سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت گفت: در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه طرح ضیافت مرغ گرم 4700 تومان و مرغ منجمد 4400 تومان عرضه می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت گفت: حدود 12 قلم كالاي اساسي و پرتقاضا در نمايشگاههاي عرضه مستقيم ويژه ماه مبارك رمضان عرضه مي‌شود كه برنج، روغن، حبوبات، لبنيات، شكر، گوشت، مرغ از آن جمله محسوب مي‌شوند.
به گزارش خبرآنلاین «حسن رادمرد» در حاشيه افتتاح نمايشگاه عرضه مستقيم كالا ويژه طرح ضيافت در مصلي امام خميني با اشاره به تنوع كالاها و محصولات غذايي عرضه شده دراين نمايشگاه تصريح كرد: عرضه مستقيم كالا در سراسر كشور با همكاري انجمن‌ها، اتحاديه‌هاي صنفي و تشكل‌هاي مردمي در قالب 300 نمايشگاه و 15 هزار غرفه طراحي شده است كه كالاهاي مورد نياز مردم را با تخفيف 5 تا 15 درصدي عرضه خواهد كرد.
وي در ادامه با اشاره به بازار پر تقاضاي مرغ و افزايش تقاضاي مردم براي خريد خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه مرغ گرم با قيمت 4700 تومان و مرغ منجمد با قيمت 4400 تومان عرضه مي‌شود كه با هماهنگي هاي انجام شده ميزان توزيع و عرضه طي روزهاي آينده افزايش خواهد يافت.
به گفته سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي ،‌ قيمت مرغ توليد روز به دليل بالا رفتن منحني تقاضا با افزايش روبرو بوده است كه تلاش مي‌شود با عرضه و توزيع مناسب اين قيمتها كاهش پيدا كند.
وي با بيان اينكه استان تهران توليد كننده مرغ نيست افزود: بخش اعظم تامين مرغ كشور در 7استان ديگر صورت مي‌گيرد از اين رو در تلاشيم تا بتوانيم مازاد مرغ توزيعي اين استانها را به استانهاي بزرگ مثل تهران كه با افزايش تقاضا مواجه است انتقال دهيم .
به گفته رادمرد در تهران روزانه 1000 تا 1200 تن مرغ مصرف شهروندان است از اين رو اين استان در مركز توزيع مرغ مازاد استانهاي ديگر قرار خواهد گرفت.
سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي همچنين بيان اين مطلب كه شهروندان براي گزارش گراني‌ها در سطح نمايشگاه‌ها مي‌توانند با سامانه 124 تماس بگيرند افزود: در صورت گزارش تخلف، بازرسان در مدت 20 دقيقه در محل حاضر و به شكايان رسيدگي خواهند كرد.
رادمرد در ادامه به توزيع ساير اقلام مورد نياز مردم نظير برنج اشاره كرد و گفت: دراين نمايشگاهها برنج خارجي با قيمت 700 تومان و برنج ايراني با قيمت زير 2000 تومان عرضه خواهد شد.
وي ادامه داد: همچنين عرضه زولبيا و باميه، خرما، ماكاروني و ساير اقلام نيز دراين نمايشگاهها در نظر گرفته شده است.
رادمرد با اشاره به برنامه استراتژيك براي ذخيره‌سازي برنج، مرغ، گوشت، كنجاله و ديگر كالاهاي استراتژي افزود: 7 ميليون تن كالاي استراتژي خريداري شده و بزودي در انبارها ذخيره مي‌شود.
سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: همزمان با برپايي نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا ومحصولات غذايي، شوراي اصناف كشور نيز فروش‌هاي فوق‌العاده‌اي را در واحدهاي صنفي منتخب برگزار خواهد كرد تا نسبت به فروش با تخفيف كالاهاي مورد نياز مردم در اين ماه اقدام كنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =