رییس مجلس با انتقاد از افزایش اقدامات تروریستی در سوریه، از زد و بندهای کشورهای بزرگ غربی در این موضوع سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاين علي لاريجاني در آغاز جلسه علني امروز در نطق پيش از دستور خود با انتقاد از سکوت کشورهای غربی و مجامع بین‌المللی در مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار از دبیرکل سازمان خواست همانند سوریه به میانمار نیروهای صلح اعزام کند.
 وي در واکنش به تحولات سوریه و اقدامات تروریستی اخیر در این کشور، اظهار داشت: رفتار پرحجم ماجراجویانه برخی کشورها در سوریه جای بحث دارد؛ چه در قبل از آغاز این عملیات‌های تروریستی و چه بعد از آن که کشورهای بزرگ پس از اقدامات تروریستی، ترورها را محکوم نکردند.
وی با بیان اینکه رفتار کشورهای بزرگ در قبال سوریه نشان از یک زد و بند عملیاتی با مرتجع‌های تروریست‌ساز دارد، افزود: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به جای محکوم کردن عملیات تروریستی اعلام کردند که حکومت دمشق باید تغییر کند؛ این کشورها به جای محکوم کردن ترور، به تروریست‌ها جایزه دادند و به آنها گفتند که شما ترور کنید، ما بهره سیاسی آن را در شورای امنیت درو خواهیم کرد. رفتار کشورهای غربی در قبال سوریه یک «سَر در» کم دارد تا روی آن بنگارند «به دوره توحش مدرن رسیده‌ایم».
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         رفتار غربی‌ها و آمریکا در قبال تحولات منطقه نشان می‌دهد که آنها قائل به تروریسم خوب و تروریسم بد هستند. اگر ترور در مقابل آمریکایی‌ها باشد، تروریسم محکوم است اما اگر در دمشق، فلسطین و میانمار باشد و هر اقدامی علیه مسلمانان انجام شود، نه تنها محکوم نمی‌شود بلکه جایزه هم به آنها داده می‌شود.
·         رفتار کشورهای بزرگ در قبال مسلمانان میانمار نشان از رفتار دروغ‌آمیز آنها دارد. مسلمانان میانمار را از خانه اخراج کرده و آنها را نسل‌کشی می‌کنند اما مدعیان همچنان سکوت می‌کنند.
·         {خطاب به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل} مدیر‌کل سازمان ملل کجای کار ایستاده و با آن سازمان عریض و طویلش که این همه هزینه صرف می‌شود، چه کار می‌کند؟ آقای مدیر کل همانگونه که برای سوریه نیروهای صلح می‌فرستید، برای نسل کشی مسلمانان میانمار نیز نیروهای صلح اعزام کنید.
·         {در واکنشبه وضعیت نامناسب کشاورزان و گندم‌کاران}متاسفانه بر اساس اطلاعات واصله بخشی از گندم‌های کشاورزان به سیلوها نرفته و در شرایط غیر‌استاندارد نگهداری می‌شود و یا به طیور داده می‌شود که این نگرانی در نوع دیگرش برای برنج‌کاران وجود دارد لذا لازم است کمیسیون کشاورزی ‌با بررسی گزارشی به مجلس ارائه کند، همچنین ‌آقایان به مجلس خواهند آمد و در این باره گزارش خواهند داد. مسئولان دولتی هم باید با برنامه ریزی این مشکلات را بهبود دهند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =