ایران، میزبان بیش از 3 میلیون تبعه کشورهای همسایه است که به دلیل جنگ های داخلی کشورشان به ایران مهاجرت کرده اند و بسیاری هم پناهنده شده اند.

سید محمد تهوری، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور آماری از هزینه های این اتباع بیگانه برای دولت ایران به خبرگزاری فارس ارائه کرده است که در جدول زیر می بینید؛

تحصیل هر فرد پناهنده یک میلیون و سیصد تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان/ در مدارس غیرانتفاعی؛ سه میلیون تومان
بیمه شامل قشر آسیب پذیر می‌شود و هزینه‌ای برای آن‌ها در بر ندارد
هزینه روزانه 5 دلار

او همچنین درباره تردد اتباع خارجی در شهرهای مختلف کشور گفت: در خصوص رفت و آمد هم، اتباع خارجی باید برگ تردد دریافت کنند تا به دلیل تردد غیرمجاز توسط پلیس دستگیر و دچار مشکل نشوند. ازدواج افراد دارای کارت معتبر با افراد فاقد کارت تخلف محسوب شده و در نتیجه این ازدواج، فرد دارای کارت، غیرمجاز تلقی می‌شود.

تهوری گفت: افغانستان در برهه‌ای از زمان در بحران به سر می‌برد، ولی هم اینک دارای ثبات و امنیت است. لذا پناهندگان از حالا به فکر بازگشت باشند و در این راستا برنامه‌ریزی کرده و رایزنی‌های لازم را انجام و در کشور خود ســرمایه گذاری کنند. مردم کشور ما میزبان‌های خوبی بوده و هستند و دلیل آن هم حضور بیش از 30 سال پناهندگان در ایران است که اکثریت حاضر به ترک آن نیستند، ولی با همه این اوصاف باید بگویم که پناهندگی روزی پایان خواهد یافت و پناهندگان باید به کشور خود بازگردند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    47 24
    به جای اینکه هرتبعه ای را در این کشور اسکان دهید لطفا این هزینه ها را برای نگهداری نخبه ها و جذب متخصصان کشورهای دیگر به ایران کنید
    • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
      23 14
      من بعنوان کسی که کاملا در جریان امور پیمانکاری برای شرکتهای اب و برق و گاز و ... هستم باید بگم که اگه کارگران پرتلاش و تقریبا بیمزد افغان نبودن هنوز هم اکثر استانهای ایران گاز و برق و ... نداشتن چه برسه اینکه در دهه 70 اکثرا به این امکانات برسن هنوز هم نبود کارگرای افغانی علت عقب موندگیمونه از شیلات دریا گرفته تا معادن کوهها
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    30 41
    چراباید این افغانی تو کشور ما باشند فقط هزینه اقتصادی ندارند ما جرای خفاش شب یکی از جنبه های فرهنگی انها بود باید تمام افغانی ها بیرون کنند تا فرصت شغلی برای ایرانی ها به وجود اید
  • سهیلی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    25 25
    حالا چه عجله ای دارن. مهمون حبیب خداست,,,,,,,,,
  • ساسان IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    31 35
    معلومه اونا خودشون نمیرن باید بیرونشون کنین مثل کشورهای اروپایی
  • بدون نام FR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    33 14
    اون دانشجوهاي بورسيه اي رو كه گرفتينو كم كنيد بجاش به اين افغاني ها انقد گير نديد.
  • احسان US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    31 28
    هرچی بگیم اینگار نه اینگار دولت اصلا به فکر مردم نیست...مگه نه اینکه جنگ تموم شده؟ به خدا میشناسم از همین افغانی ها که دارن از گرونی خونه و چیزهای دیگه واسه خودشون سرمایه میکنند میفرستند افغانستان...بخدا ظلم میکنین به مردم خودتون ای دولتمردا....ظــــــلم
  • سام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    17 10
    واقعا باید برای شما ایرانی ها متاسف بود این افغانها اینقدر هزینه دارند میدانید چقدر منفعت اقتصادی دارند بیشتر درامدشون رو همین جا خرج میکنند ایجاد شغل میشه مفت کار میکنند کارهای سخت وشاقه که هیچ ایرانی حاظر به انجام ان نیست.همه اینها بماند یک جای دنیا پیدا کنید که مهاجر نباشه .من دانشگاه درس میخونم سالی 4 میلیون پول میدم همه دانشجویان افغانی پولهای هنگفت میدند .مشکلات اقتصادی فشار اورده سر این افغانها خالی میکنید
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    12 14
    اگر همون هزینه ای که برای اتباع افغانی صورت می گیره رو برای قشر ضعیف کشور خودمون بکنیم عدالت اجرا میشه... متاسفانه قشر ضعیف در کشور ما روز به روز در حال افزایشه.
    • همون AT ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      6 4
      شما لطف کن به همون قشر ضغیفتون بگید که همون کارهایی را که افغانها با همون حقوق انجام میدهند انجام بدهند. دوست عزیز کمی واقع بین باش .
  • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    18 6
    ما که ظرفیت کشورمان به 250 میلیون می رسه چرا بیرونشان میکنید یه زره هم واردکنید تا گوشت و مرغ مازاد را انها بخورند ما که خیلی داریم.
    • hamoon AT ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
      10 4
      کار میکنند پول در میاورند نوش جونشون . خوبه مثل ایرانیهایی که در کشورهای اروپایی مفت میخورند و میخوابند و از امکانات دولت استفاده میکنند و پول اعانه کلیساها را میگیرند . ا
  • نادر IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    21 19
    هر وقت اسم افغانیها میاد یاد اون دختر یزدی بیچاره و دختران بیگناهی که به دست افغانی ها مورد تجاوز قرار گرفتند وکشته شدند می افتم.
    • بدون نام SE ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
      8 8
      بهتره یه کم هم به یاد اون افغانی های مظلوم و بی گناهی باشی که یه عده از خدا بی خبر خونه و کاشونه شون رو به آتش کشیدند توی یزد.
  • بدون نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
    8 3
    برا همتون با اين احساسات تنگ نظرانه مخالفم
  • بدون نام SE ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
    18 8
    از تمام دانش آموزان افغانی در مقاطع تحصیلی مختلف پول اخذ میشه، هر تبعه افغان برای تمدید سالانه کارت شناساییش سالانه 500 هزار تومان پول میده. هر تبعه افغان برای دریافت کارت کارگری اونم فقط برای کارهای شاقه ی مشخصی مثل چاه کنی یا چوپانی و یا کارگر مزرعه سالانه 500 هزار تومان پول پرداخت می کنه. کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روزانه 3 دلار در ازای هر مهاجر افغان به دولت ایران پول پرداخت میکنه. هیچ تبعه افغان از هیچ گونه بیمه ای برخوردار نیست. یه کم انصاف داشته باشید. شما مسلمون هستید از امام زمان خجالت بکشید.
  • کورش IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
    7 8
    نمی دونم چرا بعضی ها اینقدر جوگیر هستند از وقتی ساره گل اون نامه کذایی رو نوشته بعضی ها شده اند دایه مهربانتر از مادر! این همه دم از مظلومیت و مفت کار کردن افغانی ها نزنید در همه جای دنیا پناهندگان هزینه های بالایی برای کشور میزبان داشته و دارند حالا چه شده که در این مملکت این هم برعکس شده؟! آقایی که میگی اگر افغانیها نبودند هنوز هم بسیاری از استان ها فاقد برق و گاز بودند آخر کمی هم سواد خوب است اگر افغان ها نبودند کارگران ایرانی بالا سر کار خود بودند و پیمانکاران از خدا بی خبر هم مجبور بودند به ازای کار سختی که از آنها می کشند حق و حقوق حداقلی را به آنها بدهند. به قول شما ایرانی بیکار می ماند تا کارگر افغانی مفت برای شما کار کند تا بعضی ها بابت بی قانونی این مملکت یک شبه به همه چیز برسند.
  • غضنفر JP ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    20 6
    من هشت سال در ایران رئیس کارگاههای راهسازی و ساختمانسازی بودم. بهترین کارگرها همین افغانها بودند، واقعا وفادار و مهربان و مسئولیت پذیر. دلیل نمی شه خشک و تر با هم بسوزند، می توان با اجرای قوانین درست جلوی تخلف اون عده کم رو گرفت،آیا این همه فساد مالی و اخلاقی فقط از افغانها سر زده است؟ بی انصاف نباشیم.
  • ایرانی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    3 8
    اگر به جدول هزینه هایی که درج شده دقت کنیم هر افغانی روز 5 دلار (به نرخ هر دلار 3500 تومان)برای دولت و بطور دقیق برای مردم ایران هزینه داره که این مبلغ ماهیانه 525000 (5$*3500*30=525000) تومان میشه، این بیشتر از حداقل دستمزد مصوب برای کارگران است .حالا سوالی که از مسئولان ذیربط پیش میآید این است که چرا پول ملت خرج این اجانب میشه؟ چه کسی از کیسه مردم می بخشه؟آیا بعد از بیشتر از 35 سال وقت بازگرداندن افعانی هابه کشور شان نشده؟آقای مدیر کل فرموده اند که پناهندگی روزی پایان خواهد یافت و پناهندگان باید به کشور خود بازگردند، این روز چه زمانی است؟