ایرنا نوشت:

جمعی از نخبگان و اندیشمندان برزیلی عصر روز پنجشنبه (صبح بوقت محلی) با رییس جمهوری اسلامی ایران در فضایی صمیمی دیدار و گفت وگو كردند.
محمد علی قانع زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در این دیدار اظهار داشت: این نخبگان و اندیشمندان از جمله اقشار دانشگاهی، فیلم ساز و نخبگان موثر برزیلی هستند كه با افكار و اندیشه های رییس جمهوری آشنایی دارند.

قانع زاده افزود: این افراد ایده های رییس جمهوری برای اداره جهان را قبول دارند و از آن حمایت می كنند و حضور آنان در این نشست برای آن است كه ایده ها و اندیشه های رییس جمهوری را زبان خودشان بشنوند.

از جمله اندیشمندانی كه در این نشست حضور داشتند می توان به 'ژوان فین سنت گولارك' فرزند رییس جمهوری سابق برزیل و عضو كمیسیون جامعه مدنی حقوق بشری دادگستری برزیل، 'روبرتو مادر' فیلم ساز و مستند ساز برزیلی كه فیلم های سینمایی و برنامه های خبری تلویزیون وی در برزیل پخش شده است، 'خوزه ابراهیم' از فعالان سندیكاهای كارگری برزیل و از مبارزین چپگرا در دوران دیكتاتوری نظامی كه در حال حاضر نایب رییس اتحادیه ملی كارگران برزیل است، از جمله نخبگان و اندیشمندانی هستند كه صبح امروز با رییس جمهوری دیدار كردند.

خانم 'ماریا لویزا فرانكو بوسی' استاد یكی از دانشگاه هایی كه دكتری خود را درخصوص تاریخ اسلام نوشته است، 'فرنی بتو' از كشیشان الهیات رهایی بخش و از متفكران برجسته برزیلی، 'امیر صدر' دكتر فلسفه سیاسی و صاحب نظر در علوم سیاسی، 'بتو المیدا' رییس شبكه تلویزیونی 'كموریتاریو' برزیلیا و 'سوكوره گومز' نماینده مجلس فدرال و رییس جهانی صلح از دیگر اندیشمندان و نخبگان برزیلی بودند كه صبح امروز با رییس جمهوری دیدار و گفت و گو كردند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Reza NO ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    18 0
    منابع خبری گزارش کردند که خانم دیلما روسف، رییس‌جمهوری برزیل، درخواست همتای ایرانی خود، محمود احمدی‌نژاد، برای دیداری دو جانبه در حاشیه کنفرانس «ریو ۲۰» را رد کرده‌ است و هیأت ایرانی به شدت از این امر ناراحت است.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    16 0
    رییس جمهور برزیل چی ؟؟!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      1 3
      اون از ترس تشر امریکا حاضر به ملاقات با احمدی نژاد نشد
  • اربابی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    0 0
    اون از ترس تشر امریکا حاضر به ملاقات با احمدی نژاد نشد