۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

واحد مرکزی خبر نوشت:

نخستین همایش ملی دماوند کوه با نگاه به پیامدها و رخدادهای مرتفع ترین قله ایران از گذشته تا حال و آینده ، دیروز در دانشگاه شمال آمل برگزار شد.
در این همایش با نام نخستین همایش ملی دماوند کوه 300 نفر از پژوهشگران ، کارشناسان و دوستداران محیط زیست و کوهنوردان شرکت کردند.
دبیر علمی این همایش در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: از 191 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش ، 157 مقاله پذیرفته شد که 18 مقاله به صورت سخنرانی و دیگر مقاله ها به صورت پوستر ارائه شد.
آقای کاویان موضوعات همایش ملی دماوند کوه را بومی شناسی گیاهی و جانوری ، محیط زیست و گردشگری ، اقتصادی ، اجتماعی و توسعه پایدار ، زمین شناسی و معادن ، آب و خاک و اقلیم فرهنگ تاریخ و کوهنوردی اعلام کرد.
او افزود: برای انتقال ارزش ها و باورها تلاش می شود تا این همایش هر دو سال یک بار برگزار شود.
دبیر علمی این همایش همچنین گفت: ششمین همایش ملی جشن تیرگان و روز ملی دماوند در 15 و 16 تیر در دامنه کوه دماوند در شهر رینه بخش لاریجان آمل برگزار می شود.
در حاشیه این همایش مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران هم گفت: هر گونه ساخت و ساز جدید از ارتفاع 2 هزار و 200 متر به بالا در محدوده قله دماوند غیر قانونی است.
آقای فرزانه این تصمیم را برای ایجاد شرایط لازم ثبت جهانی قله دماوند در یونسکو بیان کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز گفت: به سازمان محیط زیست کشور برای افزایش عرصه های حفاظتی و زیست محیطی قله دماوند پیشنهاد ارائه دادیم.
آقای محمودی راد افزود: بر اساس این پیشنهاد ، محدوده حفاظتی قله دماوند از ارتفاع 4 هزار متری به کمتر از 2 هزار متر گسترده می شود.
او همچنین راه اندازی سرمحیط بانی مستقل حفظ محیط زیست ویژه دماوند و ایجاد مسیرهای جدید با استفاده از فناوری جدید جی پی اس را از دیگر بخش های این پیشنهاد دانست.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =