حمزه زرینی می‌گوید: «حالا که به ایران آمدیم، تازه داریم می‌فهمیم چه چیزی را از دست داده‌ایم.»

به گزارش خبرآنلاین؛ حمزه زرینی دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران ، دو روز بعد از پایان مسابقه های انتخابی المپیک ، دلش می خواست نگرفتن سهمیه تنها یک کابوس باشد، کابوسی که وقتی از خواب بیدار می شود، از آن خبری نباشد. اما نشد. خودش می گوید:« ما بدترین بدشانسی را آوردیم . هنوز نمی دانیم چه چیزی را ازدست داده ایم. حالا که به تهران رسیدیم کم کم متوجه می شویم. تیمی سهمیه گرفت که ما اگر از خواب هم بیدار می شدیم آن را می بردیم. من باز هم می گویم سهمیه لیاقت ما بود. نمی خواهم ارزش کار استرالیا را کم کنم . البته از طرفی استرالیا سه ماهی بود که خارج از کشورش اردو زده بود. 26 بازی تدارکاتی با تیم های ملی کشورها انجام داده بود. در حالی که ما در نهایت 6 بازی داشتیم. نمی دانم شاید حق آن‌ها بود. با این حال من می گویم اگر 10 بار دیگر هم با این تیم بازی کنیم باز ما برنده می شویم. ایرانی که قوی ترین تیم آسیاست. نمی دانم چه تقدیری بود که دو تیم دو باخت داشتند اما استرالیا باید سهمیه می گرفت.»
دریافت کننده ملی پوش ادامه می‌دهد: «مسابقه ها به خیر و خوشی تمام شد. البته خوشی که نداشت. نگرفتن سهمیه و باختن به استرالیا تجربه تلخی برایمان بود. هرچند ما قبلا هم چنین تجربه ای داشتیم اما درس عبرت از آن نگرفه بودیم.» هنوز حسرت سهمیه نگرفتن را می‌خورد: «هرچه می خواهم به این مساله فکر نکنم، نمی شود. نمی توانم یک لحظه هم این مساله را فراموش کنم، یا حتی حواسم را پرت کنم. ما به همه قول سهمیه داده بودیم اما به خاطر یک اشتباه کوچک، روز بدی برایمان رقم خورد. ای کاش به استرالیا نمی باختیم، در عوض به پورتوریکو و ونزوئلا می باختیم. آن وقت ما حالا المپیکی بودیم. از طرف دیگر شروع بد ونزوئلا و پورتوریکو هم برای ما بد بود. این دو تیم جدول را خراب کردند. همیشه سه تیم قوی غیر آسیایی به مسابقه انتخابی می آمد، خیلی هم تاثیر داشت. بد شانسی دیگر ما هم به بازی چین با استرالیا برمی گردد که چین خوب بازی نکرد. آنها از نظر فکری ضعیف اند.»
زرینی درباره برد ژاپن می گوید:«مطمئن باشید ما بیشتر از هر کسی افسوس نگرفتن سهمیه را می خوریم. ما اگر تنها یک ست و یک امتیاز از استرالیا می گرفتیم، حالا صاحب سهمیه بودیم. ما برای اینکه نشان دهیم همه جوره زحمت کشیده ایم تا آخر تورنمنت جنگیدیم. به خاطر مردم ایران که دعای خیرشان همیشه دنبال ماست. بچه ها واقعا عالی بازی کردند. این سومین شکست ژاپن در یک سال اخیر بود. ایران نشان داد قدرت برتر آسیاست.»
به گفته او حتی استرالیایی‌ها هم اعتراف کردند که سهمیه حق ایران بوده: «وقتی بچه ها بازیکنان استرالیا را دیدند و به آنها تبریک گفتند، آنها هم در مقابل گفته بودند، شما لیاقت داشتید به المپیک بروید. حتی سرمربی تیم ملی صربستان هم به ما می گفت استرالیا نمی تواند از چین امتیاز بگیرد و تیم ایران بهترین تیم آسیا می شود. هیچ تیمی مثل ما بازی نکرد. در ست دوم ما بالا بودیم و باختیم. اگر یک امتیاز می گرفتیم تمام بود. حالا هم قط می توانیم بگوییم شرمنده مردم هستیم. بعد از باخت چین به استرالیا هیچ انگیزه ای نداشتیم ، اما مقابل ژاپن حرفه ای گری کردیم. با اینکه هیچ امیدی نداشتیم اما بازی کردیم و بردیم. ولاسکو هم گفت: اگر می خواهید پیشرفت کنید از امروز شروع کنید.»
ملی پوش باسابقه ایران قبول ندارد که تغییر ترکیب تیم باعث از دست رفتن سهمیه شده: «با اینکه تیم از جام جهانی خیلی تغییر کرده اما بچه ها خیلی عالی کار کردند. تیم همه جوره عالی بود. به خصوص در بازی با چین و ژاپن. البته از ارزش قبلی ها کم نمی شود ولی این بازیکنان هم شایسته بودند. من این حرفها را قبول ندارم که اگر فلانی بود یا نبود، تیم می برد. این انتقادات همیشه بعد از باخت هست. نمی شود جلویش را گرفت. بهتر از این می خواستند بازی کنیم؟ این تیم چیزی کم نداشت.» زرینی مصدومتیش را به بدشانسی ربط می دهد: «من همیشه در ترکیب تیم ملی بدون مصدومیت بودم. اما این بار جبران شد. خیلی اعصابم خرد بود . در بازی با استرالیا اگر مثل بازی چین بودم می توانستیم ببریم. بازی با صربستان هم که پایم پیچ خورد در ست سوم دیگر نتوانستم تحمل کنم و بیرون آمدم.»
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 220990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    14 55
    افسوس فایده ای نداره ملت سهمیه می خوان حمزه خان...
  • حامد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    9 0
    آقای زرینی شما از بازیکنان خیلی خوب و بزرگ والیبال ایرانین تعصبت رو خیلی دوست دارم واقعا با غیرتی ای کاش فوتبالیستا غیرت و تعصب شما رو داشتن! خوشم میاد تو ایران تو والیبال هیچ تیمی نفس نمیتونه بکشه دمتون گرم