۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶

روزنامه خراسان نوشت:

مردی که متهم است 9 سال قبل طی نزاعی خونبار جوانی را با ضربات کارد از پا درآورده است، با اعلام رضایت اولیای دم مقتول، پای میز محاکمه نشانده شد تا به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

در حالی که تنها چند روز از شروع سال 82 گذشته بود به افسران اداره دهم پلیس آگاهی خبر رسید اولین قتل سال در ساختمانی نیمه ساز در قلب پایتخت رقم خورده است. زمانی که افسران پلیس خود را به محل حادثه رساندند با جسد جوانی به نام رحیم روبه رو شدند. اطلاعات اولیه حاکی از آن بود مقتول کارگر ساختمانی است و همراه چند نفر دیگر در محل حادثه زندگی می کند. یکی از دوستان او درباره حادثه ای که رخ داده بود گفت: چند ماهی بود که ما در این جا کار می کردیم و شب ها هم همین جا می خوابیدیم. ما در این جا کار و زندگی آرامی داشتیم تا این که به یک باره چند مرد که همگی چاقو به دست داشتند وارد ساختمان شدند. آن ها می خواستند وسایل ما را بدزدند. به همین دلیل سعی کردیم مانع شان شویم اما یکی از آن ها با چاقویی که در دست داشت ضربه ای به سینه رحیم زد و او را کشت. بعد از آن در حالی که همه مان شوکه شده بودیم دور رحیم جمع شدیم و در حالی که نمی توانستیم برایش کاری کنیم جان دادنش را تماشا کردیم.

یکی دیگر از شاهدان عینی این جنایت که مهاجمان را به خوبی دیده بود نیز در این باره گفت: من فردی که رحیم را کشت می شناسم. او اسکندر، یکی از اقوام او بود که از قدیم با یکدیگر اختلاف داشتند. رحیم چند مرتبه درباره او با من صحبت کرده و گفته بود اسکندر چند مرتبه تهدیدش کرده است.

اظهارات این شاهد باعث شناسایی اولین مظنون پرونده شد اما با این وجود هیچ ردی از این مرد در اختیار پلیس نبود. به همین دلیل بعد از ماه ها تلاش بی نتیجه پلیس، پرونده بدون دستگیری قاتل فراری به بایگانی منتقل شد.

با گذشت 8 سال از وقوع این جنایت به دست آمدن اطلاعات تازه از متهم بار دیگر پرونده را به جریان انداخت. تازه ترین اطلاعات درباره اسکندر نشان می داد وی بعد از سال ها زندگی مخفیانه اخیرا به تهران بازگشته است و در خانه ای واقع در حاشیه شهر زندگی می کند. به این ترتیب ماموران آگاهی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند. به این ترتیب وی که راهی جز بیان واقعیات نداشت اتهام قتل رحیم را برعهده گرفت و اختلافات قدیمی را انگیزه اصلی اش از ارتکاب قتل اعلام کرد.در چنین شرایطی وی به مجتمع قضایی بعثت منتقل و پای میز محاکمه نشانده شد.

در ابتدای این جلسه قاضی از اولیای دم مقتول خواست درخواستشان را مطرح کنند. مادر رحیم در چند جمله گفت سال ها از کشته شدن پسرم گذشته و با قصاص قاتل، او زنده نمی شود. به همین دلیل قصاص او فایده ای ندارد و من هم نسبت به قاتل شکایتی ندارم.

به دنبال اعلام رضایت ولی دم مقتول قاضی به بررسی محتویات پرونده پرداخت و او را به لحاظ جنبه عمومی جرم به تحمل 3 سال حبس محکوم کرد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    71 5
    مطمئنا از ترس تهديدها يي است كه مي شود وامنيت جاني خود وخانواده اش تامين شود.مسئولين دقت نمايند.
    • حسین IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
      25 5
      موافقم حتماً تهدیدی در کار بوده است
  • مریم EU ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    43 9
    مادرنیستی فرشته ای.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
      7 3
      ؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    40 2
    رضایت والدین اگه گرفته بشه یعنی همه چی تمام؟!!! یعنی به این راحتی اعدام تبدیل میشه به 3 سال حبس؟؟!! متاسفانه این ضعف قانونه که کسی که مرتکب چنین جنایتی شده میتونه بعد از سه سال باز برگرده مثل یک شهروند معمولی زندگی کنه!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    38 2
    من مخالف اعدام هستم و کار این خانم ستودنیه اما نباید از این نکته گذشت که 8سال بین ارتکاب جرم و دستگیری متهم فاصله افتاده و این نشان از ضعف مسئولان مربوطه است. آیا این فرد با 3 سال زندان متنبه می شه؟ همیشه باید فاصله معقولی بین ارتکاب جرم و محاکمه فرد باشه تا هم جامعه و هم فرد عبرت بگیرند نه اینکه 8سال طرف زندگی خودش رو بکنه و بعد بگن حالا 3 سال هم به خاطر قتل نفس برو زندان لطفا!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
      3 4
      من نیز صرف نظر از موافق بودن یا مخالف بودن اعدام با قانون قصاص مخالفم چون تناقض های زیادی دارد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    2 2
    خوب.حداقل دیه ازش میگرفتی
  • محمد EU ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    5 1
    به نظر من باید اولیای دم مجاز به انتخاب بین قصاص یا اعدام باشند. من به شخصه با اعدام مخالفم اما اینکه عفو کنی طرف بره چند سال زندان و بعد دوباره بیاد شروع کنه به جنایت درست نیست. حبس ابد صد برابر از اعدام سختتر است و همچنین ترویج خشونت را سبب نمی شه.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
    12 0
    این ضربتی عمل کردنتون منو کشته!!!!!!!!!!!!!!