رسالت در سرمقاله خود با عنوان «بیماری خود شیفتگی» نوشت:

* مسئول خود شیفته، چون خود را محور و میزان قرار می‌دهد، در برابر قانون تمکین نمی‌‌کند و با تمسک به هر حربه‌ای می‌کوشد قانون را دور بزند یا مسکوت بگذارد یا تحریف کند. خود شیفته، قانونی جز قانون خویش را بر نمی‌‌تابد و دیگر قوانین، حتی قانون اساسی را آن گونه که خود می‌خواهد تفسیر می‌کند نه آن گونه که شورای نگهبان می‌گوید.
*رفتار سیاسی مسئول خود شیفته غیر قابل پیش بینی است و نمی‌توان آن را براساس منطق و اصول تحلیل کرد منطق او ، تامین خواسته‌هایش می‌باشد.به تعبیر دیگر او اهل بده بستان سیاسی است و به هرکجا که خواسته اش تامین شود،گام می‌گذارد و چه بسا از خاستگاه اصولگرایی آغاز کند و تندترین شعارها را علیه سران اصلاح طلب سردهد اما اگر نیاز احساس کند از مذاکره با سردمداران اصلاح طلب هم ابایی ندارد.
*می‌توان گفت خود شیفتگی، به تدریج موجب فروکش کردن روحیه انقلابی و تقویت روحیه سازشکاری می‌شود و چه بسا مسئول خود شیفته به جایی برسد که در ارتباط با سیاست‌های کلان و ارزشهای انقلاب هم مسئله‌دار شود و در ضرورت محکماتی نظیر مقابله با شیطان بزرگ، دفاع از کشورهای خط مقدم مقابله با اسرائیل ، برخورد با مفسدان و رانت خواران و حتی واجباتی نظیر حجاب هم دچار تردید گردد.
*کنار گذاشتن خواص ارزشمدار و جذب نیروهای فرصت طلب مسئول خود شیفته تاب تحمل کمترین مخالفت را ندارد و به همین دلیل تدریجا نیروهای اصولگرا را کنار می‌گذارد یا آنان از اطرافش پراکنده می‌شوند و جای خود را به بله قربان گو‌ها و فرصت طلب‌ها و افراد مسئله‌دار می‌دهند.
* مسئول خود شیفته ، چون مبنای حرکت را "من" قرار داده است نه " مکتب من"، نظم گریز است و عدم تعامل با سایر نهادها و دستگاهها و به رسمیت نشناختن اختیارات و جایگاه آنها، از نشانه‌های رفتاری اوست.
* در مراحل حادتر، خود شیفته به بیماری توطئه توهم علیه خویش دچار می‌شود و هرکس را که با او همفکر و همراه نباشد متهم می‌کند و چه بسا نصایح و رهنمودهای خیراندیشانه بزرگان را نیز نشات گرفته از همین توطئه و تبانی علیه خود بپندارد.
* در اسلام رمز محبوبیت ماندگار در میان مردم ، ایمان و عمل صالح است چنانکه امام خمینی(ره) یک عمر بدان پایبند ماند و جاودانه شد اما مسئول خود شیفته با تبلیغات و وعده‌های فریبنده وچشم پرکن می‌کوشد افکار عمومی را به خود جلب نماید و کسب محبوبیت کند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد آباداني IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    2 9
    پس معلوم شد اين مسئول خودشيفته همون آقاي مطهري هستند. خدا اين افراد تهمت زن به راه راست هدايت كند
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    2 0
    منظور این مقاله کیه؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
    1 0
    واقعا نفهمیدید که منظورش احمدی نژاد؟!