+ A - چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 21:12:00 چاپ
امتیاز به مطلب 26 نفر

القدس العربی: خالد مشعل اطلاعات ارتش سوریه را به اخوان المسلمین داد

بین الملل > خاورمیانه - روزنامه القدس العربی در گزارشی از دیدار محرمانه خالد مشعل با رهبر اخوان المسلمین سوریه و رد و بدل اطلاعات مهمی بین آنها خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه در گزارشی به قلم تسفی بارئیل خبر داده است که دبیرکل سیاسی جنبش اسلامی حماس که چند ماهی است ، سوریه را ترک کرده، ، به طور ناگهانی در ماه جاری میلادی با محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین دیدار کرده است.
القدس العربی در ادامه به نقل از روزنامه مصری روز الیوسف نوشته است که مشعل در این دیدار اطلاعات مهمی درباره چگونگی انتشار و استقرا ارتش سوریه در اختیار بدیع قرار داده است که می‌تواند تاثیر به سزایی در درگیری‌های جاری در سوریه بگذارد. وی با دادن این اطلاعات شرط کرده است که در قبال آن اسرائیل 220 تن از زندانی‌های حماس را آزاد کند.
القدس العربی در این گزارش تحلیل کرده است که احتمالا خالد مشعل تلاش دارد این اطلاعات را از طریق رهبر اخوان المسلمین که مدتی است تماس‌هایی با امریکایی‌ها برقرار کرده، به گوش امریکایی‌ها برساند.
این در حالی است که همین منابع گزارش می‌دهند که خالد مشعل اخیرا نیز پشت درهای بسته دیداری پنج ساعته با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه داشته است. به رغم این که اطلاعات خاصی از آن جلسه به بیرون درز نکرده اما گفته می‌شود وی از نخست وزیر ترکیه خواسته است که میان حماس با امریکایی‌ها واسطه‌گری کند.
وی اعلام آمادگی کرده است که حاضر است در پرونده‌های مختلف منطقه‌ای کمال همکاری را داشته باشد
به گزارش خبرآنلاین درعین حال نباید از این حقیقت غافل بود که در بحران کنونی سوریه جنگ روانی و تخریب روحیه حریف در نقشی کلیدی داشته و ممکن است اخباری از این دست در همین راستا باشد.

4949

نظرات 55
  • رضا چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 22:09:27
    227 12 پاسخ به این نظر
    شک نداشته باشید همانطور که به سوریه خیانت کردند به ما هم خیانت خواهند کرد چه اینکه سوریه برادر عرب آنها بود اما از پشت به او خنجر زدند وای به ما که از دیدگاه آنها مجوس محسوب می شویم .
  • سسید مهدی چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 21:31:49
    210 10 پاسخ به این نظر
    ایران حواسشو جمع نکن همین بلاها سرش میاد ازشون بعید نبود یه چنین کاری رو کنن اون از افغانستان که داره شاخ میشه اینم از این گروههایی که اینهمه مورد حمایت بودن الان قراره برای خودشون جا و مقامی درست کنن. فقط ایرانی ها هستن که به فکر دیگرانن و به فکر ضرر هایی که به خودشون می زنن نیستن
    • بدون نام چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 22:18:47
      37 235
      در صوریت صحت این گونه اخبار باید گفت: حمایت ما از آرمان قدس ربطی به عملکرد این و آن ندارد. ما تنها به تکلیف انسانی و اسلامی خود عمل کرده و خواهیم کرد.
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 05:49:27
      74 11
      این بدون نام عجب توجیه مزخرفی آورده ربطی به این وآن ندارد آقاجان بت سازی بده
    • سید حسن چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 03:47:10
      1 0
      جناب سسید مهدی! اولا این مطلب درباره مشعل و سوریه و اخوان المسلمین است نه درباره افغانستان. ثانیا می شود بفرمایید افغانستان چگونه برای شما "شاخ" شده؟ البته آرزوی ما این است که هیچ وقت برای کسی شاخ نشویم ولی دولتمردانی داشته باشیم که کشورمان را از پراکندگی به سوی انسجام و ترقی رهبری کنند نه مانند آقای کرزی و تیم بی لیاقت ایشان که یک دهه فرصت و میلیاردها دالر را به فنا دادند!
  • بدون نام چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 21:22:03
    208 16 پاسخ به این نظر
    من که اصلا تعجب نکردم.ذاتش اینه اگرکاری غیرازاین می کرد اون وقت تعجب داشت
    • ایرانی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:50:39
      17 58
      تا هر خبری را میشنوید فوری باور نکنید
  • javad چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 22:15:50
    140 6 پاسخ به این نظر
    گذشت زمان وایام مرد ونامرد را از هم جدا میکند.
  • امید چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:38:48
    88 5 پاسخ به این نظر
    لطفا نامه اخیر مرسی به شمون پرز و تاکید بر پیابندی مصر بر پیمان کمپ دیوید را هم منتشر کنید.
  • دوستدار قذافی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 00:04:55
    87 8 پاسخ به این نظر
    من باز هم میگم این فلسطینیها غیر قابل اعتماد هستن
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 04:27:47
      7 37
      این عنوانت یعنی چی؟ دوستدار صدام هم هستی و دوستدار .....؟
    • دوستدار قذافی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 13:27:41
      26 7
      عنوانم یعنی همینی که میبینی دوستدار قذافی چیه مشکلی داری ؟ چشمهاتم باز کن نوشتم قذافی نه صدام
  • بدون نام چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:52:00
    82 7 پاسخ به این نظر
    اینم از آرمان فلسطین اگه به این راحتی به سوریه خیانت کرده باشه با ما چیکار میکنه هی ما برای این دوستان از منافع ملیمون گذشتیم اینم نتیجش
  • بدون نام چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:59:26
    78 7 پاسخ به این نظر
    حیف اون دلارهایی که ریختیم تو گلوت. براستی که بچه گرگ هستی.
  • ناصر پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 02:44:04
    67 4 پاسخ به این نظر
    خالد مشعل هم یه ساستمداری که بدنبال منافع خودشونه دیروز آن بود امروز اینه
  • بدون نام چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:06:09
    50 157 پاسخ به این نظر
    یاد داستان جدا شدن یاران پیامبر از او در یکی از جنگ ها افتادم که هرکه از لشگر جدا می شد برخی ناراحت شده و به پیامبر می گفتند فلانی هم رفت و پیامبر می فرمود اگر خیری در او باشد خدا او را به ما باز می گرداند و اگر نه که هیچ، تا اینکه نوبت به ابوذر افتاد که از قضا شترش از رفتن باز ماند و یاران فکر کردند او نیز از رسول الله جدا شده. وقتی پیامبر مطلع شد مکثی کرد و باز مثل همیشه گفت اگر در ابوذر خیری باشد خدا او را به ما باز می گرداند و خداوند البته ابوذر را به پیامبر بازگرداند. حالا درباره حماس هم همین است دوستان اگر خیری در حماس برای اسلام و ارمان فلسطین باشد خدا او را باز می گرداند و اگر نه که هیچ. و علی الله فلیتوکل المتوکلون
    • سعید پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 02:11:59
      21 67
      کاملا موافقم
    • سعید پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 02:13:02
      26 77
      حمایت ما از حق است نه از 4 تا آدم که از ما جدا بشوند یا نشوند.
    • بدون نام یکشنبه 15 مرداد 1391 - 01:05:07
      6 1
      ظاهرا شتر ابوذر بهتر از خالد مشعله.لااقل اطلاعاتي ازش درز نكرده!
  • علی رضا فاتحی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 02:41:03
    46 31 پاسخ به این نظر
    اینکه اعراب دائم به هم خیانت می کنند چیز تازهای نیست و اگر در اینده نزدیک دیدید که مرسی به اسرائیل سفر کرد ودست همتای اسرائیلی خود را بوسید باز هم برای ملت ایران تعجب بر انگیز نیست مهم این است که فقط ملت ایران است در دنیا که از قدس وسرزمین فلسطین دفاع می کند و این به سبب ارمان بلند ایران اسلامی ورسالت جهانی تشیع است وانشا. ..به زودی با فرج اقا امام زمان تمام نقاب هت وچهره ها فرو خواهد ریخت وحق بر دنیا حاکم خواهد شد
  • حجت پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 03:36:22
    41 6 پاسخ به این نظر
    خبرآنلاین لطفا تلاش نکن با گذاشتن تحلیل های خودت در اخر خبر مثلا اینکه این ممکنه در راستای جنگ روانی باشه حقیقت رو قلب کنی. همچنین سایر دوستانی که درباره جنگ روانی بودن این خبر نوشتن توجه داشته باشن که روزنامه القدس العربی با سردبیری عبدالباری عطوان اگر نه کاملا بلکه تا اندازه ای در خط مقاومت مطلب می نویسد و در بحران سوریه نیز نسبتا بی طرف و یا حتی در مواردی به نفع اسد مطلب نوشته است. لدا نمی توان به این راحتی این خبر را نادیده گرفت و در راستای جنگ روانی گذاشت.
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:43:46
      22 2
      مجبوره اون خط آخری رابنویسه میدونی که....؟؟
  • محمدرضا چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:03:09
    37 193 پاسخ به این نظر
    ما به جیشی نیامده ایم که به کیشی برویم. فلسطین متعلق به اسلام و مسلمانان از هر نژاد و تیره و مذهب و قومی هست و هیچ ربطی به حماس و فتح نداره. فتح هم روزی مثل حماس بود اما از زمانیکه سرش در اخور سازش و اسرائیل رفت ملت راستین فلسطین اون رو کنار زدند. حماسی ها هم همینطور هستند اگر انها هم سر در اخور اسرائیل ببرند سرنوشت فتح در انتظار انها خواهد بود.
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 04:26:35
      74 15
      شما که ظاهرا با این همه منفی با جیشی آمده اید و کیش شده اید!
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 05:40:22
      78 11
      شما کاسه داغتر از آش نشو. سرنوشت هر مملکت به دست منتخب قانونی خودش مشخص میشه ، نه شما و من عزیزم. با قلدر بازی و شعار فقط تو کوچه و محل میشه شلوغ کرد نه تو محیط بین الملل که خیلی قلدرتر از ما توش هست..
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 05:50:53
      70 11
      ملت فلسطین یعنی کی؟ چه کسی را کنار زدند؟ الآن کی راانتخاب کردند؟ بروعمو حرفا میزنی اونی که اینها را توگوشت خونده نیت خیر نداشته
  • بدون نام جمعه 13 مرداد 1391 - 00:01:50
    28 2 پاسخ به این نظر
    یک رخداد تاریخی بدهید که اعراب با ایرانی ها باشند کمی به این موضوع فکر کنید
    • عبدالحسين چهارشنبه 1 شهریور 1391 - 19:17:33
      1 0
      جنگ هشت و ساله رو از يادت بردي؟ مگه نديدي همين عرب هاي خوزستان بودند كه از ميهنمان دفاع كرده اند! دوران نژادپرستي بسر رسيده و هركسي كه دم از نژاد و باستان و اين جور چيزها بزند حماقت خودشو رو مي كنه دستگاه ديپلماتيك اكثريت كشورهاي جهان بر اساس عقلانيت و منافع جمعي ملي گام برمي دارد نه براي دفاع از فلان كشور و تاثيرپذيري از احساسات! حال مي خواد روابط ما با آمريكا چنين اقتضايي بكند يا با اعراب يا با هر كشور ديگري.
  • موسوی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 03:24:51
    26 65 پاسخ به این نظر
    انشا,الله سوریه ازاین مخمصه سرافرازبیرون میاد.افرادی چون مشعل وهنیه فعلا دلشون به بازشدن گذرگاه رفح خوش شده،سوریه نشان داده که رفیق روزتنگ است.اون از زمان جنگ که برخلاف تمام کشورهای عربی مردانه به ایران کمک کرد واونهم از مقرتمام نیروهای جهادی فلسطین که در آن کشور قرارداشته است.حماس بدون حمایت ایران وسوریه دوامی نمی یابد.چندروزی دلخوش وعده های ترکیه وقطروعربستان واردن کرده است ومتاسفانه دفاترش را به قطر برده.اما سوریه پیروز میدان خواهد بود.حماس قبلا هم اعلام کرده بود اگراسراییل به ایران حمله کند بی طرف است.مرد فقط سیدحسن نصرالله است که مثل طناب دورگردن اسراییل را محکم گرفته وداره خفه اش میکند.ایران باید ابرقدرتها را به خاک مذلت بنشاند.
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 05:57:31
      44 6
      چه شعارهای قشنگی اینو بخون شاید دست ازشعاربرداری گـاهــﮯ نـدانـسـتـﮧ از یــک نـفـر بـتـﮯ درســت مــیـکـنـﮯ آنــقـدر بـزرگ کـﮧ از دســت ابـراهـیـم نـیـز کــارـﮯ بـر نـمـﮯ آیـد
  • علی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 00:22:02
    20 83 پاسخ به این نظر
    درود بر علوی های قهرمان درود بر ارتش شجاع سوریه
  • کعبی چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:22:07
    18 73 پاسخ به این نظر
    فکر کنم اینها فقط جنگ روانی زد خط مقاومت باشه
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 05:52:36
      44 4
      توبا این سوادت مثلا می خوای تحلیل کنی؟ زد چیه؟ضد بابا آدم باسوادکه نمیره این حرفهارا تو گوشش بخونن جبورن یه عده بی سواد راببند
    • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:45:21
      9 13
      ببخشید کیبورد من ایراد داره وبرخی حروف خیلی سفت هستند وبه راحتی تایپ نمیشن به همین خاطر کلمات مجبورن و ببرند اشتباه شده
  • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 07:30:00
    15 4 پاسخ به این نظر
    میخوای بگی تو خیلی بلدی؟؟؟؟!!!!
  • بدون نام شنبه 14 مرداد 1391 - 19:15:21
    13 2 پاسخ به این نظر
    تنها راه درست و عاقلانه ارتباط مستقیم ایران با آمریکاست . اونوقت همشون کاسه گوسشون رو جمع میکنن . همشون میترسن رابطه ایران با آمریکا خوب بشه . داور بازی مظاهریآگه امریکایی بود حتمآ مظاهری به حقش میرسید . 100% برادر این نظر رو تائید کن . نترس از حقیقت .
  • binam جمعه 13 مرداد 1391 - 06:55:24
    10 0 پاسخ به این نظر
    به نظر شما در کل بشار خوبه یا بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و اینکه خالد جان اطلاعات چی میخاسته بده...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بهرام چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:46:39
    9 89 پاسخ به این نظر
    دروغ است باور نکنین.خیلی باید ساده لوح باشین که این حرف هارو باور کنین.
    • حجت پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 03:40:54
      56 4
      اقای بهرام اگر می خوای سه تا سه تا کامنت بگذاری لطف کن یا مطالب جدید بنویس یا دست کم اسم کاربریت رو عوض کن. فضا اشغال نکن برادر در ضمن ما سعی می کنیم ساده لوح نباشیم اما در احتیاط و شک ما خطر کمتری هست تا اعتماد و باور قلبی و بدون بصیرت شما . لذا بهتر است شما ساده لوح نباشید.
  • علی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 00:27:17
    8 84 پاسخ به این نظر
    حماس درسته با بشار نیست ولی چنین کاری نمیکنه این خبرها فقط جنگ روانی از طرف امپراطوری رسانه ای صهیونیست در جهت تضعیف روحیه مردم و ارتش سوریه هست
  • bahram چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:48:15
    6 84 پاسخ به این نظر
    دروغ است و باور نکنین.ساده لوح نباشین
  • بهرام چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 23:50:10
    6 72 پاسخ به این نظر
    دروغ است و باور نکنین.
  • رضا پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 00:32:57
    6 73 پاسخ به این نظر
    روزنامه القدس العربی چطور از دیدار محرمانه خبر داره؟ اینها جنگ روانیه
    • عباسی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 08:22:43
      43 1
      میدونم داداشی باور کردنش سخت ....اون موقع که ما میگفتیم انگ امریکایی بودن به ما میزدید حالا هم حق داری باور نکنی سخت داداش سخت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سیدمصطفی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 10:27:21
    5 44 پاسخ به این نظر
    بسم الله از ماها بعیده که خام این حرفا بشیم هدف اینجور اخبار شلوغ کردن اوضاع و همون سیاست قدیمی «تفرقه بنداز و حکومت کنه» اینقدر تابلو تعجب میکنم چطور بعضی دوستان متوجه نسدن اگه هم حماس میخواست ساخت و پاخت کنه تو ایام دفاع 22روزه این کارو میکرد که رژیم صهیونیستی خونه هاشونو نابود و زنها و بچه هاشونو به خاک و خون کشید نه الان که از محاصره خارج شدن و دارن خیلی راحت تر زندگیشونو میکنن اصلا این خبر معقول نیست و باید هوشمندانه تر اوضاع رو رصد کرد یا علی
    • بدون نام جمعه 13 مرداد 1391 - 02:54:08
      10 2
      برگرد خبررامجددا بخون فکرکنم فقط تیترش را خوندی
  • شمس پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 16:20:40
    5 48 پاسخ به این نظر
    باسلام خدمت همه ی عزیزان , در مکتب تشیع عمل به تکلیف مهم است نه محاسبه ی نتیجه , چون بعضی وقت ها محاسات و آینده نگریها کاملاً اشتباه از آب درمی آید . درخصوص حماس این مسئله را باید در نظر داشت که ملت فلسطین در طول شصت سال گذشته اگر درست عمل می کردند فتنه ی اسرائیل در نطفه خفه می شد و این مولود نامشروع سقط می گردید اما به دلایل مختلف از جمله نداشتن رهبری واحد و اعتقادات خاص این ملت از جمله قضا و قدر و جبری مسلک بودن و سایر اعتقاداتی که ریشه در مذاهب عامه دارد , نتوانستند کاری پیش ببرند در حالی که اگر تفکر ولایی و عاشورایی می داشتند اصلا اسرائیل به وجود نمی آمد که بعدا بخواهند نابودش کنند .
    • بدون نام جمعه 13 مرداد 1391 - 02:55:14
      17 3
      توکه این تفکرراداری چه کردی؟ جزدشمن تراشی بیهوده که می تونست هم نباشه بروبابا
  • مجيد از مراغه شنبه 14 مرداد 1391 - 23:44:14
    5 1 پاسخ به این نظر
    ارتباط با امريكا به نفع ايران ميباشد و تمام مشكلات موجود حل ميشود و حتي شايد بشار هم در قدرت بماند
  • بدون نام پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 03:00:45
    4 54 پاسخ به این نظر
    دوستان توجه داشته باشن هنوز خبر قطعی نیست!
  • ایرانی پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 15:47:49
    4 30 پاسخ به این نظر
    جنگ روانی یعنی همین....
  • ایریا پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 06:28:34
    3 28 پاسخ به این نظر
    خبر انلاین در مورد خروج سفیانی مثل شی نورانی عمل نکن غفلت از خروج سفیاین و مشغول بودن به خوب بد کردن اسد و مخالفان سوری دادن یک فرصت استثنایی به سفیانی برا ی تجهیز ارتشش است اختلافات میان ما و مخالفان و جنگ قدرت بین ایران و اسراییل سبب خواهد شد تا سفیانی براحتی اقدام به یارگیری کند خبر انلاین پس از رسوایی شی نورانی اینبار استباهت فاجعه بار خواهد شد قبل از اینکه خیلی دیر شود ایران باید باعث اتش بس و ایجاد صلح در سوریه شود نه اینکه این ان را تجهیز کند مواظب باشید که ایران در بد مخمصه ای افتاده نه تنها ایران بلکه خروج سفیانی کل منطقه را به اتش خواهد کشید اولین قربانی دولت و مخالفان سوری بعد اسراییل بعد امریکا بعد عراق اردن عربستان خواهد بود
  • ایرانی یکشنبه 15 مرداد 1391 - 03:52:17
    3 1 پاسخ به این نظر
    سلام هموطنان عزیزم من آدم سیاستمداری نیستم .ولی اینو بدونید تمام مقامات ما هم میدونن که اگه به پاش بیافته تمام اعراب به ما خیانت میکنن .بیشتر کشورهای عربی حاضرن که حتی با اسراییل متحد بشن تا جلوی اقتدار و قدرت ما رو بگیرن.حمایت ما از امثال اینها درسته به خاطر اسلامه ولی شک نکنید که تا حدود زیادی به خاطر دور نگه داشتن صحنه درگیری از مرزهای ایران عزیزمونه. *منم از نژاد کوروش بزرگ .از پیروان مولایم علی*به امید روزی که اینقد قدرتمند بشیم که از جدایی این و آن هراسی به دل نداشته باشیم
  • مرادی یکشنبه 15 مرداد 1391 - 15:25:15
    0 2 پاسخ به این نظر
    در اوایل حاد شدن وضعیت سوریه حکومت اسد بلافاصله به نتیجه اکثر قریب به اتفاق اجلاس های جهانی پاسخ مثبت می داد طرح کوفی عنان را پذیرفت و از نتیجه اجلاس ژنو نیز استقبال کرد چرا که صرف نظر از بعضی شهرها با پایگاه اجتماعی خود در اکثرشهر ها مطمئن بود در مقابل مخالفان با علم به اینکه اگر بنا بر رفراندم باشد به جایی نمی رسند خواستند این کمبود خود را به مدد حمایت های گسترده خارجی و تجهیزات پیشرفته اهدایی از سوی امریکا و اسرائیل و کمک های مالی کشورهای نفتی جبرا ن کنند و به همین خاطر بجای مذاکره بر طبل جنگ کوبیدند حالا که عرصه بر انان سخت گردیده فریاد واغریبا و وامردما سر می دهند اینها خودشان از هر دیکتاتوری دیکتاتورترند و حامیان اینچنین دیکتاتورهایی از هر احمقی احمق تر چر که اگر اینچنین افرادی
  • نام سه شنبه 30 آبان 1391 - 14:14:36
    0 0 پاسخ به این نظر
    حق را بشناس صاحب حق را هم میشناسی.حق رو که نباید با رفتار افراد برسی کرد افرادو رو باید با حق سنجید.مشعل یا هرکس دیگه حماس یا فتح فرقی نمیکنه فقط یه چیز مهمه القدس النا)
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.