فارس نوشت:

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران از موافقت سازمان حمایت با افزایش 10 درصدی قیمت انواع کنسرو خوراک و خورشت خبر داد و گفت: این سازمان در مصوبه‌ای دوپهلو فقط با افزایش یک درصدی قیمت کنسرو ماهی موافقت کرده است.

 محمد میررضوی  اظهار داشت: پیشنهاد تولیدکنندگان کنسرو به سازمان حمایت تعیین قیمت پایه 3200 تومانی و افزایش 25 درصدی قیمت کنسرو ماهی بود که این سازمان روز گذشته در ابلاغیه‌ای مبهم تنها با افزایش یک درصدی قیمت کنسرو ماهی موافقت کرده است.

وی ادامه داد: در نامه دوپهلوی سازمان حمایت به سندیکای کنسرو عنوان شده که تولیدکنندگان کنسرو ماهی در صورتی که سال گذشته نسبت به افزایش قیمت 14 درصدی محصولات خود اقدام نکرده‌ باشند، می‌توانند قیمت تولیداتشان را 15 درصد افزایش دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای تحت پوشش سندیکای کنسرو در 3 ماهه آخر سال گذشته قیمت کنسرو ماهی را 14 درصد افزایش داده‌اند، در نتیجه مصوبه اخیر سازمان حمایت تنها باعث افزایش یک درصدی قیمت کنسرو ماهی می‌شود که این یک درصد نیز به اندازه رشد مالیات بر ارزش افزوده طی سال جاری است.

میررضوی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید صنایع کنسروسازی، اظهار داشت: گرانی مواد اولیه از یک سو و تعزیراتی شدن قیمت‌ها از سوی دیگر باعث ضرر تولیدکنندگان شده است و در صورت ادامه روند فعلی، علاوه بر تعطیلی واحدهای کنسروی داخل رونق واردات کنسرو ماهی را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه سازمان حمایت برای افزایش حداکثر 10 درصدی قیمت سایر کنسروها مانند کنسروهای خوراک و خورشت، گفت: پیشنهاد تولیدکنندگان افزایش 35 درصدی این محصولات بود که سازمان حمایت فقط با 10 درصد آن موافقت کرد.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو افزود: در حال تنظیم نامه‌ای برای سازمان حمایت هستیم تا اعتراض خود را نسبت به مصوبه دوپهلوی این سازمان اعلام کنیم.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =