سازی و هماهنگی در روال‌های تجارت بین‌المللی است، تصریح کرد: در یک نگاه محدود تسهیل تجاری کاهش یا روان سازی لجستیک در جابجایی کالا از طریق بنادر یا تشریفات گمرکی در یک بندر است. این در حالی است که در سال‌های اخیر نگاه وسیع‌تری به تعریف تسهیل تجاری وارد شده و محیطی که تعاملات تجاری در آن رخ می‌دهد را هم شامل می‌شود.

زرگر خاطرنشان کرد: تسهیل تجارت که یک بعد مهم برای رقابت پذیری تجارت کشورها است موجب بهبود موثر هزینه و زمان در جابجایی کالاها و خدمات می‌شود.

دبیر اجرایی اولین رخداد منطقه‌ای تسهیل تجارت و کسب و کار الکترونیکی گفت: هم اکنون سهم تجارت در تولید ناخالص جهانی حدود 30 درصد است که پیش بینی می‌شود این نسبت تا سال 2020 به 50 درصد افزایش یابد.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =