یک نماینده حزب کار ترکیه با انتقاد شدید از مواضع سران ترکیه، اعلام کرد که این حزب اسنادی دارد که ثابت‌ می‌کند سران ترکیه تروریستم را علیه سوریه تحریک می‌کنند و توافقنامه‌‌ای علیه دمشق با آمریکا امضا کرده‌اند.

یک نماینده حزب کار ترکیه با انتقاد شدید از مواضع سران ترکیه، اعلام کرد که این حزب اسنادی دارد که ثابت‌ می‌کند سران ترکیه تروریستم را علیه سوریه تحریک می‌کنند و توافقنامه‌‌ای علیه دمشق با آمریکا امضا کرده‌اند.
حسن بصری اوزبی نایب رئیس حزب کار ترکیه از موضع عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه در قبال سوریه بشدت انتقاد کرد و گفت که «گل» تروریست‌ها[ی سوریه] را به ارتکاب جنایت در سوریه تحریک می‌کند و حزب کار به این دلیل شکایتی از او به مراجع قضایی تسلیم خواهد کرد تا وی در دادگاه عالی محاکمه شود.

اوزبی در بیانیه‌ای مطبوعاتی که پایگاه اطلاع‌رسانی اولوصال باکیش و شبکه اولوصال آن را منتشر کردند اعلام کرد که حزب او شکایتی قضایی به ریاست پارلمان ترکیه و دادستانی کل دادگاه عالی برای آغاز محاکمه عبدالله گل تسلیم خواهد کرد.

اوزبی تاکید کرد که حزب کار مدارک روشنی دارد از اینکه عبدالله گل به ایجاد اقدامات تروریستی و ایجاد جنگ در سوریه تحریک کرده و وی با آمریکا توافقنامه‌ای محرمانه امضا کرده است که همین یک مورد برای آغاز محاکمه وی کفایت می‌کند.

این نماینده ترکیه اعلام کرد که سخنانی که عبدالله گل پس از انفجار ساختمان شورای امنیت ملی سوریه در دمشق بیان کرد، شرم‌آور و ناراحت‌کننده بود برای مردم ترکیه. او در مقابل اقدام تروریستی که مسئولان کشور همسایه او را هدف گرفت، وظیفه انسانی خود را در مقام یک رجل‌سیاسی کنار گذاشت.

نایب رئیس حزب کار ترکیه همچنین اعلام کرد که عبدالله گل به جای اینکه تروریست‌ها را محکوم کند، با اعلام این ادعا که دولت سوریه مشروعیت خود را از دست داده است، تروریست‌های سوریه را بیشتر تشویق کرد... سخنان او طبق قانون مجازات ترکیه، جرم محسوب می‌شود.

این نماینده پارلمان ترکیه به رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه نیز اشاره کرد و گفت که به گفته رسانه‌های دنیا و در رأس آن رسانه‌های آمریکا، دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان پیشاهنگ دولت‌هایی است که عملیات تروریستی در سوریه را تنظیم می‌کنند و به دستور آمریکا، سلاح را برای تروریست‌ها تأمین می‌کند.

اوزبی تصریح کرد که گل پیش از این نیز به امضای توافقنامه محرمانه با کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا در 2 آوریل 2003 میان آمریکا و حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم کنونی ترکیه) اعتراف کرده است و روزنامه وطن ترکیه این اعترافات را در صفحات روزنامه خود در تاریخ 24 می 2004 ثبت کرده است.

این مقام ترکیه‌ای اعلام کرد که ترکیه به سوی ماجراجویی‌های خونین حرکت می‌کند و جنایت مسئولان ترکیه (عضو حزب عدالت و توسعه) در زمره خیانت ملی به شمار می‌رود.

26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    8 8
    دولت تركيه نوكر جديد آمريكا است كه جديدا دنبال رو سياست هاي آمريكا شده است و بر عليه سياست ايران و سوريه گام برمي دارد پس بهتر است با وارد نكردن اجناس تركي دشمنانمان را تقويت نكنيم كه بر عليه خودمان موضع بگيرند