۰ نفر
۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸

ایسنا نوشت:

سرپرست معاونت آب وزارت نيرو متوسط قيمت تمام شده آب شرب در كشور را حدود 900 تومان اعلام كرد.

عليرضا دائمي در نشست خبري خود درباره دلايل طولاني‌شدن تعيين قيمت تمام‌شده آب در كشور با اشاره به اين‌كه طرح‌هاي تامين آب با توجه به پراكندگي جغرافيايي هر كدام به صورت مجزا تجديد ارزيابي مي‌شود، گفت: قيمت تمام‌شده آب هر يك از پروژه‌ها براساس هزينه‌هاي تامين، انتقال، تسويه و توزيع هر پروژه متفاوت است.

وي با اشاره به اين‌كه قانون نيز تاكيد كرده قيمت تمام شده براساس پراكندگي جرافيايي تصويب شود، افزود: مطالعات وزارت نيرو تاكنون نشان مي‌دهد در قسمت شرب متوسط قيمت تمام‌شده‌ آب در كشور حدود 900 به ازاي هر متر مكعب است.

دائمي با اين حال تاكيد كرد: قيمت تمام شده آب با اين حال از بسياري از كشور‌هاي دنيا پايين‌تر است و اين درحالي است كه در كشور‌هاي ديگر قيمت تمام‌شده بين 1.5 تا پنج دلار در نوسان است كه تمام اين قيمت‌ها از مردم دريافت مي‌شود.

قيمت تمام شده آب كشاورزي 85 تومان است

سرپرست معاونت آب وزارت نيرو هم‌چنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسنا، درباره قيمت تمام شده آب در بخش كشاورزي گفت: با توجه به نوع نگاه تامين آب كشاورزي تاكنون قيمت آب دريافتي از اين بخش بسيار ناچيز بوده است و چيزي حدود پنج تا 10 تومان به ازاي هر مترمكعب آب دريافت مي‌شود كه نسبت به هزينه‌ آب بسيار ناچيز است. اين درحالي است كه براساس مطالعات انجام شده تاكنون قيمت آب كشاورزي براي شبكه‌هاي مدرن آبياري و زهكشي حدود 85 تومان است كه البته ممكن است اين قيمت برحسب منطقه و براساس مولفه‌هاي متعدد تاثير‌گذار در آب متفاوت باشد.

مي‌خواهيم افزايش قيمت آب تدريجي و با آرامش باشد

سرپرست معاونت آب وزارت نيرو در پاسخ به اين سوال كه در شرايطي كه دولت اعلام كرده امسال قيمت حامل‌هاي انرژي از جمله آب افزايش نخواهد داشت، برنامه وزارت نيرو براي جبران كمبود درآمد‌هاي خود چيست؟ گفت: يكي از معضلات جدي بخش آب به كشور تعرفه‌هاي پايين آب تاكنون بوده است. اين در حالي است كه هدفمند‌سازي يارانه‌هاي حامل‌هاي انرژي اجتناب‌ناپذير است و قيمت‌ها طبق قانون ظرف پنج سال بايد به قيمت‌هاي تمام شده برسد.

دائمي ادامه داد: اين درحالي است كه دولت اختيار روش اجراي قانون را در دست دارد و اين دولت است كه تعيين مي‌كند كه حامل‌هاي انرژي طي اين پنج سال با چه مكانيزمي به قيمت‌‌هاي خود برسد.

سرپرست معاونت آب وزارت نيرو تاكيد كرد: مديريت بخش آب كشور تاكيد دارد كه افزايش قيمت آب به صورت تدريجي و با آرامش صورت بگيرد تا فشاري به مصرف‌كنندگان وارد نشود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همتي IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    4 7
    انصافا بايد آب را به قيمت بالاتر از تمام شده فروخت ومابه التفاوت حاصله را به يارانه اقشار ضعيف تزريق كردتا يعضي ها شيلنگ آب مقدس لوله كشي شده را با جارو اشتباه نگرفته و زمين وماشين خودرو خود را با آن نشويند.
  • شهروند تورم خورده IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    8 0
    امیدوارم که این افزایش واقعا با آرامش و 5 ساله باشد نه مانند بنزین که ......... مراجعه شود به خبر سود دولت در عرضه بنزین آزاد در سایت خبر آنلاین