یکی از مدیران دامپزشکی می گوید تب کریمه کتگو برای همه اقشار جامعه خطرآفرین نیست.

مجید مختاری مدیرکل دامپزشکی مازندران در حاشیه همایش بررسی کنگره کریمه کنگو در جمع خبرنگاران درباره تب کریمه کنگو، اظهار داشت:‌ در این بیماری، دام هیچ علائمی ندارد حتی اگر مبتلا به تب کریمه کنگو باشد. فقط در موارد نادر، ممکن است دام تب مختصری داشته باشد.

مختاری گفت: مردم به هیچ وجه نگران نباشند چراکه تب کریمه کنگو، یک بیماری شغلی است و افرادی که با دام سر و کار داشته و یا در مناطق آلوده به دام دسترسی دارند در معرض خطر هستند.

 

خانه‌داران با دستکش گوشت خرد کنند

او گفت: دامپزشکان، رده‌های مختلف دامپزشکی و کارکنان دامپزشکی، چوپانان، قصابان، پزشکان، پیراپزشکان و افرادی که در رده‌های پزشکی در بیمارستان با افراد بیمار سر و کار دارند، مسافرانی که به مناطق مختلف کوهستانی که دام آلوده وجود دارد مسافرت می‌کنند و برخی افراد که مبادرت به حمل و نقل دام می‌کنند در معرض خطر قرار دارند.

مختاری گفت:‌ این هشدار و خواهش را نسبت به بانوان خانه‌دار داریم که چنانچه می‌خواهند از گوشت قرمز استفاده کنند با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از دستکش نسبت به خرد کردن گوشت اقدام کنند و سپس دست‌ها را با آب و صابون بشویند که با رعایت این موارد، مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌شود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    14 3
    یعنی باید از دستکش استفاده کنیم واسه چیزی که قراره بخوریم!!!
    • بدون نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      2 0
      از دستکش استفاده کنید بعد گوشتو حداقل 24 ساعت تو یخچال نگه دارین بعد مصرف کنید.جگر و سیرابی رو هم 48 ساعت(یه دکتر می گفت اینارو).
    • بدون نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      3 0
      قرار نیست خام خام بخوری که وقتی گوشت پخته بشه بیماری از بین میره
    • آريا IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      11 6
      قارداش ، واسه خردكردن كوشت نه موقع خوردنش
    • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
      1 0
      عزيز خام كه نمى خواى بخوريش !
  • lمهدی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    2 0
    خواهشن بی پرده بگو همه در معرض خطرند دیگه چرا موضوع رو می پیچونی؟ او گفت: دامپزشکان، رده‌های مختلف دامپزشکی و کارکنان دامپزشکی، چوپانان، قصابان، پزشکان، پیراپزشکان... زنان خانه دار اگه دسکش استفاده نکنند .... بعد بچه های خانم خانه دار بعد شوهر خانم خانه دار بعد فامیل های خانم خانه دار........ و اصل مطلب کل ایران ای بابا ..... تاکی میخواهیم این طور رفتار کنیم بابا برای جون مردم احساس مسولیت داشته باشیم.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 0
    خوردن کباب تو رستوران چی ؟ خطری نداره ؟