فارس نوشت:

معاون فنی نیروی دریایی ارتش از انجام اولین مراحل برای طراحی و ساخت سامانه های رانش زیردریایی های اتمی در ایران خبر داد.
امیر دریادار عباس زمینی با اشاره به توان این نیرو در طراحی و ساخت زیردریایی های سبک و نیمه سنگین و نیز تعمیر و نگهداری زیردریایی های سنگین، اظهار داشت: زیردریایی‌ها از لحاظ سیستم رانش به دو نوع دیزلی و اتمی تقسیم می شوند که برای ساخت زیردریایی دیزلی با وزن حدود 4 هزار تن، 8میلیون نفر-ساعت و 450 هزار قطعه بکار گرفته می شود.
وي با اشاره به برنامه ریزی این نیرو برای دستیابی به زیردریایی های فوق سنگین اتمی اظهار داشت: زمانی که ما صاحب فناوری‌های صلح آمیز هسته‌ای هستیم پس می‌توانیم ساخت سامانه رانش زیردریایی اتمی را هم در دستور کار قرار بدهیم. الان در مراحل اولیه ساخت زیردریایی های اتمی قرار داریم. با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه مرتبط با آن پیدا خواهیم کرد، امیدوارم در آینده شاهد بکارگیری نسل زیردریایی‌های اتمی در نیروی دریایی ارتش باشیم.
امیر زمینی تاکید کرد: قطعا هر کشوری این حق را دارد که از فناوری صلح آمیز اتمی از جمله در سامانه رانش شناورهایش استفاده کند.
وی با اشاره به سخن فرمانده معظم کل قوا مبنی براینکه "ما اهل حضور در تمام آب‌های آزاد دنیا هستیم، اهل تجاوز نیستیم ولی اگر کسی هم به ما تجاوز کرد از خود دفاع خواهیم کرد"، گفت: برای تداوم این حضور در نقاط مختلف جهان، ما نیازمند یک سامانه رانش و شناوری با پایداری بسیار بالا و شعاع عملیاتی گسترده هستیم و برای همین منظور این سامانه رانش(اتمی) می‌تواند خیلی به ما کمک کند تا در تحقق دست بلند و شعاع عملیاتی بسیار دوربر موفق باشیم اگرچه همین امروز هم با همین زیردریایی‌های موجود، قادر به انجام این کار هستیم.
معاون فنی نیروی دریای ارتش خاطرنشان کرد: برای ساخت زیردریایی های سنگین اتمی با وزن حدودا 18 هزار و 750 تن، 12میلیون نفر-ساعت و یک میلیون قطعه به کار رفته می‌شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    18 10
    بابا جون انرژی و توانتون بزارین رو ساخت خودرو سواری سودش بیشتره .