علی لاریجانی در بخش دوم صحبت‌هایش در مجمع عمومی عصر امروز فراکسیون رهروان ولایت به تبیین استراتژی مجلس نهم پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، وی در ابتدای سخنانش در جمع اعضای فراکسیون رهروان ولایت به مرور تاریخی دوره های مختلف پارلمان پرداخت و  آنها را حاوی درس های فراوان برای مجلس دانست و تاکید کرد: اگر خواسته باشیم برنامه مدونی برای مجلس نهم داشته باشیم باید به فراز و فرودهای مجالس در تاریخ ایران نگاه کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تقسیم ادوار مجالس قانون گذاری قبل و بعد از انقلاب، ادامه داد: در تاریخ مجالس ایران چهار دوره را می توانیم از یکدیگر جا کنیم.
وی با تشریح ویژگی های نسل اول و دوم و سوم مجالس گفت: این سه نسل تا کودتای 28 مرداد سال 32 ادامه یافت. نسل چهارم مجالس قبل از انقلاب نیز تا پیش از طلیعه انقلاب ادامه داشت و بی خاصیت ترین ادوار بود.
لاریجانی در مورد پارلمان های پس از انقلاب نیز گفت: این دوره دو مولفه مهم داشت یکی حساسیت دینی در پارلمان و دیگر توجه به آزادی فکر و اندیشه که این دو موجب شد نشاط کاری در پارلمان به وجود بیاید.
 رئیس مجلس هشتم در ادامه با اشاره به اینکه در دوران انقلاب سه برابر 75 سال پیش از آن در تاریخ پارلمان ها، قانون مصوب کردیم، گفت: این موضوع از یک سو نشان دهنده تحرک و پویایی مجلس است و از طرفی باید به این مساله توجه کنیم که در این امر، دچار انباشتگی قوانین نشویم.
لاریجانی در ادامه، مجالس هشتگانه در تاریخ انقلاب اسلامی را مفتخر به مدال ولایت پذیری دانست و گفت: در این میان فقط مجلس ششم دچار اعجوجاتی شد.
وی توجه به مسائل کشور را از دیگر ویژگی های مجالس ایران دانست و گفت: عزل بنی صدر، حل مسائل جاسوسان آمریکایی، حمایت از فناوری هسته ای صلح آمیز ایران و مقابله با فتنه 88، همگی در مجلس رخ داد. ضمن اینکه مجلس هشتم در موضوع حمایت از انقلاب های منطقه ای نیز بسیار پیشتاز بود.
 لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش حضور رجال دینی در مجالس ادوار مختلف را موجب رعایت مصالح عامه در مجالس دانست و گفت: هر قدر مجالس دغدغه دینی داشتند، شاهد مجالس قوی تری بودیم.
رئیس مجلس هشتم با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه مجلس در ابتدای این دوره از خانه ملت، گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای مجلس هشتم تاکید داشتند که مجلس در امور مختلف باید همه جانبه بودن و سنجیدگی را رعایت کند .
بخش دیگر سخنان رئیس مجلس هشتم در جمع منتخبان مجلس نهم به موضوع چشم انداز اقتصاد جهانی اختصاص داشت که لاریجانی با استناد به آمار و ارقام، گفت: یکی از دلایل لبخندهای اخیر غرب در مذاکرات هسته ای، به مشکلات درونی آنها باز می گردد. چرا که اقتصاد این کشورها از مشکلات زیادی رنج می برد.
منتخب مردم قم در مجلس نهم گفت: می توان گفت بحران اقتصادی اروپا، تحرک سیاسی آنها را کم کرده است و این امر تاثیر خود را در فعالیت های سیاسی آنها خواهد داشت. ضمن اینکه از این پس باید شاهد شکاف های بیشتر بین چین، هند و روسیه با آمریکا باشیم و این فرصتی برای رایزنی های دیپلماتیک به وجود می آورد.
وی از دیگر ویژگی های کنونی فضای بین المل را درانزوا قرار گرفتن رژیم صهیونیستی دانست و گفت: یکی ازاقدامات آنها برای خارج شدن از این انزوا، تحول در سوریه است و آمریکایی ها و اسرائیلی ها به شدت این پروژه را دنبال می کنند.
 لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت اقتصادی داخل کشور اشاره و از نبود آمار واحد در خصوص اشتغال، تورم، بیکاری انتقاد کرد و گفت: در حوزه سیاست های مسکن معتقدم دولت در این زمینه با مسکن مهر درست عمل کرد و زمین را از بورس بازی خارج کرد.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
    24 2
    پس چرا قیمت زمین در تهران نجومی است؟
  • بدون نام IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    4 0
    پس مجلسیان وریاست مجلس از نبود آمار دقیق خبردار بوده وتوجه نکرده .
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    1 0
    آنلاینی ! چپ بشنید و راست صحبت کنید ! شما می گوئید در جمع رهروان ولایت ! لاریجانی 150 رای دارد و اصوالگراها می گویند آقای حداد 160 رای داشته ! اینطوری حساب کنید کل مجلس بالای 310 نفر می شود ! راستی چطور 290 نفر می توانند 310 رای بدهند !!!! در هر صورت با هوچی گری نمی شود رئیس مجلس ابقا کرد و بهتر است آقای لاریجانی هم کمی استراحت کنند...