ایسنا نوشت:

سازمان حج و زیارت توزیع ادکلن‌های کشنده در میان زائران عتبات عالیات عراق را تکذیب کرد؛ ولی در عین حال، از زائران ایرانی خواست تا به توصیه‌ها و تذکرهای کارگزاران زیارتی و مدیران کاروان‌ها توجه کنند.

 چندماه پیش اطلاعیه‌ای از سوی برخی اداره‌های حج و زیارت استان‌ها در اختیار کارگزاران زیارتی قرار گرفت که در آن آمده بود: «گزارش‌های واصله حاکی است تشکیلات القاعده در استان «المثنی» عراق نوعی ادکلن موسوم به «lovely» را که حاوی گاز کشنده است، توزیع کرده است که فرد با استشمام آن بعد از چهار روز کشته می‌شود و به این عبارت معروف است (بس شمه) یعنی فقط استشمام کن. به قرار مسموع (شنیده) تا کنون 18 نفر خارجی از این طریق کشته و 35 نفر نیز در بیمارستان‌های عراق بستری شده‌اند. این ادکلن در بازار و در مناطق پرازدحام بغداد و دیگر شهرهای عراق به‌وفور موجود است و به‌فروش می‌رسد. با توجه به این‌که احتمال خرید این ادکلن توسط زائران عتبات عالیات وجود دارد، در جلسات توجیهی قبل از سفر موضوع را به‌نحو مقتضی به زائران اطلاع‌رسانی کنند.»

 این اطلاعیه از سوی حراست سازمان حج و زیارت در اختیار اداره‌های حج استان‌ها قرار گرفته بود تا از این طریق، کارگزاران زیارتی و همچنین زائران ایرانی را آگاه کنند.

اما حالا پس از گذشت چندماه از انتشار این اطلاعیه، بنیامین شکوه‌فر ـ مدیرکل حوزه‌ی ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت ـ می‌گوید: با توجه به پیگیر‌ی‌های صورت‌گرفته، تا کنون گزارشی از این موضوع و خطری که این‌گونه زائران را تهدید می‌کند، نداشتیم و کماکان مشکلی نبوده است و زائران ایرانی هم تا این لحظه مشکلی نداشته‌اند.

 او در عین حال که این موضوع را در حد یک شایعه می‌داند و آن را تکذیب می‌کند، به زائران هم توصیه می‌کند که حتما به توصیه‌ها و تذکرهای مدیران کاروان‌ها و کارگزارن زیارتی توجه کنند.

وی همچنین از متقاضیان سفر به عتبات عالیات درخواست می‌کند که از تردد آزاد به کشور عراق خودداری کنند و حتما در قالب کاروان‌های زیرمجموعه‌ی سازمان حج و زیارت برای این سفر اقدام کنند.

/62303

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =