معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: در دولت کسی درباره لغو روادید ایران مشکلی ندارد.

در ادامه گزیده ای از نظرات حسن قشقاوی در نشست شورای مشورتی گردشگری به نقل از ایسنا می آید:

 

  • درباره لغو روادید ایران و نامه‌ی پیشنهادی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت کسی در این زمینه مشکلی ندارد، ولی از آنجا که ایران هدف است، لغو روادید به هماهنگی‌ و کنترل‌هایی نیاز دارد.

 

  • دست کم پنج‌میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور داریم که 40 تا 50 درصد آن‌ها با سه تا چهار خارجی در ارتباط هستند. اگر فقط حلقه‌ی ارتباطی ایرانی‌های خارج از کشور را جذب کنیم، رقمی نزدیک به 20میلیون گردشگر می‌شود. پس باید روی این ظرفیت متمرکز شود.
  • ما می‌دانیم ساختار هتل‌های ما ضعیف است، ولی دست کم غذا در ایران ارزان است. ایران جزو ارزان‌ترین کشورها به‌شمار می‌آید. حالا ممکن است در دنیا جای ارزان‌تری هم پیدا شود، ولی من با اطلاع کامل صحبت می‌کنم و ذره‌ای مبالغه ندارم.
  • در اصل ضرورت گردشگری، اجماع ملی وجود دارد؛ اما در نحوه‌ی رسیدن به این هدف اجماع ملی وجود ندارد و این سبب پیش نرفتن دغدغه‌های مسؤولان گردشگری کشور شده است.
  • دلیل ضعف صنعت گردشگری سیاسی جلوه دادن همه‌چیز در ایران توسط دشمنان و استکبار جهانی است. گردشگری از جمله حوزه‌هایی است که فوق‌العاده سیاسی نشان داده شده و دشمنان و استکبار جهانی تعمدا به‌دنبال سیاه‌نمایی موقعیت جمهوری اسلامی ایران هستند.
  • این‌که درباره‌ی ناامنی و نبودن امکانات در ایران سخن گفته می‌شود، یک نوع سیاسی جلوه دادن است، البته سفارتخانه‌های کشورهای غربی در ایران مقصرند، آن‌ها سایت‌هایی دارند که مستقیم به وزارت خارجه‌شان لینک شده است. گردشگران با مراجعه به این سایت‌ها با اطلاعاتی مبالغه‌آمیز درباره‌ی حجاب و قوانین رانندگی در ایران روبه‌رو می‌شوند و پیام‌هایی را درباره‌ی سفر نکردن به برخی استان‌های ایران می‌بینند. ما آن سفیران را بازخواست می‌کنیم. این رفتار، یک تعمد است. همان‌طور که دیگر حوزه‌ها را سیاسی کرده‌اند، گردشگری را هم سیاسی جلوه می‌دهند و ما به‌عنوان وزارت امور خارجه ایران موظفیم این مسائل را حل کنیم.
  • پناه‌جویی یکی دیگر از عوامل سیاه‌نمایی است. اروپایی‌ها به کسی که بگویند من از «جهنم ایران» فرار کرده‌ام و به «بهشت اروپا» پناه آورده‌ام و شخصی که تغییر هویت بدهد، نام اسلامی خود را به یک نام اروپایی تغییر دهد و اگر مسلمان است بگوید بهایی است، پناه‌جویی می‌دهند.
  • مقوله‌ی پناهندگی رابطه‌ی مستقیمی با سیاه‌نمایی دارد و اگر فیلم‌هایی نشان دهند که ایران جهنمی است و مرد و زنی دچار مناقشه شده‌اند، تمام دنیا به آن‌ها جایزه می‌دهند مثل فیلم‌های فحشا در حجاب، فروش کلیه، کشتی‌گیر، ثریا و 300، تمام این فیلم‌ها، فیلم‌هایی در راستای سیاه‌نمایی و جهنمی نشان دادن ایران هستند، اما این‌ها نباید ما را ناامید کنند.

 /27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    23 4
    اینطور هم نیست که هر که گفت من بهائی ام پناهندگی بگیرد! باید واقعا بهائی باشد.
  • زنده باد ایران IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    4 22
    به نظر من با کشورهای که رابطه خوبی داریم مثل عراق که مذهب ودین مشترکی داریم روادید بین دو کشور رو بردارم.که سفر برای دو طرف اسان بشه.ویا حداقل روادید عراقیها رو برداریم مثل ترکیه وسوریه.که حجم بیشتری از گردشگران وزایران عراقی به ایران بیان.که خودش باعث یک حرکت شغلی برای راننده های تاکسی هااتوبوس قطار هواپیما هتا ها رستورانها وو..........بیمارستانهاودرمانگاهها...........ووووووووووووو...................ووووووو.من اطمینان دارم که این طرح از طرح سوریه وترکیه وتایلندومالزی بیشتر جواب خواهد داد.چون عراقیها بعداز رزیم صدام عاشق ایرانند.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    32 1
    مبالغه؟؟
  • سعید CA ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
    20 0
    من بهایی نیستم علاقه ای هم به آن ندارم ولی تا آنجایی که اطلاع دارم بهایی بودن طرف را با مرکز بهاییان چک می کنند و اکثراً از طریق آنهاست که شخص اقدام به خروج از ایران می کند. آقای قشقاویی یک سر به لیست متقاضیان مهاجرت به استرالیا و کانادا و آمریکا بزنید ، در سفارتخانه های خارجی در تهران و کشورهای همسایه را ببینید بعد بگویید مبالغه می کنند.