سه شنبه 13 تیر 1391 - 16:54:00 چاپ

کدام‌یک قوی‌تر است، ببر بنگال یا شیر سلطان؟ / عکس

دانش > طبیعت - در این نمای زیبا که البته در یکی از باغ‌وحش‌های بنگلادش ثبت شده، دو نمونه از بزرگ‌ترین گربه‌سانان روی زمین را می‌بینید، یک قلاده ببر سفید بنگال و یک قلاده شیر نر که سربه‌سر هم می‌گذارند.

ببرها و شیرها هردو به یک خانواده تعلق دارند، اما جدای از شکل ظاهری، رفتار اجتماعی آنها بسیار متفاوت است. ببرها انفرادی زندگی می‌کنند و به شکار می‌روند، درحالی‌که شیرها گروهی زندگی می‌کنند و به شکار می‌روند.
برخلاف تصور عموم مردم، ببرها جثه و قدرت بیشتری نسبت به شیرها دارند. در آن میان، ببرهای سفید بنگال به خاطر یک جهش ژنتیکی، رنگ سفید و جثه بزرگ‌تری نیز نسبت به ببرهای معمولی پیدا کرده‌اند. متاسفانه فقط چند صد قلاده از ببرهای سفید باقی مانده که اغلب آن‌ها در مناطق حفاظت‌شده حیات‌وحش زندگی می‌کنند.
برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ‌تر،اینجا را کلیک کنید.

5353

مطالب مرتبط
99 دیدگاه
  • مجتبی
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 17:08:53
    پاسخ
    170 14

    کجا ست اون ببر مازندران...........

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 19:01:54
      120 10

      زحمت کشیدین تا دونه آخرش رو کشتین!! پرسیدن داره آخه؟

    • ببر شیر دندان
      چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 14:29:55
      6 3

      اون نرفته هنوز

    • امید
      چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 10:32:39
      9 6

      من خودم 89 سال روی این قضیه فکر کردم ونتیجه هم عقلانی ترین نظریه برای این مشکل هست اگر به وبلاگم بیاین بهتون ثابت می کنم با تشکر

    • امید
      چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 14:00:10
      13 4

      اگر به وب من بیاین همتون پاسخ کامل رو می گیرین و این بحث هم تموم میشه

    • بی نام
      چهارشنبه 2 مهر 1393 - 21:28:51
      12 1

      من کاری مدارم کدوام قویتره. ولی شیر یکی از نمادهای مهم ایران بوده در طول تاریخ. بنابراین مورد احترام ایرانیان هست. بیرق کیانی ست و شیر ژیانش.

  • بدون نام
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 17:11:05
    پاسخ
    90 5

    و صد البته که شیر آسیایی خیلی کوچکتر از شیر آفریقاییه

  • بدون نام
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 17:52:13
    پاسخ
    90 39

    یک شیر ، شیر است حتی اگر پیر باشد. شیر همیشه قوی تر است.

    • مهدی
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 18:36:59
      133 16

      در جوانی به خود می گفتم شیر شیر است اگر چه پیر بود...تا به پیری رسیدم و دیدم پیر پیر است اگرچه شیر بود

    • بدون نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1391 - 16:15:05
      15 7

      ببرخودشارمیکندولی شیرهاگروهی

  • بدون نام
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 17:56:14
    پاسخ
    75 26

    من ببر سفید را در تایلند از نزدیک دیدم .یک جذبه خاصی داره که از شیر خیلی بیشتره.شاید بخاطر رنگ سفیدشه!

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 19:02:54
      81 29

      اه وا.... شما تایلند بودی؟ ما هم قراره بریم خارج... میگن از تایلند هم بهتره!

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 19:21:15
      53 49

      می خواستی بگی رفتی تایلند:)

    • بی نام
      جمعه 22 اسفند 1393 - 18:35:17
      2 1

      شاید

    • ببر
      سه شنبه 3 آذر 1394 - 13:12:08
      0 0

      قربونت

  • بدون نام
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 18:08:16
    پاسخ
    62 12

    اون شیره؟رحمت به شیر پاکتی!

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 19:42:06
      77 3

      بسوزه پدر اعتیاد

    • علیرضا
      چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 21:04:21
      2 0

      من شخصا طرفدار خرس گریزلی هستم اما در بین شیر و ببر ببرو انتخاب میکنم از نظر من خرس قویترین حیوونه و تنها حیوونی که میتونه با خرس گریزلی مقاومت کنه ببر سیبری و ببر بنگالا علیرضا زیاد شیر نگو خیلی بچه ای شیر همون شیریه که بچه ها میخورا ایول به اکبر خان

  • بدون نام
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 18:19:46
    پاسخ
    48 6

    این ببر بنگال نیست ببر سیبری است که جثه بزرگی داره

  • بدون نام
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 18:35:23
    پاسخ
    44 30

    فقط ببر.

  • بدون نام
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 18:43:08
    پاسخ
    41 111

    ببر و شير به هيچ وجه از يك خانواده نيستند. ببر از خانواده سك سانان است و شير از خانواده گربه سانان. ضمنا بررسي ها نشان مي دهد كه كه در نبرد شير نر و ببر نر، اين شير است كه برنده است. به خاطر نوع حمله شير كه مستقيم به گردن ببر حمله مي كند و باعث خفگي ميشود. ضمن اينكه يال شير مانع از حمله ببر به گلوي شير مي شود. خلاصه كلا اين خبرتان اشتباه است.

    • مهدي
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 20:19:47
      9 44

      كلا با حرفاتون موافقم فقط فك مي كنم شير سگ سانه نه ببر

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 20:32:30
      71 1

      کی گفته ببر سگ سانه. ببر گربه سانه و بین بقیه گربه سانان نزدیکترین گونه به شیرهاست

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 21:59:07
      56 6

      ببر مثل شیر از خانواده گربه سانانه و بزرگتر و قویتر. کی گفته از خانواده سگ سانانه؟

    • بدون نام
      چهارشنبه 14 تیر 1391 - 13:17:37
      24 12

      خرس از خانواده سگ سانانه نه ببر!

    • استاد
      پنجشنبه 15 تیر 1391 - 16:41:50
      34 2

      بین اساتید اختلاف نظر وجود داره

  • علی
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 19:04:05
    پاسخ
    18 2

    رحمت به آن شیری ، که تو را بخورد

  • هدهد
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 19:54:30
    پاسخ
    100 5

    تورم باور کنید از این دو قوی تر است!!!

  • علی
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 20:14:12
    پاسخ
    44 3

    دوست عزیزی که فرمودند ببر از خانواده سگ سانان است می توانند بفرمایند این ادعا را کدام زیست شناس فرموده است یا اینکه تحقیقات شخصی خودشان است ...و بررسی هایی که گفتند در کجا به ثبت رسیده است .

    • بدون نام
      چهارشنبه 14 تیر 1391 - 04:53:47
      54 4

      ببر جزو بند پایان نبود؟ یا حشرات؟

  • محمود
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 20:43:36
    پاسخ
    43 24

    شما هیچگاه در هیچ کدام از فیلمهای مستند نمی توانید صحنه ای را ببینید که ببر به شیر حمله کند. روی هم رفته ببر از ظاهر شیر می ترسد حتی اگر بزرگتر باشد. خیلی از حیوانها هستند که از شیر بزرگتر هستند ولی هیچکدام قدرت حمله به شیر را ندارند. در عوض فیلمهای زیادی موجود است که شیر حتی به خرس و تمساح حمله کرده و آنها را خورده است. در ضمن یکی از معماهای حیان وحش که تا امروز حل نشده، نفرت ماده شیر از توله ببر است که ماده شیر هرجا توله ببر ببیند آن را خفه می کند که فیلمهایی در این مورد هم بارها از رسانه ها پخش شده. جالب است زمانی که یک ماده شیر در حال خفه کردن توله های ببر است، دو ببر نر و ماده جرات نزدیک شدن به او و نجات توله هایشان را ندارند و از فاصله ی کمی دورتر فقط نعره می زنند چه برسد به شیر نر

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 23:44:12
      44 12

      دوست گلم اون که شما می فرمایید یوزپلنگ هست,شیر و ببر اصولا هیچ مشکلی با هم ندارند,مطلبی که در مورد جثه حیوانات هم فرمودید کاملا غیرعلمی هست,شیرها در حالت معمولی به حیوانات بزرگتر از خودشون حمله نمی کنند,مثل فیل یا کرگدن یا حتی زرافه! کم پیش میاد که شیر به تنهایی جرات حمله به زرافه رو پیدا کنه چون احتمالا پدرانشون به خوبی لگد زرافه رو تجربه کردند,اما به صورت گروهی به هر جانوری ممکنه حمله کنند

    • بدون نام
      پنجشنبه 22 تیر 1391 - 05:25:39
      28 12

      آدم این نظرات رو می خونه شاخ در میاره ! شما کلا حیوانات رو نمی شناسی عزیزم ... اون حیواناتی که شیر می کشه پلنگ و یوزپلنگ هستند که یک چهارم شیر وزن دارند ... و ببر وشیر در طبیعت با هم رو برو نمیشوند ...! شیر و خرس هم در طبیعت با هم رو برو نمیشن ... جانوری که خرس رو شکار می کنه ببر سیبریه ...! البته خرس های آسیایی در هند هم توسط ببر بنگال شکار می شن ... همین طور فقط ببره که توان درگیر شدن با تمساح رو داره ...!

    • sss
      شنبه 26 بهمن 1392 - 20:13:59
      14 3

      سلام شما خیلی باهوشی.عزیزمن همونطور که دوستان فرمودن شیرها توله های یوزپلنگ‍ را میکشند نه ببر و شیر و ببر درحال حاضر در یک زیست‍اه طبیعی و در کنارهم زند‍گی نمیکنند و تنها در باغ وحش ها در کنارهم هستند و در باغوحشهاهم مامورین باغ وحش نمی‍ذارن که حیوانات به توله های کوچک هم آسیبی بزنند.در ضمن بهتره که اینقدر احساسی حرف نزنید و منطقی باشید ببر هم از نظر شجاعت و هم قدرت و جثه و هوش بالاتر از شیره.جثه و قدرتش علمی هم ثابت شده که برتر از شیره.والا تا اونجایی که ما دیدیم تو کلیپها و فیلمها بیشتر ببر به شیر حمله میکنه و اکثر اوقات هم پیروزه من یه فیلم دیدم که یه ببر سفید ماده یک شیر ماده و یک شیر نر رو با هم شکست داد.در مورد شکارها ب‍گم که اگه شیر بصورت گله ای میتوانند یک بوفالوی900کیلویی آفریقایی ش

  • آریایی
    سه شنبه 13 تیر 1391 - 22:09:52
    پاسخ
    46 23

    هیچکدوم از اینا زورشون به شیر ایرانی که نژادش منقرض شده نمیرسه.راستی نماد ایران همیشه شیر بوده این یعنی سلطان تمام دنیا هستیم.امیدوارم که دانشمندان کشورمان با روش شبیه سازی شیر ایرانی که حتی در شیراز هم وجود داشته و ببر مازندران که به ببر ایرانی معروف هست را متولد کنن .

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 23:45:56
      35 7

      بنده هم امیدوارم دانشمندان دایناسورها رو هم شبیه سازی کنند

    • بدون نام
      سه شنبه 13 تیر 1391 - 23:54:35
      16 25

      اوووووووه بیا پایین بابا رفتی اون بالا بالا ها

    • آریایی
      چهارشنبه 14 تیر 1391 - 02:25:40
      51 20

      آقا یا خانم بدون نام ،حالا شما چرا ناراحتی؟؟؟ دوست نداری ایران سرور همه ی کشور ها باشه؟؟؟

  • شوش دانیال
    چهارشنبه 14 تیر 1391 - 00:02:56
    پاسخ
    23 6

    شیرسفید بیشه های کرخه خوزستان(شوش)رو فراموش نکنید!

    • شمشیر
      شنبه 12 بهمن 1392 - 14:34:20
      9 8

      شیر زعیف ترازببراست تمام

  • بدون نام
    چهارشنبه 14 تیر 1391 - 00:04:44
    پاسخ
    8 10

    شير نيدو از هم قوي تر

  • خسرو
    چهارشنبه 14 تیر 1391 - 04:39:47
    پاسخ
    14 16

    به نظر من هیچکدام قوی نیستند. فقط فیل است که از آنها قوی تر است که اگر با عاج آنها را بگیرد یک و دو متر آنها را به هوا پرتاب میکنه. این موضوع را در یک مستند دیدم.

  • بدون نام
    چهارشنبه 14 تیر 1391 - 13:40:45
    پاسخ
    24 5

    الان شیر پاکتی چنده؟ تورم قویتره

  • علی
    چهارشنبه 14 تیر 1391 - 19:29:44
    پاسخ
    14 9

    من یک اسب دارم از این ببر بزرگتر سفید هم هست

  • عرفان خسروی
    پنجشنبه 15 تیر 1391 - 14:18:06
    پاسخ
    34 4

    البته با وجود دانشمندانی که ببر را جزء سگ‌سانان رده‌بندی کرده‌اند بنده حرفی برای گفتن ندارم. اما اگر از من بپرسند می‌گویم هرگز در طبیعت ببر و شیر چشمشان به هم نمی‌افتد. ببر در جنگل زندگی می‌کند و شیر در صحرا و قلمرو خود را نیز با ادرار و مدفوع علامت‌گذاری می‌کنند. به جز باغ‌وحش و البته در زمان‌های اخیر به دلیل تخریب زیست‌گاه‌های طبیعی این دو حیوان مایل نیستند از زیست‌گاه طبیعی خود خارج شده و چشم در چشم هم دیگر شوند. حتی در ایران و هند که هم ببر زندگی می‌کرده و هم شیر هرگز چنین برخوردی گزارش نشده است. تقصیر از خبرآنلاین است که خبرها را به سبک زرد کار می‌کند و اهمیتی به جزئیات علمی نمی‌دهد. قدم آن‌هایی که ببر را جزء سگ‌سانان رده‌بندی کردند روی چشم خبرآنلاین!

  • حامد
    چهارشنبه 21 تیر 1391 - 04:22:26
    پاسخ
    20 6

    شیره انگار معتاده!

  • p-m
    چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 23:00:31
    پاسخ
    13 3

    خیلی خیلی مزخرف بووووووووووووود وهمش اشتباه بوووووووووووووووووووود...................................

  • آرمان
    یکشنبه 22 مرداد 1391 - 02:39:31
    پاسخ
    26 8

    ببر ها نباید منقرض بشن و این لقبو به نا حق به شیر دادند ببر ها قوی ترند 100 در 100

    • بدون نام
      پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 - 20:43:07
      6 4

      دمت گرم

  • طاها
    پنجشنبه 17 اسفند 1391 - 04:17:56
    پاسخ
    18 13

    اقا در واقعیت شیر5 /2 متر است یعنی از دم تا نک دماغ ولی ببر 3 متر است و سرعت پنجه زدن ببر بیشتر از شیر است وقدرت ارواره ی ببر بیشتر است ولی سرعت دویدن شیر بیشتر از ببر است من خودم کلی کتاب درباره ی این موضوع مطالعه کردم و شیر کثیف است از اب بدش میاد ولی ببر هر صبح به رودخانه میرود و خود را تمیز میکند اخه مگه شیر به غیر از ان یال دیگر چی داره که شما هی میگین شیر شیر !!

  • بدون نام
    پنجشنبه 17 اسفند 1391 - 04:20:17
    پاسخ
    2 4

    :)

  • ببر شیر دندان
    شنبه 12 مرداد 1392 - 21:30:43
    پاسخ
    8 14

    همتون چرت نگین شیر به هر حال سلطان حیواناته چون غذایی که شکار می کنه از ببر بزرگ تره چون ببر گوزن زرد شکار می کنه اما شیر گوره خر شکار می کنه که پنج برابر گوزن زرده تازه شم من هر ویدیویی که در مبارزات این دو گربه سان می بینم همش شیر برنده است و نه ببر پس بنا بر این شیر قوی تر از ببره

    • jik
      شنبه 26 بهمن 1392 - 20:31:21
      12 6

      سلام.ببر به تنهایی میتونه بزرگ‍ترین بوفالوی جهان که بوفالوی هندیه رو شکار کنه همونی که دوستمون تو بالا فرمود وزنش1.5تنه.و همینطور سایر شکارهای ببر شامل خرس سیاه کروکودیل بچه فیل و بعضی وقتهاهم کرگدن البته در مورد ببر سیبری باید خرس بزرگ‍ قهوه ای روسیه رو هم بگم که چند درصد از غذای ببر رو تشکیل میده.در حالیکه شیر به سختی و بصورت گ‍له ای میتونن یک بوفالوی900 کیلویی آفریقایی رو شکار کنن تازه من فیلمهایی دیدم که یک بوفالو شیر نر و شیر ماده کشته یه فیلم دی‍گه هم دیدم که دوتا شیر ماده از یک گ‍راز میترسیدن.من اینارو تو سایت آپارت دیدم.

    • saeed
      شنبه 26 بهمن 1392 - 21:13:38
      14 4

      راستی منم مثل شما فیلمهای نبرد این دو حیوان رو دیدم و تو شرایط مساوی و نامساوی به نفع شیر همیشه ببر پیروز میدان بوده.من شک دارم که شما فیلم مبارزه های این دو حیوان رو دیده باشین چون اگه دیده بودین این حرفو نمیزدین.

  • سما
    سه شنبه 22 مرداد 1392 - 08:21:02
    پاسخ
    10 5

    از عکس ببر سفید ممنون ببرها رو بیشتر از شیرها دوست دارم !

  • سما
    سه شنبه 22 مرداد 1392 - 09:22:26
    پاسخ
    8 6

    ببرها خشگلتر از شیرهان .

  • شاهرخ
    چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 05:30:55
    پاسخ
    12 4

    هر دو زیبا وقدرتمند هستند .اما ببر یه چیز دیگه ست...قوی-زیبا- و با شکوه

  • محمد
    جمعه 15 آذر 1392 - 19:29:13
    پاسخ
    4 7

    همون طوری که میبینید این ببر سفید جهش یافتس اما شیره معمولی هست، چرا ببر سفیدو با یک شیر سفید که کمیاب ترم هست مقایسه نمیکنید!

  • زیست شناس
    یکشنبه 17 آذر 1392 - 13:48:23
    پاسخ
    9 6

    من که فکر می کنم خرس جزو ببرسانانه3 . من که فکر می کنم گربه جزو سگسانانه - شیر هم جزو پرندگانه چون فلس داره-

  • حسین
    چهارشنبه 27 آذر 1392 - 00:36:16
    پاسخ
    6 14

    بنظرمن شیر از ببر قوی تره ، البته نه تنها از ببر بلکه از تمام حیوانات روی خشکی قوی تر و باهوش تره ، براهمینم یک دنیا لقب سلطان حیوانات رو به شیر دادن نه به ببر

  • امير
    دوشنبه 2 دی 1392 - 14:46:56
    پاسخ
    3 14

    فقط شيرشيرقوي ترين ببر زورش به موش مرسسسسسسسسسسه

  • نادر
    جمعه 20 دی 1392 - 14:35:54
    پاسخ
    4 7

    تحلیلتون بسیار ضعیف بود

    • سمیرا
      دوشنبه 7 بهمن 1392 - 18:11:39
      1 9

      آقا نادر شما دانشمندین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سمیرا
    دوشنبه 7 بهمن 1392 - 18:04:35
    پاسخ
    4 5

    می خواهاااااااااااااااااااااااام ببر سفیدووو

  • سمیرا
    دوشنبه 7 بهمن 1392 - 18:15:08
    پاسخ
    1 6

    خیلی قشنگ بود مرسیییییییییییییییییییییییی

  • حميد
    جمعه 9 اسفند 1392 - 13:26:47
    پاسخ
    8 6

    به نظر من ببر از شير قوي تره

  • ببر
    چهارشنبه 14 خرداد 1393 - 14:02:45
    پاسخ
    1 2

    به من ربطي نداره پش من نظر نمىدم

  • دوستی ببر و شیر
    سه شنبه 20 خرداد 1393 - 02:54:41
    پاسخ
    4 2

    دوستانه ببر و شیر بیاید باهم اشتی کنید

  • من
    دوشنبه 23 تیر 1393 - 14:00:17
    پاسخ
    6 4

    ببرقویتره

  • علی
    دوشنبه 20 مرداد 1393 - 02:16:37
    پاسخ
    5 2

    دعوا نکنين هر دوشون قوی ان وخداوند به هر دوشون زيبايی خاصی داده شما که هی ميکيد اين خوشگله يا اون قويه شير و ببر عضو يک خانواده اند و من ميکم رابطه ی خوبی دارنند اگه نداشتن با هم جفت کيری نميکردن بعد تازه عضو يک خانواده اند .تمام ديکه دعوا چرا.........

  • lpln
    چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 10:26:06
    پاسخ
    1 5

    ببر وسگسان.قاط زدی به خدا .خوب اگه اطلاعات کافی ندارری چرا مردم رو سر کار می ذارین؟

  • امیر
    چهارشنبه 2 مهر 1393 - 17:19:53
    پاسخ
    5 1

    ولا دعوای که شما مکنید باهم ببروشیر باهم نمیکنند

  • شاهرخ
    یکشنبه 11 آبان 1393 - 08:11:15
    پاسخ
    5 4

    این دیگه سوال نداره.ببر قوی ترین گربه سان دنیاست.

  • سیدشاکر پورموسوی
    دوشنبه 10 آذر 1393 - 02:41:03
    پاسخ
    1 3

    من از شیر قویترم....شیر بره بمیره

  • بی نام
    جمعه 5 دی 1393 - 15:14:47
    پاسخ
    3 4

    ببر نسل جدید همون گربسان بزرگ زمان ماموت هاست که بهش میگفتن دندان شمشیری ے اینکه به شیر میگن سلطان جنگل به خاطر این نیست که قویتره به خاطر اینکه موقعیکه سیره اگه شکار از کنارش رد بشه کاری باهاش نداره ے وگرنه هر کسی میدونه که ببر قویتره و لقب خطر ناک ترین گوشتخوار رو داره

  • غلورضا
    یکشنبه 7 دی 1393 - 13:46:51
    پاسخ
    5 2

    فقط شیر چون شیر چابک تره

  • سهیل
    شنبه 27 دی 1393 - 22:43:05
    پاسخ
    3 2

    شییرازببر ضعیف تره من خودمطرف ولی خدای شیر دلیرتره واز هیچ حیونی نمیترسه وتاپای جون میجنگه ولی ببر اگه راه فرارپیداکنه مبارزه نمیکنه ولی اگه مجبورباشه دوتاشیرم میکشه

  • بی نام
    سه شنبه 14 بهمن 1393 - 01:31:29
    پاسخ
    2 4

    به نظر من بهتره به همون شکارشون اکتفا کنیم که ببر به تنهایی میتونه حیوانات بزرگی شکار کنه ولی شیر به صورت گله ای

  • نعیم
    سه شنبه 11 فروردین 1394 - 18:33:56
    پاسخ
    6 18

    شیر قویترین و درنده ترین گربه سانه دنیاست به چندتا دلیل: اولا ارتفاع یک شیر نر وقتی می ایسته به بیش از 1.2 متر میرسه که از ببر بلندتره, ثانیا سر شیر خیلی بزرگه, و ثالثا دوستان توجه کنن که یک شیر ماده خودش میتونه به تنهایی شکار کنه و در صورتی که شکار خیلی بزرگ باشه گروهی شکار میکنن چه برسه به شیر نر که خودش اگه بخواد تنهایی شکار میکنه.

    • سعید
      سه شنبه 20 بهمن 1394 - 00:03:33
      3 0

      جناب نعیم،ارتفاع شیر حدودا 10 سانت از ببر بلندتره اما طول بدن ببر بیشتر از شیره،وزن ببر بیشتره و وزن ببر بنگال تا 260 کیلوو گاهی تا320کیلو و ببر سیبری تا 360 کیلو وزن دارند،در حالیکه وزن شیر نر آفریقایی حداکثر 200 کیلوگرم است و بصورت استثنایی گاهی وزنشان به 250کیلو میرسد.در مورد اندازه جمجمه باید بگم که اتفاقا جمجمه ببر بزرگتر است،ولی شیر بخاطر داشتن یال است که شما فکر میکنید جمجمه بزرگتری دارد،درویکی پدیا و گوگل عکس جمجمه ببر و شیر در کنار هم هست.طبق تحقیقات نشنال جئوگرافیک و دیسکاوری،قدرت آرواره و پنجه ببر بیشتر است،همچنین ببر 20 عضلات بیشتری دارد و همچنین بلندترین دندانهای نیش متعلق به ببر است.ضمنا ببرها تنها زندگی و شکار میکنند اما شیرها فقط بصورت گروهی قادر به شکار و ادامه زندگی هستند.

  • بی نام
    شنبه 22 فروردین 1394 - 18:47:36
    پاسخ
    2 5

    شیرسلطان جنگل

  • بی نام
    چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 20:56:27
    پاسخ
    12 3

    ببر سلطان شیر

  • شاهىن
    سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 22:47:23
    پاسخ
    3 10

    به نظر من اگه شىر بربرى زنده بود،حتى ببر سىبرى هم حرىفش نمىشد.بعدشم به جاى ببر و شىر بىاىد لاىگر و خرس قطبىو مقاىسه کنىن

  • علي
    سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 19:15:40
    پاسخ
    10 3

    ببين چه شير يال داشته باشه چه نداشته باشه. ببر. سلطانه

  • سید شاکر پورموسوی
    سه شنبه 5 خرداد 1394 - 03:09:02
    پاسخ
    2 1

    دنیا فقط ببر

  • عبدی
    چهارشنبه 31 تیر 1394 - 23:35:53
    پاسخ
    1 9

    حالا چرا ناراحت می شید لابد این یه ببری دیده سگسان بوده زود قضاوت نکنید.

  • امیر
    جمعه 24 مهر 1394 - 17:17:56
    پاسخ
    3 14

    ببینید ببر ممکنه سنگین تر باشه چون بیشتر چربیه و شیر عضله اما شیر نر از لحاظ قامت 14 سانت از ببر بلندتره شما تو ویکیپدیا هم یه سری بزنید این موضوع رو نوشته شیر یالش بهش ابوهت میده همینطور جراتش خیلی بالاس ببر چابکتره و ضربه هاش بیشتر ولی شیر ضربه هاش کمتره ولی کاری تر.ولی در کل من شیر رو خیلی باابوهت میدونم در ضمن شیر قویترین غرش رو در میان گربه سانان داره

  • bande
    یکشنبه 22 آذر 1394 - 05:24:07
    پاسخ
    6 2

    فقط ببر بنگال نه شیر

  • بی نام
    دوشنبه 17 اسفند 1394 - 16:29:40
    پاسخ
    1 0

    شیر ابوهت بیشتری دارد

  • نعیم
    سه شنبه 31 فروردین 1395 - 15:24:30
    پاسخ
    0 1

    داداش سعید ببر قویترین گربه سانه من دقیقق نمی دونستم. قویترین آرواره در بین گربه سانان متعلق به ببر هستش درسته؟

  • نعیم
    دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 09:50:27
    پاسخ
    0 1

    آقا یه ذره برید مطالعه کنید در این صورت می فهمید ببر قویترین گربه سان جهان هستش. در ضمن من در باغ وحش دیدم که ببر بزرگتر و خیلی با صلابت تر هستش.

  • حسین
    پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 - 15:21:43
    پاسخ
    0 1

    عزیزان قدرته فکه ببر 700 کیلو و ثدرت فک شیر 1400 کیلو دقیقا 2برابره ببره وبدنش کاملا عضله ایه ولی ببر حالته بدنش نرمس وطاقت ضربه و فکه شیرو نداره اینارو برید بخونید تو کتاب 2گربه سار

  • بی نام
    پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 - 15:46:15
    پاسخ
    0 0

    مهم نیس. شیر رو بیشتر دوست دارم چون نماد ایران بوده از زمان باستان

  • ایران یل
    سه شنبه 15 تیر 1395 - 00:26:09
    پاسخ
    0 0

    سلام به همه.در مقالات و مستندات به وضوح به سرعت عمل شیر اشاره شده اما هیچ از سرعت عمل ببر حرفی بع میان نیامده در ضمن فک شیر بعد از کوسه و یک نوع لاک پشت و کروکودیل و کفتار قویترین فک هست.بدن شیر عضلانی تر از ببر است.شیر باهوش ترین گربه سان دنیاست و البته بعد از یوزپلنگ سریعترین.در ضمن اگه دقت کنید اون شیر بسیار پیر و فرتوت است و به نظر می آید بیمار و یا بدون آمادگی جسمانیست در حالی که اون ببر بسیار جوان و آماده و سرحال است.این مبارزه تماما به نفع ببر طراحی شده.کمی با معلومات نه با احساسات نظر دهیم.

  • سهراب1349
    یکشنبه 20 تیر 1395 - 23:54:10
    پاسخ
    0 0

    قویترین فک درمیان گربه سانان مربوط به سومین گربه سان بزرگ دنیاجگوارمیباشد

  • بی نام
    چهارشنبه 23 تیر 1395 - 00:17:54
    پاسخ
    0 0

    دوستان توجه کنید که وزن ملاک نیست.طبق گفته شبکه دیسکاوری شیر از مهارت مبارزه بالاتری از ببر برخورد داره و چابک تره.در ضمن غرش شیر با ۱۰ کیلومتر برد از ببر خیلی بیشتره.

  • وحید
    شنبه 26 تیر 1395 - 01:08:44
    پاسخ
    0 0

    با سلام . ببر بزرگترین شکاچی خشکی هستش البته بعد از خرس . و اگر بخاطر شکار بیش از حد اونمبخاطر زیبایی ببر نبود الان غضیه خیلی فرق میکرد . علت موفقیت شیر در گروهی زندگی کردنه ولی ببر تنها و تنها از بس شکار بر میاد و سلام

  • مسعود
    دوشنبه 28 تیر 1395 - 13:54:19
    پاسخ
    2 0

    نظرهمه محترمه.من میگم ببرازشیرهم قویتره هم تواناییهاش بیشتره ازاونجاکه ببرانفرادی شکارمیکنه توی اب به راحتی شنامیکنه وبراحتی ازدرخت بالا میره جدای ازاینکه جثه بزرگتری داره ودندانهاوپنجه های بلندوقوی /ولی زیستگاههای طبیعیشون خیلی ازهم فاصله دارند وهیچوقت درطبیعت دیده نشده که باهم روبروبشن.ولی توی یه مستنددیدم که شیرافریقایی وببربنگال روجفت کرده بودن وثمره این جفت گیری یک ببرشیربه وزن اگه درست یادم باشه 550 کیلوگرم بودولی برخلاف جثه بزرگ توانایی زندگی وشکاردرطبیعتونداشت وهمیشه توی قفس بایدازش نگهداری میشد.

  • سجاد
    دوشنبه 8 شهریور 1395 - 21:09:41
    پاسخ
    0 0

    با سلام، دوستان بر چه اساسی میگن ببر سلطان جنگله؟ سالهاست که شیر سلطان بوده اگه قرن ۲۱ عوض شده نمیدونم، چه دلیلی داشته بگن شیر سلطانه ؟ شیر ماده به تنهایی حتی به بچه زرافه بزرگ هم حمله می کنه و مادرش فقط نگاه می کنه حتی به کرگدن و بچه فیل و کروکودیل و اسب آبی و خرس، کلیپ هاش فراوانه و حتی تو آپارات هم هست میتونین ببینین، وقتی شیر ماده چنین قدرتی داره نرش دیگه جای خود داره. شیر اگه مجبور بشه به هر چیزی حمله می کنه ولی در سایر مواقع چون حیوان باهوشیه ترجیح میده احتیاط کنه تا بیخود دچار زخم و دردسر نشه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700