مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی گفت: از ابتدای سال‌جاری به مجموع حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران مبلغ 100هزار تومان افزوده می شود.

به گزارش خبرانلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تأمین، سعید مرتضوی صبح امروز ضمن بازدید از حوزه محل برگزاری آزمون استخدامی صندوق تأمین اجتماعی در دانشگاه امیرکبیر و مجتمع آموزشی البرز دراین باره گفت: براساس کمک و مساعدت بی‌سابقه دولت خدمتگزار و رئیس‌جمهور تعهدات دولت به صندوق تأمین‌اجتماعی در قالب واگذاری سهام 21 شرکت به ارزش 35 هزار میلیارد تومان انجام شده است، شرکت جدیدی جهت اداره این سهام در شرف تشکیل است که از محل درآمد سهام این شرکت‌ها از ابتدای سال‌جاری به مجموع حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران مبلغ یکصد هزار تومان افزوده خواهد شد."

به گفته او این افزایش حقوق  از هفته تأمین‌اجتماعی در نیمه دوم تیرماه پرداخت می شود: امیدواریم با تکمیل برنامه‌های تحولی شرکت جدید تا پایان سال بتوانیم به حقوق و دریافتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران مبلغ 200 هزار تومان اضافه کنیم تا بخش قابل توجهی از مشکلات معیشتی این عزیزان مرتفع شود."

 

 5777 نفر استخدام می شوند

مرتضوی در بازدید از حوزه محل برگزاری آزمون استخدامی صندوق تأمین اجتماعی با اشاره به استقبال گسترده از این آزمون در سراسر کشور ، این مسئله را نشان دهنده اعتماد داوطلبان به آینده شغلی مطمئن در بخش های درمانی و بیمه‌ای صندوق تأمین اجتماعی دانست و افزود: در این دوره تعداد 5777 نفر در دو بخش بیمه‌ای و درمانی جذب صندوق تأمین اجتماعی خواهند شد و با اضافه شدن این افراد به جمع خانواده بزرگ تأمین اجتماعی فصل جدیدی از خدمتگزاری به بیمه شدگان در قالب خدمات نوین در دو حوزه درمانی و بیمه‌ای آغاز خواهد شد.

مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی ضمن اعلام این مطلب که نتایج اولیه آزمون استخدامی ظرف مدت یک هفته بعد از برگزاری آزمون ، اعلام خواهد شد افزود: در این مرحله دو برابر ظرفیت، برای انجام مصاحبه علمی و گزینش مقدماتی معرفی خواهند شد که در صورت پذیرفته شدن در این مرحله، با استفاده از اختیارات مدیر عامل مصرح در ماده 7 قانون گزینش در نیمه دوم تیر ماه سال جاری فعالیت خود را در مراکز درمانی و بیمه‌ای صندوق تأمین اجتماعی آغاز خواهند کرد.

مرتضوی تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را بیش از 98 هزار نفر اعلام کرد و افزود: پذیرفته شدگان برای اشتغال در 21 رسته شغلی به مراکز درمانی و بیمه‌ای سراسر کشور معرفی می‌شوند که بیش از 60 درصد این نیروها در رشته‌های شغلی پزشکی و پیراپزشکی و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید الاحداث مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم به کار گرفته خواهند شد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه به تمامی استان‌ها و مسئولین برگزاری آزمون ابلاغ شده است که پس از برگزاری آزمون حداکثر در مدت یک هفته نتایج آزمون اعلام شود و حداکثر طی دو هفته پس از اعلام نتایج، مراحل مصاحبه و گزینش علمی انجام و پذیرفته شدگان مشغول خدمت شوند افزود: تمامی پذیرفته‌شدگان در این آزمون به صورت استخدام پیمانی جذب صندوق تأمین اجتماعی خواهند شد و افرادی که بعد از مصاحبه علمی و گزینش مقدماتی فعالیت خود را در رشته شغلی مربوطه آغاز کردند، برای انجام مراحل گزینش نهایی به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد و در صورتی که صلاحیت آنان مورد تائید قرار گرفت احکام استخدام پیمانی صادر و به صورت قطعی به کاروان خدمتگزاران صندوق تأمین اجتماعی خواهند پیوست، همچنین کسانی که به دلایل مختلف صلاحیت آنان احراز نشود نیروهای ذخیره جایگزین این افراد خواهند شد .

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    54 13
    حقوق بازنشستگان باید معادل نرخ تورم افزایش یابد .ممکن است این 100هزار تومان برای مستمری بگیرانی که 400 هزار تومان دریافت میکنند به 25%برسد ولی برای آنهائیکه 30 سال حق بیمه حد اکثر پرداخت کرده اند 5%هم کمتر است.
    • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
      20 0
      یعنی شما بالای 2 میلیون حقوق می گیری؟ برای شما 500 تومان بیشتر شه برای 400 تومنی 100 تومان!!!! خمن با 100 تومن موافق نیستم ولی کاشکی می گفتی ایکاش این مبلغ برای همه حداقل 200-300 تومان بشه که بدبخت هایی مثل پدر کارگر من با 400 تومان ماهانه دلشون شاد بشه. واقعا عجب مردمی داریم ما
    • بدون نام IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      6 4
      این جدا از افزایش حقوق سالیانه است که برای بازنشستگان دولتی 15% بوده
  • amin US ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    69 5
    با این صد تومان فکر می کنید چه دردی از باز نشستگان دوا میشه؟!.....
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    69 7
    چی میگن ایشون؟؟؟؟ 100تومن برای افرادی که حداکثر بیمه را پرداخت کردن 5درصد هم نمیشه!!! با این تورم و داشتن 3 دانشجو دانشگاه ازاد 5 درصد به چه دردی میخوره؟ خودشون گرفتن یا مارو؟ ایشون باید تشربف ببرن دادگاه به اتهاماتشون رسیدگی کنن.
  • گدای آبرومند IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    17 44
    بازم گلی به گوشه ی جمالتون که کار رو از 10 20 تومن اضافه کردن رسوندین به آسانسوری بالا بردن حقوق . هرچند که باز هم جوابگوی چنین تورم کمر شکنی نباشد و نخواهد بود . ولی تشکر
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    109 3
    قول شرف میدن؟
    • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      13 0
      قول شرف رو خوب اومدي!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    7 20
    اگر با توجه به قولي كه آقاي حافظي دادند در باره اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد بعد از وصول مطالبات (كه انجام شد) مي شود گفت كه واقعاٌ كاري كرده اند.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    25 5
    حقوق کارمندان درتمام سطوح به درصداضافه میشوداماکارگری به xدرصد yریال وبعدازسه ماه ازسال گذشته مبلغ100هزارتومان برای بازنشستگان کارگری واقعا"که خجالت دارد (یک مملکت وچندهوا)
  • بدون نام PL ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    11 15
    خبر این نیست که مقدار افزایش به این میزان است (افزایش سر جای خودش هست)این علاوه بر آن است که مبلغ آن در تمام سال 200 هزار تومنه
    • بدون نام IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      6 2
      نه عزیزم خبر همین است و افزایش بیشتری در کار نیست بیخود صابون به دلت نزن این بابا پول بده نیست میگی نه ؟ زمان مشخص میکنه
  • یاس IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    10 2
    اگر 500 هزار تومن اضافه میشد اونوقت میشد بگیم با تورم هماهنگی داره...
  • مصطفی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    5 4
    تورو خدا اقای مرتضوی یه فکر اساسی برای حقوق این بازنشته ها بکن بخدا این حقوق کفاف 10 روز زندگی هم نمی شه
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    7 2
    من كه باور نميكنم خالي بنديه
  • جلیل IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    13 3
    امیدواریم این قول هم مثل قولی که به حدادعادل ونملینده ها دادند نشه
  • سعدی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    6 16
    واله حقوق تامین اجتماعی ازاکثر وزارت خانه ها و سازمانهای دولتی بیشتراست . بنده اشخاصی رامیشناسم که با داشتن مدرک ششم ابتدائی وبا 27 سال سابقه در داروخانه بازنشسته شده و الان ماهی 1200000 تومان{یکملیون و دویست هزارتومان }حقوق بازنشستگی میگیرند. درحالیکه بنده با فوق لیسانس و سی سال سابقه فقط ماهی 800000 تومان{ هشتصدهزارتومان } حقوق بازنشستگی از وزارت خانه مربوطه دریافت مینمایم . مدارکش هم موجوداست.درصورت نیاز تقدیم میگردد. ناشکری نکنند آنها که ازتامین اجتماعی اینگونه حقوق هائی دریافت میکنند.
    • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      7 4
      نمیدونم این حرف و این امارو از کجا شما گرفتی پدر من لیسانس مهندسی برق داشت از دانشگاه ملی بیست و خورده ای سالم حق بیمه داد و فقط به خاطر اینکه پیش از موعد بازنشتگی فوت کرد ما رفتیم زیر پوشش مستمری بگیریان و الان مادر من فقط 500 تومن دریافتیشه د ر صورتیی که هم دوره ای های بابای ما که بازنشست شدن الان دارن بالای یک و نیممیلیون در ماه میگیرن.میخواین راجب به یه موضوعم اظهار نظر کنید همین طور روی هوا نظر ندید به خدا اگر زیر یه مطلب نظر ننذارید نمیگن خدای نکرده این اقا زبون نداشته
    • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
      3 4
      بزرگوار حق بیمه پرداختی تامین اجتماعی را در نظر نمی گیرید یک عمر زیاد پرداخت کرده به بیمه کم خورده در صورتی که شما پزشکان در زمان اشتغال کلی مزایا داشتید که مشمول حق بیمه نمی شد
    • سعدی زاده IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      0 2
      آقایان بدون نام اول و دوم : خود شما بهتراست کمی دقت درخواندن مطالب بفرمائید. خدارحمت کند پدرتان را با 20 سال بیمه . بازمانده ایشان مستمری 500 تومانی میگیرند. اما دوستان مرحوم پدر بالای 1.500.000 تومان دریافتی بازنشستگی ماهانه .! واما دومی : ماراجع به پزشکان صحبت نکردیم . گفتیم 6 ابتدائی و 27 سال سابقه و دریافتی ماهانه بالای 1.200.000 تومان .امید که دقیق بخوانید و خوب متوجه بشوید.! با آرزوی توفیق الهی برای کلیه بازنشسته ها. و بی نیازی تمامی عزیزان و خانواده هایشان.
    • بدون نام PL ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
      0 0
      اقا چرا جر و بحث میکنید به خدا نه با نظرات اینا که گفتن کمه حقوق رو زیاد میکنن نه با نظر اونی که گفته زیادشونم هست حقوقشونو کم میکنن و فقط این مسیولان هستن که دارن به ریش ما میخندن که داریم تو سروکله هم میزنیم
  • بدون نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    3 21
    درود بر تامین اجنماعی منظمترین آزمونم استخدامی بود که برگزار شد
  • قول دوست US ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    17 0
    100تومنو 110ميكردي خوب بود .باز نون اضافه ميخريدن . قووووووووووووووووول شرف ميدي؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    17 0
    یعنی تا الان داشتی 100 هزار تومن میلیونها بازنشسته را می خوردی؟ خسته نباشی! فعلا برو دادگاه.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    11 0
    آقای مرتضوی ، اگه در این حوزه تخصص داره، بازنشستگی پیش از موعد (25 ساله ها ) را اجرا کنه یا قانون سختی کار رو تسریع کنه ، اگه راست میگه ؟!!! لا اقل با رفتن نیروهای فرسوده و اشتغال جوانان ، یه کم از این بیکاری کم بشه . حالا چرخ پنچر صنعت به کنار !
  • بدون نام BE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    37 4
    شادی روح محسن روح الامینی صلوات...
    • Mehdi from Qazvin IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
      13 2
      اون نامردی که منفی داده به چه چیز این کامنت منفی داده ؟ اصلاْ میدونی اون مرحوم کی بود ؟
  • بدون نام EU ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    16 0
    حالا کارشناسی این مطلب به کنار...وعده سر خرمن در این مملک یک امر عادی میباشد...شما خودش رو ناراحت نکن
  • بدون نام PT ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    4 12
    دست گلش دارد نکنه ...
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    28 1
    این آقا هنور اینجاست؟؟؟ می گفتن که حکم بازداشت ایشان صادر شده!!!
  • بدون نام CA ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    7 3
    واقعا مسخره است این را هم اضافه نمیکردند بهتر بود.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    8 2
    بابا ی ما بیست و خورده ای سال مستمری داد بعدشم فوت شد الان بازماندش که مادر ما باشه داره 500 تومن میگیره هر سال 10 درصد اضافه میکردن یه پنجاه تومن اضافه میشد؟حالا اینی که این اقا میگه یعنی چی یعن برای این سه ماه فقط میخوان 100 تومن اضافه کنن اگر این تور باشه یعنی به حقوق ماهانه هر مستمری بگیر فقط سی تومن اضافه کردن.اینا خوب بلدن چطور با عددا بازی کنن همین که این اقا مبلغ اعلام میکنه برای مقدار افزایش حقوق یعنی که اصلا هیچی ازین کار سر در نمیاره خوب یکی حقوقش سیصد تومنه یکی 800 تومن اگر به جفتشون 100 تومن اضافه شه به حقوقه اولی 35 درصد و به حقوق به حقوق دومی 12 درصد اضافه شده .
  • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
    8 0
    آقای مرتضوی لطفا شرکت های تامین اجتماعی را هم شفاف کنید چرا این شرکتهای سهامی خاص زیر مجموعه تامین اجتماعی را سهامی عام نمی کنید و به بورس نمی آورید؟
  • بدون نام US ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    8 2
    ايا اين 100 هزار تومان افزايش حقوق ماهانست يا واسه يك ساله لطفا راهنمايم كنين
  • بدون نام CH ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    6 2
    سازمان تامين اجتماعي بيشترين پول را از مردم مي گيرد و كمترين خدمات را ارائه مي دهد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    9 0
    اگر فسادی که در شرکت های سهامی خاص تامین اجتماعی وجود دارد را جلوش را بگیرید 100 هزار تومن دیگه هم می تونید اضافه بکنید.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    7 0
    آقای مرتضوی از شما بعید است در سازمانی باشید و اجازه بفرمایید در زیر مجموعه شما شرکتهای سهامی خاص بصورت خانوادگی و با زد و بند و بخور بخور آنچنانی اداره شوند و شما هم چیزی نفرمایید.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    7 1
    چرا شرکت های تامین اجتماعی را همه شان را سهامی عام نمی کنید؟ چرا شفاف شان نمی کنید؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    11 1
    من به عنوان یک بازنشسته حاضرم حقوق ام صد هزار تومن کم بشه، اما شما استعفا بدی بری...
  • بدون نام DE ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    2 2
    با توجه به میزان پرداخت بیمه طی چندین سال افزایش یکسان در حقوق بازنشستگان غیر علمی وناعادلانه واشتباه محرز میباشد وباعث تاسف است
  • بازنشسته بینوا IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    2 2
    ممنون میشوم از گزارشگر محترم که پیگیری نمایند این افزایش، جدا از اقزایش 15 درصدی است یا خیر؟شاید اکثر ما بخاطر مشکلات مالی دچار قضاوت زود هنگام نسبت به ریس سازمان شده باشیم
    • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      0 0
      لطفا هر چه زودتر تکلیف مستمری بگیرانو مشخص کنید آیا این 100 هزار تومان با افزایش حقوق جدا هست
    • پویا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      0 0
      لطفا پیگیری کنید
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    10 0
    100 هزار تومان؟؟!؟؟! خسته نششین یه وقت. میگم زیاده ها یه کمترش کنین مردم پررو می شن...
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    0 2
    خیلی جالبه هنوز دو روز ازین مطلب نگذشته که رییس صندوق گفته این موضوع کذبه از همون اولشم که این اقا رقم اعلام کرده معلوم بود فقط خواسته یه چیزی گفته باشه بلکه بتونه دل بازنشتگانو بدست بیاره
  • سیمین ش. IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    1 0
    متاسفانه ماعادت داریم گاهی نسنجیده وبدون کارشناسی فقط مخالفت کنیم اما درستش این است که راهکاری ارائه بدهیم.ایا 100000هزارتومان برای هرماه نیست؟ایابرای بازنشستگانی که 333300تومان میگیرند البته بابند39 قانون بودجه کشوری که80000 هزار تومان به حقوقشان اضافه میشودکه درحدود430000هزارتومان بابقیه مزایا میگیرندهمان100000هزارتومان اضافه می شود؟واگر شودتکلیف این80000هزارتومان چه مشود!اگر یهو کم شود درحقیقت 20000هزارتومان اضافه شده درضمن حق افرادی که بیمه بیشتری پرداخت کردن رانیز باتبصره وقانونی رعایت کنید که اجحاف نشود.
  • آبرومند بی صدا IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    3 1
    بازهم مرحبا به مرتضوی که متوجه شده 15 درصد 330 هزار تومن (حداقل حقوق) میشه 50 تومن، حالا او فعلا 2 برابرش را به نیازمندتران محقق میکنه بعدش هم که قول 4 برابر 15 درصد حداقل حقوق یعنی 200 هزار تومن تا پایان سال را داده که شامل 90 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی میشه ، واقعا جای تشکر داره
  • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    0 0
    تيرماه تموم شد ولي حقوق پرداخت؟
  • حسین IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    1 0
    مابالتفاوت افزایش حقوق مستمری را برای چهار ماه یکجا بدهید. متشکرم