دیدن جذابیتهای زیرآب همواره پر طرفدار بوده است چرا که مناظر زیر آب چیزی نیست که هر فردی در زندگی خود شانس دیدن اش را داشته باشد.

هادی معیری نژاد- آکواریوم ها این شانس را به بشر داده اند تا به زندگی آبزیان بنگرد بسیاری از کشورها برای جذب توریست از این جاذبه استفاده کرده اند.
استرالیا دارای یکی از منحصر به فرد ترین طبیعت ها ست و حیات زیر آب آن نیز با انواع اقسام کوسه ها و مرجانها همواره از عجیب ترین ها و دهشتناک ترین ها بوده است.آکواریوم سیدنی این جذابیتها را در یک جا جمع کرده است.


آکواریوم سیدنی مکانی تفریحی است که در شهر سیدنی استرالیا واقع شده‌است. این آکواریوم از شرق به بندر مشهور سیدنی ( Darling Harbour ) و از شمال به پل پیرمونت ( Pyrmont Bridge ) منتهی شده‌است.


این مکان دیدنی، تنوع بیشماری از آبزیان استرالیا را در خود جای داده‌است که شامل 650 گونه مختلف جانوری از جمله بیش از 6000 نوع ماهی و دیگر موجودات دریائی از زیستگاههای آبی استرالیا می‌باشد که همه روزه جهت بازدید عموم آزاد است.

عمده‌ترین بخش نمایشی اکواریوم تونل شیشه‌ای آن است که به گونه‌ای خاص در زیر آب تعبیه شده و کوسه‌های عظیم الجثه و ماهیهای زیبا از بالای سر بازدیدکنندگان عبور کرده و منظره‌ای شگفت انگیز را پدید می‌آورند. وزن برخی از این کوسه‌ها به 300 کیلوگرم و طول آنها به بیش از سه متر می‌رسد.

آکواریوم سیدنی در سال 1988 همزمان با دویستمین سالگرد اکتشاف قاره استرالیا گشایش یافت و هم اکنون یکی از بزرگترین آکواریوم‌های موجود در جهان به شمار می‌آید.


این مکان خاطره انگیز سالانه پذیرای بازدیدکنندگان بیشماری می‌باشد که 55 درصد آن را بازدیدکنندگان خارجی تشکیل می‌دهند، از اینرو یکی از جاذبه‌های توریستی شهر سیدنی به حساب می‌آید.

در سال 2006 حیات وحش سیدنی ( Sydney Wildlife World ) نیز در مجاورت آکواریوم گشایش یافت که هر دو مکان متعلق به سازمان جاذبه‌های طبیعی سیدنی می‌باشند.

آکواریوم سیدنی به منظور تاکید بر القای حیات آبزیان و زندگی زیر آب، توسط مهندسین معمار استرالیائی طراحی شد و ساخت آن حدود دو سال به طول انجامید. مجموعهٔ Great Barrier Reef نیز به همین منظور در سال 1998 طراحی و افتتاح شد.

آکواریوم عمدتا با هدف نمایش جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و حیات آبزیان کشور استرالیا در معرض دید عموم قرار گرفته‌است و بازدیدکنندگان بیشماری را از قاره‌های مختلف به سوی خود جذب می‌کند.

به دنبال گشایش نخستین مکان پرورش فک آبی در دسامبر سال 1991 آکواریوم سیدنی نیز امکانات تفریحی خود را گسترش داده و در سپتامبر سال 2003 جایگاه ویژه‌ای را نیز برای فک‌های آبی افتتاح نمود.

این جایگاه گونه‌های مختلفی از انواع فک‌های استرالیا و نیوزلند از جمله شیرهای دریائی استرالیائی و غیره را در خود جای داده‌است.
45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 216511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فواد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    1 2
    خیلی خوشگلع به به