ایسنا نوشت:

طبق بخش‌نامه بانک مرکزی به بانک‌های خصوصی و دولتی، ارز مسافرتی کلا قطع شده و بانک‌ها تنها به زائران کشورهای عربستان، عراق و سوریه برای یکبار در سال 200 دلار آمریکا خواهند داد.

پس از گذشت چندین روز از سخنان رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصمیم حذف ارز مسافرتی، با بخش‌نامه به بانک‌ها این تصمیم عملی شد.

 البته در روزهای گذشته حرف‌های رییس کل بانک مرکزی که به نقل از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه غیر علنی منتشر شده بود از تعلق گرفتن 400 دلار برای زائران کشورهای عربستان،‌ عراق و سوریه خبر می‌داد که این رقم با بخش‌نامه به 200 دلار کاهش و علمیاتی شد ضمن آنکه کودکان بین 2 تا 12 سال که قبلا از 50 درصد سهمیه ارزی برخوردار بودند نیز دیگر ارزی نخواهند داشت.

 هرچند که حذف ارز مسافرتی از سوی بانک مرکزی راهکاری برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و سوء استفاده برخی از تفاوت نرخ ارز دولتی با بازار آزاد تلقی می‌شود، اما جای تامل دارد که 400 دلار ارز به مسافران کشورهای نزدیک و حتی تایلند و چین و 1000 دلار به مسافران کشورهای اروپایی و دورتر آن هم یکبار در سال، چه میزان بر ثابت و پایین نگه داشتن نرخ ارز در بازار آزاد موثر خواهد افتاد؟

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    90 6
    آقا به جای این کار ها ارز دولتی را برای کالاهای لوکس مثل خودرو قطع کنید،حالا همه که برای تفریح نمیرن خارج،یکی برای تحصیل میره،یکی برای درمان و....
    • حرفی می‌زنیا NL ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
      14 47
      خرج تحصیل دیگران در خارج رو، مردم باید بدن ؟!
  • ایرانی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    30 0
    با این وضعیت که بوجود اومده تا چند روز دیگه ارز زیارتی هم حذف خواهد شد.
  • داود IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    43 2
    اگر کسی می دونه واقعا به من جواب بده: آدمای عادی به جز ارز مسافرتی دیگه چجوری به ارز دولتی دسترسی دارن؟ الان که این هم قطع شده، یک کسی مثل که یک آدم خیلی خیلی معمولیه، چطور می تونه ارز 1226 تومانی تهیه کنه؟ اصلا این ارز به کیا می رسید که برای اینکه اونا کم نیارن ارز مسافری رو قطع کردن؟ واقعا برام سئواله.
  • وحید IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    13 0
    من یه پسر 11 ساله دارم که مبتلا به بیماری اتیسم است با هزار بدبختی و به توسیه دوستان برای معاینه و فرآگیری آموزش به کشور سنگاپور میریم و بلیطمان برای پنج شنبه عصر است وقتی فهمیدم ارز دولتی قطع شد مثل این بود که یه دیگ آبجوش روی سرم ریختن برای من واقعا اختلاف 1.5 میلیون تومانی بردن ارز سنگین است نمی دونم دولت چرا همه رو با یه چشم میبینه به خدا همه برای تفریح نمی رن. به خدا نمی رن
  • امیدوار IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    16 0
    ای کاش همه کارهاشون رو اینقدر سریع عملی می کردند.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    1 0
    در خبرها خواندم که اقای موسی الرضا ثروتی اعلام کردند که یک ایرانی در تهران 15تن طلا خریداری کرده است.خدا وکیلی اگر شمش را هم حداقل گرمی 80هزارتومان بگیریم 15,000X80,000 میشه یکمیلیارد و دویست میلیون تومان . واقعا" این پول را ایشان ازکجا آورده؟ چرا توزیع ثروت در ایران اینقدر بیقاعده است؟