فارس نوشت:

کاهش عرضه برخی خودروهای داخلی به بازار باعث افزایش اختلاف قیمت‌ها بین کارخانه و بازار آزاد این خودروها شد به طوری که این اختلاف قیمت در برخی موارد تا 9 میلیون تومان نیز رسیده است.

 

 

 

 

 

 

با وجود کاهش تقاضای خرید خودرو در بازار، پایین بودن عرضه برخی خودروها به بازار از سوی شرکت‌های خودروساز باعث بالا رفتن قیمت‌ در بازار آزاد شده است.

به گفته فعالان بازار، خرید و فروش خودرو در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته اما این مسئله عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد نبوده و در حال حاضر اختلاف بالایی بین قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها وجود دارد.

پژو 206 تیپ 6 از جمله خودروهایی است که در حال حاضر با اختلاف قیمت 8 تا 9 میلیون تومانی نسبت به کارخانه، در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود به طوری که قیمت کارخانه‌ای این محصول 20 میلیون و 812 هزار تومان است اما در بازار 28 تا 29 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این روزها پژو 206 صندوق‌دار مدل V20 نیز با اختلاف 4 میلیون تومانی با کارخانه، 18.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که نسبت به هفته گذشته افزایش 500 هزار تومانی را تجربه کرده است.

همچنین پژو 207 دنده اتوماتیک با اختلاف 6 میلیون تومانی نسبت به کارخانه، با قیمت 29 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که این قیمت نشان‌دهنده افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی طی روزهای اخیر است.

پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 نیز به ترتیب با 2 میلیون و 4 میلیون تومان اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آزاد، خرید و فروش می‌شوند.

قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 در بازار آزاد 18 میلیون و 700 هزار تومان است که افزایش 500 هزار تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد و قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز در بازار به 22.5 میلیون تومان رسیده که حدود 4 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است و با رشد یک میلیون تومانی نسبت به روزهای اخیر همراه شده است.

قیمت مگان نیز این روزها در بازار آزاد به 42.5 میلیون تومان رسیده که رشد 2 میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد. قیمت کارخانه‌ای این محصول 37 میلیون و 210 هزار تومان است.

تندر 90 پارس خودرو نیز با اختلاف قیمت یک میلیون و 700 هزار تومانی نسبت به کارخانه، این روزها 18 میلیون و 900 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

همچنین هر دستگاه تندر 90 ایران خودرو مدل E2 با اختلاف یک میلیون و 200 هزار تومانی نسبت به کارخانه، با قیمت 18 میلیون و 300 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار ماکسیمای دنده اتوماتیک نیز حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است و در حال حاضر این خودرو با قیمت 60 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

در بررسی بازار خودرو همچنین می‌توان به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت مزدا 3 در بازار طی روزهای اخیر اشاره کرد به طوری که این محصول با قیمت 63 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

همچنین قیمت هر دستگاه هیوندایی I20 با یک میلیون تومان افزایش طی رزوهای اخیر به 42 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه هیوندایی I30 با 500 هزار تومان افزایش به قیمت 52 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت سوناتا نیز با 2.5 میلیون تومان افزایش به 81 میلیون تومان طی روزهای اخیر رسیده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تنها EU ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    232 2
    خوش بحال دولتمردان.که همش میگن حبابه
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    بریم پرایدمون رو بخریم تا نشده 15 تومن!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      70 6
      آفرین شما برو پرایدتو بخر!اگر کسی این محصولات بی کیفیت و انحصاری رو نخره وضع خیلی بهتر بود..
  • h IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    85 8
    فاجع ای بزرگ در راهه تا 2سال دیگه صنعتی بنام خودرو سازی نخواهیم داشت
    • سايه IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
      46 0
      همون بهتر كه نداشته باشيم. صنعت خودروسازي زوركي نميشه كه!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    138 1
    عوارض وگمرکات خودرو رو کم کنید بگذارید ما هم از زندگی لذت ببریم والله بقرآن .مگه ما چه مونه یعنی لیاقت نداریم خودرو خوب با قیمت واقعیش سوارشیم .این مجلس چیکار میکنه پس ؟؟!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    28 1
    چرا قیمت خودرو رو تعزیراتی نمیکنید. فقط زورتون به مردم میرسه؟
  • بدون نام EU ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    24 1
    برج 9 پارسال 206 خریدم 100/15 با هزار گرفتاری و آگهی روزنامه فروختم 600/14 حالا دارم آتیش میگیرم 206 شده 400/19 من بخاطر اینکه اگه سوارش بشم قیمتش افت میکنه و پول لازم داشتم فروختم و یه پراید خریدم چون وام گرفتم گفتم بدهکار میشم ارزش نداره حالا توروخدا ببینید چه خبره از بس همه چی بی حساب و کتاب شده ادم نمی دونه چه غلطی بکنه درست تره
  • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    23 2
    اگه ما واقعا يک صنعت خودرويي قوي ميداشتيم الان با ترک پژو از ايران اين طوري همه چي بهم نمي ريخت
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
    23 1
    آقا مجلس تصویب کنه هر فرد ایرانی بتونه با دلار آزاد خودش هر 5 سال یک اتومبیل نو یا کارکرده خودش وارد کنه.چه گناهی کردیم همه چی رو چند برابر بازار جهانی بخریم.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    10 3
    اگه صنعت خودرو سازي نخواهيم داشت عوضش صنعت دلال بازي رونق ميگيره
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    8 2
    اقا يا خانم بدون نام مگه مجلس واسه اين مسائل درست شده ؟فكرش رو بكن ماشين نو زياد بشه مردم راحت تر و با اطمينان تر رانندگي كنند . امنيت ماشين ها بيشتر بشه .اه چقدر بي سليقه هستي
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    8 1
    ميدوني چقدر دارن زير اين حباب نفس ميكشند؟انوقت ما داريم غرق ميشيم ؟
  • امیر IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    8 1
    اگر گمرگ خودرو را بردارن و خودرو با قیمت واقیش که تو اروپا ویا دیگر جاهای دنیا عرضه بشه ...خودشون بهتر میدونن کسی دیگه این ماشینهای بی کیفیتشون را نمی خره .... اصلا نه ایمنی داره نه زیبای هر چند وقت 1 چراقهای عقب خودرو تولیدشون عوض میکنن و بعد ا فتخارد میکنن 1 مدل جدید روانه بازار کردن خدا شاهده چند سال پیش پسر دایم 1 پرشیا صفر خرید از تهران به اصفهان چپ کرد و کمربنده ایمنی ماشین پاره شد و از ماشین پرت شده بود بیرون وکشته شد ..... یعنی اسمش ناسلامتی کمربند ایمنیه هرکسی که واقعا بتونه وشرایطش داشته باشه ماشین خارجی سوار میشه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
    9 0
    به نظر من دلیل گرونی خودرو تخلف خودرو سازه!! 206 رو به مردم عادی نمی فروشن بجاش میدنش دست واسطه با 4 ملیون تومن افزایش قیمت بریزدش تو بازار 70% خودرو ساز 30% واسطه!!! خسته نباشید واقعا...