رییس جمهور گفت: ملت‌ها برای دگرگونی اوضاع موجود در جهان باید تصمیم‌ گرفته، با یکدیگر متحد شده و هدف نهایی آنان از بین رفتن رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدي‌نژاد شامگاه چهارشنبه در ديدار سفرا و مسئولان نمايندگي كشورهاي اسلامي در ايران ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان به مسلمانان و جامعه بشري، ماه رمضان را لطف ويژه الهي به بشر و يك فرصت استثنايي و بي‌نظير دانست و اظهار داشت: با نگاهي به وضعيت جهان و بويژه كشورهاي اسلامي و اوضاع بحرين، يمن، ليبي، سوريه و حتي تركيه و بسياري ديگر از كشورهاي منطقه در مي‌يابيم كه همه انسان‌ها در اسارت و تحت تأثير طراحي‌هاي نظام سلطه و در ظلم بسر مي‌‌برند.
در ادامه گزیده ای از سخنان محمود احمدی نژاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می آید:

  • چه كاري بايد انجام شود تا مشكلات جامعه بشري به‌طور ريشه‌اي درمان شود. مشخص است اوضاع موجود در جهان نابسامان بوده و مديريت حاكم در تأمين نيازهاي انساني شكست خورده است، به گونه‌اي كه سالانه بيش از 1200 ميليارد دلار در جهان براي ساخت اسلحه هزينه شده و بخش مهمي از آنها صادر مي‌شود؛ اگر اين اسلحه‌ها تنها براي انبار كردن بود در طول يكسال همه انبارها پرمي‌شد، اما استفاده از اسلحه به معناي جنايت، اشغالگري، كشتار و زورگويي است.
  • نزديك به 400 سال است كه يك جريان مخوف صهيونيستي امورات اصلي دنيا را اداره مي‌كند و در پشت صحنه مراكز اصلي قدرت، سياست، رسانه و پولي و بانكي دنيا قرار دارد، به گونه‌اي كه در كشوري بزرگ كه داراي اقتصادي بزرگ و بيش از 300 ميليون نفر جمعيت است، كانديداهاي رياست جمهوري براي پيروزي در انتخابات بايد به پابوس اين صهيونيستها بروند. اگر رأي مردم در اين كشورها حاكم است، چرا بايد يك كانديدا به پابوس اقليت مخفي صهيونيست رفته و همه حيثيت، شعارها و ارزش‌هاي آنان در برابر رژيم صهيونيستي قرباني شده و جنايات اين رژيم توجيه شود.
  • رژيم صهيونيستي سمبل صهيونيزم حاكم بر دنيا است. در ميان دولتها و سياستمداران غربي اختلاف سليقه و رقابت سياسي زيادي وجود دارد، اما همه آنها در دفاع از رژيم صهيونيستي و انديشه صهيونيستي با يكديگر متحد هستند. ملت‌ها براي دگرگوني اوضاع موجود در جهان بايد تصميم‌ گرفته، با يكديگر متحد شده و هدف نهايي آنان از بين رفتن رژيم صهيونيستي باشد. رژيم صهيونيستي هم سمبل صهيونيزم حاكم بر جهان و هم ابزار گسترش سلطه مستكبران در منطقه و جهان است.
  • اين حق همه ملت‌هاست كه بدون استثنا و تبعيض از عدالت، احترام و آزادي برخوردار بوده و عزيز و با كرامت باشند. هنگامي كه قرار باشد در منطقه خاورميانه چنين اتفاقي رخ دهد، اوضاع دگرگون مي‌شود و امروز شاهد آن هستيم كه دشمنان بشريت با همه وجود آمده‌اند تا مطالبات به حق ملتها را در مسيري بيندازند كه در نهايت از پيگيري آن نجات رژيم صهيونيستي حاصل شود.
  • روز قدس كليد حل مشكلات جهان است و نبايد تصور كرد كه اين روز تنها راهكاري براي حل مسأله فلسطين است؛ هركس آزاديخواه و عدالت‌طلب است، براي استقرار عدالت و آزادي بايد كاري كند تا رژيم صهيونيستي وجود نداشته باشد.
  • صهيونيست‌ها عده‌اي را با وعده‌هاي دروغ از سرزمين‌هاي خود در نقاط مختلف آواره كرده و آنها را به سرزمين‌هاي اشغالي آورده اند، تا به وسيله آنها سلطه خود را بر مردم گسترش داده و رژيم جعلي صهيونيستي ايجاد كنند. صهيونيسم بلاي امروز جامعه بشري است و هنگامي كه با سياست‌مداران اروپايي ملاقات مي‌كنيم، آنها مي‌گويند، درباره همه‌چيز سخن بگوييد، اما در خصوص رژيم صهيونيستي مطلبي به ميان نياوريد؛ مشخص است كه رژيم صهيونيستي محور وحدت و سلطه‌گري آنان است.
  • خوشبختانه امروز از شمال آفريقا تا منطقه خاورميانه تحولات بزرگي در حال رخ دادن است.‌ انتظار اين است كه امسال جمعه قدس در همه كشورها بويژه كشورهايي كه در آنها تحولات شكل گرفته از جمله مصر، ليبي، تونس، سودان باشكوه‌تر و گسترده‌تر و عظيم‌تر از گذشته برگزار شود.
  • دشمنان براي اينكه اجازه ندهند ملت‌هاي آزادي‌خواه، مستقل و عدالت‌طلب در جهان رشد كرده و بزرگ شوند، متأسفانه در حال ايجاد و تحريك گسل‌هاي قومي و طايفه‌اي و دعواي مذهبي ميان مسلمانان هستند و اين در حالي است كه ملت‌هاي مسلمان نه تنها با يكديگر دشمني و دعوايي ندارند، بلكه با مسيحيان و پيروان ساير اديان نيز هيچ‌گونه مشكل و دعوايي ندارند.
  • مدعيان رهبري و سلطه‌طلبان هستند كه با يكديگر اختلاف و دشمني داشته و در صدد ايجاد اين دشمني در ساير نقاط نيز هستند، در حالي كه ملت‌هاي مسلمان همه در يك جهت و در مسير عبوديت خدا حركت مي‌كنند و اختلافات ظاهري ميان آنان، تحميلي از ناحيه صهيونيست‌ها است.
  • ماه رمضان ماه توجه به شناخت و دل دادن به انسان كامل است. وجه ديگر انسان ارتباط با جامعه و مسئوليت‌هاي اجتماعي انسان در جامعه است و ماه رمضان ماه سازماندهي مجدد و اصلاح رابطه انسان با محيط اجتماعي و بازتعريف مسئوليت‌هاي اجتماعي انسان است.
  • دعاهايي كه مختص ماه مبارك رمضان است در حقيقت صلح، رفاه، سلامتي، عزت و امنيت را براي همگان طلب كرده و به نوعي توجه به مسائل اصلي جامعه است. /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    0 0
    اول خودمون